نکات آرایشی برای چشم‌های نزدیک به بهم که لازمه بدونی!

نکات آرایشی برای چشم‌های نزدیک به بهم که لازمه بدونی!

02 آبان 1399

در اینجا اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا چشمان شما نزدیک به هم است؟ برای پی بردن به این مسئله باید مستقیم در آینه نگاه کنید. اگر متوجه شدید که فاصله میان گوشه بیرونی چشم و شقیقه شما بیشتر از فاصله میان گوشه داخلی و بینی است پس قطعاً چشمان شما نزدیک به یکدیگر است. تصویر زیر می‌تواند به شما در مورد تشخیص دادن نوع چشماهایتان کمک کند. نگران نباشید. داشتن چشمانی نزدیک به هم آخر دنیا نیست! ما چند نکته خاص فقط برای بهبود بخشیدن به فرم چشم‌های شما داریم! بله این مقاله مختص به آرایش کردن چشم‌های نزدیک به هم است! هرچند، چند مورد وجود دارد که قبل از پرداختن به آموزش آرایش چشم مرحله مرحله و جزئی باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید.


 نکات مهم قبل از انجام دادن آرایش چشم‌های نزدیک به هم


  • همیشه از سایه‌ای منعکس کننده یا روشن برای گوشه داخلی چشم‌هایتان استفاده کنید.
  • سعی کنید تمرکز خود را روی قسمت طبیعی چشم‌های خود بگذارید. آرایش چشم اسموکی ممکن است همان آرایش درست برای چشم‌های شما باشد.
  • و مهمتر از همه، از سایه‌های تیره برای گوشه داخلی چشم‌های استفاده نکنید.
  • بسیاری از افراد مشهور مانند راشل بیلسون، مایلی سایرس، نیکول کیدمن، هیلاری داف و کیت وینسلت چشم‌های نزدیک به هم دارند و آرایش چشم آنها همیشه معرکه است.

میکاپ چشم برای چشم‌های نزدیک به هم


1. با استفاده از پرایمر چشم‌های خود را آماده کنید. شما می‌توانید از پرایمرهای برند اِربن و نیکس یا پرایمر دلخواه خود برای این مرحله استفاده کنید.
2. رنگی هایلایت برداشته و آن را به گوشه داخلی چشم‌های خود بزنید تا فاصله آنها را از یکدیگر بیشتر نشان بدهید.
3. ابتدا از سایه چشم با رنگ روشن و براق به رنگ‌های طوسی یا بژ استفاده کنید. آن را روی پلک خو بزنید. اینکار به چشم‌های شما ظاهری لیفت شده نیز می‌دهد. همچنین مطمئن شوید که سایه به صورت یک دست روی پلک پخش شده است.
4. نکته‌ای بسیار مهم در آرایش چشم‌های نزدیک به هم اسموکی کردن آن است. بله اسموکی در اینجا بهترین انتخاب برای شماست. از یک سایه چشم تیره مانند رنگ‌های مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید یا اگر نمی‌خواهید خیلی از رنگ‌های تیره استفاده کنید، می‌توانید رنگ ارغوانی یا آبی تیره را برای گوشه خارجی چشم‌های خود در نظر بگیرید تا ظاهری مناسب‌تر به آنها بدهید. با استفاده از براشی پرزدار همه خطوط میان رنگ‌های سایه روی پلک را محو کنید.
5. سایه‌ای با رنگ متوسط روی خط مژه پایین زده و آن را از گوشه بیرونی تا سه چهارم خط مژه پایینی به سمت داخل ادامه دهید.
6. چشمانتان را کانتور کنید. اینکار چشم‌های شما را بازتر نشان می‌دهد.
7. از خط چشم مشکی روی خط مژه بالایی و پایینی خود استفاده کنید. اینکار تغییر بزرگی در چشم‌های شما ایجاد می‌کند.
8. به مژه‌های پایین و بالا خود ریمل بزنید. می‌توانید از ریمل برند میبلین استفاده کنید تا مژه‌ها خود را به زیبایی بلند کرده و ظاهری زیبا به چشم‌هایتان بدهید.

بیشتر بخوانید: 16 راز آرایشگران ماهر که نمی‌دانستید!