10 رنگ موي خيره‌كننده برای پوست‌هاي زیتوني

10 رنگ موي خيره‌كننده برای پوست‌هاي زیتوني

04 آبان 1399

ما در مورد رنگ موهای مناسب برای پاییز تحقيقات زيادي داشته‌ايم، كه مي‌تواند انتخاب رنگ موي محبوب‌تان را آسان كند. اما فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید قبل از تغییر رنگ مو آنها را در نظر بگیرید. مراقبت‌هاي بعد از رنگ، ميزان هزینه‌اي كه بايد بپردازيد و از همه مهم‌تر اینکه آیا رنگ انتخابي‌تان، مناسب رنگ پوست و چهره‌ي شما مي‌باشد. معمولاً در همه جاي دنيا، رنگ پوست را به دو رنگ روشن و تیره تقسیم كرده‌اند و در اين ميان هیچ اشاره‌ای به دختراني با رنگ پوست حد وسط نشده‌ است. درست حدس زديد. دختران داراي پوست زیتوني، شما هم داراي اين رنگ پوست مي‌باشيد! ما مي‌توانيم بهترین رنگ موهای مناسب برای پوست‌هاي زیتوني را به شما معرفي كنيم. در ادامه مطالب، بهترين گزينه‌هاي رنگ مو برای پوست‌هاي زیتوني آورده شده كه شما مي‌توانيد با اين رنگ‌ها، چهره‌تان را به زيباترين شكل ممكن آراسته كنيد.


پوست زیتوني گرم است یا سرد؟


هنگامي كه مي‌خواهيد تصمیم بگيريد كه بهترین و مناسب‌ترين رنگ مو برای رنگ پوست شما كدام است، اولین چیزی که باید مشخص کنید این است که آیا رنگ پوست شما تناژ گرم یا سرد دارد. بعضي افراد داراي پوست زیتوني هستند كه در واقع می‌تواند حالتي بين گرم و سرد باشد. تنها داشتن رنگ پوست روشن لزوماً به معني سرد بودن زمينه پوستي او نيست و بالعكس اگر كسي پوست تيره‌اي داشته باشد به معناي اين نيست كه زمينه پوستي گرمي دارد. در واقع ممكن است كسي با رنگ پوست روشن زمينه گرم و كسي با پوست سبزه زمينه پوستي سرد داشته باشد. اگر مي‌خواهيد تشخيص دهيد كه داراي پوست گرم يا سرد هستيد، به داخل مچ دست خود نگاهی بیندازید و رنگ رگ‌های خود را بررسی کنید. اگر آنها آبی یا بنفش باشند، شما ته‌رنگ‌های سرد دارید، و اگر آنها سبز باشند، شما ته‌رنگ گرم دارید. داشتن کمی از هر دو ته‌رنگ در واقع یک نعمت به حساب مي‌آيد! این بدان معناست که رنگ‌های بیشتری وجود دارند که به زیبایی و جذابيت چهره شما اضافه كنند. اين افراد هر بار كه به سالن آرايشگاه براي تغيير رنگ مو مراجعه مي‌كنند، به اصطلاح روز آرایشگرشان را مي‌سازند.


بهترین رنگ مو برای پوست‌هاي زیتوني كدام است؟


  • اگر ته‌رنگ سرد دارید، و می‌خواهید رنگ شما گرم‌تر نشان داده شود، شما مي‌توانيد به عنوان مثال، رنگ بلوند عسلی كه تضادی دلنشين با رنگ پوست زیتوني شما دارد را انتخاب كنيد.
  • اگر شما در حال مرور تصاویر زيادي از موی قهوه‌ای تیره و موارد مشابه هستید، ما به شما مي‌گوييم كه تمام دختران داراي پوست زیتوني نباید فقط به اين رنگ‌ها فكر كنند.
  • افراد داراي رنگ پوست زیتوني باید از تن خاکستری در موهايشان جلوگیری کنند، زیرا ترکیب موهای سرد و تناژ رنگ پوست سرد، باعث می‌شود كه از شفافيت رنگ شما كاسته شود.
  • رنگ انتخابی شما تنها چیزی نیست که باید به آن فکر کنید! تکنیکی که رنگ‌شناس شما اعمال می‌کند، می‌تواند به همان اندازه مهم باشد. به این فکر کنید که رنگ خود را چند بعدی ایجاد کنید تا هم‌خوان‌ترين رنگ را به پوست زیتونی شما بدهد.
  • شما با انتخاب رنگ مناسب پوست‌تان، مي‌توانيد خواستني‌تر به نظر برسيد. اگر مي‌خواهيد مانند خورشيد بدرخشيد، بالياژ راهي است كه به شما اين امكان را مي‌دهد. هايلايت نيز یکی دیگر از تکنیک‌های عالی است که می‌تواند برای رسیدن به رنگ دلخواه شما استفاده شود.

هر طيف رنگي را که انتخاب مي‌کنید، اطمینان داشته باشيد كه با مراقبت‌هاي لازم، مي‌توانيد فاصله زماني بين قرار ملاقات‌تان در سالن آرايشگاه را بيشتر كنيد. شما مي‌توانيد با استفاده از شامپوهاي بدون سولفات و نرم‌كننده‌ي موي مناسب، از رنگ مويتان محافظت كنيد! 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ مو بر اساس پوست و چشم


بهترین رنگ مو برای پوست‌هاي زیتوني که بايد آن را امتحان کنید!


هایلایت کاراملی

هایلایت‌های کاراملی خيلي زيبا هستند، و مناسب و سازگار با تمام رنگ‌هاي پوستي مي‌باشند. هر رنگ پوستي كه داريد مي‌توانيد از رنگ‌كار خود بخواهید، هایلایت کاراملی را براي شما به كار ببرد و باعث روشن شدن چهره شما، همچنين بخشيدن عمق و بُعد به موي شما شود.

رنگ موی تیره با هایلایت کاراملی

بلوند كرمي

بلوند كرمي ترکیبی عالی از تناژهاي گرم و سرد است، که پوست‌های زیتوني متوسط، را واقعاً خيره‌كننده نشان مي‌دهد. حتماً از یک شامپو و نرم‌کننده حاوي ذرات بنفش استفاده كنيد كه از رنگ بلوند محافظت كرده و نياز شما را به سالن‌هاي آرايشي كمتر كند.

رنگ موی بلوند كرمي

قهوه‌اي شكلاتي

اگر براي انتخاب رنگ‌تان دچار شک و ترديد شده‌ايد، بهتر است از رنگ‌هاي تيره استفاده كنيد! موهای قهوه‌ای شکلاتی طيفي دوست‌داشتني و دلپذیر است که جلوه بیشتری به پوست‌هاي زیتوني می‌دهد.

رنگ موی قهوه‌اي شكلاتي

شكلاتي شيري

اگر رنگ موي خيلي تيره را دوست نداريد ولي در عين حال عاشق رنگ كاكائو هستيد، رنگ موی شکلات شیري عالي‌ترين گزینه است. این رنگ باشكوه قهوه‌ای روشن، با داشتن ته رنگ‌های طلایی، می‌تواند گرمای پوست زیتوني‌تان را متعادل کند.

رنگ موی شكلاتي شيري

اسپرسويي

ترکیب موهای شیشه‌ای -که به معنی موهای خیلی لخت و براق است- با رنگ‌ موی اسپرسویی چنان همخوانی زیبایی دارند که انگار از بهشت آمده‌اند. با امتحان كردن اين دو رنگ در كنار هم، خواهيد ديد که رنگ پوست شما در مرکز توجه قرار مي‌گيرد. مي‌توانيد از یک محصول تقویت‌کننده و آب‌رسان استفاده کنید تا از وزشدگي موهايتان جلوگيري كند و در پايان جلوه‌ای درخشان مانند شیشه را به موي شما بدهد.

رنگ موی اسپرسويي

فندقي

فصل پاییز زمان مناسبي برای استفاده بهینه از طيف‌های گرم و خاکی مانند است، بهترين گزينه انتخاب رنگ‌هاي شاه بلوطي يا فندقي مي‌باشد. ممكن است این رنگ قهوه‌ای روشن، در ريشه موهايتان كمي قرمز به نظر برسد، اما بهترين رنگ براي طبیعی‌ جلوه دادن پايه موي شما است.

رنگ موی فندقي

مسي

رنگ مسي یکی از داغ‌ترین ترندهای رنگ مو در فصل پاییز مي‌باشد، اما مي‌توانيد این طيف گرم كه از حرارت و گرما الهام گرفته را در تمام طول سال استفاده كنيد (كه با پوست زیتوني، واقعاً خیره‌کننده به نظر می‌رسد). اگر پوست زیتونی با چشمانی آبی دارید، استفاده از این طيف رنگي را به شما توصيه مي‌كنيم!

رنگ موی مسي

قرمز روشن

از استفاده از رنگ‌های روشن نترسيد! اگر رنگ‌هاي قرمز را دوست داريد، این طيف قرمز آتشین و زنده كاملاً سازگار با رنگ پوست زیتوني شماست.

رنگ موی قرمز روشن

هايلايت‌هاي عسلي

با اضافه كردن هایلایت‌های ظریف عسلي رنگ، به ظاهر خود گرما ببخشيد. همیشه با ما پیروز باشيد! اگر پوست شما زیتوني سرد است، اضافه كردن طيف عسلي به جذابيت سيماي شما كمك شاياني می‌کند.

هايلايت‌ عسلي روی موی فر

آبي اقيانوسي

ظاهرتان را با موهایي به رنگ آبي اقيانوسي، تازه و سرزنده نگه داريد. رنگ آبی کاملاً روي مد و به روز مي‌باشد و به چشم‌گير بودن شما كمك مي‌كند. اگر مي‌خواهيد پايه رنگ مويتان را به طور كامل تغيير دهيد، از آرایشگر خود بخواهيد كه از تكنيك بالياژ يا آمبره براي شما استفاده كند.

رنگ موی آبي اقيانوسي

بیشتر بخوانید: راهنمای کاربردی انتخاب رنگ مو

مطالب مرتبط