طبیعی آرایش کنید تا زیباتر دیده شوید!

طبیعی آرایش کنید تا زیباتر دیده شوید!

06 آبان 1399

هنگامی که صحبت از آرایش کردن می‌شود، گاهی حتی کم آن هم زیاد است. داشتن صورتی درخشان و شکوهمند عالی است اما اینگونه آرایش‌ها برای استفاده روزانه مانند دانشگاه و محل کار مناسب نیستند. میکاپ طبیعی بیش از اینکه به صورت ظاهری و تقلبی نقص‌های صورت شما را بپوشاند، تنها ویژگی‌های صورت شما را زیباتر می‌کند. این نوع میکاپ رویکردی ساده به آرایش است که روی نواحی‌های کم و اصلی مانند پوست، چشم و لب تمرکز می‌کند و آنها را با روشی بسیار ملایم در بهترین حالت خود به نمایش می‌گذارد. با این روش شما از لوازم آرایش کمتری استفاده می‌کنید، وقتتان زیاد گرفته نمی‌شود و نیازی به دانستن روش‌های آرایشی پیچیده برای داشتن چنین ظاهری ندارید. برای اینکه بدانید چگونه می‌تواند آرایش‌های طبیعی انجام دهید و از آموزش قدم به قدم، آسان و سریع آن الهام بگیرید، به خواندن مقاله ادامه دهید.

از پوست خود مراقبت کنید

نکته اصلی آرایش عالی، داشتن بومی خالی و بی‌نقص برای کار کردن روی آن است، پس مهم است که روتین مراقبت پوستی خوبی داشته باشید. این مورد مخصوصاً هنگام انجام آرایش طبیعی بسیار مهم می‌شود زیرا شما در این نحوه آرایش از فاندیشن یا کانسیلر سبک‌تر استفاده می‌کنید. جدای از تمیز کردن و تونر زدن به پوست، چند مرحله اضافی دیگر وجود دارد که شما می‌توانید با انجام آنها پوست خود را درخشان کنید. ابتدا، آکنه‌ها و جوش‌های سر سیاه پوست خود را از بین ببرید تا مطمئن شوید که پوستتان بافت نرمی دارد. سپس هرگونه قرمزی یا تحریک شدگی پوست را با محصولات ساخته شده برای پوست‌های حساس تسکین دهید. در آخر، ظاهر چین و چروک‌های ظریف صورت و پیگمنشین‌ها را با رتینول یا سرم ویتامین C کم کنید.

میکاپ طبیعی

مرطوب کننده، ضدآفتاب و پرایمر

قبل از شروع کردن آرایش طبیعی خود، حتماً باید مطمئن باشید که پوست شما آب رسانی و در مقابل آفتاب محافظت شده و همچنین روی آن از پرایمر استفاده کردید. نوع مرطوب کننده‌ای که استفاده می‌کنید، باید بر اساس نوع پوستتان یعنی چرب، خشک یا مختلط باشد اما مرطوب کننده ممکن است بسته به فصل نیز تغییر کند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت خود انجام دهید، استفاده روزانه از ضدآفتاب (جهت محافظت از پوست خود در برابر اشعه‌های UVA و UVB) است. در مرحله بعدی، وقت استفاده از پرایمر است! پرایمر باعث می‌شود که بعد از اتمام میکاپ، پوست شما حتی ظاهری صاف‌تر و بی‌نقص‌تر داشته باشد. پرایمر نه تنها چین و چروک و منافذ صورت را مات می‌کند بلکه زمینه‌ای نرم برای محو شدن فاندیشن روی آن درست می‌کند، بعلاوه فادنیشن را تمام طول روز دست نخورده در جای خود نگه می‌دارد. اگر صبح‌ها وقت زیادی ندارید، می‌تواند با استفاده از بی‌بی کرم که ترکیبی از مرطوب کننده، ضدآفتاب و پرایمر شماست، همه آن مراحل را به یک مرحله تبدیل کنید.

میکاپ طبیعی

فاندیشن بزنید

میکاپ طبیعی به صورت کلی تنها به یک یا دو رنگ سایه ملایم نیاز دارید که به این معنی است که سایه‌های شما به صورت مشخصی زیر چشمتان نخواهد ریخت، پس مشکلی ندارد که ابتدا از فاندیشن استفاده کنید. جهت انجام آرایشی طبیعی، شما باید فاندیشنی پیدا کنید که پوشانندگی کم تا متوسط دارد، فاندیشن غلیظ و سنگین می‌تواند بیشتر ویژگی‌های صورت شما را محو کند. معمولاً رژهای مایع در آخر ظاهری طبیعی‌تر خواهند داشت و شما می‌توانید چند قطره برق لب هم به آن اضافه کنید تا لب‌هایی شاداب و خیس داشته باشید. انتخاب فاندیشنی که مواد آن با نوع پوست شما سازگار باشد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همچنین باید آن رنگی را انتخاب کنید که به پوست شما نزدیک‌تر است. در آخر، نحوه استفاده از فاندیشن مرحله‌ای مهم برای درست کردن پوستی با ظاهر طبیعی است. فرقی نمی‌کند که از براش، اسنفج یا انگشت خود استفاده کنید، تنها باید کار خود را با میزان کمی فاندیشن شروع کرده و آن را به طور خاص روی خط مو، گوش‌ها و استخوان فک خود محو کنید. شما نمی‌خواهید ظاهرتان به گونه‌ای باشد که گویی ماسک به صورتتان زدید!

میکاپ طبیعی

از کانسیلر و پودر استفاده کنید

برای داشتن آرایشی با ظاهری عالی، کانسیلر یکی از واجبات است. اما از آنجایی که هنوز می‌خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، حتماً باید با استفاده کم از آن شروع کنید. همچنین ممکن است نخواهید کک مک‌های خود را بپوشانید. از کانسیلری استفاده کنید که بافتی مانند فاندیشن شما دارد، در نتیجه آنها به صورت یک دست با یکدیگر ترکیب می‌شوند. اگر فاندیشن شما مات و کانسیرتان براق باشد یا برعکس، آرایشتان ناهمگون و تکه‌ای به نظر می‌رسد. از دو رنگ متفاوت کانسیلر برای هدف قرار دادن مشکلات پوستی مختلف استفاده کنید: یکی همرنگ فاندیشن برای پوشاندن نواقص صورت و دیگری یک یا دو درجه روشن‌تر جهت روشن کردن هاله تیره زیر چشم. از کانسیلر خود با براش استفاده کرده و با استفاده ار نوک انگشت خود آن را کاملاً محو کنید. سپس روی آن را با مقداری پودر فیکس بپوشانید. از پوردی موزی رنگ برای زیر چشم‌های خود استفاده کنید تا درخشندگی اضافی به آن ناحیه بدهید سپس مقداری از پودر بی‌رنگ برای ثبیت کردن همه چیز در جای خود استفاده کنید.

میکاپ طبیعی

رژگونه با رنگ مناسب انتخاب کنید

مقداری کمی رژگونه راهی عالی برای اضافه کردن رنگ به آرایش طبیعی است. رژگونه به صورت شما ظاهری جوان و سالم و همچنین بُعد می‌دهد. بهترین رنگ برای گونه، رنگ طبیعی صورت سرخ شده شماست تا بدون هیچ زحمتی ته‌رنگ پوست شما زیبا شود. این رنگ می‌تواند میان صورتی کمرنگ تا زردآلویی، قرمز تیره و یا حتی ارغوانی باشد. انواع رژگونه‌های مختلف وجود دارد اما اگر شما فاندیشن خود را با پودر فکیس کرده باشید، رژگونه‌ای با همان مواد می‌تواند بدون خط انداختن یا ماسیدن روی آرایش به خوبی محو شود. برای زدن رژگونه از یک براش بزرگ پرزدار استفاده کرده و کار خود را از سیب گونه شروع کنید، سپس آن را جهت داشتن آرایشی طبیعی به سمت بالا و بیرون محو کنید. اما مهم است که ظاهر میکاپ خود را ملایم نگه دارید بنابراین اگر احساس می‌کنید که رنگ رژگونه شما خیلی غلیظ است، با براشی که از آن برای فاندیشن استفاده کردید روی رژگونه خود بکشید تا رنگ آن را ملایم کنید.

میکاپ طبیعی

خط چشم بکشید

هنگام انجام میکاپ طبیعی می‌توانید از خط چشم استفاده نکنید. تنها از مژه فر کن استفاده کرده و مژه‌های خود را با یک لایه سبک از ریمل پوشانده و دیگر آرایش شما کامل شده است! اگر وقت بیشتری برای آرایش کردن دارید، می‌توانید با خط چشمی ظریف حالت چشم خود را زیباتر کرده و با آن ظاهر مژه‌های خود را ضخیم‌تر کنید. همیشه به جای استفاده از خط چشم‌های رنگی جسورانه سعی کنید از خط چشمی ساده با رنگ مشکی یا قهوه‌ای استفاده کرده و تنها آن را روی خط مژه بالایی خود بکشید. خودتان را با استفاده از روش‌های پیچیده‌ مانند کشیدن خط چشم پهن دم‌دار اذیت نکنید. به جای آن، از مداد چشمی نرم استفاده کرده و سپس آن را به آرامی روی ریشه مژه‌های بالایی چشم خود پخش و محو کنید.

میکاپ طبیعی با خط چشم محو شده

لب‌ها خود را مرطوب کنید

هیچکس لب‌های خشک، ترک خورده و پوسته پوسته نمی‌خواهد!  دلیل این مشکل معمولاً آب و هوای دارای باد خشک و سرد است که رطوبت روی پوست شما را از بین می‌برد. قبل از زدن بالم لب، پوست‌های مرده لب خود را با اسکرابی ملایم و آب رسان و یا مسواکی نرم از بین ببرید. لایه‌برداری لب‌های شما را سالم‌تر و پوست طبیعی لب شما را نمایان می‌کند. سپس، یک لایه ضخیم ماسک یا نرم کننده لب روی آن زده و  بگذارید به مدت چند دقیقه جذب شود. در این مرحله، شما حتی می‌توانید فراتر رفته از بالم لب نرم کننده یا سرم جهت بزرگ‌تر و خوش رنگ نشان دادن لب‌های خود استفاده کنید. آماده سازی لب‌ها شما را مطمئن می‌کند که رژ و برق لب به زیبایی روی آن به نظر خواهند رسید.

میکاپ طبیعی با رژلب براق


نحوه استفاده از سایه چشم برای آرایش طبیعی


میکاپ طبیعی همیشه در مورد زیباتر کردن ویژگی‌های صورتتان است پس سایه چشم شما باید به فرم چشمان شما نزدیک باشد. رنگ‌های خنثایی مانند قهوه‌ای ملایم، بژ، هلویی و خاکستری مایل به قهوه‌ای به انواع رنگ چشم می‌آیند. از سایه چشم تیره‌تر در دو سوم بیرونی چشم و از سایه روشن‌تر برای هایلایت کردن گوشه داخلی چشم استفاده کنید. سایه چشم را به عنوان کانتور چشم به حساب بیاورید. ابروهای شما نیز به اندازه سایه چشم مهم هستند: آنها را براش ابرو مرتب کرده و جاهای خالی آن را با مداد پر کنید. داشتن ابروهایی آراسته، راهی سریع برای قاب گرفتن چشمانتان است.

بیشتر بخوانید: چگونه سایه چشم‌تان را ماندگارتر کنید؟

مطالب مرتبط