رنگ و زیبایی طبیعی را به لب‌هایتان بازگردانید

رنگ و زیبایی طبیعی را به لب‌هایتان بازگردانید

18 آبان 1399

درست مانند چشم‌ها، لب‌ها نیز جذابیت صورت ما را افزایش می‌دهند. به دلیل آلودگی و استفاده رایج از لوازم آرایش مضر، لب‌ها تیره شده و به مرور زمان زیبایی طبیعی خود را از دست می‌دهند. همچنین به همین دلیل است که ما مجبور می‌شویم حتی استفاده از لوازم آرایش را بیشتر و بیشتر کنیم. ما می‌توانیم این قضیه را مانند معما مرغ و تخم مرغ در نظر بگیریم که همیشه ادامه دارد و هیچوقت به پایان نمی‌رسد. اما چه می‌شود اگر بتوانید چند راه برای شسکتن این زنجیره نامتناهی پیدا کنید؟ به نظر عالی می‌رسد، اینطور نیست؟ برای بازگرداندن رنگ و زیبایی طبیعی لب‌ها، ما در ادامه چند نکته برای زیبا کردن آنها آماده کردیم که به شما در نرم، لطیف و چشمگیر کردن لب‌ها به شما کمک می‌کند.

1. استفاده کمتر از رژلب

اساساً رژلب‌ها ترکیبی از وکس، پیگمنت، رایحه، روغن و الکل هستند. همچنین انواع مختلفی از وکس، روغن و پیگمنت در ترکیب رژها برای به دست آمدن محصول دلخواه مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگامی که صحبت از تماس طولانی با بدن می‌شود، مواد شیمیایی بهترین گزینه برای اینکار نیستند، همچنین هنگام از بین بردن نتیجه تماس آن مواد شیمیایی، استفاده بیشتر از مواد شیمیایی انتخاب مناسبی نیست! تنها زمانی از رژ استفاده کنید که واقعاً به آن نیاز دارید. آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که برای لب مفید نیستند. مطمئن شوید که رژلب مصرفی شما حاوی شی باتر، ویتامین E، روغن جوجوبا و دیگر مواد آب رسان برای لب است. جهت استفاده منظم و روزانه به جای رژ از بالم لب رنگدار استفاده کنید و به یاد داشته باشید که برندهای نیوآ و میبلین محصولات خوبی از این دست دارند.

2. هیدراته نگهداشتن لب

آب تقریباً 50 تا 60 درصد از بدن ما را تشکیل می‌دهد. مشخص است که نگهداشتن این درصد آب در بدن ضروری است، در غیر این صورت بی‌آبی بدن تاثیرات خود را روی پوست شما نشان می‌دهد. از آنجایی که لب‌ها حداقل مواد طبیعی برای مراقب از خود را دارند، آنها جزء اولین قسمت‌هایی هستند که به کم آبی بدن عکس‌العمل نشان می‌دهند. جهت حفظ رنگ طبیعی لب‌ها باید با نوشیدن مقدار زیادی آب بدن خود را هیدراته نگهداشته و رطوبت لب‌های خود را حفظ کنید، مخصوصاً در زمستان که ما تمایل کمتری به نوشیدن آب زیاد داریم، کم آبی بدن باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین مواد غذایی آبدار مانند میوه‌ها مثل خیار، هندوانه، پرتقال،گریپ فروت و لیمو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

3. خودداری از خیس کردن یا گاز گرفتن لب و مرطوب کردن لب

آب دهان بیشتر از اینکه لب‌های شما را مرطوب کند، آنها را خشک می‌کند. بنابراین متخصصان پوست به ما توصیه می‌کنند که لب‌ها خود را با بزاق دهان خیس نکنید زیرا اینکار آنها را بیش از پیش خشک کرده و ممکن است منجر به تیره شدن لب‌ها شود. حتی عادت گاز گرفتن لب‌ها باید کنار گذاشته شوند زیرا خطر آسیب رساندن به آنها وجود دارد، به جای اینکار یک بالم لب آب رسان را دم دست خود برای استفاده بگذارید زیرا اینکار از لب‌های شما مراقبت کرده و آنها را نرم می‌کند. خیس کردن لب‌ها با آب دهان یکی از عادات غیرمعمولی است که بیشتر مردم با آن درگیر هستند. اینکار عکس‌العملی به استرس یا اضطراب است. شاید انجام اینکار در لحظه اعصاب شما را آرام کند اما در طولانی مدت آسیبی که به لب‌ها می‌زند واقعاً زیاد است. اینگونه آنها را خشک، ترک خورده و حتی گاهی دچار خونریزی می‌کنید. بهترین راه برای جلوگیری از انجام اینکار ابتدا استفاده از بالم لب طعم‌دار و سپس تلاشی آگاهانه برای انجام کارهای دیگر جهت کم کردن استرس است.

4. استفاده از محصولات لب دارای SPF

قرار گرفتن لب‌ها در معرض اشعه‌های مضر آفتاب می‌تواند باعث تیره شده آنها شود. اشعه‌های UV همان تاثیری که روی پوست بدن شما دارند را روی لب‌هایتان نیز خواهند داشت. همیشه هنگامی که مجبور هستید روزها از خانه بیرون بروید، از محصولات لبی استفاده کنید که حاوی SPF هستند. بسیاری از برندهای شناخته شده رژ، برق لب و بالم لب‌های (هم رنگدار هم بی‌رنگ) حاوی ضدآفتاب می‌فروشند.

5. لایه‌برداری لب‌ها حداقل یک بار در هفته

سلول‌های پوست دائماً دستخوش روند جایگزینی لایه‌های مرده سلول‌ها در سطح پوست با لایه‌هایی جدید از سلول‌ها هستند. این همان روندی است که پوست ما را نرم و لطیف نگه می‌دارد. اما هنگامی که این لایه به صورت کامل از بین نرود، پوست شما کدر و گرفته به نظر می‌رسد. همین اتفاق برای لب‌ها نیر پیش می‌آید. حداقل هفته‌ای یک بار از از اسکراب لب طبیعی جهت از بین بردن سلول‌های مرده و پوست خشک روی لب‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید روغ زیتون و شکر را ترکیب کرده و از آن به عنوان لایه‌بردار استفاده کنید. هنگامی که لب‌ها خود را آبکشی کردید، از کره لبی ترمیم کننده یا مرطوب کننده لب مورد علاقه خود استفاده کنید. به طور شگفت آوری این نکته یکی از پرطرفدارترین نکات در زمینه مراقبت از لب‌ها است.

6. حفظ رطوبت لب‌ها

کمبود رطوبت باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای لب می‌شود. پس مرطوب نگهداشتن لب‌ها بهترین انتخاب است. مقداری پودر روی دستمال پخش کرده و آن را روی لب‌ها خود نگهدارید. آن را کمی فشار دهید. اینکار رطوبت را در لب‌ها نگه می‌دارد.

7. جلوگیری از چروک شدن پوست اطراف لب

دور لب‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، بالا رفتن سن یا سیگار کشیدن ایجاد می‌شود. اگر سیگار می‌کشید آن را ترک کنید. این تنها راه حل است. اما اگر دلیل چروک شدن دور لب‌ها چیزی جز سیگار کشیدن است پس باید اطمینان حاصل کنید که این ناحیه از صورت شما با کرم دارای مواد ضد چروک مانند رتینول هیدارته می‌شود.

8. برطرف کردن تبخال

زخم سرد یا تبخال ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 است. صبر کنید، خجالت بکشید! حدود 90 از مردم جهان این ویروس را به شکل خاموش دارند و اگر بیش از حد در معرض آفتاب قرار بگیرد یا دچار استرس و بیماری شوند، سر و شکل زشت آنها پیدا می‌شود. بهترین راه جلوگیری از بروز آنها، استفاده از ضدآفتابی با طیف وسیع به صورت همیشگی است. اما آنها باز هم راهی برای بیرون آمدن پیدا می‌کنند. می‌توانید از پماد یا کرم‌های بر پایه لیمو روی آنها استفاده کنید.

9. نکات خانگی زیبایی برای لب‌ها

لب‌های صورتی ملیح چیزی است که همه ما آن را می‌خواهیم. در ادامه چند نکته برای شما آماده کردیم که فاقد هر گونه مواد شیمیایی هستند و می‌توانید آنها را به راحتی در خانه انجام دهید.

  • کمی روغن بادام را با عسل ترکیب کرده، آن را روی لب‌ها خود زده، ماساژ داده و بگذارید در طول شب روی لب‌هایتان بماند.
  • جهت خلاص شدن از شر لب‌های خشک و پوسته پوسته، وازلین را به صورت روزانه با 3-4 قطره روغن زیتون ترکیب کرده و استفاده کنید.
  • آب لیمو + مخلوط گلیسیرین در صورت استفاده به صورت منظم در طول شب به روشن شدن لب‌های شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: لب‌های خود را با این 2 روش لایه برداری کنید

مطالب مرتبط