ترفندهای آرایشیِ قبلِ تو سوء تفاهم بود؟

ترفندهای آرایشیِ قبلِ تو سوء تفاهم بود؟

22 آبان 1399

اینترنت، تلویزیون و دوستان همه از منابع خوب برای ترفندهای آرایشی به حساب می‌آیند. اما واقعیت این است که چگونه می‌توانید بفهمید که آیا این ترفندها اصلاً ارزش امتحان کردن دارد یا نه؟ بعدها مشخص می‌شود بیشتر ترفندهایی که ما در مورد آنها می‌شنویم، افسانه‌ای بیش نبودند! بنابراین جهت کمک به شما برای جدا کردن افسانه‌ها از ترفندهای واقعاً مفید، ما این لیست را گردآوری کردیم که شامل 10 مورد از مهمترین تصورهای غلط در زمینه میکاپ است و همه ما بارها در مورد آن شنیدیم! بیایید تا کند و کاوی هیجان انگیز در میان این افسانه‌ و واقعیت‌ها آرایشی داشته باشیم!

افسانه 1: پرایمر و مرطوب کننده کاربری یکسان دارند!

واقعیت: پرایمر که فرمولی کاملاً متفاوت از مرطوب کننده دارد با انجام زیرسازی نرم روی پوست به شما در استفاده آسان از فاندیشن کمک کرده و همچنین آن را بادوام می‌کند. پرایمر خطوط کم عمق صورت را پر کرده، منافذ صورت را کوچک کرده و از چرب شدن صورت جلوگیری می‌کند. برخلاف پرایمر، مرطوب کننده تنها پوست را هیدراته کرده و خشک شدن آن را کنترل می‌کند، پرایمر باید بعد از مرطوب کردن صورت و قبل از فاندیشن استفاده شود.

افسانه 2: رژلب قرمز به همه نمی‌آید!

واقعیت: این واقعیت توسط بسیاری از نوجوانان و افراد مبتدی در دنیای میکاپ پذیرفته شده است اما باید توجه داشته باشید که این باور کاملاً اشتباه است! قطعاً همه می‌توانند به زیبایی از رژ قرمز استفاده کرده و چشمگیر به نظر برسند. تنها نکته‌ای که نباید فراموش کنید، انتخاب کردن رنگ قرمز مناسب براساس رنگ پوستتان است. رژلب‌های قرمز با ته‌رنگ‌های بسیاری متفاوتی در بازار موجود هستند، رنگ قرمز دارای ته‌رنگ آبی در کل دنیا رنگی زیبا به حساب می‌آید. بنابراین شما می‌توانید رنگ‌های مختلفی از قرمز را استفاده کرده و آن رنگی را انتخاب کنید که برای شما بهترین است.

افسانه 3: فاندیشنی را انتخاب کنید که با رنگ پیشانی، گردن، گونه و دست شما هماهنگ باشد!

واقعیت: پیدا کردن فاندیشنی بی‌نقص سخت‌ترین کار هنگام خرید لوازم آرایش است. رنگ پوست پیشانی، گردن، گونه و دست کاملاً با رنگ پوست صورت متفاوت هستند. روبه‌رو آینه بایستید و دست خود را نزدیک صورت نگهدارید و خواهید دید که رنگ پوست دست شما تیره‌تر از صورتتان است. استرس، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، شرایط آب و هوا می‌تواند رنگ صورت شما را متفاوت‌تر باقی بدن شما کنند. بنابراین همیشه بهترین راه برای انتخاب بهترین رنگ فاندیشن امتحان کردن آن روی استخوان فک صورتتان است و همچنین بهتر است اینکار را در نور طبیعی انجام دهید.

افسانه 4: حجم دهنده لب سایز آنها را افزایش می‌دهد!

واقعیت: اگر لب‌های شما باریک است، شاید افراد بسیاری به شما حجم دهنده لب را توصیه کرده باشند. این محصول آرایشی حاوی فلفل تند، دارچین، منتول و کافئین است که لب شما را تحریک کرده و در نتیجه لب‌ها متورم می‌شوند. داشتن خاصیت درمانی حجم دهنده لب و تاثیر آن برای مدت زمانی طولانی‌تر تصوری اشتباه است. واقعیت این است که این محصول آرایشی درمانی دائم برای حجم دادن به لب‌ها نیست. تنها راه حل دائمی برای لب‌ها نازک پر و بزرگ کردن آنها با تزریق هیالورونیک اسید و فیلر است.

افسانه 6: براش ریمل را چندین بار در تیوپ آن فرو کرده تا مایع آن نرم شود!

واقعیت: ریمل یکی از آن لوازم‌ آرایشی است که با استفاده به راحتی خراب می‌شود. فرو کردن براش ریمل چندین بار در تیوپ آن تنها باعث وارد شدن هوا به محفظه آن شده و در نتیجه مواد آن زودتر از تاریخ انقضاء خشک می‌شود و هوا وارد شده در آن همچنین ممکن است باعث تجمع باکتری‌ها شود. بهترین راه برای خلاص شدن از شر مواد بهم چسبیده ریمل، چرخاندن براش آن در تیوپ است، شما باید قبل از استفاده براش ریمل را با یک دستمال کاغذی پاک کنید.

افسانه 6: سایه چشم نباید همرنگ چشمان شما باشد!

واقعیت: تضاد رنگی میان آرایش چشم و رنگ چشمان شما واقعاً می‌تواند چشم‌های شما را لیفت کرده و آنها را چشمگیر کند اما این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید رنگ سایه چشم خود را با رنگ چشمانتان سِت کنید. اینکه خانم‌های چشم قهوه‌ای نمی‎توانند از سایه چشم قهوه‌ای و خانم‌های چشم آبی نمی‌توانند از سایه چشم آبی استفاده کنند، کاملاً تصوری اشتباه است. در واقع سِت کردن رنگ در آرایش چشم می‌تواند چشمان شما را به شدت جسورانه و منحصر به فرد کند.

افسانه 7: کانسیلر همیشه باید از فاندیشن روشن‌تر باشد!

واقعیت: این تصور اشتباه یکی از بزرگترین افسانه‌های آرایشی است که بسیاری از مردم آن را باور کردند در حالی که اصلاً چنین چیزی واقعیت ندارد! بهتر است که کانسیلر خود را مانند فاندیشن تا جایی که می‌توانید یکسان با رنگ پوست خود انتخاب کنید. کانسیلر رنگ روشن‌تر تنها باعث می‌شود تا هاله دور چشم، لک و دیگر عیب‌های پوست بیشتر در چشم بیایند.

افسانه 8: فاندیشنی را انتخاب کنید که روشن‌تر از رنگ پوست خودتان است!

واقعیت: فاندیشن محصولی آرایشی است که برای یک دست کردن رنگ پوست و داشتن پوستی بی‌نقص استفاده می‌شود اما برخی افراد گمان می‌کنند که تنها راه داشتن پوستی بی‌نقص سفید کردن رنگ پوست است. البته که چنین تصوری اشتباه است! افراد بسیاری هستند که پوست تیره دارند و معمولاً فاندیشنی را انتخاب می‌کنند که خیلی روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی خودشان است. اینگونه فاندیشن‌ها رنگی خاکستری و طوسی مانند به پوست می‌دهند. بهترین راه برای پیدا کردن فاندیشن همرنگ پوستتان امتحان کردن آن روی استخوان فک است. اگر فاندیشن به راحتی روی پوست شما محو شد، پس شما رنگ درستی را انتخاب کردید. اگر محو کردن آن روی پوست سخت بود و بعد از استفاده تاثیری خاکستری رنگ از خود باقی گذاشت، پس رنگی اشتباه را انتخاب کردید.

افسانه 9: آرایش باعث جوش می‌شود!

واقعیت: قطعاً هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که نشان دهد آرایش باعث جوش می‌شود. بهداشت شخصی نامناسب، استفاده از لوازم آرایشی تاریخ انقضاء گذشته و بی‌کیفیت می‌تواند باعث ایجاد آکنه و دیگر عفونت‌ها شود. دلایل عمده دیگر برای جوش زدن بعد از جشن عروسی یا مهمانی می‌تواند پاک کردن نامناسب آرایش، خوابیدن با آرایش و استفاده از براش‌های کثیف و مواردی از این دست باشد. بروز جوش همچنین می‌تواند به دلیل استفاده از لوازم آرایش اشتباه مانند استفاده از فاندیشنی براق روی پوستی به شدت چرب باشد.

افسانه 10: محصولات آرایشی ممکن است پوست را سوزن سوزن کنند!

واقعیت: احساس سوزن سوزن شدن و سوزش روی پوست بعد از استفاده از لوازم آرایش اصلاً درست نیست! چنین احساسی روی پوست نشانه‌ای از تحریک شدن پوست به وسیله مواد استفاده شده در آن محصول آرایشی است. بنابراین اگر شما بعد از استفاده از هر محصول آرایشی احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن روی پوست خود دارید، بهترین کار استفاده نکردن از آن محصول آرایشی است.

بیشتر بخوانید: 17 مدل آرایش که دوباره مد شدند!

مطالب مرتبط