12 مدل شلوار مردانه | از خرید گرفته تا نحوه‌ی سِت کردنش

12 مدل شلوار مردانه | از خرید گرفته تا نحوه‌ی سِت کردنش

29 آبان 1399

کت‌های خاص و جدیدترین کتونی‌ها همیشه در صدر لیست خواسته‌های آقایان هستند اما شما نباید اجازه دهید که برق لباس‌هاس ترند و جدید چشم شما را برای دیدن لباس‌های اصلی و ضروری کور کند. شلوار درست واقعاً می‌تواند قدرتمندترین لباس در استایل شما باشد اما اگر آن را اشتباه انتخاب کرده یا بپوشید، بلافاصله برق لباس‌های ترند خود که وقت زیادی برای انتخاب کردن آنها گذاشتید را از بین خواهید برد. بله، البته که بهترین راه به سادگی پوشیدن شلوار جین اسلیم فیت خودتان است که بارها آن را امتحان و ارزیابی کردید اما شما می‌توانید کمدی پر از شلوارهای عالی و شیک داشته باشید و شانس زیادی وجود دارد که این شلوارها مانند شلوار خودتان برای شما راحت و مناسب باشد. در ادامه تعدادی از استایل‌های شلوار وجود دارند که ممکن است زیاد در معرض توجه نبوده باشند و شما نیز آنها را در نظر نداشته باشید اما واقعاً لازم است که نگاهی به آنها بیندازید. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

1. شلوار مخمل کبریتی

شلوار مخمل کبریتی یکی از شلوارهایی است که در فیلم به طور گسترده‌ای در دانشگاه‌ها دیده می‌شود اما در واقعیت از آن دسته استایل‌هایی است که بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استایل شلوار اگر به درستی پوشیده شود، می‌تواند تبدیل به یکی از لباس‌های ضروری و همیشگی آقایان شود. از سال‌های 1970 تغییر و تحول در لباس‌های مردانه آغاز شده است پس هیچ زمانی بهتر از الان برای پوشاندن پاهایتان با شلوار مخمل کبریتی وجود ندارد. پارچه مخمل کبریتی تشکیل شده از ترکیب کتان یا پشم در هم تنیده و بافته شده است که نتیجه آن به وجود آمدن خط‌های موازی روی پارچه است. جنس پشمی شلوارهای کبریتی یکی از با دوام‌ترین انواع شلوار است و تن خور زیبا و خاصی دارد. بنابراین تنها لازم است تا کمی از هوش خود استفاده کرده و متوجه شوید که شلوار مخمل کبریتی می‌تواند به میزان کاملاً مناسبی در مقابل کمی خشونت و بد رفتاری دوام بیاورد، تقریباً مانند شلوارهای ایندیانا جونز. این نوع شلوارها ممکن است کمی گرم باشند پس بهترین راه کنار گذاشتن آنها برای زمانی است که سرما واقعاً سوزناک می‌شوند. برخلاف استفاده کم شلوار مخمل کبریتی، هنگامی که این شلوار به صورت غیررسمی و اسپرت پوشیده می‌شود، بسیار زیبا و چشمگیر خواهد شد. برای نداشتن ظاهری مانند بچه محصل‌ها، سعی کنید یک شلوار مخمل کبریتی تیره را با پلیور و کتونی‌های چرم اسپرت سِت کنید. این پارچه راه‌راه همچنین می‌تواند به خوبی نوع شخصیت شما را در استایل‌های کمی رسمی‌تر نشان دهد. هنگامی که فصل مهمانی و جشن فرا می‌رسد، شلوار مخمل کبریتی اسلیم همراهِ زیبایی برای پلیور یقه اسکی فیت و یک جفت کفش مردانه مونک استرپ خواهد بود. باید تغییری در بلوز مردانه و پاپیون خود ایجاد کنید، هر چند شخصیت سریال دکتر هو پوشیدن این ترکیب لباس را در هر جایی خارج از کلینیک کُن به نمایش گذاشته است.

شلوار مخمل کبریتی مردانه

2. شلوار پشمی

شلوار پشمی یکی از استایل‌هایی است که همیشه مورد علاقه فشن بلاگرها (البته آن نوعی که شما را شبیه به شخصیت‌های اَنیمه نمی‌کند) و کارگردان‌های هنری در سراسر دنیاست. این مدل شما را به آن زمان‌هایی بر می‌گرداند که شلوارهای جین به طور کامل پادشاه دنیای شلوارها نبودند. در حالی که شما بیشتر وقت‌ها می‌بینید که این شلوارها خارج از محیط کاری با استایل غیررسمی و با پاچه‌های تا خورده پوشیده شدند اما آنها در استایل‌های کلاسیک‌تر نیز به همان انداره شیک به نظر می‌رسند. برای بیشتر الهام گرفتن در این زمینه می‌توانید به عکس‌ها زیر نگاه کنید که در آنها این استایل شلوار با کفش مجلسی مردانه سِت شده است.

شلوار پشمی مردانه

3. شلوار کتان جناغی

اگر می‌خواهید استایل خود را مانند مردان کلاسیک و قدیمی کنید، باید استایل شلوار خود را تغییر دهید. شلوارهای کتان جناغی دارای کیفیت خوبی و بسیار عالی هستند که در عین حال دوام خوب و استایلی زیبا نیز دارند. این جنس از شلوارهای کتان هم راحت و شیک هستند. این نوع شلوار دارای پارچه کتان جناغی و سطح آن ترکیبی از خط‌های مورب و موازی است. جناغی جزء پارچه‌های قدیی به حساب می‌آید که اگر درست روی آن سرمایه‌گذاری شود، به دلیل طبیعت محکم و مقاوم خود، می‌توان آن را به عنوان شلواری مقرون به صرفه در نظر گرفت. بعلاوه هر کدام از بافت‌های روی پارچه کتان جناغی داستان خاصی برای گفتن دارد، حتی اگر تمام کاری که شما با آن انجام می‌دهید، چرخیدن در فضای مجازی باشد. دیگر وقت آن رسیده تا این استایل شلوار را از حالت نمایشی خود خارج کرده و بیشتر به صورت عملی و کاربردی به آن نگاه کنید. این استایل هنور همانطور که ظاهری آن نشان می‌دهد، شلواری برای تیپ‌های غیررسمی است بنابراین برای اینکه بتواند بدون هیچ دردسر اضافه‌ای برای خود ظاهری غیررسمی درست کنید، باید شلوار کتان جناغی را با کفش و کتونی‌های راحت و اسپرت، تی‌شرت یا بلوز بافتنی، بلوز مردانه روی تی‌شرت یا کت جین بپوشید.

شلوار کتان جناغی مردانه

4. شلوار گشاد

شلوارهای جین اسکینی رسماً این روزها ترند هستند. اما اگر شما از این شلوارهای تنگ و چسبان که اصلاً پوشیدن و حتی در آوردن آنها هم راحت نیست، خسته شدید، به نظر ‌می‌رسد که شلوارهای جین و پارچه‌ای گشاد برای شما مناسب‌تر باشد. این شلوارهای گشاد همیشه و در همه جا راحتی را برای شما به ارمغان می‌آروند. با بازگشت به لباس‌های مردانه الهام گرفته شده از سال‌های دهه 1950، این شلوارهای گشاد نیز بار دیگر در دایره لباس‌های انتخابی آقایان گرفته‌اند. در این بازگشت به یاد ماندنی، این استایل شلوار لباس‌های دیگر مناسب خود را نیز همراه خود آورده است. در حالی که این شلوارها زمینه خوبی برای داشتن استایلی متفاوت و خاص را برای شما فراهم می‌کنند اما نوع کتان و پارچه‌ای این شلوار باید بلندی کاملاً مناسب داشته باشد. اگر خیلی بلند باشند، مانند شلوارهای دم پا گشادی خواهد شد که روی زمین کشیده می‌شوند، اگر خیلی کوتاه باشند، مانند شلوار آقایانی به نظر خواهد رسید که می‌خواهند آب حوض خالی کنند. جهت جلوگیری از داشتن ظاهری نامناسب به دلیل بلندی شلوار، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که لبه شلوار شما جایی میان بالای کفش و اولین سوراخ بند کفش قرار بگیرد. هنگامی که نوبت به متناسب کردن لباس‌های بالا تنه با پایین تنه می‌رسد، سعی کنید گشادی شلوار خود را با انتخاب لباسی نیمه گشاد برای بالا تنه خنثی کنید. با اینکار دیگر اینگونه به نظر نخواهد رسید که شلوارتان را از کمد پدرتان برداشتید.

شلوار گشاد مردانه

بیشتر بخوانید: آقایان خوشتیپ! این 10 آیتم را در کمدتان داشته باشید

5. شلوار لنین

همین چند وقت پیش بود که شلوارهای لنین چسبناک، بد ریخت و زشت بودند و در کمد لباس‌های یک آقای مدرن هیچ جایی نداشتند. خوشبختانه طراحان لباس تلاش بسیار زیادی روی قابل استفاده شدن این شلوارها انجام دادند. دیگر خبری از آن برش‌های بد قواره نیست، به جای آنها اکنون می‌توانید برش‌های ظریف و زیبا مدرنی را روی این پارچه ببینید که روی هر اندامی زیبا به نظر می‌رسند. همچنین ترکیبات پارچه لنین به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض چین و چروک، این شلوارها را در حالی که هنوز سبک هستند، کاربردی‌تر کرده است. شما می‌توانید مدل معمولی آن را بیشتر برای داشتن تیپی رسمی و کلاسیک استفاده کنید اما جهت داشتن ظاهری مدرن‌ باید مدل کوتاه آن را با کتونی و تی‌شرتی ساده بپوشید.

شلوار لنین مردانه

6. شلوار بنددار

بدون دروغ می‌توانیم بگوییم که این شلوارهای مردانه بنددار یکی از بهترین اتفاقاتی است که در این دهه برای دنیای مد و فشن لباس مردانه افتاده است. تا همین چند وقت پیش، شلوارهای بنددار و کمر کش‌دار تنها در محدوده لباس‌ها ورزشی جای می‌گرفتند و پوشیدن آنها به این معنی بود که شما به لباس‌های خود اهمیت نمی‌دهید. البته که این طرز تفکر بسیار مسخره بود. چه انقلابی بهتر از مد شدن این شلوارها که می‌توانید با آنها به راحتی پشت میز رستوران نشسته و غذای خود را بخورید (بدون نگرانی از اینکه در وسط غذا شلوارتان به شکمتان فشار وارد کند). این روزها، شلوارهای بند‌دار بسیار خوش پوش شدند و با پارچه‌های بیشتر از کشباف دوخته می‌شوند. پارچه‌های پشمی و لنین بهترین انتخاب‌ها برای داشتن شلوار بندداری شیک و خوش تن است. هنگامی که بفهمید چقدر کمد لباس‌هایتان با این شلوارها راحت شده است، دیگر دست از سر آنها بر نمی‌دارید.

شلوار بنددار مردانه

7. شلوار ورزشی اسلیم لاین

در سال‌ها اخیر مدل‌های بسیار زیادی با یکدیگر تلفیق شدند، مانند شاکت (ترکیبی از تی‌شرت و ژاکت) و شال گردن اسنود اما هیچکدام از آنها به اندازه این لباس ورزشی در مرکز توجه باقی نماندند. این استایل شلوار نمونه‌ای کمیاب از تلفیق فشن و کاربردی بودن است که نتیجه آن این لباس عالی و بی‌نقص شده است. این حرکت ورزشی لاکچری بیشتر در آمریکا جریان دارد و با اینکه کشور انگلیس در پذیرفتن مدهای جدید کمی آهسته‌تر عمل می‌کند اما جوانان این کشور براساس سلیقه خود عمل کرده و از این شلوارها استفاده می‌کنند، پس چرا شما به آنها ‌ملحق نمی‌شوید؟ با پوشیدن این استایل شلوار، احساس راحتی «انگار اصلاً چیزی نپوشیدم» را با برش اسلیم فیت که بیشتر در شلوارهای مدرن دیده می‌شود، ترکیب کنید. آنها هم برای مکان‌های عمومی و هم باشگاه مناسب هستند. در حالی که هنوز بحث در مورد بلوز مناسب با این استایل شلوار پا برجاست اما ما همیشه به شما پیشنهاد می‌کنیم که حال و هوای استایل خیابانی خود را با اضافه کردن تی‌شرت لوگودار به این شلوار حفظ کنید. در حالی که اینگونه تیپی غیررسمی و اسپرت خواهید داشت، اما می‌توانید ژاکتی شیک نیز به آن اضافه کنید. اگر استایل خیابانی خیلی باب میل شما نیست، می‌توانید این شلوار را با کتونی‌های سفید بنددار و پیراهن آکسفورد بپوشید تا کمی شیکی و وقار به ظاهر خود اضافه کنید.

شلوار ورزشی اسلیم لاین مردانه

8. شلوار کوتاه

شلوار کوتاه یا همان شلوار 90 سانت، بعضی شلوار کوتاه را با این نام می‌شناسند، آمده‌اند که بمانند و دلیل خوبی هم برای اینکار دارند. این شلوارها در تابستان به قوزک پای شما اجازه نفس کشیدن می‌دهند، این درحالی است که با انتخاب کفش مناسب در ماه‌های سردتر سال می‌توانید پاهای خود را با شلوار کوتاه گرم نگهدارید. این استایل شلوار نیز راهی فوق‌العاده برای جالب‌تر کردن تیپ رسمی هستند. توجه داشته باشید که منظور ما از شلوار کوتاه، شلواری با بلندی کوتاه‌تر از شلوارهای معمولی است که تنها کمی پوست قوزک پا یا پارچه جورابتان را نشان می‌دهد و نباید آنها را با شلوارک‌های تا زیر زانو اشتباه بگیرید. بعلاوه شلوار کوتاه کفش‌های شما را در مرکز توجه قرار می‌دهد و باید در نظر داشته باشید که هیچ چیر بدتر از پوشیدن کفش‌هایی کثیف یا نامناسب با این شلوار وجود ندارد. اما بلندی مناسب برای این شلوار نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر بلندی آنها دقیقاً همان چیزی نیست که می‌خواهید، به خیاط مراجعه کرده و از توصیه‌های او برای تعیین اندازه مناسب شلوار استفاده کنید اما اگر احساس شجاع و جسور بودن می‌کنید، هر اندازه‌ای برای کوتاهی شلوار میان 7 الا 10 سانت بالای قوزک ارزش امتحان کردن را دارد. شلوارهای کوتاه خودشان را به راحتی هم در تیپ رسمی و هم غیررسمی جای داده‌اند اما بدون شک جای دادن این شلوار در تیپ رسمی انتخاب بدون ریسک‌تری خواهد بود. شلوار کتان کوتاه با رنگ شنی به خوبی با بلوز سفید ساده، کت بامبر جیر و کفش‌های سفید ورزشی بنددار برای آخر هفته سِت می‌شود. در عین حال، برای موقعیت‌های رسمی‌تر، شلوار کوتاه مشکی باید با کتی خاکستری، بلوز یقه اسکی زغالی و کفش مجلسی زرشکی برای داشتن ظاهری رسمی و کاری راحت پوشیده شود.

شلوار کوتاه مردانه

9. شلوار جیب‌دار

شلوارهای جیب‌دار که از ضروریات تجهیزات نظامی به جدیدترین شلوارهای گشاد تبدیل شدند، تاریخچه‌ای جالب و سرگرم کننده‌ای دارند. حالا که دیگر زمان زیادی از این تغییر می‌گذرد، آنها با ظاهری به روزتر به دنیای مد و فشن بازگشته‌اند. نکته اصلی برای اطمینان از خریدن شلوار جیب‌دار مناسب این است که تنگی آن چیزی میان اسلیم و تنگ یا به زبان ساده‌تر خوش تن باشند. شما می‌توانید جیب‌های آن را هر چه قدر که دلتان می‌خواهد پر کنید اما برای تمیز و مرتب نگهداشتن خط‌های جیب، باید آنها را خالی نگهدارید. یک شلوار سبز خاکی معمولی در این مدل می‌تواند با هر لباس دیگری به رنگ آبی تیره زیبا به نظر برسد بنابراین ترکیب آن را با یک رو لباسی با همین رنگ در نظر بگیرید. در عین حال اگر دوست ندارید رنگ‌های روشن انتخاب کنید، یک شلوار تیره جیب‌دار و به روز می‌تواند با پیراهن سفید آکسفورد، گرمکن خاکستری یا پالتویی با رنگ آبی تیره ظاهری فراتر از حد انتظار برای شما درست کند.

شلوار جیب‌دار مردانه

10. شلوار فاق بلند

انتخاب بلندی مناسب برای فاق شلوار و قرار گرفتن کمر آن روی جای مناسب به شما کمک خواهد کرد تا با این استایل شلوار مانند پیرمردهای 90 ساله به نظر نرسید. هر چند این روزها داشتن ظاهری مانند آقایان جا افتاده و شیک که دارای کلکسیون دکمه سر دست هستند، برای بسیاری جذاب است. شلوار فاق بلند این روزها واقعاً در حال همه گیر شدن است. همچنین در حالی که یک شلوار فاق بلند مناسب و شیک می‌تواند خوش تیپی شما را به طور چشمگیری افزایش دهد اما پوشیدن این نوع شلوار با استایل اشتباه ظاهر شما را مانند پسر بچه‌ای می‌کند که با شلوار پدرش در حال بازی در حیاط است. نکته مهم و قابل توجه دیگر در انتخاب این استایل متناسب کردن برش آن با بلندی شلوار است. اگر می‌خواهید استایل گشاد آن را انتخاب کنید، مدل کوتاه آن شما را مطمئن خواهد کرد که ظاهرتان خفت شده در شلوار به نظر نمی‌رسد. برعکس اگر شلوار کوتاه باب سلیقه شما نیست، یک برش فیت به شما کمک خواهد کرد تا پاهای خود را به زیبایی با شلوار قاب بگیرید. شلوارهای فاق بلند به صورت کلی برش‌های خوبی دارند، خوش تن و بسیار راحت هستند اما باقی لباس‌های شما باید با آن هماهنگی داشته باشند. برای بالا تنه، هم می‌توانید تی‌شرت پولو یا تی‌شرت گشادی را انتخاب کرده و آن را داخل شلوار خود قرار دهید. شما می‌توانید برای استفاده از این تیپ در ماه‌های سرد سال آن را با ژاکتی گشاد یا پالتویی پشمی بپوشید. کفش‌های خود را نیز هوشمندانه انتخاب کنید، می‌توانید برای داشتن ظاهری ترکیبی و خلاقانه کفش ساق‌دار ونس یا بوت خاکی جیر را در نظر داشته باشید.

شلوار فاق بلند مردانه

11. شلوار پیله‌دار

از آنجایی که بار دیگر شلوارها به سمت هماهنگ شدن با بدن طبیعی آقایان گام برداشته‌اند، این مدل شلوار با جزئیات خاص برای دوخت درحال بازگشتن به مرکز توجه در دنیای مد و فشن است. شلوار پیله‌دار دیگر آن مدل شلواری نیست که تنها برای پدربزرگ‌های خود در نظر داشته باشید. انتخاب هوشمندانه آن است که این شلوار را به دلیل راحتی خود و نه بخاطر زیبایی مثال نزدنی آن در نظر بگیرید. این روزها با وجود لباس‌های ورزشی شیک و برش‌های گشاد، این نوع انتخاب برای همه قابل درک است. شلوارهای پیله‌دار به دنیای مد بازگشته‌اند و دیگر وقت آن رسیده تا حداقل یکی از آنها را در کمد لباس خود داشته باشید. هنگامی که شما 10 سال از عمر خود را با اجبار به پوشیدن شلوارهای جین تنگی گذرانده باشید که پاهای شما را مانند سوسیس نشان می‌دهند، ایده پوشیدن مدل‌هایی که تنگ نیستند شاید عملی به نظر نیایند. راه حل این مشکل متناسب کردن گشادی لباس بالا و پایین تنه با یکدیگر است. شلوار شما باید سبک و راحت باشد اما نباید استایل آن مانند دلقک‌ها باشد و روی کفش شما چین بخورد. برای گرفتن بهترین نتیجه، شلواری را انتخاب کنید که بلندی آن دقیقاً تا بالای کفش است، انتخاب مدل کوتاه برای استایل پیله‌دار نیز ایده خوبی است. جهت سِت کردن لباس‌ها با یکدیگر، در زمینه انتخاب کت مدل‌های آزاد آن را در نظر داشته باشید که روی تی‌شرتی سفید پوشیده می‌شوند. پیراهن یقه کوبایی که در داخل شلوار باشد نیز شیک به نظر خواهد رسید. برای کفش نیز می‌تواند بوت مدل دربی، کفش بروگ یا اگر خیلی شجاع هستید، کفش سفید ونس کانواس را انتخاب کنید.

شلوار پیله‌دار مردانه

12. شلوار خط‌دار

هنگامی که برای اولین بار شلوارهای ورزشی از باشگاه‌ها و مسابقات به کت واک‌ها راه پیدا کردند، آقایانی که برای مدت طولانی در کت و شلوار و بوت گیر افتاده بودند، نفسی راحت کشیدند. بالاخره، راهی پیدا شده بود تا بتوانند در لباسی که راحتی آن قابل مقایسه پیژامه بود، شیک و مرتب به نظر برسند. شلوار خط‌دار در آخر به انتظار طولانی آقایان پایان داد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. هنگامی که نوبت به شلوار خط‌دار می‌رسد، تنوع زیادی وجود دارد. می‌توانید شلوار یک خط انتخاب کرده و آن را با پالتو سِت کنید یا به جای اینکار می‌توانید به دهه 90 برگشته و سر تا پا لباس ورزشی پلاستیکی بپوشید. فرقی نمی‌کند که کدام ظاهر را انتخاب می‌کنید، شلوار خود را مدل اسلیم انتخاب کرده و اگر دم آستین‌ها لباس بالا تنه شما کش ندارد، می‌توانید بلندی شلوار خود را کمی کوتاه انتخاب کنید. به صورت سنتی شلوار خط‌دار بهترین لباس برای ورزش کردن و باشگاه رفتن بوده است. پوشیدن این استایل شلوار با کفش بروگ در دنیای مد و فشن مانند جنایتی بزرگ است، هرچند در سال‌های اخیر، اوضاع کمی متفاوت‌تر شده است. برای داشتن استایلی ورزش کمی شیک، می‌توانید شلوار یک خط کوتاه را با کفشی شیک‌تر سِت کنید. تی‌شرتی ساده و ژاکت بامبر بپوشید تا استایلتان کامل شود. اگر می‌خواهد ظاهرتان بیشتر حال و هوای خیابانی داشته باشید، به دنبال شلوار خط‌دار پلاستیکی باشید، آن را با کفش‌های ورزشی بزرگ و کلاه نقاب‌دار سِت کنید.

شلوار خط‌دار مردانه

بیشتر بخوانید: 12 قانون ست کردن شلوار مردانه

مطالب مرتبط