15 قانونی که از شما مردی خوشتیپ می‌سازه!

15 قانونی که از شما مردی خوشتیپ می‌سازه!

03 آذر 1399

ما در حال حاضر هم به اندازه کافی قانون در زندگیمان داریم. هرچند، برخی از آنها برای کمک کردن به ما اینجا هستند. مانند قانون‌هایی که خوش پوش بودن شما را تضمین می‌کند. البته خانم‌ها و آقایانی که در زمینه مد و لباس حرفی برای گفتن دارند، همیشه در مورد تجربه شخصی صحبت می‌کنند و شکی ندارند که برای نحوه لباس پوشیدن نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید یا می‌گویند لباسی که به یک نفر می‌آید، ممکن است برای شخص دیگری زیادی بی‌روح یا زیادی جلف به نظر برسد. بنابراین هنگامی که نوبت به انتخاب لباس می‌رسد، آنها همیشه بدون شک به این قانون عمل می‌کنند. این قانون بیشتر از اینکه حرف آخر را در نحوه لباس پوشیدن بزند، تنها جنبه پیشنهاد دارد. همیشه پیشنهادهای خوب مورد استقبال قرار می‌گیرند و ازآنجایی که لباس‌های مردانه بیشتر از هر وقت دیگری غنی‌ و متنوع‌ شدند پس بیش از پیش به آزمون و خطا و حتی اطلاع داشتن در مورد ترندها نیاز دارید تا در لحظاتی که گیج و سر در گرم شدید بتوانید به خودتان کمک کرده و چیزهای لازم از غیرضروری را تشخیص دهید. این قانون‌ها معمولاً در طول تاریخ دیده شدند، آنها برای نسل‌ها مورد استفاده قرار گرفتند بنابراین ممکن است اکنون استفاده از آنها نیز مفید باشد. همچنین قانون‌ها اغلب بسیار واضح و مشخص هستند، آنقدر واضح و مشخص که معمولاً نادیده گرفته می‌شوند: سایز مناسب، کیفیت بالا، تطبیق پذیری، ارزشمند بودن، به دور از افراط و معقول بودن. مطمئناً قوانین بسیاری غیر از آنچه در اینجا ارائه شده وجود دارد. برخی از آنها را ممکن خودتان قبلاً کشف کرده باشید. به هر حال، این قسمت بخش دلپذیر لباس پوشیدن است و هیچ قانونی نباید جلوی انجام اینکارها را بگیرد: امتحان کردن ست‌های جدید، در نظر گرفتن اینکه آیا آن لباس به شما می‌آید یا نه و اینکه در آن لباس‌ها چه احساسی دارید. اما مسائل ذکر شده در بالا مرحله آزمایش را پشت سر گذاشته و اکنون به عنوان قانونی همیشگی در دنیای مد و فشن جا خوش کرده‌اند و حتی هنگامی که با یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است راهنمایی غلط برای نحوه انتخاب کردن لباس باشند.

1. کت و شلوار مناسب بپوشید

نکته کلیدی برای داشتن کت و شلواری خوش پوش انتخاب سایز مناسب است. اگر می‌خواهید کت و شلوار آماده بخرید، مراقب نحوه قرار گرفتن آن روی شانه‌ها باشید زیرا به گفته متخصصان در زمینه تولید کت و شلوار، تغییر دادن اندازاه قفسه سینه و کمر به نسبت کار راحت‌تری است. در مورد انتخاب کت به سبک‌های قدیمی محتاطانه عمل کنید، مگر اینکه به دنبال کت و شلواری به سبک قدیمی باشید، زیرا انتخاب تنها کت تک به سبک قدیمی ممکن است تیپ شما را مانند تازه به دوران رسیده‌ها کند. مدل کت و شلوار کلاسیک جزء بهترین‌ها است و فرقی نمی‌کند که جزئیات آن رنگ تیره، کت دوبل، کت ساده یا با جزئیات معمولی باشد. ذات کت شلوار یک دست و یکنواخت است و نباید آن را دلیلی برای کسل کنندگی آن در نظر گرفت. شما باید به کت و شلوار مانند بومی نگاه کنید که ایده‌ها مختلف شخصی هر فرد روی آن نقش می‌بندد. همچنین نحوه پوشیدن آن است که دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نه برچسب به درون لباس.

2. ساعت خود را هوشمندانه انتخاب کنید

دون کوکرین، مدیر عامل برند ساعت مچی ورتِکس انگلیس، استدلال می‌کند: «ساعت قطعه‌ای هنری است. ساعت بخرید چون عاشق آن هستید نه به این دلیل که فکر می‌کنید ممکن است شما را خوشتیپ کند. ساعت وسیله‌ای شخصی است که گذر زمان را برای شما به نمایش می‌گذارد اما انتخاب شما باید عملی نیز باشد. مدل‌های زیبا، کاربردی و اسپرت بزرگ با همه چیز سِت می‌شوند و می‌توانند ظاهر روزمره شما را به راحتی جذاب‌تر کنند. با این حال، ساعت نیز باید مناسب شما باشد و روی مچ دست شما راحت و از نظر اندازه و عمق روی دست شما شیک به نظر برسد - 40 میلی‌متر اندازه رایج و متداول برای ساعت در نظر گرفته می‌شود.

3. از امتحان کردن رنگ‌ها خجالت نکشید

فرقی نمی‌کند که لباس‌هایتان رسمی باشد یا غیررسمی، اندکی رنگ به آنها اضافه کنید. اولیو اسپنسر، طراح لباس مردانه، می‌گوید: «اکثر آقایان بدون هیچ دلیل خاصی از رنگ‌ها می‌ترسند، هر رنگی به جز آبی تیره یا خاکستری آنها را می‌ترساند اما رنگ‌ها نیز همیشه می‌توانند به روز باشند.» برای مثال کت و شلوار سبز به تنهایی ممکن است جلف به نظر برسد، این در حالی است که اسپنسر رنگ‌های صورتی، سبز، خردلی و انواع روشن‌تر آبی را به عنوان تطبیق پذیرترین رنگ سال پیشنهاد می‌کند که ظاهر کلی شما را جذاب‌تر می‌کند. او اضافه می‌کند که حتی استفاده از کمی رنگ در استایل شما می‌تواند زیاد باشد. «در یک دست لباس، شما تنها به اندکی رنگ نیاز دارید.»

4. تا زمانی که شلوار جین دارید، آن را بپوشید

بر اساس گفته الکس میر، شریک برند فروج دنیم، پر استفاده‌ترین و مفیدترین مدل لباس در طول تاریخ «اسلیم دم پا تنگ» است. او توضیح می‌دهد: «این مدل شلوار در ران پا گشادتر است پس احساس راحتی در آن خواهید کرد اما پایین آن کمی تنگ شده و گشاد نیست پس هم برای داشتن تیپ کمی رسمی و هم کتونی مناسب است. این شلوار برای تمام طول سال مناسب است و می‌توان آن را با هر چیزی از رسمی گرفته تا غیررسمی سِت کرد.» انتخاب هوشمندانه پوشیدن شلوار جین تیره یا بدون سنگ شور است که درماندگی شما را هنگام سر در گمی برای لباس پوشیدن از بین می‌برد. «یکی از لذت‌های پوشیدن شلوار جین این است که سال‌ها روش پوشیدن آن یکسان و به روز خواهد بود. پس چرا نباید چنین لباس کاربردی را در کمد خود داشته باشید؟

5. به ظاهر خود و لباس‌هایتان اهمیت دهید

این نکته شاید مانند یکی از نصیحت‌های مادرانه باشد اما اگر برای خریدن لباس‌های خود هزینه کرده و به ظاهر خود اهمیت می‌دهید، از آنها مراقبت کنید. برای آویزان کردن لباس‌ها از چوب لباس چوبی و از جا کفشی جهت نگهداری بهترین کفش‌های خود استفاده کنید. کت و شلوارهای خود را برای شست و شو به خشکشویی ببرید. لباس‌های خود را به صورت منظم بشویید و ترجیحاً آن را در خشک کن لباس خشک نکنید زیرا ممکن است به پارچه آن آسیب بزند و کفش‌ها خود را واکس بزنید. همچنین، تنها کت چرم شما نیست که به مراقبت نیاز دارد، بلکه باید مراقب کت روزمره خود نیز باشید. روتین ساده‌ای که خیلی سخت نباشد را برای مراقبت از ظاهر خود در ذهن داشته باشید، موهایتان را شانه کرده و ناخن‌هایتان را کوتاه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که انجام مرتب اینکارها سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌آید.

6. لباس زیرهایتان را ساده نگه دارید

استایل شما تنها در چیزهایی خلاصه نمی‌شود که دیگران می‌توانند آنها را ببینند. هنگامی که نوبت به لباس زیر می‌رسد، دو قانون برای دنبال کردن وجود دارد. قانون اول، طرح‌های شلوغ مناسب مردهای بزرگ نیست. اِما ویلز، تولید کننده لباس‌های زیر، هشدار می‌دهد: «لباس زیر شما جایی برای نشان دادن سلیقه شخصی شما نیست.» قانون دوم، برندهای خوب لباس زیر ظاهر و شیکی خاصی ندارند. ویلز اضافه می‌کند: «لباس زیر شما نباید آن لباسی باشد که اصلاً به برند آن اهمیت نمی‌دهید.» استایلی از لباس زیر که در مقابل گذر زمان ایستادگی کرده است، شورت نخی پادار یا باکسر است، احتمالاً دلیل آن داشتن قابلیت شست و شو مداوم، جریان داشتن هوا در آن و احساس راحتی پارچه روی پوست است.

7. کفش گران قیمت بخرید

تیم لیتل، صاحب برند گرنسون، توضح می‌دهد: «همیشه به روز بودن در مورد داشتن دیزاین ساده است که بیشتر از همه برای کفش صدق می‌کند. شما نباید رنگ، طرح و مدل آن را پر زرق و برق انتخاب کنید. هر چیز پر زرق و برقی ممکن است برای مدتی خوب به نظر برسد اما بعد از مدتی عجیب به نظر خواهد رسید. کفش‌های با کیفیت، بهترین مثال کفش‌هایی هستند که قابلیت فروش دوباره دارند، انواعی از کفش‌ها هستند که به مدت 5 سال یا حتی بیشتر قابلیت استفاده دارند. استایل‌های کلاسیک مانند بروگ یا دربی ساده و مشکی با مدل گرد در جلو را انتخاب کنید که همیشه به روز هستند. لیتل می‌گوید: «در واقع حالت جلو کفش است که دیده می‌شود و مدل گرد آن هرگز از مد نمی‌رود. مدل تیز یا مربع برای جلوی کفش به وضوح کاربردی نیست. هیچکس پاهایی به این شکل ندارد.»

8. اکسسوری‌های خود را تا جای ممکن مینیمال نگه دارید

اکسسوری‌هایی مانند کروات و دستمال جیب باعث ایجاد ویژگی‌های خاصی در لباس‌های کلاسیک می‌شوند، اما مراقب نحوه استفاده از آنها باشید. مایکل هیل، مدیر خلاق اکسسوری‌های مردانه برند دِرِک، می‌گوید: « بهتر است با انتخاب یک یا دو رنگ آنها را با لباس‌های خود (یا حتی برای کنار هم قرار دادن آنها) هماهنگ کنید. نباید رنگ‌های آنها را دقیقاً مانند یکدیگر انتخاب کنید.» هنگامی که نوبت به انتخاب ترکیب بلوز و کروات می‌رسد، رنگ کروات یا دستمال جیب خود را تیره‌تر از رنگ کت انتخاب کنید. همچنین نباید در استفاده از اکسسوری‌ها زیاده‌روی کنید، اگر در مورد این موضوع دو دل هستید، به این فکر کنید که حتی اکسسوری کم هم زیاد است و یکی از آنها را کنار بگذارید. هیل اضافه می‌کند: «هدف شما داشتن ظاهری شیک و ساده است و تنها جلب کردن کمی توجه برای شما کافی خواهد بود.»

9. خودتان را بشناسید

چیزهای بسیار کمی وجود دارد که می‌تواند بیشتر از مردی که بدون فکر و بدون در نظر گرفتن استایل واقعی خود لباس می‌پوشد، مضحک باشد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در واقع به هیچکس بابت لباس پوشیدن مانند دلقک‌ها جایزه نمی‌دهند، مگر اینکه واقعاً دلقک باشید. در نظر داشته باشید که لباس‌های انتخابی شما باید با استایلتان هماهنگ باشد. استایل‌ها اصیل آنهایی هستند که راه خود را با اعتماد به نفس ادامه می‌دهند و روی تن فرد مانند پوست دوم او و نه لباس مبدل هستند.

10. با توجه به محیط لباس بپوشید

استایل شما فقط در مورد نشان دادن شخصیتتان نیست بلکه در مورد پوشیدن لباس مناسب برای محیطی است که در آن قرار دارید. به لباس‌ها خود مانند کدهای برنامه نویسی نگاه کنید: فرقی نمی‌کند که شامی رسمی یا دورهمی دوستانه و غیررسمی در آخر هفته باشد، شما برای هماهنگ شدن به محیطی که در آن هستید، نیاز به ترکیب لباسی درست دارید. استایل اشتباه برای محیطی که در آن قرار دارید مناسب نخواهد بود. آیا اینکار به نوعی پیروی کردن از دیگران است؟ باید بگوییم نه، همانطور که یکی از نقل قول‌ها برند تام فورد توضیح می‌دهد، اینکار نشانه‌ای از احترام گذاشتن به دیگران و همچنین احساس راحتی در لباسی است که پوشیدید. هنگامی که به استایل انتخابی خود شک دارید، لباس‌هایتان را کمی رسمی انتخاب کنید.

11. عینک را بی‌اهمیت در نظر نگیرید

جهت پیدا کردن عینک مناسب برای خود وقت بگذارید. تام دیویس، طراح عینک، می‌گوید: «مردم تقریباً هفت دقیقه برای انتخاب عینکی وقت می‌گذارند که قرار است برای سه سال آینده یا بیشتر روی صورتشان باشد. انتخاب اشتباه یا مناسب نبودن عینک برای صورت همان دلیلی است که اکثر مردم را از عینک زدن متنفر می‌کند. آن عینکی را بخرید که حس خوبی از قرار دادن آن روی صورتتان دارید، فرم صورت خود را نیز در نظر داشته باشید اما باید بیشتر روی نسبت خط بالایی فرم عینک با فرم ابروها، صاف را با صاف و منحنی را با منحنی هماهنگ کنید، و مدل موهایتان تمرکز کنید. همچنین هنگام خریدن عینک هوشمندانه عمل کنید، دیویس می‌گوید: از آنجایی که قاب‌های عینک زود کهنه می‌شوند، خریدن فرم‌ها ارزان قیمت با وجود قیمت بالای شیشه‌ها کاری بیهوده است.

12. لباس‌های تطبیق پذیر انتخاب کنید

شاید وسوسه به پوشیدن لباس‌های کلاسیک شوید اما واقعیت این است که پارچه‌های مدرن در رنگ‌های تیره و با برش‌های زیبا لباس‌ را دقیقاً به چیزی تبدیل می‌کنند که باید باشند یعنی سبک و راحت اما در عین مناسب و محافظت کننده. آدام کامرون، متخصص در لباس‌های بیرونی، پیشنهاد می‌کند: «به دلیل تغییرات فصلی، آب و هوا و عادت‌های خرید رایج در حال حاضر به نظر می‌رسد که خرید پالتوهای پشمی سنگین دور از منطق است. به یک پالتو معمولی جهت پوشیدن روی لباس‌های خود فکرکنید یعنی از آن دسته پالتوهایی که می‌توانید بنا بر نیاز خود زیر آنها لباس کم یا زیاد بپوشید.» یک ژاکت یا کت بامبر برای تمام طول سال مناسب به نظر می‌رسد اما اگر تیپی رسمی می‌خواهید از پالتوهای مدرن استفاده کنید.

13. کت و شلوار را کرایه نکنید، بخرید

مواقعی که برای آنها نیاز به پوشیدن لباس‌ها کاملاً رسمی دارید، بسیار نادر است اما همه برای چنین مراسم‌هایی هیجان زده هستند. بنابراین، گرچه شاید اسراف به نظر برسد اما داشتن یک لباس رسمی متناسب با شما و نه کرایه لباسی که سال‌ها استفاده شده است، منطقی‌تر خواهد بود. توبی لمب، مدیر طراحی برند مدرن ریچارد جیمز، هشدار می‌دهد: «اگر لباس خود را کرایه کنید، همیشه این خطر وجود دارد که با پوشیدن لباس بزرگتر از سایز خود که ظاهری مربعی به شما می‌دهد، مانند پسر بچه‌ها به نظر برسید.» اگر می‌توانید یک لباس رسمی کلاسیک با رنگ آبی تیره، تک ردیف دکمه، یقه برگردان ساتن و شلوارهای درز دوزی شده داشته باشید. ناگفته نماند که باید چگونه بستن کراوات برای خود را نیز یاد بگیرید.

14. همیشه لباس کلاسیک انتخاب کنید

جیمز کوک، طراح ماهر بلوز، می‌گوید: «مسخره است اما هر نوع بلوز مردانه‌ در صورت خوب اتو شدن می‌تواند گران قیمت به نظر برسد.» همه آنها تقریباً یک شکل هستند و تنها در جزئیات متفاوت‌اند. البته او توصیه می‌کند که از انتخاب استایل‌ها جسورانه خودداری کنید، مگر اینکه بدانید چگونه باید استایلتان را با آن ست کنید و یقه‌ای را در نظر داشته باشید که با یا بدون کروات زیبا به نظر می‌رسد، همچنین آن یقه‌ای را انتخاب کنید که زیر کت خوب قرار می‌گیرد، نوع کوچک آن را در نظر داشته باشید.

15. زمان شکستن قوانین را بدانید

بدانید که باید چه زمانی از قانون‌های پوشیدن لباس رسمی پیروی و چه زمانی باید آنها را نادیده بگیرید. برای پیروی از بعضی قانون‌ها دلیل خوبی وجود دارد، مانند الزام شرایط یا انتظارات افراد عالی رتبه، مانند رئیستان. در عین حال، همانطور که هیل یادآوری می‌کند: «همیشه ممکن است که ما بیش از حد نگران قانون‌ها باشیم و همیشه نیز موقعیت‌های برای دور زدن آنها وجود دارد.» از همه اینها گذشته همین زیر پا گذاشتن قانون‌هاست که کم کم زمینه تغییر و پیشرفت سبک‌های لباس پوشیدن را فراهم می‌کند. «از آزادی برای اشتباه کردن ببرید.»

بیشتر بخوانید: پیشنهاداتی برای خوشتیپ شدن آقایان

مطالب مرتبط