راز آراستگی و خوشتیپی آقایان چی میتونه باشه!

راز آراستگی و خوشتیپی آقایان چی میتونه باشه!

05 آذر 1399

هنگامی که نوبت به کمد لباس می‌رسد، آقایان گزینه‌های کمتری نسبت به خانم‌ها دارند اما این بدان معنی نیست که آقایان باید کمتر خوش تیپ باشند. بیایید روراست باشیم، خانم‌ها برای آراستگی و استایل خود وقت بیشتری می‌گذارند. صبر کنید، بگذارید جور دیگری بگویم، خانم‌ها تمایل بیشتری به وقت گذاشتن برای آراستگی و استایل خود دارند. وقت گذاشتن برای آراستگی و استایل مناسب باید بخشی از روتین زندگی هر انسانی باشد و فقط مختص خانم‌ها نیست، آقایان هم باید آن را جزء اولویت‌های خود قرار دهند.

آقایان هم ظاهری مناسب می‌خواهند

واقعیت این است که آقایان هم می‌خواهند به اندازه خانم‌ها خوب به نظر برسند، اما اغلب اوقات اصلاً نمی‌دانند که از کجا باید کار خود را شروع کند. اگر کمد آنها از لباس‌های اشتباهی پر باشد، قطعاً آنها به جای عوض کردن لباس‌های اشتباه درون کمدشان، سعی می‌کنند با همان لباس‌های ظاهری خوب داشته باشند. باید بگویم که خرید لباس کاری بسیار ناخوشایند برای آقایان است، کاری که حاضر نیستند خودشان را برای آن در زحمت بیندازند. اما دقیقاً مانند به دست آوردن هر چیز دیگری، ظاهر خوب داشتن هم نیاز به دانش و تلاش دارد. بنابراین امروز ما می‌خواهیم در مورد اصول و پایه آراستگی و استایل صحبت کنیم. من دوست دارم به چیزهای پایه و اساسی بپردازم زیرا برای من اینگونه است که اول، آقایان دوست دارند بیشتر در مورد چیزهای ساده مطالعه کنند. دوم، اگر نکات ساده باشند، شما تمایل بیشتری برای انجام دادن آنها دارید. پس در این مقاله اطلاعاتی را در این زمینه برای شما فراهم کرده‌ام و واقعاً امیدوارم که بعد از این مقاله زحمت انجام دادن آن را به خود بدهید. دیگر نمی‌خواهم بیشتر از این به حاشیه بپردازم، در ادامه در مورد راهنمایی‌های مورد نیاز شما صحبت خواهیم کرد.

ابتدا اصول و پایه را رعایت کنید

من به شما پیشنهاد می‌کنم که کار خود را با خرید تعدادی لباس اساسی شروع کنید؛ بلوزی غیررسمی و بلوزی رسمی (هر دوی آن ها هم باید آستین بلند و هم آستین کوتاه باشند). رنگ‌های تک و ساده را انتخاب کنید یعنی درست نقطه مقابل لباس‌های طرح‌دار و شلوغ. همیشه لباس‌هایی به رنگ مشکی، سفید و خاکستری داشته باشید. داشتن چند رنگ مورد علاقه در کمد لباس مشکلی ندارد اما به یاد داشته باشید که باید آنها را در موقعیت‌های مناسب شاید مانند دورهمی با دوستانتان بپوشید. اگر علاقه زیادی به تی‌شرت‌های ساده دارید، باید مدل یقه مناسب خود را پیدا کنید. با کدام بهتر به نظر می‌رسید؟ از انواع یقه‌ها می‌توان یقه گرد، یقه هفت و یقه گردِ باز نام برد. جهت انتخاب لباس مناسب خود باید از خرید لباس‌های خیلی تنگ، خیلی کوچک یا خیلی گشاد خودداری کنید.

بیرون شلوار یا داخل شلوار؟

این که تی‌شرت خودتان را داخل شلوار قرار بدهید یا نه بستگی به استایل و موقعیتی دارد که در آن شرکت می‌کنید. اگر تیپ شما غیررسمی است، هیچ نیازی نیست که بلوز خود را داخل شلوار قرار دهید. اگرچه برای موقعیت‌های رسمی و کاری، اگر می‌خواهید بلوز را داخل شلوار خود قرار دهید، باید بیشتر سعی کنید بلوزهای رسمی بپوشید. هنگامی که می‌خواهید بلوز خود را داخل شلوار قرار دهید، مطمئن شوید که کمربند مناسب این کار را دارید.

انتخاب شلوار

انتخاب شلوار مناسب بسیار کار آسانتری است زیرا گزینه‌های انتخابی شما بسیار کم هستند و با آنها آشنایی دارید. شما به یک شلوارک خاکی، یک شلوار جین با کیفیت و یک شلوار رسمی احتیاج دارید، اینها تمام شلوارهای مورد نیاز شما هستند. شلوارک‌های شش جیب زشت هستند و تا زمانی که کاری در خانه برای انجام دادن ندارید، از آنها استفاده نکنید. این شلوارک‌ها گشاد هستند و هرگز زیبا به نظر نمی‌رسد. شلوارک خاکی خود را با یک تی‌شرت طرح‌دار روی آن بپوشید. خانم‌ها، این وظیفه شماست که آن شلوارک‌های شش جیب زشت را بسوزانید. برای شلوار، بسیار مهم است که سایز آن دقیقاً مناسب کمر، باسن، کشاله ران و ران شما باشد. طبیعتاً شما باید مراقب بلندی شلوار نیز باشید. ممکن است برای پیدا کردن سایز مناسب خود لازم باشد چندین مغازه را بگردید. گاهی سایز کمر آن مناسب شماست اما کمی در قسمت‌های کشاله ران و باسن گشاد است. گاهی می‌تواند برعکس این شرایط نیز اتفاق بیفتد. بنابراین لطفاً صبور باشید و سایز مناسب شلوار خود را پیدا کنید. هنگامی که سایز مناسب را پیدا کردید، می‌توانید همیشه به همان مغازه برای خریدن شلوار مراجعه کنید. شلوار جین‌های اسکینی چطور؟ واقعیت ناراحت کننده این است: با وجود اینکه آقایان پاهای لاغرتری نسبت به خانم‌ها دارند اما همه آنها با شلوار جین اسکینی خوب به نظر نمی‌رسد. بعلاوه پوشیدن شلوارهای بسیار تنگ به دلیل ساختار فیزیکی بدن آقایان برای آنها عذاب‌آور است.

کفش

درست مانند شلوار، شما تنها نیاز به خرید چند کفش اساسی برای کلکسیون خود دارید. پیشنهاد من به شما این است که یک جفت کفش قایقی (زیرا برای پوشیدن با شلوارک عالی است)، یک جفت کفش غیررسمی و یک جفت کفش رسمی بخرید. تا زمانی که شما این سه جفت کفش را دارید، به مشکل خاصی برنخواهید خورد هرچند چند نکته ضروری دیگر نیز وجود دارد. صندل یا دمپایی را با جوراب نپوشید، لطفاً هرگز این کار را انجام ندهید. برای کفش مجلسی، باید آن نوعی را پیدا کنید که مناسب شماست. کفش‌هایی که خیلی بزرگ به نظر می‌رسند، زشت هستند و آنهایی که کوچک به نظر می‌رسند، زشت‌تر هستند. همچنین من معتقدم که باید این نکته را هم ذکر کنم: هنگامی که شلوار مجلسی می‌پوشید، کفش مجلسی، کتونی و کفش تنیس پلاستیکی نپوشید. اگر تیپ شما غیررسمی است، در آن صورت است که لباس‌های شما نیز باید غیررسمی باشند.

کت و شلوار

هر مردی حداقل باید یک دست کت و شلوار با کیفیت به رنگ آبی تیره یا خاکستری داشته باشد. برای اینکه کت و شلوار به صورت بی‌نقص فیت تنتان باشد، بهترین کار این است که خیاط آن را برای شما بدوزد.

اکسسوری مناسب لباس

اگر می‌خواهید کت و شلوار بپوشید، حتماً مطمئن شوید که رنگ کراوات شما هم‌رنگ پیراهنتان نیست. نکته تجربی این است که باید از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. همانطور که ممکن است خودتان هم بدانید، کمربند و شلوار باید همیشه رنگی مانند یکدیگر داشته باشند. اگر کمربند شما قهوه‌ای است، کفش قهوه‌ای بپوشید، خیلی ساده است. جورابی مناسب را برای مراسم مناسب بپوشید. با شلوار مجلسی خود جوراب سفید نپوشید. با شلوارک خاکی خود جوراب مجلسی نپوشید. من مطمئنم که به طور کامل نکته این قسمت را فهمیده‌اید.

آراسته بودن

 اگر لباس‌های لازم را در کمد لباس خود داشته باشید، با خواندن این قسمت دیگر می‌توانید ظاهری مرتب و شیک داشته باشید. آقایان شما باید به ظاهر خودتان برسید. موهای آقایان نسبت به موهای خانم‌ها در جهت‌های متفاوتی رشد می‌کند و به طرز اعجاب انگیزی نیز سرعت آن زیاد است. شما باید خودتان را با سرعت رشد موهایتان هماهنگ کنید (زیرا هدف ما داشتن ظاهری مانند گرگینه نیست). در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که برای آراسته بودن باید آنها را رعایت کنید. برای آراسته بودن تنها یک چیز وجود دارد که باید برای آن هزینه کنید و آن چیزی نیست جز به یک ماشین اصلاح خوب. شما تنها به یکی از آنها و البته نوع با کیفیت آن نیاز دارید. فارغ از اینکه موهای صورت خود را به عمد بلند می‌گذارید یا صورت شیو شده و تمیز را ترجیح می‌دهید، همیشه به یک ماشین اصلاح نیاز دارید. برای مرتب کردن سیبیل و ریش به یک موزر مفید و کاربردی نیاز دارید. تا زمانی که ریش و سیبیل خود را آنگونه مرتب نگه می‌دارید که گویی یک ماه را روی کوه یا جای خالی از سکنه دیگری نگذرانده‌اید، داشتن ریش و سبیل مشکل ندارد. ابروهای شما نیز نیاز به اصلاح دارند. اگر ابروهای پرپشتی دارید که از هر طرف آنها مو بیرون زده است، این مسئله باعث حواس‌پرتی شخصی خواهد شد که با او صحبت می‌کنید. در این صورت ما به شما پیشنهاد می کنیم که مرتب کردن آن را به فرد حرفه‌ای بسپارید. ابروهای خود را نیز باید آراسته نگهدارید. هرگونه موی ناخواسته‌ رشد کرده در ابروهای خود را نیز کوتاه کرده یا بردارید. از شر موهای اضافی بینی، گردن، گوش (داخل و بیرون) و پشت موها خلاص شوید، جدی می‌گویم هیچکس نمی‌خواهد آنها را ببیند. در مورد موهای سینه چطور؟ بعضی آقایان برای نشان دادن مردانگی بیشتر، دوست دارند آنها را نگهدارند. اگر شما از آن دسته آقایان هستید، آنها را به صورت مناسبی نیز کوتاه و مرتب نگه دارید.

موهای خود را مرتب نگه دارید

جدای از مرتب کردن موهای بدن و صورتت، کوتاه کردن مرتب مدل موها نیز ضروری است. من قبلاً جایی خواندم که آقایان باید موهایشان را تا آنجایی که می‌توانند سریع کوتاه کنند تا از داشتن ظاهری با موهای تازه کوتاه شده خوددای کنند. در حالی که این کار می‌تواند برای بسیاری از آقایان عذاب آور باشد، شما باید تنها به این مسئله دقت کنید که از زمان کوتاهی موهایتان چقدر بلند شده است. اگر موهای شما اکنون استایلی متفاوت دارد پس وقت کوتاه کردن آن رسیده است. خب نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ همه چیز کاملاً ساده بود، اینطور فکر نمی‌کنید؟ تنها کاری که باقی مانده این است که شما دست به کار شوید. برای انجام اینکار از همسر، خواهر یا مادر خود کمک بخواهید، من مطمئنم که آنها برای انجام این کار مشتاق خواهند بود.

بیشتر بخوانید: 10 اشتباه آقایان در لباس پوشیدن: لطفا تکرارش نکنید

مطالب مرتبط