باید و نباید‌های مراقبت از مو تا باز شدن آرایشگاه‌ها

باید و نباید‌های مراقبت از مو تا باز شدن آرایشگاه‌ها

06 آذر 1399

خب قضیه از این قرار است، ما لزوماً کوتاه کردن مو را در خانه پیشنهاد نمی‌کنیم و در واقع نمی‌خواهیم که کار آرایشگر خود را در خانه انجام دهید. زیرا نه تنها هنگامی که شرایط منع رفت و آمد آسان‌تر شود، کسب و کار بسیاری از آرایشگران به کوتاه کردن موهای شما وابسته خواهند بود بلکه هنگام کوتاهی مو احتمال انجام دادن کارهای اشتباه بسیار زیادی وجود دارد که هیراستایلسیت شما آنها را انجام نمی‌دهد و دقیقاً به همین دلیل است که نام آرایشگر یا هیراستایلیست را روی خود گذاشتند. از آنجایی که کاملاً مشخص نیست، دقیقاً چه زمانی ما قادر خواهیم بود که به آغوش صندلی‌های سالن آرایشگاه دلخواه خود برگردیم و از آنجایی که موهای ما این عادت زشت یعنی بلند شدن را دارد، شاید گاهی کوتاه کردن مو در خانه، حتی اگر تنها برای رفع نگرانی از بد حالت شدن مو باشد، ضروری به نظر برسد. ما نمی‌خواهیم که شما بدون حمایت وارد دنیای نگهداری از مو شوید. به همین دلیل من برای گرفتن تمام نکات لازم به صورت یک جا در زمینه انجام بهترین مراقبت از مو در خانه به قهرمان خودم در زمینه مو مراجعه کردم. نگران نباشید، رعایت این باید و نباید‌های ساده تا زمان باز شدن سالن‌های آرایشگاه برای نگهداری از موهایتان کافی خواهد بود.

نباید: به موهایتان تشنگی بدهید
باید: خودتان ماسک مو درست کنید

یکی از کارهایی که شما می‌توانید در خانه انجام دهید و هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و به شما در سالم نگهداشتن پایین موهایتان کمک خواهد کرد، درست کردن ماسک مو ارگانیک نارگیل یا روغن جوجوبا است. مقدار زیادی از روغن را روی موهای خشک خود بزنید، از ریشه تا نوک. شما می‌توانید تنها آن را 10 دقیقه یا کل روز روی موهایتان بگذارید. سپس هنگامی که وقت شستن آن رسید، موهای خود را با شامپو و کاندیشنر آب رسان مورد علاقه خود دو بار شامپو کنید. موهای شما بسیار نرم و لطیف‌تر خواهند شد.

نباید: اجازه دهید مواد روی پوست سرتان جمع شود
باید: با سرکه سیب سفید سر خود را آبکشی کنید

بیشتر افراد در دوران قرنطینه موهای خود را دیر به دیر شامپو می‌کنند، بنابراین آبکشی کردن سر با سرکه سیب سفید که شما را از شر مواد جمع شده در مو راحت می‌کند، درمانی عالی برای سالم نگهداشتن مو و تمیز شدن پوست سر تا جای ممکن است. هنگامی که در حمام هستید و موهایتان خیس است، سرکه سیب سفید را روی پوست سر خود ماساژ داده و قبل از کامل شامپو کردن موهایتان بگذارید چند دقیقه بماند. پوست سر شما واقعاً تمیز و موهایتان بسیار براق می‌شود.

نباید: در خانه وسایل گرما‌زا را روی موهایتان امتحان کنید
باید: سعی کنید موها را گیس کرده و جنس موهای طبیعی خود را بپذیرید

از آنجایی که ما در دوران قرنطینه وقت آزاد بسیاری در خانه داریم بنابراین تمایل داریم که فر کن و اتو مو را بیرون آورده، انواع گیس‌ها را امتحان کرده و در چگونه سشوار کشیدن موهایمان ماهر شویم. امتحان کردن زیاد وسایل گرمازا در حالی که در خانه هستید یکی از بدترین کارهایی است که می‌تواند میان دو نوبت مراجعه خود به سالن آرایشگاه انجام دهید. گرما زیاد به موها آسیب می‌زند. گیس کردن موها در حالی که هنوز خیس هستند، می‌توانند حالت فوق‌العاده زیبایی به مو بدهند و اگر شما می‌خواهید یک وسیله گرمازا جدید را روی موهای خود امتحان کنید، صبور باشد و آن را روی درجه کم تنظیم کنید. جهت انگیزه بیشتر برای قبول کردن جنس و حالت طبیعی موهای خود از اسپری و کرم‌های مو مخصوص اینکار استفاده کنید.

نباید: سعی کنید موهایتان را در خانه دکلره کنید
باید: از شامپو بنفش را استفاده کنید

یکی از بدترین کارهایی که می‌تواند انجام دهید، دکلره کردن مو در خانه بدون وجود یک فرد حرفه‌ای است، بگذارید اینکار را آرایشگرتان انجام دهد! خوشبختانه من از آرایشگر خودم در مورد تمام سوال‌های کاربردی در زمینه رنگ کردن مو در خانه پرسیدم و اگر شما از آن دسته از کسانی هستید که عادت به دلکره حرفه‌ای مو داشتید، تمام سعی خود را کنید که آرام بمانید، یک شامپو بنفش با کیفیت جهت از بین بردن قرمزی‌های مو بخرید و یک اسپری مو موقت جهت رنگ کردن ریشه‌های مو خود تا زمان برگشتن به آرایشگاه تهیه کنید.

نباید: چتری‌های خود را کوتاه کنید
باید: اکسسوری‌های زیبا برای مو بخرید

چتری‌هایتان را خودتان کوتاه نکنید! چتری‌ها صورت شما را قاب گرفته و تکمیل کننده فرم صورت شما هستند و خطی باریکی میان مدل موی تکمیل کننده فرم صورت شما و مدل مویی بی‌ربط به چهره شما وجود دارد.

نباید: ظاهر کاملاً جدیدی را امتحان کنید
باید: تنها کمی موهای خود را مرتب کنید

اگر واقعاً موهای شما کمی به مرتب شدن نیاز دارد، اینکار را به ساده‌ترین راه ممکن انجام داده و وارد راهی نشوید که نمی‌توانید آن را مدیریت کنید. برای مثال، تنها یک سانت کوتاه کردن از قسمت جلو مو کاری معقول و دست یافتنی به نظر می‌رسد. موهای خود را خیلی کوتاه نکنید، تنها کمی از موها را جهت نگهداشتن مدل آنها کوتاه کنید. چیزهای جدید و هیجان انگیز را امتحان نکرده و برای خود ظاهری جدید درست نکنید. اگر واقعاً احساس می‌کنید که دیگر نمی‌توانید صبر کنید، کوتاهی موها را ساده نگهداشته و تنها کمی از آنها را کوتاه کنید. اینکار به شما کمک می‌کند تا بدون تغییر زیاد احساس کنید که ظاهر موهایتان متفاوت شده است.

نباید: بدون راهنمایی حرفه‌ای موهایتان را کوتاه کنید
باید: به دنبال مشورت با استایلیستی حرفه‌ای باشید

اگر شما به خودتان اعتماد اعتماد ندارید یا در مورد کوتاه کردن موهای خودتان مطمئن نیستید، قیچی را زمین گذاشته و از استایلیت خود بپرسید که آیا می‌تواند در طول تماسی تصویری شما را در مورد چگونه کوتاه کردن موهایتان راهنمایی کند. در همین جهت، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال توصیه‌های هیراستایلیست‌های معروف باشید که ممکن است راهنمای تصویری روند کوتاه کردن مدل مویی را داشته باشند که شما به دنبالش هستید.

نباید: نسبت به بافت مو خود بی‌توجه باشید
باید: موهای خود را خشک کوتاه کنید و نه خیس

اگر تصمیم دارید خودتان موهایتان را کوتاه کنید، طول و جنس مو نقش مهمی دارند. هر چقدر مو شما بلندتر باشد، کوتاه کردن آن آسان‌تر خواهد بود و هر چقدر مو کوتاه‌تر باشد، کوتاه کردن آن سخت‌تر خواهد بود. کسانی که موهای آنها فر است، جای بیشتری برای اشتباه کردن دارند، زیرا فرِ مو می‌توانند به خوبی اشتباهات را پنهان اما اگر بیش از حد مو را کوتاه کنید، نتیجه آن می‌تواند داشتن مدل موهایی بسیار کوتاه شود. آن دسته از کسانی که دارای موهای صاف یا نازک هستند، باید کمی با دقت و احتیاط بیشتر عمل کنند. نکته مهم دیگر این است که اگر واقعاً تصمیم به کوتاه کردن موهایتان در خانه دارید، اینکار را برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر روی موی خشک انجام دهید. هیشه روش بهتر این است که موهایتان را خشک کوتاه کنید. اگر موها را خیس کوتاه کنید، در آخر متوجه خواهید شد که بیشتر از مقدار مورد نظر موهایتان را کوتاه کردید. موهایتان را صاف جلوی صورت خود شانه کنید سپس موها را بین انگشتان خود گرفته و با نوک قیچی مستقیماً آن قسمت را کوتاه کرده تا به نتیجه دلخواه برسید.

بیشتر بخوانید: دفعه بعدی موهایتان را این مدلی کوتاه کنید!

مطالب مرتبط