7 پیشنهاد عالی برای سِت کردن کت و شلوار آقایان

7 پیشنهاد عالی برای سِت کردن کت و شلوار آقایان

11 آذر 1399

یک پیشنهاد عالی داریم برای آقایانی که دوست دارند از پوشش یکنواخت و کسالت‌آور قبل بیرون بیایند. کت و شلوارهای یک دست دیگر قدیمی شده‌اند و شاید همه پسند یا مناسب همه جا نباشند. بد نیست با ست‌های جدید، روحی تازه به پوشش خود بدهید، ضمن آن که درموقعیت‌های رسمی یا معمول بهترین خود باشید. امروزه لزوما قرار نیست کت و شلوار شما از یک رنگ، یک جنس پارچه و یک مدل باشد تا شیک و جذاب به نظر برسید. البته منظور این نیست که هر شلواری که از کمد لباس‌هایتان در آوردید تا می‌شود با هر کتی پوشید. اصلا! اما لازم است بین کت و شلوار خود یک هارمونی مناسب پیدا کنید، بخصوص امروزه که همه چیز از زیر تیغ قوانین خیاطی و مدلینگ رد می‌شود. لذا در این مقاله قصد دارم هفت سبک کت و شلوار غیر همسان را به شما معرفی کنم. نگران نباشید، فکر می‌کنم تقریبا تمام چیزی که لازم دارید همین حالا هم در کمد لباس‌هایتان موجود باشد.

کت طوسی و شلوار سورمه‌ای

یکی از بی‌نظیرترین ست‌ها، کت طوسی و شلوار سورمه‌ایی است. ترکیبی که از نظر مدلیست‌ها یعنی خود بهشت! پوشیدن چنین ترکیبی در دفتر کار یا حتی موقع ملاقات با یک دوست در یک کافه شما را بسیار شیک پوش و دارای اعتماد به نفس نشان می‌دهد. شایان ذکر است که گرچه پیشنهاد ما به شما کت طوسی و شلوار سورمه‌ای است، اما برعکس آن هم به همان اندازه جذاب و دوست داشتنی است، یعنی کت سورمه‌ای و شلوار طوسی. تا اینجا با دو دست کت و شلوار آشنا شده‌اید که کارنامه لباسی‌تان را درخشان می‌کند. برای تکمیل کار، بهتر است نگاهی به کمد لباس‌هایتان بیندازید و از سایر چیزهایی که دارید استفاده کنید، مثل یک پیراهن سفید تَر و تمیز، کرواتی با رنگ خنثی و کمربند مشکی برای مکان‌های رسمی‌تر مثل دفتر کار، یا تی شرت‌های چاپی و کفش لوفر یا ورزشی هنگام ملاقات یا صرف غذا با یک دوست صمیمی.

استایل مردانه با کت طوسی و شلوار سورمه‌ای

کت مشکی و شلوار طوسی

ترکیب رنگ مشکی و طوسی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند ساده اما بسیار شیک به نظر برسند. همراه کردن این ست با پیراهن، دستمال گردن و کفش مناسب، شما را برای حضور در موقعیت‌های رسمی آماده می‌کند. هر چند می‌توانید با کمی تغییر در لباس‌ها و اکسسوری‌های جانبی، همین رنگ کت و شلوار را برای روزهای غیر رسمی آخر هفته هم بپوشید. مثلا برای گذراندن یک شب رویایی با دوستان، می‌توانید کراوات را کنار بگذارید و پیراهن رسمی خود را با یک بلوز کشباف یا پیراهن بافت سبک جایگزین کنید و به جای کفش مجلسی، از یک جفت کفش ورزشی راحت استفاده کنید. مثل ست قبلی (طوسی و سورمه‌ای) ، رنگ این ست کت و شلوار را هم می‌شود با هم عوض کرد و البته که کت طوسی و شلوار مشکی هم به همان اندازه شیک و جذاب خواهد بود.

استایل مردانه با کت مشکی و شلوار طوسی

کت اسپرت و شلواری با خط اتوی تیز

شاید هیچ پوششی به اندازه این ست برای محیط رسمی مناسب و البته راحت و سبک نباشد. برای راحتی بیشتر بهتر است از پارچه‌های نرم و سبک استفاده کنید تا به راحتی بتوانید با همین پوشش خود را از محیط کار به محیط تفریح شیفت دهید. برای بهتر کردن این ست، میتوان از کت‌های بدون بالشتک سرشانه استفاده کرد. به این ترتیب شانه و بدنتان را با پارچه اضافی محصور نمی‌کنید. جیب‌های وصله‌ای، یقه‌های آرشال و پهن و سرآستین‌های بزرگ و سنگین هم خیلی برای این ست لازم نیستند و کاملا قابل حذف می‌باشند. ضمن این که می‌توانید از پارچه‌هایی با بافت نرم و سبک نظیر پارچه‌های پشمی، ابریشمی، کتان راه راه یا حتی پارچه‌های کشباف و تریکو استفاده کنید. در این ست دو تکه، بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل طوسی، بژ، آبی و مشکی انتخاب‌های مناسبی هستند. همچنین ترکیبی از رنگ‌های بالا هم برای یک لباس بسیار مناسب است.، مثل کتی که هم تناژ طوسی دارد و هم تناژ آبی یا حتی از رنگ‌هایی با سایه بژ، قهوه‌ای و سفید هم می‌توان استفاده کرد. در نهایت انتخاب خود را با یک جفت کفش اسپرت، ورزشی یا لوفر کامل کنید.

استایل مردانه با کت اسپرت

کت‌های کار و شلوارهای لگ 

همیشه لازم نیست کت و شلوار رسمی بپوشید تا طبق مد باشید. می‌توانید به جای یک کت رسمی، از کت کار استفاده کنید (کت‌هایی که شبیه لباس‌های مقاوم کار). هر چند با این پوشش دیگر خیلی رسمی به نظر نخواهید آمد، اما هنوز هم بسیار شیک خواهید بود، بخصوص اگر با یک شلوار مناسب با بافتی نرم و نسبتا براق ست شده باشد. البته منظور این نیست که یک شلوار پاچه گشاد بپوشید. اما بهتر است در قسمت ران آزادی بیشتر وجود داشته باشد و در قسمت پایین شلوار به تدریج تنگ شود. این ست کمی شبیه به لباس کار، مدرن و البته بسیار جذاب است.

استایل مردانه با کت‌ کار و شلوار لگ

کت آبی بافت‌دار و شلوار

وقتی می‌گوییم لازم نیست کت و شلوار سر هم باشد، لزوما به این معنی نیست که هم رنگ نباشد. البته که می‌توانید برای کت و شلوار از یک تناژ رنگ اما از جنس، مدل و بافت متفاوت استفاده کنید. تناژ طوسی در این مورد کاربرد دارد، اما وقتی پای تناژ به میان می‌آید رنگ آبی پاسخگوی بهتری است. تنها قانونی که باید مد نظر داشت این است که که کت و شلوار دقیقا شبیه هم نباشند، به این ترتیب که بالا تنه و پایین تنه تفاوت داشته باشد. لذا می‌توان این تفاوت را در رنگ لحاظ کرد، مثل کت آبی نفتی و شلوار سورمه‌ای، یا کت سورمه‌ای و شلوار آبی آسمانی. همچنین می‌توان رنگ کت و شلوار را دقیقا شبیه هم در نظر گرفت اما طرح، جنس یا بافت پارچه‌هایشان متفاوت باشد. مثلا می‌توان کت آبی هاشور دار و شلوار آبی ساده را با هم ست کرد. برای تکمیل کار و ایجاد یک کنتراست جذاب بین کت و شلوار خود، بهتر است برای موقعیت‌های رسمی از پیراهنی سفید یا برای کمتر رسمی شدن آن از یک پیراهن آبی زیر کت خود استفاده کنید. 

استایل مردانه با کت آبی

لباس کار و شلوار متناسب با آن

در مورد تغییر مد و لباس در زمینه خیاطی طی سال‌های گذشته زیاد صحبت شده است. یکی از مدل‌های جدید لباس مردانه که با سیر صعودی شدیدی به محبوبیت رسید ترکیب کت و شلوار اسپرت پایین است که از آن به عنوان ست مدرن نام برده می‌شود. دو لباس از دقیقا یک پارچه که هر یک را به تنهایی نیز می‌توان با لباس دیگری پوشید، چون قابل ست شدن با لباس‌های دیگر نیز هست. پوشیدن کت و شلوار تقریبا برای هر مردی خوشایند است. کافی است یک کت و یک شلوار را با هم ست کنید، پیراهن و کفش متناسب با آن را بپوشید و با ابهت و جذابیت تمام، خود را در معرض نگاه دوستان و همکاران قرار دهید. بسیای از برندها در صدد تهیه و ترویج این نوع ست لباس هستند، بخصوص شرکت‌هایی که در زمینه لباس کار فعالیت دارند نظیر دیز مارچ (Day’s March)، یونیورسال ورکز (Universal Works) و فولک (Folk). جنس چنین لباس‌هایی معمولا از پارچه‌های کتانی برس خورده و براق یا پشمی با تناژ سورمه‌ای یا دودی است که با هر لباس دیگر در کمد لباس شما قابل ست شدن است.

استایل مردانه با لباس جین

کت تیره و شلوار سفید

شلوار سفید خود به تنهایی ابهت و جذابیت ویژه‌ای دارد و با هر رنگ دیگری قابل ست شدن است. پس اگر آن را در کمد لباس‌هایتان دارید قدرش را بدانید. کافی است یک کت چهارخانه، آبی تیره یا سبز تیره بپوشید و آن را با شلوار جین یا شلوار سفید ست کنید. مطمئنا نه تنها پشیمان نمی‌شوید، بلکه از ظاهر جذاب و گیرای خود لذت خواهید برد. می‌توانید برای رفتن به تعطیلات، این ست لباس را بپوشید، در حالی که دَم پای آن را یکی دو تا زده‌اید، با پاهایی بدون جوراب و یک جفت کفش راحتی نظیر کفش اسپادریل و البته یک تی شرت. اگر هم قصد رفتن به مراسم عروسی را دارید می‌توانید همین کت و شلوار را با یک پیراهن یقه باز و کفش لوفر ست کنید و در مهمانی بدرخشید. البته مراقب هماهنگی رنگ کت با رنگ پوست خود باشید. اگر پوستی تیره یا گندم گون دارید بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر و ملایم‌تر نظیر آبی ملایم استفاده کنید. اما گر پوست شما روشن است می‌توانید برای این که رنگ و رو رفته به نظر نرسید از رنگ‌های تیره‌تر و تندتر مثل قرمز تند یا آبی نفتی استفاده کنید. 

استایل مردانه با شلوار سفید

بیشتر بخوانید: کت، یکی از باید‌های کمد آقایان است!

مطالب مرتبط