وقت آن رسیده که ست کردن جوراب ‌شلواری را یاد بگیرید

وقت آن رسیده که ست کردن جوراب ‌شلواری را یاد بگیرید

24 اسفند 1399

جوراب شلواری ‌ها بهترین گزینه برای تکمیل کردن یک تیپ بیرونی هستند. آن‌ها ساده، راحت و زیبا هستند و کاری می‌کنند که بقیه اجزای تیپتان با هم هماهنگ شوند. پوشیدن جوراب شلواری به سادگی کمک می‌کند که تیپ کلی‌تان را متناسب کنید. می‌توانید بدون زحمت از آن‌ها در تقریباً همه ظاهرهای مختلف‌تان استفاده کنید، از ظاهر رسمی گرفته تا ظاهر روزمره و راحت، ظاهر حرفه‌ای و یا هر چیزی بین این موارد. علاوه بر این، استفاده از جوراب شلواری برای فاصله تغییر فصول عالی است، زیرا تا وقتی که هوا سرد است پاهای شما را گرم نگه می‌دارد، اما در ساعات گرم‌تر روز باعث آزار شما نمی‌شود. اگر همین الان جایی در کمد لباس‌هایتان یا کشوهای جوراب‌هایتان حداقل سه مدل جوراب شلواری مختلف ندارید، وقت آن است که به خرید بروید! جوراب شلواری ‌ها در عین حال هم ترندی هستند و هم سنتی؛ یکی از ارزشمندترین لباس‌هایی که می‌توانید داشته باشید. حتی اگر تا به حال فکر می‌کردید که جوراب شلواری تنها برای پوشیدن زیر یک دامن پلنگی مناسب است و یا به دنبال روشی برای آن می‌گردید که با استفاده از جوراب شلواری ، تیپ‌های قدیمی‌تان را به‌روزتر کنید، دیگر لازم نیست بیشتر از این جستجو کنید! با داشتن چند جوراب شلواری مناسب، مرتب کردن تیپتان برای هر موقعیتی تنها به اندکی خلاقیت نیاز دارد!

1. انتخاب جوراب شلواری طرح دار

با آن که داشتن یک جوراب شلواری مشکی در هر کمد لباسی واجب است، اما اگر دوست دارید استفاده متفاوتی از جوراب شلواری داشته باشید، مجبور نیستید که خودتان را به طرح‌های ساده و تک رنگ مشکی محدود کنید. اگر به دنبال آن باشید که ظاهرتان را اندکی متفاوت‌تر و جذاب‌تر کنید، طرح‌های بسیار متنوع و متفاوتی برای جوراب شلواری وجود دارند که در آن‌ها از الگوهای مختلف و طبیعی استفاده شده است. وقتی می‌خواهید جوراب شلواری طرح دار بپوشید، باید بقیه لباس‌هایتان را جوری انتخاب کنید که جوراب شلواری ‌هایتان در مرکز توجه قرار بگیرند. بهتر است بقیه لباس‌هایتان نسبتاً ساده و خنثی باشند و سعی کنید لباس‌های دیگرتان زیاد طرح دار نباشند. اگر انتخاب شما یک جوراب شلواری ساده تک رنگ با یک رنگ روشن است، برای آن که مطمئن شوید این جوراب شلواری با بقیه ظاهرتان همخوانی خوبی دارد، بهتر است یک تکه دیگر از لباس‌های انتخابی‌تان با جوراب شلواری ‌تان هم رنگ باشد یا از این رنگ در الگوهای بقیه لباس‌هایتان استفاده شده باشد. برای آن که در پایان کار، ظاهری آشفته و شلخته نداشته باشید، از کنار هم قرار دادن لباس‌های مختلف با رنگ‌های ساده و متفاوت در کنار هم اجتناب کنید.

جوراب شلواری گل دار با کت خزدار

2. تیپ سایز بزرگ

پوشیدن لباس‌های سایز بزرگ با آن که در نوع خود بانمک است، اما اگر انتخاب‌های تکمیلی‌تان به درستی انجام نشده باشند، ممکن است در نهایت به شما یک ظاهر نامرتب، ژولیده و بدون شکل بدهد. علاوه بر این، صرف نظر از این که تی‌شرت شما چقدر بزرگ و بلند است، شاید راه در خیابان وقتی که تنها یک تی‌شرت گشاد و بلند پوشیده‌اید، کمی ناراحت‌کننده باشد! بهترین راه حل برای همراهی با لباس‌های گشاد، استفاده از جوراب شلواری است. می‌توانید یک جوراب شلواری مناسب را با یک تی‌شرت گشاد و بلند و بوت‌های تا ساق پا همراه کنید، یا با یک سوییت شرت گشاد و چکمه. استفاده از جوراب شلواری باعث می‌شود که لباس سایز بزرگتان بلافاصله با بقیه لباس‌هایتان هماهنگ شود و ظاهرتان از بی‌حالتی در بیاید. علاوه بر این، استفاده از جوراب شلواری باعث می‌شود که قدبلندتر، ظریف‌تر و متناسب‌تر به نظر برسید و فرم پاهای شما را زیباتر جلوه می‌دهد.

ست کردن تونیک بافتنی اور سایز با جوراب شلواری

3. حرفه‌ای باشید

فکر نکنید که جوراب شلواری ‌ها تنها به درد استفاده در تیپ‌های روزمره می‌خورند! جوراب شلواری ‌ها نه تنها در تیپ‌های حرفه‌ای کاربردی هستند و باعث می‌شوند که ظاهر شما رسمی‌تر و حرفه‌ای‌تر شود، بلکه باعث می‌شوند که نشستن با دامن کوتاه بر روی صندلی‌های سرد ناراحت‌کننده نباشد. می‌توانید به راحتی جوراب شلواری را به ظاهر رسمی همیشگی‌تان در محل کارتان اضافه کنید. تنها نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید آن است که تعادل را در ظاهر کلی‌تان حفظ کنید و همه لباس‌هایتان تنگ نباشند. بهترین روش برای ایجاد تعادل در یک ظاهر رسمی با استفاده از جوراب شلواری ، همراه کردن آن‌ها با یک دامن کوتاه چسبان و یک بلوز آستین‌دار نسبتاً گشاد است؛ و یا می‌توانید از یک پیراهن تنگ همراه با یک ژاکت نسبتاً گشاد استفاده کنید؛ و برای کفش، می‌توانید همراه با جوراب شلواری هر کفشی که دوست دارید بپوشید، از کفش‌های ساده تخت گرفته تا کفش‌های نوک‌تیز پاشنه‌بلند! استفاده از جوراب شلواری به طور اتوماتیک به شما ظاهری متین و ظریف می‌دهد و باعث می‌شود انتخاب کفش کار راحت‌تری باشد!

استایل خیابانی با جوراب شلواری و دامن

4. استفاده از بافت‌های مختلف

جوراب شلواری ‌ها در الگوها و بافت‌های بسیار متنوع و متفاوتی در دسترس هستند. جوراب شلواری ‌های بافت‌دار معمولاً از جنس الیاف نایلونی هستند و طرح‌های بسیار متنوعی دارند، از طرح‌های گل‌دار گرفته تا حیوانات فانتزی و طرح‌های کارتونی. بهترین چیز در مورد جوراب شلواری ‌های بافت‌دار آن است که در عین حال که ظرافت ظاهر شما را حفظ می‌کنند، به شما ظاهری خلاقانه و منحصر به فرد می‌دهند. اگر دوست ندارید از جوراب شلواری ‌های الگو دار با طرح‌های هندسی شلوغ استفاده کنید، می‌توانید به جای آن‌ها از جوراب شلواری ‌های بافت‌دار استفاده کنید. می‌توانید به راحتی این جوراب شلواری ‌های بافت‌دار را با طیف گسترده‌ای از لباس‌ها و تیپ‌های مختلف همراه کنید، بدون آن که ظاهرتان زیادی شلوغ و آشفته شود. با این حال، اگر می‌خواهید که جوراب شلواری ‌های بافت‌دارتان بیشتر مورد توجه قرار گیرند، بهتر است بقیه قسمت‌های تیپتان ساده باشند. برای آن که ظاهر نهایی‌تان ظریف‌تر باشد، می‌توانید جوراب شلواری ‌های بافت‌دار را زیر شلوارهای جین پاره بپوشید تا تنها قسمت کوچکی از طرح آن‌ها در معرض دید باشد.

پوشیدن جوراب شلواری با شلوار زاپ

5. شلوارک بپوشید

اگر می‌خواهید یک ظاهری شهری مدرن و شیک داشته باشید، می‌توانید ترکیب جوراب شلواری و شلوارک را امتحان کنید. شاید در آغاز ایده همراه کردن جوراب شلواری و شلوارک با هم به نظرتان کمی عجیب باشد، اما این ترکیب نامعمول، به ظاهر ترندی شما ابعاد جدیدی می‌بخشد! ترکیب یک شلوارک فاق بلند با پاچه‌های تا خورده را با یک جوراب شلواری مشکی ساده و یک جفت بوت بلند امتحان کنید. معمولاً شلوارک‌های با رنگ‌های روشن‌تر همخوانی بیشتری با جوراب شلواری ‌های مشکی دارند تا شلوارک‌های تیره رنگ. رنگ روشن شلوارک باعث ایجاد تضاد با رنگ جوراب شلواری شده و به ظاهر شما تعادل و جذابیت می‌بخشد.

استایل خیابانی شلوارک با جوراب شلواری

6. جوراب شلواری و لباس سرهمی

این روزها هم لباس‌های سرهمی ترندی هستند و هم جوراب شلواری ‌ها و هر دوی این موارد در کمد لباس‌های هر دختری پیدا می‌شوند. پس چرا آن‌ها را با هم نپوشیم؟ ترکیب یک لباس سرهمی آستین‌دار طرح دار را با یک جوراب شلواری ساده و راحت امتحان کنید تا یک ظاهر امروزی و شیک داشته باشید. می‌توانید از وسایل تزییناتی سبک بوهو هم استفاده کنید تا استایل‌تان روزمره‌تر و ترندی‌تر شود، مانند گوشواره‌های آویز بزرگ یا یک شال گردن متناسب.

ست کردن جوراب شلواری با لباس سرهمی

بیشتر بخوانید: جوراب‌های بلند و کفش‌های کتانی

7. تیپ تگ رنگ

می‌توانید با انتخاب یک جوراب شلواری و یک جفت کفش مناسب، یک ظاهر تک رنگ جذاب ایجاد کنید. پوشیدن جوراب شلواری مشکی با کفش‌های سیاه رنگ (به خصوص هر نوع کفش پاشنه‌دار) باعث می‌شود که پاهایتان ظریف‌تر و کشیده‌تر به نظر برسد. ترکیب یک جوراب شلواری سیاه رنگ با بوت‌های پاشنه‌بلند مشکی و یک پیراهن طرح دار نسبتاً گشاد را امتحان کنید تا یک ظاهر بامزه و زنانه داشته باشید؛ و یا می‌توانید جوراب شلواری سیاه رنگ را همراه با بوت‌های پاشنه‌بلند تا زیر زانو، شلوارک و یک تی‌شرت بپوشید تا یک ظاهر امروزی و جسورانه داشته باشید.می‌توانید جوراب شلواری ‌ها را تقریباً با هر لباسی همراه کنید، انواع مختلف دامن، شلوارک، ژاکت یا سوییت‌شرت‌های گشاد. وقتی می‌خواهید از جوراب شلواری ‌های موجود در کمد لباس‌هایتان استفاده کنید، انتخاب‌های بی‌شماری در اختیار دارید! از خلاق بودن نترسید و به تنوع جوراب شلواری ‌ها اطمینان کنید؛ جوراب شلواری ‌های مختلفی را امتحان کنید و مطمئن باشید که ناامیدتان نمی‌کنند!

استایل مونوکروم با جوراب شلواری

بیشتر بخوانید: پاییزو باید اینجوری خوشتیپ باشی

مطالب مرتبط