خوراکی های مفید برای پوست

خوراکی های مفید برای پوست

17 خرداد 1400

خوراکی‌های مفید برای پوست و مو


تغذیه همان طور که از نامش برمی‌آید، قرار است به میلیاردها سلول بدن غذابرساند. اگر به هر دلیلی تغذیه مناسبی نداشته باشیم به این معنی است که غذای مورد نیاز سلول‌های خود را درست انتخاب نکرده و آن‌ها را با مشکل مواجه کرده ایم.کمبودهای تغذیه ایبسیاری از کمبودهای غذایی به پوست لطمه می‌زنند؛ مانند کمبود ویتامین‌ها که ممکن است ضایعه پوستی به دنبال داشته باشد. در این مقاله سعی داریم چند خوراکی مفید برای پوست را که شاید در زندگی روزمره با ان‌ها سرو کار داشته باشیم ولی به راحتی از ا‌ن‌ها بگذریم یا اصلا دوست نداشته باشیم را معرفی کنیم...

ماهی: اکثر مردم امگا 3 لازم برای بدن را دریافت نمی‌کنند و این کمبود می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلفی ازجمله شوره سر، پوسته پوسته شدن پوست، خشک شدن پوست و بهبود طولانی مدت زخم‌های پوستی شود. با مصرف ماهی بدن شما اسیدهای چرب را دریافت می‌کند که برای پوست و موی شما بسیار مفید است.

چای سبز: چای سبز به دلیل داشتن میزان قابل توجهی آنتی‌اکسیدان در حفظ شادابی و جوانی پوست موثر است. این انتی اکسیدان‌در به تعویق انداختن شروع پیری و درپیشگیری از ایجاد اکنه ودرمان تیرگی پوست بسیار موثر است و همچنین برای محافظت از پوست در برابر افتاب بسیار کارساز می‌باشد.

تخم مرغ: تخم مرغ حاوی پروتئین می‌باشد که پوست را هیدراته و انعطاف پذیر نگه می‌دارد. پروتئین موجود در تخم مرغ باعث ترمیم بافت پوست و سفت کردن ان شده و همچنین برای رشد مو و ناخن حائز اهمیت است. بنابراین سعی نمایید در رژیم غذایی خود تخم مرغ را بگنجانید.

جو: برای جلوگیری از سفیدی مو ،رفع لکه‌های قهوه‌ای و رفع خارش‌های پوستی به دلیل خاصیت سرد بودنش بسیار مفید است و بیشتر برای پوست‌های چرب توصیه می‌شود .

اسفناج: حجم زیاد ویتامین A موجود در اسفناج به سلامت پوست کمک کرده و رطوبت مورد نیاز ان را تامین می‌کند. این خوراکی برای مقابله با بیماری پسوریازیس، آکنه و حتی چین و چروک پوست سودمند است .

بادام: بادام سرشار از ویتامین Eاست. ویتامین Eمعمولا به نام غذای پوست شناخته می‌شود بادام برای درمان جوش‌های سر سفید و سیاه بسیار مفید است .

پرتقال: پرتقال سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت می‌کند و از ان در مقابل اسیب‌های خارجی حفاظت می‌کند. درصورتی که بدن با استرس و خشکی درگیر شده باشد باعث ارامش و تسکین بافت‌های آسیب دیده می‌شود. این میوه خوش طعم باعث رطوبت پوست شده و از خشکی ان در مقابل نور خورشید جلوگیری می‌کند.

شیر: خواص شیر برای پوست و بدن بسیار زیاد است مثلا برای بستن منافذ باز پوستی، لطافت پوست وروشن شدن آن، کاهش سوزش پوست ، جلوگیری از چین و چروک زود رس و.... بسیار مفید است. هفته‌ای سه بار پنبه‌ای را به شیر اغشته و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست بگذارید.

سویا: با افزایش سن ،میزان پروتئین و فیبرهایی که نقش نگهدارنده پوست را دارند کاهش می‌یابد و پوست، شل، خشک و ضعیف می‌شود. سویا غنی از پروتئین است و به عنوان انتی اکسیدان قوی می‌تواند باعث تاخیر پیری زود رس شود.

بیشتر بخوانید: فواید روغن فندق برای پوست و نحوه‌ی استفاده‌ی آن

مطالب مرتبط