اهمیت موزیک در سالن‌های زیبایی برای جذب مشتری!

اهمیت موزیک در سالن‌های زیبایی برای جذب مشتری!

13 شهریور 1398

موسیقی قادر به جلوگیری یا کاهش صدای آزار دهنده قیچی است که بر روی موهای مشتری زده می‌شود و همچنین در تأثیرگذاری بر خلق و خوی افراد یک عنصر اساسی محسوب می‌شود. در بسیاری از موارد، پخش موسیقی این قابلیت را دارد که هنگامی که مشتری به آرایشگاه وارد می‌شود اگر در روز تحت تاثیر استرس قرار گرفته بود باعث می‌شود خوشحال شود و در آن لحظه آرام شود. با اینکار حال و هوای فرد تغییر می‌کند و باعث می‌شود دفعه‌ی بعد بخاطر حال خوبی که برایش به ارمغان آورده‌اید زودتر به شما مراجعه کند. حتی بسیاری از سالن‌ها در این زمینه استراتژی خود را توسعه داده‌اند و ژانر موسیقی خاصی را انتخاب می‌کنند که همیشه حاکم است. لازم به یادآوری است که در این موارد باید فاکتورهای دیگری نیز در نظر گرفته شود تا این تصویر برند قوی و سازگار باشد:

  • تزیین
  • رنگ و روشنایی
  • بو

با این حال، عده دیگری نیز وجود دارند که ترجیح می دهند هر روز برای ژانرهای مختلف، موسیقی انتخاب کنند و بدین ترتیب هر روز تم متفاوتی را در سالن‌های خود ایجاد کنند. صرف‌نظر از نوع استراتژی که بیشتر دوست دارید، این واقعیت که در بسیاری از آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی وجود دارد به ویژه آنهایی که بیشترین شهرت را دارند و رویکردهای موسیقی را توسعه می‌دهند ، نشانه‌ای روشن از این است که در اینجا جایی است که مشاغل واقعی نیز یافت می‌شود.


چه نوع موسیقی را انتخاب می کنم؟


اکنون می‌دانید که موسیقی یک عنصر اساسی برای سودآوری هر مشاغل عادی است ، اما ... حالا چه؟ در سالن خود باید چه نوع موسیقی پخش کنید؟ اولین چیزی که باید بدانید این است که نوع موزیک که انتخاب می کنید به استراتژی قبلا تعریف شده بستگی دارد. به طور معمول ، استراتژی بسیاری از سالن‌ها تعریف نوع موسیقی متناسب با ساعت روز در آن است. به عنوان مثال ، در مواقعی از روز که تعداد زیادی مشتری در اتاق انتظار نشسته‌اند و می توانید برای کاهش تنش حاصل از انتظار آن‌ها  یک موسیقی آرامتر و ملایم‌تری را انتخاب کنید. با این وجود وقتی افراد زیادی در اتاق انتظار حضور ندارند ،می‌توانید نوع موسیقی شادتری را انتخاب کنید. همیشه این اتفاق نمی افتد ، زیرا انتخاب نوع موسیقی نیز تحت تأثیر فعالیتی است که در آن زمان اتفاق می افتد. برای مثال وقتی فعالیتی مثل رنگ مو در حال انجام است بهتر است موسیقی آرام و کندتری پخش شود.

موسیقی در سالن زیبایی

از طرف دیگر هنگامی که موهای مشتری را کوتاه می‌کنید تمایل به انتخاب نوع موسیقی فعال‌تری دارید ، زیرا از این طریق ، شما نه تنها بر مشتری تأثیر می‌گذارید تا یک نگرش شادتر داشته باشد ، بلکه نگرش آرایشگر را نیز به گونه‌ای تغییر می‌دهید که سرعت کار سریع‌تری داشته و این کار باعث می‌شود به مشتری روزانه تبدیل شود. به غیر از ژانر موسیقی یا ریتم آهنگ‌ها ، جنبه دیگری نیز وجود دارد که هنگام برخورد با موسیقی در آرایشگاه‌ها یا سالن‌های زیبایی باید به آن توجه کنید: حجم موسیقی است. شما باید بدانید که چگونه موسیقی مناسب را پیدا کنید: نه آنقدر صدای بلند که در برقراری ارتباط با مشتری مشکل پیدا کنید ، نه آنقدر کم که مکالمات با مشتری بطور کامل و تقریباً بدون اینکه بخواهید توسط شخص ثالث شنیده شود شنیده شود.

بیشتر بخوانید: با آینه های هوشمند آرایشگری به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید! 

مطالب مرتبط