گرایشات 2020 در عرصه‌ی جواهرات چه چیزاییه!

گرایشات 2020 در عرصه‌ی جواهرات چه چیزاییه!

20 خرداد 1399

تزیینات بهاری 2020 در نمایش‌های مد در تمام دنیا جلوه‌گری کردن و حالا می‌تونیم قاطعانه پیش‌بینی کنیم که گرایشات 2020 در عرصه‌ی جواهرات چه چیزاییه! تزیینات این فصل زیاد ظریف و نامحسوس نبودن، بلکه بیشترشون تزیینات بزرگ، قوی، و درخشانی بودن که کاملاً تاثیرگذار بودن. بعضی از گرایشات جواهرات در بهار/تابستان 2020 یادآور گرمای این فصول بودن، از جمله طرح‌های گلدار، صدف‌ها، و یه عالمه رنگ‌های روشن. کلی طراحی‌های پرزرق‌وبرق دیدیم، که در کنار طراحی‌های مینیمالیست ارائه شده بودن. یکی از قابل‌توجه‌ترین تزیینات بهاری/تابستانی 2020، طراحی‌هایی بودن که از زنجیر و اتصالات استفاده کرده بودن، که توی دستمال‌گردن‌ها، گردن‌بندها و حتی کمربندهای این فصل ارائه شده بودن. زنجیرهای مورد استفاده در تزیینات بهاری 2020 بزرگ و ضخیم بودن، اما ظاهرشون زیاد صنعتی نبود، پس می‌شد اونا رو با هر استایل لباسی هماهنگ کرد.


گرایشات جواهرات بهاری/تابستانی 2020


1. صدف‌های دریایی بزرگ

تزیینات صدفی چند فصلی هست که مورد توجه هستن، اما تفاوت گرایشات جواهرات بهاری 2020، اندازه بزرگ صدف‌های استفاده شده در نمایش‌های مد بود، که از گوشواره‌ها و گردن‌بندها آویزون بودن. در Prada، صدف‌های پیچ بزرگی رو به عنوان گوشواره پوشیده بودن که بیشتر اوقات با کلاه‌های ماهیگیری طراحی 2020 همراه شده بودن، که در کنارهم یه ظاهر ساحلی به وجود آورده بودن. در Balenciaga از گوشواره‌های صدفی تخت بزرگی استفاده کرده بودن که لوگوی دوقلوی BB برعکس-شون، با اندازه بزرگ وسط اونا چاپ شده بود. در Ulla Jonson هم همه‌چیز درباره‌ی سنگ‌های گرانبهای طبیعی، رنگ‌ها و صدف‌های بزرگ با شکل-های مختلف بود.

گوشواره‌ها و گردن‌بندهای صدفی

 2. جواهرات گل‌دار برای فصل بهار

درباره‌ی طراحی‌های گلدار چیز زیادی برای گفتن نیست... خوشگلن، طبیعین، و همون‌طور که در مورد لباس‌ها و تزییناتشون دیدیم، در جواهرات بهاری 2020 هم حضور داشتن. جواهرات گل‌دار در برند Ulla Jonson یه حس دخترونه‌ی قشنگ داشتن که خودشو توی مدل‌های عینک‌های رنگی گلداری نشون می‌داد که در کنار گوشواره‌ها و گردن‌بندهای شلوغ قرار گرفته بودند.المان-های گلدار در جواهرات تزییناتی Christian Dior از طلا ساخته شده بودن، و جوری شکل داده شده بودن که شبیه گل‌هایی مثل رز به نظر برسن. در Gianbattista Valli، شاهد ترکیبی از مواد مختلف بودیم، که در اون‌ها، گوشواره‌های طلایی شبیه به برگ و گل‌های رنگارنگی بودن که با گوشواره‌ها هماهنگ شده بودن.

گوشواره‌ها و گردن‌بندهای گل‌دار

3. سنجاق ‌سینه‌های طرح گل

گلی‌های نصب شده روی سینه و درست بالای قلب، میرتونن به هر طراحی جواهرات زنانه‌ای، یه حس مردانه اضافه کنن. این فصل گل‌ها خیلی بزرگ بودن، اما با این وجود هنوز هم جواهرات بهاری 2020 حس خاصی داشتن. در نمایش مد Marc Jacobs گل‌هایی که به سینه‌ یا کلاه چند نفر از مدل‌ها سنجاق شده بودن، حضور چشمگیری داشتن. سنجاق‌سینه‌های طرح گل برند Louis Vuitton هم از پارچه ساخته شده بودن، اما ظاهرشون اونقدر واقعی بود که انگار از تنوع کاملی از گل‌های مختلف استفاده کرده بودن. در آخر، در Saint Laurent، از سنجاق‌سینه‌هایی از گل‌های پارچه‌ای سیاه‌رنگ استفاده کرده بودن تا با حس تیره‌ی کل نمایش هماهنگی داشته باشن. ما گل‌سینه‌هایی در Versace و Tory Burch هم دیدیم.

سنجاق‌سینه‌های گل پارچه ای

4. جواهرات شبیه به حیوانات

خیلی از جواهرات بهاری 2020 از طبیعت الهام گرفته شده بودن، از جمله جواهرات شبیه به حیوانات، که شامل انواع موجودات در انواع وسایل تزییناتی مختلف می‌شدن. Dolce & Gabbana طراحی‌های طلایی ضخیم و بزرگی رو ارائه داده بودن که برای اینکه با تم کلی مجموعه‌ی نمایششون که تم اکتشاف جنگلی بود همخوانی داشته باشد، به شکل یوزپلنگ و پلنگ طراحی شده بودن. در برند Oscar de la Renta بازوبندهایی به شکل حشرات ارائه شده بودن که در عین عجیب و غریب بودن، فریبنده هم بودند. در آخر، گوشواره‌های کریستالی بلند مشکی در Vivetta، یکی از بانمک‌ترین و بازگوشانه‌ترین جواهرات حیوانی بود که دیدیم.

جواهرات الهام گرفته شده از حیوانات

5. گردن‌بند بیخ‌ گلویی زنجیری ضخیم

در نمایش‌های مد پاییز گذشته، از گردن‌بندهای بیخ‌ گلو به عنوان یه نماد دهه 90 میلادی استفاده شده بود، اما در گرایشات تابستانی 2020 هنوز هم این گردن‌بندها حضور داشتن. گردن‌بندهای بیخ‌گردنی زنجیری ضخیم با اتصالات بزرگ و لبه‌های زمخت، به شکلی که میشد از اون‌ها برای مهمونی‌های شب‌نشینی هم استفاده کرد. اتصالات زنجیری در گردن‌بندهای Chloe با تکنیک خاصی ساخته شده بودن که ترکیبی از المان‌های طلایی و نقره‌ای، یا طلایی و مشکی در کنار هم بودن. گردن‌بندهای زنجیری برند Zimmermann با گردن‌بندهای دوگانه‌ای که پوشیده بودن، از ظاهر پانک فاصله گرفته بودن: یه زنجیر ضخیم بزرگ ساخته شده از مینای سفید، و یه زنجیر دوم کوچیکتر که از طلای درخشان ساخته شده بود. در Bottega Veneta شاهد یه ظاهر صنعتی، اما فریبنده بودیم، که در اون از نقره‌ی درخشان برای ساختن اتصالات زنجیری ضخیم مستطیلی استفاده شده بود. همچنین در برندهای Hermes و Sacai هم زنجیرهای ضخیم رو دیدیم.

گردن‌بندهای بیخ‌ گلو با زنجیر کلفت

6. گردن‌بندهای زنجیری

در گرایشات تزیینات بهاری/تابستانی 2020 هیچ اجباری نبود که زنجیرها حتما به گردن چسبیده باشن، مدل‌های مختلفی از گردن‌بندهای زنجیری آویز هم ارائه شده بودن. گردن‌بندهای زنجیری در Brandon Maxwell که با یه جور  پوشش فوق‌درخشان کاور شده بودن، در نمایش مدشون برق می‌زدن. در Ports 1961، گردن‌بندهای زنجیری روشن و رنگی بودن، و اتصالاتی به شکل‌های مختلف داشتن، اما برای فریبندگی بیشتر، بعضی از اون‌ها از طلا ساخته شده بودن. برای اونایی که عاشق جواهرات ظریفن، احتمالا بهترین گزینه گردن‌بند زنجیری از برند Tory Burch باشه، که در اون یه زنجیر طلایی دور گردن پیچیده شده بود تا یک ظاهر ظریف و بی‌خیال رو نشون بده.

گردن‌بندهای زنجیری آویز

7. گردن‌بندهای سینه‌ریزی

کلمه‌ی سینه‌ریز شاید خیلی شیک به نظر نیاد، اما این نوع از گردن‌بندهای بلند تزییناتی عملاً می‌تونن خیلی باشکوه و فریبنده باشن. میشه این نوع گردن‌بند رو با تیشرت یقه‌دار به صورت روزمره استفاده کرد، یا برای اضافه کردن تجمل بیشتر، اونا رو روی پیرهن‌های شب با یقه ساده پوشید. همه‌ی تزیینات برند Valentino در این فصل از طلا ساخته شده بودن، از جمله یه مجموعه بزرگی از سینه-ریزهای طلایی با دورگردنی دایره‌ای که تعداد زیادی ریسه‌های مختلف و رمانتیک از اون‌ها آویزون شده بودن. سینه‌ریز نقره‌ای در Alberta Ferretti از ردیف‌های کنارهم از نقره ساخته شده بود، که با یک پیرهن مدرن و ساده سفیدرنگ پوشیده شده بود. همچنین در برندهای Lutz Huelle، Pyer Moss و Kenzo هم سینه‌ریزهایی رو دیدیم.

گردن‌بندهای سینه‌ریزی

8. گردن‌بندهای آویزان بلند

یه گردن‌بند بلند، اگه با یه یقه V شکل باز پوشیده بشه، می‌تونه خیلی سکسی و جذاب باشه، یا می‌شه اونو همزمان با یه گردن‌بند کوتاه‌تر پوشید. بهرحال، خوشحال شدیم که فقط بیخرگردنی‌ها تو نمایش‌های مد بهاری/تابستانی 2020 ارائه نشده بودن! در برند Pyer Moss، یه گردن‌بند زنجیری بلند طلایی با یه پیرهن باشکوه با یقه‌ی باز هماهنگ شده بود که یه ظاهر اغواکننده رو ساخته بود. در برند Celine، گردن‌بندهای بلند کمک کرده بودن تا با استفاده از گردن‌بندهای چندتایی بلند روی بلوزهای یقه‌باز، به ظاهر الهام گرفته شده از دهه 70 میلادی نردیک بشیم. چیزی سکسی‌تر از یه نمایش Versace وجود نداره، و گردن‌بندهای بلند خیلی به این امر کمک می‌کنن. گردن‌بندهای این فصل طلایی بودن و با جواهرات رنگی تکمیل شده بودن -طراحی‌ Vشکل این گردن‌بندها کاملا با پیرهن‌های با یقه‌های Vشکل همخوانی داشتن.

 گردن‌بندهای آویزان و بلند برای بلوزهای یقه ‌باز

9. سنگ‌های جواهرات خام

سنگ‌های تزییناتی خام یا زیاد پرداخت‌نشده، بهترین وسیله تزییناتی برای استایل یه زن دوره‌گرد محسوب می‌شن، و همون طور که نمایشرهای مد بهاری/تابستانی 2020 نشون دادن، الان دور، دور این استایله! جالب‌ترین نمونه‌ها، جواهراتی در Roland Mouret بودن که سنگ‌های با تراش صاف و بزرگی داشتن که از گردن‌بندها آویزون بودن و رنگ‌های متنوعی داشتن. آویزهای سنگی صاف در برند Giambattista Valli هم بودن، اما به گردن‌بندهای با اندازه‌ی متناسبی آویزون بودن که بهشون ظاهر خیلی خاصی می‌داد. ملکه‌ی استایل دوره‌گردی، Isabel Marant، جواهراتی با ظاهر قدیمی و ساییده ارائه داده بود، از جمله گردن‌بندهای مهره‌ای و گوشواره‌های چلچراغی تزیین شده با سنگ‌های طبیعی. ما سنگ‌های طبیعی بیشتری رو هم در برندهای Balmain، Zimmermann و Gabriela Hearts دیدیم.

جواهرات درست شده با سنگ

10. مرواریدهای آوانگارد

مرواریدها همیشه باکلاس و شیک هستن، اما در گرایشات جواهرات بهاری/تابستانی 2020، طراح‌ها راه‌هایی پیدا کردن که از این مرواریدها به شکل‌های آوانگاردی استفاده کنن. در Miu Miu، ترکیب رشته‌های باشکوه پر از مروارید با یک طناب ضخیم، طراحی خیلی باحالی رو ایجاد کرده بود. طراحی‌های Prabal Gurung با استفاده از ترکیب مروارید و نقره بون، و در این میان، طرح‌های گوشواره‌های خلاقانه‌ی اون‌ها چشمگیر بود. گوشواره‌های مرواریدی برند Jason Wu هم شامل یک رشته مروارید ظریف برای یک گوش، و یک مروارید درشت و زیبا برای گوش دیگه می‌شد.

گردنبند و گوشواره‌های مرواریدی

11. مرواریدهای درشت و سنگین

در تضاد با جواهرات مرواریدی مدرن، سایر طراح‌ها از مرواریدهای درشت و سنگینی استفاده کرده بودن که به نظر میومد از جواهرات تاریخی الهام گرفته شده باشن. این طراحی‌ها اونقدر قدیمی و بزرگ بودن که انگار مستقیماً از جعبه‌ی جواهرات مادربزرگ‌تون بیرون اومده بودن. در برند Alexander McQueen از مرواریدهای بزرگ و اشکی‌شکل در ترکیب با طلا استفاده شده بود و از اون‌ها در ساخت گوشواره و گردن‌بند استفاده کرده بودن. گوشواره‌های اشکی شکل مرواریدی برند Tory Burch هم یه حس قدیمی و باکلاس داشت، خصوصاً اینکه همراه با یه مدل موی دهه 80ی ارائه شده بود. جواهرات مرواریدی در Simone Rocha و Anna Sui هم بزرگ و سنگین بودند.

مرواریدهای درشت و سنگین

12. جواهرات هندسی

اگه شما قرار باشه فقط یه تیکه جواهر استفاده کنین، باید یه تیکه‌ی خاص باشه. در گرایشات بهاری/تابستانی 2020 تیکه‌های خاص کم نبودن، اما برای طراحی که بلد باشه چطور با استفاده از کمترین آیتم‌ها، بیشترین تاثیر رو ایجاد کنه، بهترین گزینه استفاده از جواهرات درشت با شکل‌های هندسی خاصه. در Proenza Schouler، گردن‌بندهای Vشکل طلایی، آیتم ایده‌آل برای جفت شدن با طراحی‌های تمیز و شیک‌شون بودن. امسال در Off-White از تزییناتی از جنس پارچه استفاده کرده بودن که چنان شکل-های منحصر به فردی داشتن که اون‌ها رو به یاد موندنی کرده بود. ما در برندهای Vivienne Westwood و Prabal Gurung هم طراحی‌های هندسی رو دیدیم.

جواهرات با اشکال هندسی

بیشتر بخوانید: این ترندهای اکسسوری، استایل شما را زیباتر می‌کند

13. گوشواره‌های حلقه‌ای ضخیم

این نشونه‌ی خوبیه که یکی از بزرگترین آیکون‌های استایل فصل، یه زن سناتور باشه. همه گوشواره‌های حلقوی بزرگ و ضخیم الکساندرا اوساسیو کورتز در مراسم سوگند رسمیش رو به یاد دارن، از جمله طراح-های گوشواره‌های بهاری/تابستانی 2020. اندازه گوشواره‌های طلایی در برند Carolina Herrera یکم کوچیکتر بودن، اما حلقه‌های خیلی ضخیمی داشتن که یکم حالت دهه 80ی داشت و یادآور قدرت فراوان بود. ما همچنین گوشواره‌های حلقه‌ای ضخیم رو در نمایش‌های مد Sies Marjan و Dolce & Gabbana هم دیدیم.

گوشواره‌های حلقه‌ای کلفت

14. حلقه‌های چندتایی

گوشواره‌های حلقه‌ای رو زیاد می‌بینیم، اما اگه دوست دارین به تاپ‌ترین طراحی‌های بهاری/تابستانی 2020 نگاهی بندازین، می‌تونین به گوشواره‌های چندحلقه‌ای نگاهی بندازین که با شکل‌های متنوعی ارائه شده بودن. در هر دو برند Helmet Lang و Jonathan Simkhai، گوشواره‌های حلقه‌ای طراحی شده بودن که در اون‌ها، حلقه‌های مختلف بهم وصل شده بودن و به گوش آویزون می‌شدن. در Prabal Gurung حلقه‌های ظریف و پرمروارید بهم وصل شده بودن، اما چون اندازه‌ی این حلقه‌ها متفاوت بود، با تکون خوردن سر یه حس دراماتیک ایجاد می‌کردن.

 گوشواره‌های چندحلقه‌ای

15. گوشواره‌های حلقه‌ای هنری

بجز گوشواره‌های حلقه‌ای کلاسیک و چند حلقه‌ای، تعدادی گوشواره با طراحی‌های رنگی و شکل‌های هنری هم در بین گوشواره‌های حلقه‌ای دیدیم. برای مثال، در برند Missoni یه گوشواره‌ی دایره‌ای دیدیم که نصفش با یک ماده آبی‌رنگ که یادآور دریا بود پر شده بود و نصف دیگه‌ی اون، یه نیم‌حلقه‌ با رنگ‌های راه‌راه سیاه‌ و سفید بود. نیمه‌ی پایینی گوشواره‌ی حلقه‌ای خیلی بزرگ در برند Marni هم با یک پوشش مینایی با رنگ روشن کاور شده بود که به اون یه حس سرزنده و رنگی می‌داد. گوشواره‌های حلقه‌ای در برند Aigner به جای فلز، از یه ماده شفاف ساخته شده بود و با یک حالت موج-دار شکل داده شده بود.

گوشواره‌های حلقه‌ای با اشکال هنری

16. گوشواره‌های چلچراغی مدرن

گوشواره‌های چلچراغی معمولاً ظاهر لوکسی دارن، اما در گرایشات جواهرات بهاری/تابستانی 2020، این گوشواره‌ها در عین حال که حالت دراماتیک خودشونو حفظ کرده بودن، با یک ظاهر مدرن و پیشرو ارائه شده بودن. گوشواره‌های چلچراغی در برند Jill Sander شبیه قطعات متحرک طلایی بودن که با استفاده از توپ‌های کوچیک طلایی در انتهای یه سری از طبقات پیچیده، سیارات رو به نمایش می‌ذاشتن. گوشواره‌های چلچراغی در Isabel Marant با زنجیره‌های کوچیک و صفحات کوچیک نقره‌ای که شکلی شبیه به پر داشتن، ترکیل دلنشینی از یک استایل مدرن و دوره‌گردی رو ارائه می‌دادن. گوشواره‌های چلچراغی تاثیرگذار و جالبی رو در برندهای 3.1 Phillip، Valentino و Stella McCartney هم دیدیم.

گوشواره‌های آویزان چلچراغی

17. گوشواره‌های ناهمگون

گوشواره‌های ناهمگون مدتیه که به یه استاندارد ثابت در نمایش‌های مد تبدیل شدند، پس دیدن اینکه در گرایشات جواهرات بهاری/تابستانی 2020 هم گوشواره‌های ناهمگون مختلفی ارائه شده بودند، تعجبی نداشت. این فصل، چیزی که خاص بود این بود که گوشواره‌های ناهمگون تا حدی به همدیگه شباهت داشتن. در عین اینکه اونقدر متفاوت بودن که دوقلو نباشن، اما اونقدر هم شبیه هم بودن که خواهر باشن. برای مثال، در Jason Wu، مدل‌های اسپورتی از ترکیب گوشواره‌های مرواریدی برای یک گوش و گوشواره‌های صدفی ساحلی برای گوش دیگه، و یا گوشواره‌های زنجیری با طول مختلف برای دو گوش ارائه شده بودن. در Ulla Johnson، گوشواره‌ها اونقدر رنگی و شلوغ بودن که شاید در نگاه اول، متوجه نمی‌شدین که دو لنگه‌ی گوشواره، طرح و رنگ متفاوتی دارن و از سنگ‌ها و با ترکیب متفاوتی ساخته شدن. گوشواره‌های متنوع و ناهمگونی رو در برندهای Alexander McQueen و Jill Sander هم دیدیم.

گوشواره‌های تا به تا

18. پابندها

در حالیکه بیشتر موارد پابندهای ارائه شده در طراحی‌های بهاری/تابستانی 2020 به خود کفش‌ها وصل شده بودن، اما مواردی از پایندهای مجزا هم دیده می‌شد. پوشیدن یک پایند زیبا با صندل ایده‌ی جدیدی نیست، اما این پابندها هنوزم ایده‌ی بانمکی برای طراحی‌ها محسوب می‌شن. پابندها در Zimmermann از جنس طلا و به شکل اتصالات زنجیری ضخیم ساخته شده بودن، و به اون‌ها یک آویز به شکل دندان کوسه هم اضافه شده بود که حس خطر بیشتری رو انتقال می‌داد. پایندهای برند Oscar de la Renta ظریف‌تر بودن، از یک زنجیر طلایی ظریف ساخته شده بودن که زیر بند صندل‌، دور مچ پا پیچیده شده بود.

پابندهای زنجیری

19. گوشواره‌های زنجیری آویزان

در گرایشات جواهرات بهاری/تابستانی 2020، ما عاشق دیدن گوشواره‌های زنجیری آویزان و ظریفی شدیم که حس زرق‌وبرق و فریبندگی رو منتقل می‌کنن. در انتهای گوشواره‌های زنجیری برند Area کریستال‌های ظریفی اضافه شده بود تا با تزیینات جواهری کار گذاشته شده روی صورت مدل، همخوانی داشته باشن. در برند Blumarine هم گوشواره‌های شکل کلی مستطیلی داشتن که از یک آبشار باشکوه از زنجیرهای مجزا ایجاد شده بود. و در آخر، در J.W. Anderson، زنجیرهای ظریفی که در آخرشون جواهرات بزرگی وصل شده بود، به پایه‌ی گوشواره‌های ضخیم آویزان شده بودند.

گوشواره‌های آویزان و زنجیری

20. فلزات بافت‌دار

حتی اگر مواد اولیه مورد استفاده برای تزیینات فلزی بافت‌دار دقیقا مشابه سایر تزیینات فلزی باشه، باز هم در این تزیینات، یه چیزی وجود داره که به آدم حس خامی و طبیعی بودن رو منتقل می‌کنه. در Oscar de la Renta، طلا رو به طبیعی‌ترین شکل ممکن چکش‌کاری کرده بودند و در آخر شکلی شبیه به برگ پیدا کرده بود. به طرز غافلگیرکننده‌ای، طلای بافت‌دار در برند 3.1 Phillip Lim با گردن-بندی که ساختارش خیلی شبیه به مورد قبلی بود، هم دقیقاً همون اثر رو ایجاد می‌کرد. دستبندهای طلایی و نقره‌ای در برند Chloe هم بافت‌دار بودن، همچنین بازوبندهای باریکی که با ظاهر صافشون، حس اورگانیک و دوره‌گردی رو تداعی می‌کردن.

دستبند و گردنبند طلایی و نقره‌ای

21. تزیینات نواری

اضافه کردن روبان یا نوارهای پارچه‌ای، روش خوبی برای تغییر بافت و اضافه کردن رنگ به تزیینات بهاری/تابستانی 2020 بود. در برند Lanvin روبان‌های رنگی به دور گوشواره‌های حلقه‌ای پیچیده شده بودن، در حالی که در برند Off-White روبان‌ها همه سفید بودن. در Hermes، تزیینات روبانی به شکل نوارهای رنگی ساده‌ای بودن که اسم برند روی او‌ن‌ها چاپ شده بود و به سادگی، دور مچ بسته شده بودند.

روبان های رنگی و چرمی دور مچ دست

22. تزیینات مهره‌ای

گردن‌بندهای مهره‌ای در جواهرات بهاری/تابستانی 2020، بهترین راه برای اضافه کردن شلوغی و نوسان به ظاهر افراد بودند. کمتر پیش میاد که در برند Christian Dior شاهد استایل‌های دهاتی یا تیره‌رنگ باشیم، اما گردن‌بندها و دست‌بندهای مهره‌ای این فصل‌ که از مهره‌های سنگی مات ساخته شده بودن، این حس رو ایجاد می‌کردن. در Saint Laurent، گردن‌بندهای چندتایی مهره‌ای که از گردن آویزان شده بودن، یک ترکیب دوره-گردی بانمک ایجاد کرده بودن. ما همچنین گردن‌بندهای مهره‌ای خوبی رو در برندهای Marc Jacobs و Ulla Johnson هم دیدیم.

گردنبندهای مهره‌ای

23. دستبندهای سردست (Cuff)

دستبندهای سردست بزرگ، در عین حال که ظاهر ملایم و زنانه‌ای دارن، نشان‌دهنده قدرت هم هستند، به همین دلیل خوشحال شدیم که دیدیم بخشی از جواهرات بهاری/تابستانی 2020 رو به خودشون اختصاص دادن. جواهرات برند Moschino، بهترین و رنگارنگ‌ترین جواهرات فصل بودن، از جمله دستبندهای بزرگ طلایی که روی هم سوار شده بودن و هم روی دست‌های برهنه و هم روی دستکش پوشیده شده بودن. دستبندها در برند Balmain تپل‌تر و گردتر بودن و از مواد سیاه‌رنگ براق ساخته شده بودن. در آخر،  در Elie Saab، دستبندهای سردست مطابق با گردن‌بندهای ضخیم طلایی طراحی شده بودن تا یک ظاهر چشمگیر برای مهمونی‌های شب‌نشینی ایجاد کنند. 

دستبندهای مچی

‌24. گوشواره‌های تکی

وقتی که بشه با یک لنگه گوشواره‌ هم به اندازه کافی تاثیرگزار بود، کی به دو تا لنگه احتیاج داره؟ امسال طراح‌های مد مدل‌هایی رو با یک لنگه گوشواره توی نمایش‌ها مد فرستاده بودن، گوشواره‌ها بیشتر اوقات بزرگ بودن، و اثر نامتعادل چشم‌گیری ایجاد می‌کردن. بنابراین اگر یه لنگه از گوشواره‌های مورد علاقه‌تون رو گم کردین، با خیال راحت از اون یکی لنگه‌ی باقیمانده به تنهایی استفاده کنین و لذت ببرین! گوشواره تک حلقه‌ای که مدل‌های برند Tibi پوشیده بودن یک حس صنعتی داشت، در حالی که در برند Marni، هر مدل یک لنگه گوشواره حلقه‌ای خیلی بزرگ با تزیینات رنگارنگ پوشیده بود. چشمگیرترین گوشواره تکی در برند Valentino بود که یه گوشواره حجیم و چلچراغی طلایی درخشان بود.

گوشواره‌های تک لنگه

25. گوشواره‌های بالای گوش

در گرایشات جواهرات تابستانی 2020، گوشواره‌ها با طراحی‌ مواردی که کل گوش رو پوشش می‌دادن، وارد فاز جدیدی شدن. در برند Prabal Gurung همه نوع طراحی‌های دراماتیکی که کل گوش رو می‌پوشوند پیدا می‌شد، از جمله یک طراحی شبیه به بال ساخته شده از نقره، و همچنین یک طراحی چندحلقه‌ای که به شکل جالبی کل گوش رو احاطه می‌کرد. طراحی‌های برند Annakiki ساده‌تر بودن، از جمله گوشواره‌های حلقه‌ای مرواریدی که به شکل ساده‌ای روی گوش قرار گرفته بودن.

 گوشواره‌هایی که بالای گوش قرار میگیرند

26. توپ‌ها و گلوله‌ها

جواهرات بهاری 2020 از ترکیبات متنوعی از گلوله‌ها یا توپ‌ها استفاده کرده بودند تا یه حس شاد و جشنی به طراحی‌هاشون اضافه کنن. گوشواره‌های توپ و زنجیر در برند Ann Demeulemeester با توپ‌های نقره‌ای که اونقدر پایین آویزون شده بودن که به شانه‌ها برخورد می‌کردند، حس خاصی داشتند. گوشواره‌های رنگارنگ و روشن Nina Ricci شبیه به توپ‌های کریسمس یا بادکنک‌های کوچیک بودن. در Bottega Veneta، توپ‌های نقره‌ای کوچیک به پشت گردن‌بندها وصل شده بودند، و روی پشت آویزون می‌شدن، که باعث می‌شد یک انتخاب عالی برای لباس‌های دکلته باشند.

گوشواره های توپی

27. جواهرات بدن

اضافی‌ترین بخش از جواهرات بهاری/تابستانی 2020 قطعاً جواهرات بدن بودن، که در این فصل، نسبت به سال‌های قبل، حضور خیلی پرنگ‌تری داشتند. طراحی‌های برند Area چیزی بین جواهرات و پوشاک بودن، پیرهن ساده‌ی پشت بازی که در اون از زنجیرهای طلایی برای وصل کردن لبه‌های پشتی و ایجاد یه ظاهر قفس‌مانند، استفاده شده بود. در Marine Serre و Loewe، طراحی‌های بر اساس زنجیر از گردن مدل‌ها آویزان شده بودن تا با پیچ-تاب‌های بدن شکل بگیرن. در آخر، جواهر سینه‌بند-مانند پوشانیده از کریستال برند J.W. Anderson، به لطف طبیعت برجسته‌شون، همه توجهات رو به خودشون جلب کرده بودند.

زنجیرهای آویزان شده با پیچ و تاب‌ با توجه به شکل بدن

28. کمربندهای زنجیری

زنجیرها یکی از بزرگترین گرایشات جواهرات بهاری/تابستانی 2020 بودن، و با اینکه اغلب به عنوان گردن-بند استفاده شده بودند، اما در نمایش‌های مد به شکل کمربند هم به کار رفته بودن که بسته به شکل استفاده-شون، حس پیشرو بودن یا شکوه رو منتقل می‌کردن. کمربندهای زنجیری باریک در برند Chanel روی دامن‌های پف‌دار اضافه شده بودن، که ظاهر دخترانه و تزییناتی رو به وجود آورده بودن. کمربندهای زنجیری در Chloe سورپرایز نبودن و در واقع، به شکل زیبایی با گردن‌بندهای بیخ‌گردنی رنجیری این برند همراه شده بودن. ما کمربندهای زنجیری دیگه‌ای رو در Burberry، Tory Burch و Chanel هم دیدیم.

کمربندهای زنجیری روی لباس

29. زنجیر روی کمربند

اگر شما اونقدر جسور نیستین که از کمربندهای زنجیری استفاده کنین، اما هنوز هم از ایده‌ی استفاده از زنجیر در کمربند خوشتون میاد، می‌تونین یه تیکه زنجیر به کمربندهای عادی‌تون اضافه کنین که یکی دیگه از گرایشات لوازم تزیینی در بهار/پاییز 2020 بود. در هر دو برند Marc Jacobs و Michael Kors، یک زنجیر به هر دو طرف کمر وصل شده بود که کمی پایین‌تر از کمربند اصلی آویزان بود. در برند Victoria Beckham، زنجیر اضافه شده به یک کمربند خیلی باریک و ظریف، اون رو یکم چشمگیرتر کرده بود.

زنجیر روی کمربند

30. دستکش‌های بلند

دستکش‌های ارائه شده در گرایشات بهاری/تابستانی 2020 کاملا مناسب مهمانی‌های شب بودند. دستکش-های بلند شب‌نشینی این فصل خیره‌کننده بودن و اکثرا یک حس بازیگوشانه ایجاد می‌کردن. در برند Off-White دستکش‌های بلند سراسر سفید بودن، اما به خاطر سوراخ‌هایی که به صورت رندوم در اون‌ها ایجاد شده بود، کمی از پوست دست رو نشون می‌دادن. نمایش مد Gucci با مدل‌های متعددی که دستکش‌های بلند چرم مشکی پوشیده بودن و انواع مختلفی از کیف‌های دستی‌ رو حمل می‌کردن، حس سلطه‌گرانه‌ای داشت. در آخر، در برند Moschino، دستکش‌ها طوری ساخته شده بودن که هم از نظر رنگ و هم از نظر طراحی، با پیرهن‌های رنگارنگ‌شون همخوانی داشته باشن، که در بعضی مواد به این معنی بود که طرح‌های روی هر کدوم از دستکش‌ها، با وجود اینکه با الگوهای وحشی بهاری 2020 همراهی می‌کنه،  با دستکش دیگه متفاوت باشه.

 دستکش‌های بلند با طرح های هنری

31. دستمال گردن

فقط به خاطر اینکه هوا گرم‌تر می‌شه، دلیل نمیشه که دستمال گردن‌ها بخشی از تزیینات بهاری/تابستانی 2020 نباشند! دستمال گردن‌های سبک و اغلب ابریشمی، می‌تونن به هر استایلی، یه مقدار رنگ اضافه کنن و یه حس باشکوه رو منتقل کنن. از دستمال گردن‌های نازک و براق در برند Missoni  می‌شه به شکل‌های متفاوتی استفاده کرد –میشه اونا رو محکم دور گردن گره زد، یا برای داشتن یه ظاهر شیطنت‌آمیزتر، اونا رو شل‌تر دور گردن پیچید. دستمال‌گردن‌های همراه با لباس‌های با ظاهر مردانه در برند Marc Jacobs محکم دور گردن پیچیده شده و گره خورده بودن و با یقه‌های برگردان بلوزها هماهنگ شده بودند. در آخر، در Givenchy، دستمال گردن‌ها بیشتر شبیه دستمال‌های گلداری بودن که در استایل کابوی‌یی دور گردن گره زده می‌شن و از همون جنس و رنگ پارچه‌ی بلوز یا پیرهنی ساخته شده بودن که مدل اونو پوشیده بود.

دستمال گردن های نازک و براق

32. کمربندهای طنابی

در گرایشات بهاری/تابستانی 2020 انواع مختلفی از تزیینات طنابی ارائه شده بودن، خصوصا در کفش‌های صندل، اما میشه همین مواد ساده رو دور کمر بست و یک کمربند عالی ساخت! در برند Valentino، طناب سفیدی که در هر دو انتهاش منگوله داشت، محکم دور کمر گره خورده بود که به خوش‌فرم ماندن پیرهن‌ها و همچنین، ظاهر مصنوعی شلوارها کمک می‌کرد. کمربند طنابی و ظاهر روستایی در برند Christian Dior ترکیب شده بودن، تا پیرهن‌ها و دامن‌های حریر رو محکم سرجاشون نگه‌دارن و البته، وسط این کمربندها، قلاب فلزی با لوگوی این برند می‌درخشید. در آخر، کمربندهای طنابی در Tory Burch تضاد جالبی با پیرهن‌های رنگی ایجاد کرده بودن، اما با شلوارهای فاق‌بلند هم همخوانی داشتن.

کمربندهای طنابی با منگوله

بیشتر بخوانید: 12 اکسسوری ترند و پرطرفدار در سال 2020

مطالب مرتبط