چگونه از ناخن‌های طبیعی‌مان نگهداری کنیم؟

چگونه از ناخن‌های طبیعی‌مان نگهداری کنیم؟

31 خرداد 1399

دنیای مد ناخن تقریباً در قرن اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. در اوایل سال‌های 1900، به این دلیل که هنوز لاک ناخن اختراع نشده بود، ناخن‌های گرد وکوتاه بخاطر راحتی و ظاهر مرتبی که داشتند در آن زمان رواج داشت. کمی بعد، لاک ناخن به عنوان تحولی بزرگ به رنگ‌های صورتی و قرمز وارد بازار شد. در سال‌های 1970 و 80، کاشت ناخن آکریلکی دنیای مدرن مانیکور ناخن را به صورت کامل متحول کرد و لاک ژلی در اوایل سال 2010 نیز همین کار را انجام داد. در حال حاضر، انتخاب‌هایی که برای مدل دادن به ناخن‌هایتان دارید، واقعاٌ بی‌انتها هستند. هر دفعه که به سالن زیبایی می‌روید یا از بخش ناخن در داروخانه‌ها و یا لوازم آرایشی فروشی‌ها رد می‌شوید، تعداد زیادی از انواع انتخاب‌ها را برای فرم، رنگ و نوع ناخن و حتی چیزهای بیشتری دیگری هم برای ناخن خود می‌بینید. این انتخاب‌های بی‌نهایت برای مانیکور، راه‌های بی‌شماری را برای توصیف شخصیت شما پیش رویتان می‌گذارد اما می‌تواند در عین حال کلافه کننده نیز باشد. اگر شما طرفدار لاک ژله‌ای آبی براق و کاشت ناخن آکریلکی استیلتو بسیار بلند و غیرکاربردی نیستید، هیچ مشکلی نیست که داشتن ناخن طبیعی‌تر را ترجیح دهید. همیشه طبیعی بودن به معنای خسته کننده بودن نیست. هنگامی که به ناخن طبیعیتان استایلی درست بدهید، ناخن‌های مرتب و تمیز خواهید داشت که که هرگز قدیمی نمی‌شود و همیشه مطابق مد روز هستند.


ترفندهایی برای داشتن ناخن‌های طبیعی


سوهان ناخن فلزی را دور بیندازید

اینکه ناخن‌هایتان ظاهری مرتب و تمیز داشته باشند یکی از مهمترین قسمت‌های داشتن ناخن‌هایی طبیعی و زیبا است. هنگامی که می‌خواهید ناخن‌هایتان را سوهان بکشید، از استفاده کردن سوهان ناخن‌های فلزی خودداری کنید. سوهان ناخن‌های خیلی زبر و فلزی برای حالت دادن به ناخن‌های آکریلیکی ساخته شده‌اند و برای استفاده روی ناخن‌ها طبیعی بیش از حد زیر هستند. استفاده از این نوع سوهان ناخن‌ها، ناخن شما را ضعیف و مستعد شکستن و پوسته پوسته شدن می‌کند. به جای آنها از سوهان ناخن‌های شیشه‌ای یا خیلی نرم استفاده کنید تا ناخن‌های طبیعیتان را به آرامی و بدون ضعبف کردن حالت دهید. شما همچنین باید از کشیدن سوهان ناخن به صورت عقب و جلو، به منظور حالت دادن به آنها، روی ناخنتان خودداری کنید. این حرکت آونگ مانند باعث می‌شود تا نوک و روی ناخن‌هایتان پرزهای ریز ایجاد شود که به مرور زمان ناخن شما را مستعد شکستن می‌کند. به جای اینکار، با آرامی با سوهان ناخن ناخن‌هایتان را از گوشه به سمت وسط ناخن و فقط در یک جهت سوهان بکشید و حالت دهید. دستتان را به آرامی فشار دهید تا از فشار اضافی روی ناخنتان که بستر آنها را ضعیف می‌کند، خودداری کنید.

ناخن طبیعی با لاک نود

ناخن‌هایتان را کوتاه نگه دارید

هنگامی که ناخن‌های طبیعی دارید، بهتر است آنها را کوتاه نگهدارید. حتی اگر بستر ناخن شما به صورت طبیعی محکم است یا روتین سخت‌گیری برای محکم نگهداشتن ناخن‌هایتان داشته باشید، باز هم ناخن‌های طبیعی بلند بسیار مستعد شکستن هستند. همچنین مساوی نگهداشتن اندازه ناخن‌های طبیعی وقتی بلند هستند، بسیار سخت است. یکی از اولین دلایل اختراع ناخن آکریلکی همین بوده است. داشتن ناخن‌هایی طبیعی و کوتاه و مرتب بهتر از داشتن ناخن‌هایی طبیعی و شکسته و نامنظم است. اگر نداشتن ناخن بلند برای شما سخت است، می‌تواند ناخن‌های طبیعی خود را به گونه‌ای حالت بدهید که بلندتر به نظر برسند. ناخن‌هایتان را به شکل بادامی سوهان بکشید تا ظاهری کشیده به انگشت‌ها و بستر ناخن‌هایتان بدهید یا اگر ناخن‌هایی با بستر پهن دارید، می‌توانید با استفاده از سوهان ناخن به ناخن‌ها کوتاه خود فرم بیضی شکل بدهید تا ظاهر آنها متناسب‌تر کنید و حالتی زنانه به آنها بدهید.

ناخن‌های کوتاه به رنگ صورتی پاستیلی

از بافر استفاده کنید

استفاده از بافر روشی ساده برای مراقبت کردن از ناخن‌های طبیعی است. قبل از اینکه به ناخن خود برق ناخن بزنید، با استفاده از بافر ناخن‌های خود را براق کنید و پوسته‌های روی آنها را به حداقل برسانید تا در آخر به طور قابل ملاحظه‌ای ناخن‌هایی طبیعی براق‌تری داشته باشید. هرچند که استفاده مرتب از بافر روی ناخن‌های طبیعی شما باعث می‌شود تا آنها به طور شگفت انگیزی همیشه نرم و براق باشند، اما مهم است که زیادی از بافر استفاده نکنید تا از ضعیف شدن بستر ناخن با اصطحکاک زیادی جلوگیری کنید. بافر را به صورت ضربدری روی هر کدام از ناخن‌هایتان بکشید و بیشتر از روزی یکبار هم از بافر برای ناخن‌هایتان استفاده نکنید.

آمبره ناخن کوتاه

همیشه از لاک استفاده کنید

حتی اگر نمی‌خواهد از لاک ناخن استفاده کنید، هنوز هم باید برای محافظت از ناخن‌هایتان روی آنها پوششی لاک مانند ایجاد کنید. لایه‌ای از لاک می‌تواند از ناخن‌هایتان در مقابل آلودگی‌ها شیمیایی بیرون محافظ کند و همچنین آنها را ضخیم کند تا از شکسته شدن آنها جلوگیری کند. روی ناخن‌هایتان همیشه یک یا دو لایه برق ناخن یا همان لاک بی‌رنگ بزنید تا آنها را براق و قوی نگهدارید. بعلاوه، لاک ناخن‌های بی‌رنگ نامرئی هستند بنابراین هنگامی که لب پر می‌شوند، دیگر نیازی نیست که نگران درست کردن یا رسیدگی به آنها باشد، در واقع برق ناخن کمتر از لاک ناخن رنگی احتیاج به مراقبت دارد. اگر ناخن‌هایتان کدر یا ضعیف هستند از برق ناخن‌هایی استفاده کنید که خواص محکم کنندگی یا براق کنندگی دارند تا بدون هیچ زحمتی بستر ناخن‌هایتان را به مرور زمان احیا کنید.

ناخن بلند مربعی شکل با لاک براق

بستر ناخن‌هایتان را سفید کنید

بسیاری از خانم به دلیل داشتن بستر ناخن بی‌رنگ، علاقه‌ای به داشتن ناخن طبیعی ندارند. بعضی از مواد شیمیایی موجود در لاک‎های ناخن و چسبی که برای چسباندن ناخن‌های آکریلیکی استفاده می‌شود، موجب زرد شدن یا حتی ناهمگون شدن رنگ بستر ناخن شناخته می‌شوند. اجازه ندهید که بی‌رنگی بستر ناخن‌هایتان شما را از داشتن ناخن‌هایی طبیعی منصرف کند.
چند راه آسان برای سفید کردن بی‌رنگی بستر ناخن وجود دارد که بستر ناخن‌های شما را بدون هیچ لاکی روی آنها خوش رنگ می‌کند. ناخن‌هایتان را در آبلیمو قرار بدهید یا آنها را با استفاده از خمیری که حاوی جوش شیرین و آب است، لایه برداری کنید تا به صورت طبیعی بستر ناخن‌هایتان روشن و سفید باشد.

ناخن طبیعی و کوتاه با لاک نود

ناخن‌هایتان را بعد از کاشت احیا کنید

همانظور که هر خانمی تا به حال این تجربه تلخ از ناخن‌های آکریلیک را داشته است، روند تغییر ناخن از ناخن آکریلیکی به ناخن طبیعی می‌تواند بسیار سخت باشد. بعد از اینکه ناخن‌ها آکریلیکی را برمی‌دارید، ناخن‌های طبیعیتان به شدت نازک، شکننده و غالباً حتی خراشیده و بی‌رنگ خواهد بود. هنگامی که ناخن‌های آکلریکی را برمی‌دارید، سخت است که تصور کنید دوباره ناخن‌های طبیعی زیبایی خواهید داشت. احیای ناخن طبیعی بعد از برداشتن کاشت آکریلیکی کمی زمان می‌برد. ناخن‌ها طبیعیتان تا زمانی که از ریشه کامل رشد نکنند، دوباره عادی به نظر نخواهند رسید. اگر تصمیم دارید که به ناخن‌های طبیعی و سالم خود برگردید باید در مقابل وسوسه کاشت ناخن دوباره یا زدن لاک ژله‌ای مقاومت کنید. به جایش، ناخن‌هایتان را کوتاه و گرد نگهدارید تا از شکسته شدن آنها خودداری کنید و به آنها همیشه برق ناخن تقویت کننده بزنید تا پایه ضعیف ناخنتان را ضخیم کنید.

کاشت آمبره برای ناخن کوتاه

از ناخن‌هایتان مراقبت کنید

عادت مراقبت خوب از ناخن‌هایتان می‌تواند حتی ناخن‌هایتان به صورت دائمی زیباتر کند. بستر ناخن‌ها و کوتیکول آنها را با روغن بادام یا نارگیل مرطوب نگهدارید. ناخن‌هایتان را به صورت منظم کوتاه کنید و سوهان بکشید تا از داشتن ناخن‌های بسیار بلند که مستعد شکسته شدن هستند، جلوگیری کنید. همیشه هنگامی که با مواد شیمیایی قوی مانند ضدعفونی و تمیز کننده‌ها سر و کار دارید، دستکش بپوشید. این عادات آسان را جزئی از برنامه هر روز زندگی خود قرار دهید تا به شما کمک کند که احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و ناخن‌های طبیعی خود را به رخ همه بکشید. حتماً لازم نیست که برای داشتن ناخن‌هایی خاص از لاک ناخن یا کاشت ناخن آکلریکی استفاده کنید. با مراقبت از بستر ناخن‌هایتان با مواد و وسایل با کیفیت، ناخن‌های طبیعی با ظاهری کلاسیک و مرتب داشته باشید که همیشه تمیز، سالم و براق هستند.

ناخن کوتاه و طبیعی با رنگ صورتی کم رنگ

بیشتر بخوانید: تقویت و محکم کردن ناخن‌ها به روش خانگی

مطالب مرتبط