شما هم به اصلاح رنگ مو نیاز دارید؟

شما هم به اصلاح رنگ مو نیاز دارید؟

08 مرداد 1399

قبول می‌کنم که بعد از تقریباً دو ماه بسته بودن سالن‌های زیبایی و نداشتن هیچ نوبتی حداقل در آینده‌ای نزدیک، نیاز مبرم به رنگ کردن موهای خودم داشتم. من معمولاً رنگ‌کارم را تقریباً هر شش هفته یکبار می‌بینم تا موهای بلوند خاکستریم را رنگساژ و ریشه قهوه‌ای موهام را رنگ کنم. اکنون کمی بیشتر از دو ماه است که از رنگساژ موهایم گذشته، پس می‌توانید تصور کنید که رنگ موهایم در حال حاضر در بهترین حالت خودش نیست. در حالی که انتظار کشیدن در اینجور وقت‌ها بسیار کلافه کننده است اما در عین حال دلم نمی‌خواهد که موهایم را در خطر هیچ تغییر رنگی که ممکن است در نتیجه رنگ کردن در خانه حاصل شود، قرار دهم. همچنین من یک فاجعه رنگ کردن مو را تجربه کردم که باعث شد تا به اصلاح رنگ موهایم نیاز پیدا کنم. فرقی نمی‌کنید که موهای بلوند شما در آخر هاله قرمز گرفته باشد یا موهایتان یک یا دو درجه تیره‌تر از آن چیزی شده باشد که انتظارش داشتید یا هاله نهایی موهایتان مطابق میلتان نشده باشد. همه شما احتمالاً پیش از این اصلاح کردن رنگ مو به گوشتان خورده است. آیا در حال فکر کردن به این مسئله هستید که اصلاح رنگ مو دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد و آیا شما هم به آن نیاز دارید؟ ما با مَت رِز، مدیر برند ردکن و استایلست سلبریتی‌ها تماس گرفتیم تا هر چه که لازم است را در مورد این روش بدانیم.


اصلاح رنگ مو چیست؟


شما هنگامی که میزان روشنایی عکستان مناسب نیست، چه کاری انجام می‌دهید؟ بله، از نرم‌افزارهای مخصوص عکس استفاده می‌کنید تا هاله، روشنایی و رزولوشن آن را تغییر دهید. هنگامی که صحبت از رنگ موهایتان می‌شود، اصلاح رنگ مو دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. در اکثر مواقع، با انجام اصلاح رنگ مو در سالن‌های زیبایی انتظار داریم که تناژ یا رنگ مو «اصلاح» شود. فرقی نمی‌کند که رنگ موهایتان خیلی روشن، تیره، با تناژ گرم یا سرد باشد، رنگ‌کار شما برنامه اصلاح موهایتان را مطابق با نیازهای مو شما انجام می‌دهد. اصلاح رنگ مو می‌تواند در شرایط مختلفی انجام شود از یک دست کردن رنگ مو گرفته تا از بین بردن هاله قرمزی و خط‌های ایجاد شده در رنگ. اگر رنگ موی بلوند شما هاله قرمز گرفته یا ریشه موهای رنگ شده شما درآمده یا می‌خواهید تغییری زیاد در رنگ موهایتان از تیره به روشن انجام دهید، احتمالاً باید نوبتی برای اصلاح کردن رنگ موی خود بگیرید. ممکن است بعد از رنگ کردن موهایتان در خانه که خوب پیش نرفته، انجام دادن اصلاح رنگ مو ضروری باشد، مخصوصاً اگر از رنگ موهای جعبه‌ای استفاده کرده باشید. رِز می‌گوید: «من هیچوقت سعی نمی‌کنم که موهایم را در خانه رنگ کنم یا حتی از رنگ موی جعبه‌ای استفاده کنم و این اولین کاری است که همه افراد برای انجام دادن آن اقدام می‌کنند. رنگ موهای جعبه‌ای فرمول‌های خاص ندارند و بسیار قوی هستند... پس برای هر موقعیتی مناسب نیستند اما اگر این آخرین راه حلی است که دارید، با رنگ‌کار خود تماس بگیرید تا ببنید که چه محصولاتی را باید انتخاب کنید و از چه چیزهایی باید در خانه میان دو نوبت رنگ موی خود در سالن زیبایی استفاده کنید.» از میان مشکلات رایجی که هنگام استفاده از رنگ موهای جعبه‌ای در خانه ممکن است پیش بیاید، رِز به تیره‌گی ریشه مو، آسیب وارد شده به مو در نتیجه استفاده از دکلره روی موهایی که قبلاً دکلره شده‌اند و یک دست نشدن رنگ مو به عنوان برخی از رایج‌‌ترین مشکلات اشاره می‌کند. هنگامی که دوباره سالن‌های زیبایی باز شد، در مورد اینکه آیا از رنگ موهای جعبه‌ای استفاده کرده‌اید یا نه، با رنگ‌کار خود صادق باشید. اینگونه آنها دید درستی به موهای شما دارند و می‌توانند راهی مناسب برای درست کردن آنها پیدا کنند.

اصلاح رنگ مو


هزینه اصلاح رنگ مو چقدر می‌شود؟


هزینه هیچکاری در سالن زیبایی همیشه برای همه به یک میزان نیست. زیرا هزینه آن کاملاً به شهری که سالن زیبایی در آن قرار دارد، میزان حرفه‌ای بودن رنگ‌کار شما و اینکه چه کارهایی مورد نیاز شما است، بستگی دارد. گفته می‌شود که اصلاح رنگ مو می‌تواند یکی از خدمات گران سالن‌های زیبایی باشد، مخصوصاً اگر رنگ موهای شما به چندین جلسه اصلاح رنگ مو برای درست شدن احتیاج داشته باشد. اما بگذارید پیش داوری نکنیم و تعیین هزینه را به عهده متخصصان اینکار بگذاریم.


فرآیند اصلاح رنگ مو چقدر طول می‌کشد؟


براساس گفته‌های رِز مدت جلسه یا جلسات اصلاح رنگ شما به چند عامل مختلف بستگی دارد. بعضی از جلسه‌های اصلاح رنگ می‌توانند تنها به اندازه زدن یک تونر مو روی هایلایت‌های قرمز شده ساده باشد، این در حالی است که دیگر فرآیندها مانند از بین بردن رنگ تیره می‌توانند بسیار وقت گیرتر باشند و گاهی به بیش از تنها یک جلسه برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود احتیاج داشته باشید. رِز می‌گوید: «برای کسی که تنها نیاز به درست کردن ریشه‌های موی خود دارد و رنگ پایین موهایش مشکلی ندارد، این فرآیند می‌تواند شامل یک مرحله رنگساژ مو باشد. اما اگر به چیزی بیش از آن نیاز دارید و موهایتان چند رنگ است و قسمت‌های مختلف رنگ مو باید اصلاح شود و تغییر کند، پس این به معنای گذراندن ساعات بیشتری در سالت زیبایی است... من حتی مشتریانی داشته‌ام که کارشان شش ساعت هم طول کشیده چون به اصلاحات عمده احتیاج داشته‌اند.» سلامت موی شما نیز می‌تواند نقش مهمی در نتیجه حاصل شده از اصلاح رنگ مو داشته باشد. به همین دلیل است که رِز همیشه توصیه می‌کند که قبل از اینکه رنگ موهایتان را صلاح کنید، همیشه اول یک جلسه مشاوره با رنگ‌کار خود داشته باشید. رِز می‌گوید: «قبل از انجام دادن هر کاری، ابتدا با رنگ‌کار خورد یا یک رنگ‌کار جدید، هر کسی که می‌خواهد اینکار را برای شما انجام دهد، یک جلسه مشاوره داشته باشید. من به شخصه یک مشاوره رو در رو را پیشنهاد می‌کنم. بگذارید که قبل از اینکه وارد مرحله برنامه ریزی برای اصلاح رنگ موهای شما شوند، ابتدا موهای شما را ببیند و حس کنند. چون از این دست سوال‌ها را از من زیاد پرسیده‌اند و من همیشه به آنها می‌گویم که باید موهایتان را ببینم و آن را حس کنم تا بتوانم تصمیم بگیرم که چه کاری می‌توانم انجام دهم و چه کاری را نمی‌توام.»


چقدر بعد از رنگ کردن مو می‌توانم رنگ موهایم را اصلاح کنم؟


اصلاح رنگ مو، بسته به رنگ موی فعلی شما می‌تواند بلافاصله بعد از رنگ کردن مو یا چند هفته بعد از آن انجام شود. هرچند، هر آرایشگری از فرمول‌ها و تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند و تنها خودشان هستند که می‌توانند زمان مناسب انجام اصلاح رنگ را بدانند. به همین دلیل قبل از انجام هر تغییری، باید با یک حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید.»


آیا می‌توان رنگ موی دائمی را روشن کرد؟


رنگ‌کارهای حرفه‌ای می‌توانند بسیار ماهرانه با تنها چند جلسه رنگ مو در سالن زیبایی رنگ موهای ما را از تیره به روشن تبدیل کنند اما اگر موهایتان پیش از آن رنگ شده باشد، اینکار می‌تواند کمی سخت باشد. اگر اصلاح رنگ موی شما شامل مویی باشد که قبلاً روشن شده است، رنگ‌کار شما باید با استفاده از دکلره رنگ فعلی را از بین ببرد و قبل از زدن رنگ موی جدید یک لایه پوشش روی آن ایجاد کند. لازم است توجه داشته باشید که دلکره کردن همیشه به موهایتان کمی آسیب می‌زند اما یک رنگ‌کار حرفه‌ای می‌تواند ظاهر و سلامت موهای شما را با محصولات مورد استفاده در سالن زیبایی بهبود بخشد. هنگامی که رنگ‌کار رنگ را از روی موهای شما بلند کرد، احتمالاً رنگ موی شما سفید یا زرد بی‌رنگ خواهد شد و اینجا دقیقاً همان جایی است که تونر مو یا رنگساژ استفاده می‌شود. فرقی نمی‌کند که شما رنگ خاکستری بخواهید، پلاتینیوم یا عسلی، رنگ‌کار شما تونر را به موهایتان می‌زند تا هر تناژ قرمز ناخواسته‌ای را خنثی کند و رنگ موی دلخواهان را درست کند. بعد از تمام شدن جلسه مو، ضروری است که  از موهای خود با استفاده از روتین محصولات مخصوص موهای دکلره شده و آسیب دیده مراقبت کنید. رِز می‌گوید: «محصولات ردکن مدل Redken Extreme Bleach Recovery برای همه کسانی که انوع موی روشن دارند و به خصوص کسانی که اصلاح رنگ مو انجام داده‌اند، بسیار مناسب است.» برای گرفتن بهترین نتیجه، از سری محصولات ردکن به صورت سه قسمتی استفاده کنید، از شامپور ردکن مدل Redken Extreme Bleach Recovery Shampoo، کرم موی رد کن مدل Extreme Bleach Recovery Cica Cream Leave-In Treatment و محصول مراقبت از موی ردکن مدل Extreme Bleach Recovery Lamellar Treatment برای درمان آسیب‌ و خشکی مو ناشی از دلکره کردن و افزایش لطافت، نرمی و مدیریت کردن موهای رنگ شده خود استفاده کنید.

اصلاح رنگ مو


چگونه موهای خود را برای انجام جلسه اصلاح رنگ مو آماده کنیم؟


رِز پیشنهاد می‌دهد که آماده کردن موهای خود قبل از رفتن به جلسه اصلاح رنگ مو می‌تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. رِز می‌گوید که برای گرفتن بهترین نتیجه، باید با موهای تمیز به سالن زیبایی بروید. «فکر می‌کنم که آمدن به سالن زیبایی با موهای تمیز و شاداب مهم‌ترین مسئله است چون شما پیش من آمده‌اید تا اصلاح رنگ موی شما به بهترین روش ممکن انجام بدهم و برای اینکار من باید بتوانم ببینم که چه اتغاقی در حال افتادن است... من به موهای تمیز و بدون چربی احتیاج دارم و نباید هیچ محصولی روی مو باشد چون روی چگونه به نظر رسیدن رنگ مو تاثیر می‌گذارد.» رِز توصیه می‌کند که برای شستن موها قبل از جلسه اصلاح رنگ مو از شامپوهایی مانند برند ردکن مدل Redken Detox Hair Cleansing Cream Shampoo استفاده کنید. این شامپو مواد جمع شده میان موها، چربی اضافی، باقی مانده آلودگی‌ها و مواد معدنی حاصل از آب سخت را از بین می‌برد و شما را مطمئن می‌کند که بهترین مراقبت از موهای شما انجام شده تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسد.


چگونه از رنگ موها خود در خانه مراقبت کنیم؟


خب نوبت آرایشگاه شما کنسل شده است و حالا باید صبورانه منتظر آن روزی بمانید که سرانجام دوباره بتوانید روی صندلی رنگ‌کار خود بنشینید. اگر شما مشغول فکر کردن به این هستید که چگونه در خانه می‌توانید رنگ موهای خود را شاداب نگهدارید، رِز می‌گوید که محصولات تونر مو انتخاب مناسبی هستند. رِز می‌گوید: «افرادی با موهای تیره و بلوند به دنبال راهی می‌گردند که به گونه‌ای تناژ رنگ موی خود را ،در واقع، بدون استفاده از رنگ مو زیبا کنند و خوشبختانه ما برای تونر رنگ مو سیستمی داریم که نیازهای هر دو گروه را برطرف می‌کند.» برای کسانی که موی تیره دارند، رِز شامپو و کاندیشنر برند ردکن مدل Redken Color Extend Brownlights را پیشنهاد می‌کند. این محصول پیشرو با سیستم تناژ آبی برای جلوگیری از به وجود آمدن و خنثی کردن هرگونه قرمزی مو چه برای هایلایت‌ها و چه برای موهای قهوه‌ای طبیعی بسیار مناسب است. رِز توضیح می‌دهد: «اشخاصی که موهای قهوه‌ای دارند، فرقی نمی‌کند که طبیعی یا رنگ شده باشد، می‌توانند از این محصولات یک یا دوبار در هفته استفاده کنند تا ته‌رنگ نارنجی مو را از بین ببرد. تمام افرادی که موهای قهوه‌ای دارند اگر به مدت طولانی به سالن زیبایی نروند، این ته‌رنگ نارنجی را در موهای خود خواهند دید.» اگر موهای خود را در سالن زیبایی بلوند کرده‌اید و در حال حاضر با ته‌رنگ نارنجی درگیر هستید، رِز پیشنهاد می‌کند که از شامپو و کاندیشنر برند ردکن مدل Redken Color Extend Blondage و همچنین از ماسک موی برند ردکن مدل Color Extend Blondage Anti-Brass Purple Hair Mask استفاده کنید. رِز می‌گوید: «این محصولات برای موها بلوند فوق‌العاده هستند زیرا آنها را درخشان و تناژ بنفش هر گونه زردی مو را خنثی می‌کند.» اگر شما هم متهم به شستن موهایتان به دفعات زیاد در یک هفته هستید، رِز پیشنهاد می‌کند که دفعات شستن موهایتان را محدود و سعی کنید که از شامپوی خشک‌هایی مانند شامپو خشک برند ردکن مدل Redken Deep Clean Dry Shampoo بیشتر استفاده کنید. این شامپو خشک بیشترین میزان جذب چربی مو را دارد و چربی اضافه مو را از بین می‌برد و موهای شما را شاداب می‌کند. رِز می‌گوید: «فکر کنم همه ما تمایل به شستن زیاد موهایمان داریم و شامپو خشک می‌تواند نجات دهنده ما باشد زیرا مانع از زیاد شستن موها می‌شود و اگر شما در حال استفاده کردن از شامپوهای تناژدار یا همان رنگساژ هستید، باید فواصل میان شستن موهایتان را نیز تا آنجا که می‌توانید زیاد کنید.» حالا که دیگر همه چیز را در مورد اصلاح رنگ مو می‌دانید، تصمیم با شماست که آیا در حال حاضر به خدمات داخل سالن احتیاج دارید یا نه.

بیشتر بخوانید:  از بین بردن توناژ نارنجی مو بعد از دکلره

مطالب مرتبط