با این اسکراب، لب‌های نرمی داشته باشید

با این اسکراب، لب‌های نرمی داشته باشید

09 شهریور 1399

تا الان، امیدواریم که دیگر یک اسکراب بدن را به روتین شست و شوی بدن خود اضافه کرده باشید. اما آیا همین کار را برای لب‌هایتان نیز انجام می‌دهید؟ هنگامی که صحبت از مراقبت‌های روزانه می‌شود، هیچ بحثی وجود ندارد که لب‌های ما بیشترین ناحیه‌ای از صورتمان هستند که آنها را نادیده می‌گیریم. پوست روی لب از دیگر مناطق بدن و صورت نازک‌تر و به همین دلیل بیشتر مستعد خشک شدن است. جدای استفاده از بالم لب که شما را از احساس بد زبری، خشکی و ترک روی لب خلاص می‌کند، لایه‌برداری لب را نیز امتحان کنید. لایه‌برداری لب روشی بدون درد و سریع برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است که ممکن است روی سطح پوست لب جمع شده و باعث شود که آنها پوسته پوسته و خشک به نظر برسند. پوست تازه لایه‌برداری شده لب نرم خواهد بود و محصولاتی مانند بالم مورد علاقه شما حتی می‌توانند تاثیر بیشتری روی لب‌ها گذاشته و بادوام‌تر شوند. بله، شما می‌توانید یک لایه‌بردار لب از فروشگاه بخرید یا اینکه همچنین شما می‌توانید خودتان به آسانی یک لایه‌بردار لب در خانه درست کنید، چرا که نه؟


دستور‌العمل اسکراب خانگی لب


این دستور‌العمل اسکراب خانگی تنها به سه ماده احتیاج دارد: شکر قهوه‌ای، روغن نارگیل و عسل. هنگامی که صحبت از اندازه دور کمر شما می‌شود، شکر شهرت بسیار بدی در این زمین دارد اما این ماده در این اسکراب خانگی به عنوان یک ماده لایه‌بردار عالی عمل می‌کند. طرفدران روغن نارگیل می‌دانند که این ماده بسیار غنی و مغذی است و عسل هم که جذب کننده طبیعی رطوبت است و آن را جذب پوست می‌کند. فرقی نمی‌کند که شما در اسکراب کردن لب تازه وارد یا کار کشته هستید، از این اسکراب لب خانگی استفاده کنید تا لب‌هایی بسیار نرم و لطیف داشته باشید که حتی تصورش هم نمی‌کردید!

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری عسل، اگر می‌توانید عسل خام و ارگانیک باشد

دستورالعمل:
در یک کاسه، روغن نارگیل و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس شکر قهوه‌ای را اضافه کنید و آنقدر آن را هم بزنید تا آنها کاملاً به ماده‌ای خمیر مانند تبدیل شوند. براساس مواد دلخواه خود می‌توانید شکر بیشتری اضافه کنید تا خمیر زیرتر باشد یا از روغن نارگیل بیشتر برای داشتن خمیری نرم‌تر استفاده کنید، اینگونه اسکرابی خانگی مطابق میل خود خواهید داشت. ماده اسکراب را داخل ظرفی شیشه‌ای بریزید (فراموش نکنید که روی ظرف تاریخ را بنویسید!) که در داشته باشد و آن را در یخچال نگهداری کنید.

نحوه استفاده:
برای استفاده، اجازه دهید تا اسکراب لب به دمای اتاق برسد. هر چقدر که دلتان می‌خواهد از ماده اسکراب به لب‌هایتان بزنید و آن را به صورت دایره شکل روی لب‌های ماساژ دهید. بگذارید چند دقیقه بماند سپس آن را به آرامی با پارچه‌ای نیمه گرم از روی لب‌ها پاک کنید. برای آب رسانی و مرطوب کردن لب‌ها می‌توانید کار خود را با استفاده از مرطوب کننده لب مورد علاقه خود تمام کنید.

بیشتر بخوانید: یک بار برای همیشه از شر لب‌های خشک خلاص شوید

مطالب مرتبط