همین نکات ساده، پوست‌تان را درخشان می‌کند!

همین نکات ساده، پوست‌تان را درخشان می‌کند!

13 آبان 1399

همه ما پوستی درخشان می‌خواهیم، اینطور نیست؟ در حال حاضر پوست درخشان یکی از بزرگترین ترندهای زیبایی است که ما آن را بعد از ترند کانتور صورت را در فرش قرمز و کت واک‌ها دیدیم. درخشیدن مانند یک الهه هرگز از مد نمی‌افتد. اما نکته اینجاست که بیشتر ما مانند فیلم‌ها با پوستی درخشان و بی‌نقص از خواب بیدار نمی‌شویم و این موضوعی کاملاً عادی است. شما تنها به چند محصول، ابزار و ماهر شدن در مهارت درست کردن پوستی براق (و نه چرب) برای خودتان است. برای دانستن اینکه چگونه باید درخششی درونی به پوست خود بدهید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


چگونه پوستی براق برای خود درست کنیم؟


هیچ چیز به اندازه پوست شاداب و درخشان معرکه به نظر نمی‌رسد. با وجود ترفندهای آرایشی بسیار زیاد دستیابی به پوستی براق و هیدراته حتی در سردترین روزهای زمستان هم آسان است. ما تمام ترفندها و فنون لازم برای تسخیر این هنر را به شما آموزش خواهیم داد.

محصولات مورد نیاز:
1. فاندیشن سبک: بی‌بی کرم یا فاندیشن سبک جزء بهترین موارد جهت درست کردن این ظاهر است. فاندیشن سبک برند لورا مارسیر با رنگ مناسب پوست شما نیز گزینه‌ای مناسب است.
2. براش فاندیشن: جهت داشتن زیرسازی یک دست و ملایم برای آرایش خود سعی کنید از براش فاندیشن فنتی بیوتی استفاده کنید.
3. پرایمر: از پرایمری استفاده کنید که به صورت شما همان نوع درست درخشندگی و براقیت را می‌دهد.
4. هایلایتر براق: یکی از مهمترین قسمت‌های این آرایش هایلایتر شما است. شما باید سعی کنید از هایلایترهای برند لورآال استفاده کنید.
5. برنزر: شما می‌توانید برنزر مورد علاقه خود را انتخاب کنید که به اندازه کافی درخشنده است.
6. پودر فیکس بی‌رنگ: در آخر، باید میکاپ خود را با پودر فیکس بی‌رنگ دلخواه خود ثابت کنید. ما به شما پودر فیکس برند نیکس را توصیه می‌کنیم که به شما کمک می‌کند آرایش خود را ثابت نگه داشته و از روغنی شدن آن جلوگیری کنید.


آموزش مرحله به مرحله میکاپ مینیمال 


1. آماده سازی پوست

آماده سازی پوست یکی از عوامل اصلی داشتن پوستی سالم و درخشنده است. اگر پوست صورتتان شاداب نیست، به هیچ وجه آرایش در آخر روی صورت شما زیبا به نظر نخواهد رسید. مطمئن شوید که کاملاً پوست خود را تمیز کرده، با استفاده از اسکراب آن را لایه‌برداری کرده و قبل از آرایش کردن از تونر جمع کننده منافذ پوست استفاده کنید.

آماده سازی پوست

2. نرم کننده – آب رسانی واقعی

از مرطوب کننده‌ای آب رسان استفاده کنید که جذب پوست شما می‌شود و آن را تبدیل به عادت کنید! شما حتی در تابستان هم برای پوست خود نیاز به مرطوب کننده دارید زیرا اینکار ظاهر لک‌های صورت شما را کم کرده و به قسمت‌های خشکی‌ و بی‌آب پوست آب رسانی می‌کند. هنگامی که نرم کننده جذب پوست شد، برای داشتن صورتی که یک دست و بدون لک به نظر برسد، از پرایمر استفاده کنید. همین مرحله کوچک نیز به شما کمک می‌کند تا آرایش خود را ماندگارتر کنید.

مالیدن نرم کننده روی پوست

3. استفاده از فاندیشن

با استفاده از براش فاندیشن یک فاندیشن سبک به صورت خود بزنید. مقدار کمی فاندیشن می‌تواند کار زیادی انجام دهد پس اطمینان حاصل کنید که تنها از کمی فاندیشن استفاده کرده و سپس آن را به خوبی محو می‌کنید. اگر دوست دارید، می‌توانید کمی کانسیلر نیز برای پوشاندن هاله تیره زیر چشم به آرایش خود اضافه کنید. مهمترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که باید کمی به پوست خود اجازه بدهید تا نتیجه‌ای عالی نشان دهد. از همه چیز گذشته اینگونه آرایش شما غلیظ و ماسیده نخواهد شد.

 استفاده از فاندیشن روی پوست

4. هایلایت کردن صورت

از یک هایلایتر براق و مایع برای اضافه کردن درخشندگی به پوست خود استفاده کنید. کمی هایلایتر روی استخوان گونه، بینی و چانه زده سپس آن را با براش محو کنید.

استفاده از هایلایتر روی پوست

5. استفاده از برنزر

تنها کمی برنزر برای مشخص و متمایز کردن استخوان‌های گونه شما کافی است. به هیچ وجه نباید از آن به میزان زیاد استفاده کنید زیرا طبیعی به نظر نمی‌رسد. این ظاهر برنزه برای روزها گرم تابستان عالی است.

 استفاده از برنزر روی پوست

6. فیکس کردن آرایش

میکاپ صورت خود را با پودر فیکس ثابت کنید زیرا اینکار به شما کمک خواهد کرد تا صورت خود را درخنشده نگهداشته و در وسط روز صورتتان به خرابه‌ای روغنی تبدیل نمی‌شود. هنگامی که زیرسازی آرایش تمام شد، شما می‌توانید ابروهای خود را با استفاده از ژل ابرو رنگدار میکاپ کنید. چشمان خود را نیز آرایش کرده و کمی رنگ به لب‌های خود بزنید تا آرایشی منسجم داشته باشید.

استفاده از پودر فیکس روی پوست

این شما و این میکاپ تمام شده!

میکاپ طبیعی


چگونه بدون میکاپ پوستی درخشنده داشته باشیم؟


دستیابی به پوستی درخشنده بدون استفاده از هیچ آریشی نیاز به زمان و تعهد به مراقبت‌های لازم از پوست دارد. خانم‌ها، شما باید به مراقبت از پوست خود به عنوان تجربه‌ای لطیف و سالم نگاه کنید و نه انجام وظیفه. اگر شما تمرکز خود را روی این مسئله و محصولات مورد استفاده در روتین پوستی خود بگذارید می‌توایند به صورت کامل پوست خود را از درون و بیرون شیشه‌ای کنید. به نظر رویایی می‌رسد، اینطور نیست؟ در ادامه به کارهایی می‌پردازیم که می‌توانید آنها را برای رسیدن به هدف خود انجام دهید.

1. به میزان کافی بخوابید

به همان اندازه‌ای که دنبال کردن روزانه روتین مراقبت پوستی یعنی تمیز کردن، تونر و مرطوب کننده زدن برای داشتن پوستی سالم مهم است، رفتن به تخت خواب و خوابیدن به اندازه کافی نیز مهم است. پس گوشی موبایل خود زمین بگذارید، گشتن در اینستاگرام را متوقف کرده و مطمئن شوید که هر شب حداقل هشت ساعت می‌خوابید. یک خواب خوب شبانه هورمون رشد شما را افزایش داده و سلول‌های آسیب دیده صورت را درمان کرده و روند پیری را آهسته‌تر می‌کند. شما شگفت زده می‌شوید از اینکه چقدر با خواب کافی هر روز صبح احساس و ظاهری بهتر خواهید داشت.

2. به صورت روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید

ما نمی‌توانیم به اندازه کافی به اهمیت استفاده روزانه از ضدآفتاب تاکید کنیم. شما باید از پوست زیبای خود با استفاده از ضدآفتاب در برابر اشعه‌های مضر UVB و UVA حاصل نور خورشید در تمام طول سال محافظ کنید. شما در آینده از خود برای انجام چنین کاری تشکر خواهید کرد زیرا مزایای استفاده از ضدآفتاب به صورت روزانه در طولانی مدت مشخص خواهد شد. با انجام دادن چنین کار هوشمندانه‌ای، خطر سرطان پوست، پیری زودرس، هایپرپیگمنتیشن و آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهید. تا آخر عمر خود از ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر به صورت روزانه استفاده کنید.

3. پوست خود را لایه‌برداری کنید

لایه برداری نه تنها به شما در از بین بردن پوست‌های مرده خارش‌دار که منافذ پوست شما را مسدود کردند، کمک می‌کند بلکه سلول‌های تازه زیر آن را نمایان کرده و همچنین به جذب عمیق‌تر تمام محصولات مراقبت پوستی شما کمک می‌کند بنابراین تاثیرگذاری آنها را به گونه‌ای قو‌تر خواهد کرد. لایه‌بردای دو بار در هفته ظاهر پوست شما را نرم‌تر کرده، جوش‌ها را کاهش می‌دهد و با علائم پیری مقابله می‌کند. اگر پوست شما حساس است، اسکراب صورت قهوه را خودتان با تفاله قهوه و عسل درست کنید. این اسکراب به خوبی نتیجه خواهد داد.

4. با روغن نارگیل بکر دوست شوید

روغن نارگیل برای همه عالی است (پوست خشک، پوست چرب، پوست حساس – همه شما). با خواص بسیا زیاد آنتی باکتریال خود نه تنها برای آب رسانی به پوست شما عالی است بلکه برای پاک کردن میکاپ و تمیز کنندگی عمیق نیز معرکه است. این روغن بسیار لطیف و موثر است! شما همچنین می‌توانید از آن برای کاهش ظاهر چین و چروک‌ها و جلوگیری از پیری زودرس استفاده کنید. بنابراین اگر شما صورتی مانند آینه می‌خواهید، اینکار را جزئی از روتین مراقب پوستی خود کرده و تفاوت آن را ببینید.

5. خودتان را ماسک آب رسان غرق کنید

پوست خود را با استفاده از یک ماسک خاک رس و ماسک آب رسان یک یا دو بار در هفته نرم کنید تا در هر فصلی پوست صورت خود را شاداب و براق نگهدارید. شما همچنین می‌توانید ماسک‌های ورقه‌ای کره‌ای را وارد روتین مراقب پوستی خود کنید زیرا آنها برای پوست شما معجزه می‌کنند. همچنین استراحت کردن با ماسک روی صورت در حال تماشا کردن یک فیلم زیبا واقعاً ریلکس کننده است.

6. رتینول را وارد روتین مراقبت پوست خود کنید

شما احتمالاً در مورد رتینول از دوستان یا متخصصان پوست شنیدید. اما آیا تا به حال آن را امتحان کردید؟ رتینوئید به خانواده‌ای از مشتقات ویتامین A گفته می‌شود. رتینوئید یکی از بهترین مواد برای انجام هر کاری روی پوست شما است - از کمرنگ شدن نقاط تیره و لکه‌ها گرفته تا جلوگیری از بروز جوش، کاهش ظاهر خطوط ریز صورت و چین و چروک‌ها و بازسازی سطح پوست. اگر واقعاً در مورد استفاده از آن جدی هستید، با متخصص پوست خود مشورت کرده و نسخه ای برای Retin-A تهیه کنید. قابلی نداشت!

7. مقدار زیادی آب بنوشید

ما در مورد این مسئله زیاد می‌شنویم اما به اندازه کافی از آن پیروی نمی‌کنیم. آب زیاد بنوشید خانم‌ها! آب بهترین دوست شماست. بطری آب خود را پر کرده و آن را همه جا همراه خود ببرید و بدن خود را هیدراته نگهدارید. نوشیدن در روز حداقل 8 لیوان آب به شما کمک می‌کند تا سموم مضر موجود در پوست و بدن خود را از بین ببرید. خواهید دید که هنگام هیدراته کردن کافی بدن خود با این منبع زندگی، پوستتان درخشان‌تر و براق‌تر به نظر می‌رسد.

8. رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید

به خودتان مسلط شده و مصرف آن همه شکر، لبنیات و سرخ شدنی را کم کنید. مشکلی ندارد که هر از گاهی خودتان را در هله و هوله‌های مورد علاقه خود غرق کنید اما نباید آن را برای خود تبدیل به عادت کنید. با دنبال کردن رژیم غذایی مغذی که سرشار از ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و آنتی اکسیدان است، با بدن خود با مهربانی رفتار کرده و مراقب آن باشد. اگر می‌خواهید درخشندگی پوست خود را تقویت کنید، می‌توانید مکمل‌های روی، ویتامین E و ویتامین C نیز مصرف کنید. چای سبز نیز راهی عالی برای کمک کردن هم به بدن و هم به پوست شما است. به روش‌های مختلف ورزش کردن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، حتی اگر برای اینکار لازم باشد تا هر روز صبح از خانه بیرون رفته و کمی بدوید.

خانم‌ها، داشتن پوستی که از درون درخشنده باشد در نتیجه مراقبت مناسب امکان پذیر خواهد بود. هر از گاهی داشتن جوش عادی است اما اگر از رفتار عجیب پوست خود نگران هستید، همیشه مراجعه به متخصص پوست خود برای معاینه‌ای مختصر ایده خوبی است. با داشتن پوستی طبیعی و درخشنده، شما نیازی به آرایش زیاد نخواهید داشت و می‌تواند به پوست فوق‌العاده خود اجازه دهید تا درخشندگی درونی خود را نشان دهد. امیدواریم که شما نکات جدید از این مقاله یاد گرفته باشید.

بیشتر بخوانید: پوست‌تان را سفت و اتو کشیده شده کنید!

مطالب مرتبط