خانم‌های مسن! از مدل موی کوتاه سلبریتی‌ها ایده بگیرید

خانم‌های مسن! از مدل موی کوتاه سلبریتی‌ها ایده بگیرید

05 آذر 1399

هنگامی که نوبت به اعضای بدن ما می‌رسد، زمان تاثیر مخرب خود را تقریباً روی همه آنها می‌گذارد. همچنین اگرچه همه ما به خوبی می‌دانیم که بالا رفتن سن چه تاثیراتی روی پوست ما دارد اما هنگامی که صحبت از روتین زیبایی برای دیگر نقاط بدن می‌شود، سن کمتر در نظر گرفته می‌شود. از استفاده سرم‌ها گرفته که خط‌های ظریف و کم عمق صورت را باز می‌کند تا درمان‌های با اسیدی که چین و چروک را درمان می‌کنند و روی علائم پیری و هایپرپیگمنتیشن‌ها تاثیر خوبی دارند، به نظر می‌رسد که محصولات مناسب برای پوست پیر شده همه جا پیدا می‌شود اما در مورد موها چطور؟ مشخص شده است که علاوه بر سفید شدن مو، بالا رفتن سن می‌تواند روی موهای ما نیز به روش‌های مختلفی تاثیر بگذارد. از نازک کردن آنها گرفته تا خشک کردنشان، روش‌ مقابله موها با پیر شدن بدان معنی است که با گذر زمان ما نیاز به تغییر روتین مراقبت از موهای خود داریم. همچنین یکی از تاثیرگذارترین روش‌هایی که می‌توانیم امتحان کنیم، مدل کوتاهی جدید است. با افزایش سن، موهای ما نیز پیر می‌شود و عادی است که مدل دادن به آنها کمی بیشتر سخت شود و این بدان معنی است که کوتاه کردن آنها بسیار دلپذیر خواهد بود. در حالی که ما سنمان بالا می‌رود، کوتاه نگهداشتن موها مزایای خودش را دارد. نه تنها باعث می‌شود که تا موهای شما سالم به نظر برسد بلکه مدل دادن به موهایی که مدیریت آنها سخت است را بسیار راحت‌تر می‌کند. اگر شما خانمی بالای 50 سال هستید و مدل‌های کوتاه را برای موهای خود در نظر دارید، برای خواندن توصیه‌های متخصصان در زمینه مو و گرفتن الهام، در صورت نیاز، با ما همراه باشید.


با بالا رفتن سن چه اتفاقی برای مو می‌افتد؟


هر چه ما پیرتر می‌شویم، موهایمان نیز پیر می‌شوند. با گذر زمان، میزان تولید ملانین بدن ما (چیزی که به موهایمان رنگ می‌دهد) کم شده و در نهایت به صورت کامل متوقف می‌شود که باعث از دست رفتن رنگ مو و خاکستری به نظر رسیدن آن می‌شود. در کنار از بین رفتن رنگ مو، موهای خاکستری اغلب سیم مانند و خشک به نظر می‌رسند که در نتیجه تولید روغن محافظ توسط غدد سبوم موجود در فولیکول مو کم می‌شود. جاناتان سونز، مدیر خلاق وبسایت هدمستر، توضیح می‌دهد: «روند بالا رفتن سن بافت مو را تغییر داده و ظاهر مو شکننده، سیمی شکل و وز می‌شود. معمولاً هر چه مو بلندتر باشد، این ویژگی‌ها بیشتر دیده می‌شوند.» جهت مقابله با روند پیری مو، سونز پیشنهاد می‌کند که محصولات مو خود را عوض کنید. او می‌گوید: «موهای پیر شده می‌توانند شکننده‌تر شوند پس برس مو خود را با نوع نرم آن عوض کنید. جهت شاداب نگهداشتن موهای خاکستری و از بین بردن تناژ زرد آن می‌توانید از رنگ مو استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ مو خوب و با کیفیت جدای از رنگ دادن به مو می‌تواند به عنوان ماسکی آب رسان عمل کند.»


این مسائل چه ارتباطی با محبوب‌تر شدن مدل مو کوتاه دارد؟


از آنجایی که مدیریت کردن مو پیر شده رفته رفته سخت‌تر می‌شود، بسیاری از خانم‌ها احساس می‌کنند که کوتاه نگه داشتن موها نیاز به نگهداری از آنها را کم می‌کند. ولاریه مِین، هیر استایلیست برند ردکن، می‌گوید: «مو کوتاه باعث می‌شود ظاهر خود را جوان‌تر احساس کنید. با افزایش سن، گاهی موهای شما نازک و ضعیف‌تر می‌شوند. معمولاً مدل دادن به مو کوتاه راحت‌تر است و بهتر با سبک زندگی پر مشغله جور در می‌آید.» جدای از این واقعیت که کوتاه نگهداشتن مو ظاهر آسیب دیده و پیر شده مو را که ممکن است که با مدل مو بلندتر بیشتر مشهود باشد، کاهش می‌دهد، کوتاه کردن مو حتی می‌تواند در کم کردن ظاهر عوارض جانبی پیر شدن به شما کمک کند. مِین می‌گوید: «موهای کوتاه معمولاً تصویری پرُتر و ضخیم‌تر به موها داده و ظاهر آنها را تغییر می‌دهند.»


چیزهایی که باید در نظر داشته باشید!


مانند هر نوع تغییر که می‌خواهید در مو ایجاد کنید، مهم است قبل از کوتاه کردن مو بدانید که چه برنامه‌ای برای آن دارید. البته کوتاه کردن مو با ملاحضات معمولی همراه است، از جمله اینکه آیا مدل کوتاهی موها با جنس و ضخامت موهای شما سازگاری دارد یا نه. با این حال هنگام کوتاه کردن مو چیزهای دیگری برای در نظر گرفتن نیز وجود دارد. به عنوان قانونی همیشگی، موهای کوتاه بیشتر از موهای بلند نیاز به مدل دادن و در نتیجه به صورت کلی نیاز بیشتری به مراقبت دارند. هنگامی که نوبت به موهای کوتاهی می‌رسد که همیشه نیاز به مدل دادن دارند، در نظر گرفتن جنس موهای شما مهم‌تر از همیشه است. سونز می‌گوید: «جنس طبیعی مو خود را در نظر بگیرید که خشن، نازک، صاف، فِر یا غیره است . اگر شما بدون در نظر گرفتن این موضوع کوتاهی مو خود را انتخاب کنید، باعث می‌شود مدل دادن به مو سخت شود. از مدل مو جدید خود برای مشخص‌تر کردن ویژگی مورد علاقه صورت خود و به نمایش گذاشتن نواحی زیبا صورت استفاده کنید. این ویژگی‌ها و نواحی به طورر مثال می‌تواند چشم‌های، لب‌ها یا استخوان گونه‌های شما باشد.»


بهترین مدل‌های مو کوتاه چیست؟


اگر می‌خواهید موهای خود را کوتاه کنید اما مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. برای دیدن مدل کوتاهی مویی که دقیقاً مناسب شماست و الهام گرفتن از سلبریتی‌ها (که ممکن است به آن نیاز داشته باشید) به خواندن مقاله ادامه دهید.

1. پیکسی

اگر مدل دادن به موهایتان آخرین چیزی که صبح می‌خواهید به آن فکر کنید، این مدل کوتاهی با نیاز به نگهداری کم می‌تواند برای شما مناسب باشد. مِین می‌گوید: «برای خانم‌های مسنی که موهایشان به صورت طبیعی فِر یا حالت‌دار است، مدل کوتاهی پیکسی بهترین انتخاب است زیرا این مدل از جنس طبیعی مو برای حالت و حجم دادن به مو استفاده می‌کند. مدل مو پیکسی همچنین به نسبت برای مدل دادن و نگهداری روزمره بدون درد سر است.» مدل موهای دیم جودی دنچ را در نظر بگیرید که ملکه دنیای مدل موهای پیکسی است و ظاهری ضخیم به موها داده است.

مدل موی کوتاه دیم جودی دنچ

کوتاه، صاف و ساده. مدل موهای جیمی لی کرتیس همیشه به روز و الهام بخش است.

مدل موی کوتاه جیمی لی کرتیس

تیلدا سوئینتون انتخاب کرده است که روی موهای مدل پیکسی خود را بلند نگه دارد تا بتواند استایل مو مخصوص خود را روی آن انجام دهد.

مدل موی کوتاه تیلدا سوئینتون

چتری‌ها پَر مانند کریستین اسکات توماس ظاهری ملایم و زیبا به مدل موی او داده است.

مدل موی کوتاه کریستین اسکات توماس

موهای الن که کمی بلندتر از مدل پیکسی رایج است، استایل کوتاه و کج دارد و برای آن دسته از افرادی مناسب است که نمی‌خواهند خود را درگیر مراقبت زیاد از موهایشان کنند.

مدل موی کوتاه الن

هیچ لیستی از مدل موهای پیکسی بدون حضور جادا کامل نخواهد بود. با مدل مویی که کناره‌های آن کوتاه‌تر است، جادا برای درست کردن استایل مویی تطبیق پذیر تمایل به مدل دادن موهای بالای سر خود دارد.

مدل موی کوتاه جدا

مانند مدل مو الن، مدل مو پیکسی کریس جنر نیز کمی بلندتر از موهای جودی و جیمی است اما بلندی بیشتر مو به او این شانس را داده است تا کمی به موهای روی فرق سر خود حجم دهد.

مدل موی کوتاه کریس جنر

بیشتر بخوانید: زیباترین کوتاهی‌های مو مختصِ خانم‌های بالای 50 سال!

2. پیکسلی بلند

اگر مدل کوتاهی پیکسی کمی بیش از حد برای شما جسورانه است، اندکی بلند نگه داشتن آن می‌تواند راه حلی مناسب باشد. استایل پیکسی بلند نیز انتخاب خوبی برای آن دسته از خانم‌هایی است که می‌خواهند به ظاهر موهایشان حجم دهند. مِین توضیح می‌دهد: «لایه‌های بلند مو می‌تواند به موهایتان حجم بدهد که اگر موهایتان نازک است و روی سرتان تخت می‌شود، انتخابی ایده‌آل برای شماست. مدل پیکسی بلند نیز ظاهری زنانه به شما می‌دهد که با چتری‌های کج شما جور در می‌آید.» من دیوانه‌وار عاشق این استایل کج مو هستم که ثابت می‌کند مدل پیکسی بلند یکی از بهترین مدل‌های کوتاهی مو برای حجم دادن به مو است.

مدل موی پیکسلی بلند

فکر نمی‌کنم کسی بیشتر از من بتواند عاشق مدل مو کوتاه، بلوند و رو به عقب اما تامپسون شود. این مدل به معنای واقعی شیک است.

مدل موی کوتاه اما تامپسون

برای داشتن مدل مویی ساده و شیک چتری موهای خود را کج کرده تا مانند موهای گلن در فرش قرمز شود.

مدل موی کوتاه گلن در فرش قرمز

اگر زیاد وقت گذاشتن برای موهایتان را دوست ندارید، این مدل مو پیکسی بلند مناسب شماست. تنها کمی کرم مو تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

مدل مو پیکسلی بلند

هالند تیلور با موهای کوتاه خود میان مدل کوتاهی پیکسی و باب یک تکه پل زده و آن را با فرق کج کامل کرده است.

مدل موی کوتاه هالند تیلور

این مدل کوتاهی پیکسلی بلند نمونه‌ای بارز از مدل مو جالب است. بعلاوه، مدل دادن به آن تقریباً راحت است.

مدل موی کوتاه پیکسلی بلند

چتری‌های کج هلن ظاهری زنانه به استایل مو پیکسلی بلند داده است.

مدل موی کوتاه هلن

3. باب یک تکه

آیا می‌خواهید موهایتان را ساده نگه دارید؟ سونز می‌گوید: «مدل کوتاهی باب یک تکه موهای شما را تا جای ممکن شاداب نگه می‌دارد. این مدل موها کاملاً خاص و جالب به نظر می‌رسند و حالت دادن به آنها بسیار آسان است. این استایل مو برای موهای حالت‌دار، صاف، نازک، متوسط یا ضخیم مناسب است اما اگر موهایی فر دارید، جسارت به خرج داده و مو را تا استخوان فک خود کوتاه کنید.» اما باید بدانید که مدل مو باب نیز به مراقبت نیاز دارد. جهت داشتن ظاهری همیشه مرتب، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که میان هر شش تا هشت هفته نوبت کوتاهی بگیرید.» اگرچه ما ایمان را به مدت کوتاهی با موهای زیبا و بلندش به خاطر می‌آوریم اما او حالا موهای باب کج و یک تکه دارد اما برای داشتن مدل بیشتر، کمی لایه‌های کوتاه و بلند در میان موهای او دیده می‌شود. ما عاشق این استایل مو شدیم.

مدل موی باب یک تکه

من تنها یک سوال از مونیکا بلوچی دارم: چگونه اینقدر درخشان به نظر می‌رسد؟

مدل موی کوتاه مونیکا بلوچی

باید قبول کنیم که شارون استون برنده این لیست است. سشوار کردن مدل مو باب یک تکه به سمت عقب با حجم زیاد مو راهی عالی برای به روز کردن استایلی کلاسیک است.

مدل موی کوتاه شارون استون

کوتاه، براق، صاف و چتری‌دار، موهای باب ویولا همانطور که تصور می‌شد، چشمگیر است.

مدل موی کوتاه ویولا

جودی فاستر نشان داد که مدل مو باب بلند چقدر گزینه‌های زیادی برای استایل دادن به آن دارد. این مدل مو برای آن دسته از کسانی مناسب است علاقه به تغییر استایل موهایشان دارند.

مدل موی کوتاه جودی فاستر

اگر کسی راز چگونه شیک بودن را بداند، آن شخص کسی نیز جز آنا وینتور که در سراسر دنیا با مدل موهای باب یک تکه خود شناخته می‌شود.

مدل موی کوتاه آنا وینتور

مدل موهای باب یک تکه آنجلا باست که فرق وسط دارد، حتی شیک‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

مدل موی کوتاه  آنجلا باست

این مدل مو باب فرق کج با فرهای باز برای مهمانی‌های عصرانه انتخابی بسیار شیکی است.

مدل موی باب

4. باب شَگی

مِین می‌گوید: «برای آن دسته از خانم‌هایی که می‌خواهند بلندی موهای خود را نگهداشته اما کمی به آنها حجم بدهند، باب مدل کوتاهی بسیار مناسبی است، زیرا در حالی که حس داشتن مو بلند را به شما می‌دهد، آنها را نیز حجیم می‌کند. مدل کوتاهی باب شگی خیلی محبوب است، زیرا قانون‌های متداول مدل مو باب را شکسته و ظاهری جالب‌تر به شما می‌دهد. برای حجم دادن به ریشه موهای خود می‌توانید از موس حجم دهنده استفاده کنید.» برای نوآوری کردن در ظاهر مدل مو باب خود، مانند کیت بلانشت استایل کوتاه آن را امتحان کنید. بلندی تا بالای استخوان فک برای این مدل مو زیباست.

مدل موی باب کیت بلانشت

گایله کینگ با اضافه کردن کمی چتری به مدل مو باب شگی خود نشان داد که چگونه باید به استایلی مدرن حال و هوایی کلاسیک داد.

 مدل موی گایله کینگ

موهای خود را مانند رابین رایت کوتاه کرده و با استفاده از اسپری نمک به استایل مو خود حالت بدهید.

مدل موی رابین رایت

برای موهای خود فر باز انجام دهید و سپس از پماد مو روی پایین موها استفاده کرده تا مانند موهای جسیکا لنگ حجیم و زیبا بماند.

 مدل موی جسیکا لنگ

مدل مو کج و بلوند شده الن بارکین وقعاً حسادت همه را بر می‌انگیزد.

مدل موی کوتاه الن بارکین

مدل مو تا چانه و فرق کج آلفری وودارد نمونه‌ای بارز از مدل باب شگی شیک است.

مدل موی آلفری وودارد

مدل مو باب بلند و شگی مگ رایان که صورت او را قاب گرفته و به صورت ویو حالت داده شده است، همیشه به روز خواهد بود.

مدل موی کوتاه مگ رایان

شاید مدل مو باب چند لایه جین فوندا نیاز به رسیدگی و حالت دادن روزانه داشته باشد اما من فکر می‌کنم که واقعاً ارزشش را دارد.

 مدل موی جین فوندا

بیشتر بخوانید:  خانم‌های مسن! این مدل موها را امتحان کنید

مطالب مرتبط