چگونه در خانه ناخن‌هایمان را ژله‌ای کنیم: جامع‌ترین راهنما

چگونه در خانه ناخن‌هایمان را ژله‌ای کنیم: جامع‌ترین راهنما

29 دی 1399

ناخن‌های ژله‌ای هر روز بیشتر از قبل محبوب و پرطرفدار می‌شوند و این امر دلایل زیادی دارد. چه کسی رویای داشتن ناخن‌های بلند را در سر نمی‌پروراند؟ ناخن‌های بلند ظاهر زنانه و جذابی دارند و باعث می‌شوند که انگشتان شما کشیده‌تر و ظریف‌تر به نظر برسند؛ اما شرط می‌بندیم که می‌دانید بلند کردن ناخن‌ها به صورت طبیعی می‌تواند چه کابوسی باشد. حتی اگر تمام سعی‌تان را برای بلند کردن ناخن‌هایتان به کار ببرید، همیشه ریسک آن وجود دارد که یک یا چند تا از ناخن‌هایتان بشکنند یا ممکن است ناخن‌هایتان پوسته پوسته شده و شکننده شوند. همچنین امکان دارد که بستر و خط پایانی ناخن‌هایتان به طور طبیعی خیلی زیبا نباشد یا ممکن است علاقه‌ای به لاک زدن نداشته باشید زیرا لاک روی ناخن طبیعی ماندگاری کمی دارد و خیلی سریع نامرتب می‌شود و همچنین تا پیش از خشک شدنش بر روی ناخن، در یک چشم به هم زدن لکه‌دار می‌شود و به هم می‌ریزد. داشتن ناخن‌های ژله‌ای به شما کمک می‌کند که مقدار زیادی در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جویی کنید، اعصاب راحت‌تری داشته باشید و در بلند مدت در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی کنید. داشتن ناخن‌های ژله‌ای به شما کمک می‌کند که از شر همه این مشکلات خلاص شوید. با داشتن این ناخن‌ها شما مجبور نیستید یک روز در میان ناخن‌هایتان را لاک بزنید، مگر آن که واقعاً این کار را دوست داشته باشید. دیگر نیازی نیست نگران آن باشید که ناخن‌هایتان درست سر بزنگاه بشکنند و یا همیشه یک لاک ناخن به همراه داشته باشید که اگر لاک‌هایتان نامرتب شد آن را ترمیم کنید. در یک کلام، از انجام بسیاری از کارهای ناخوشایندی که برای نگهداری از ناخن‌های طبیعی و بلند مجبور به انجام آن‌ها هستید، خلاص می‌شوید. این عالی نیست؟


ناخن‌های ژله‌ای چه هستند؟


برای شروع بهتر است با این پرسش شروع کنیم: ناخن‌های ژله‌ای چه هستند؟ در این روش شما ابتدا ناخن‌هایتان را با یک لایه از ژل سخت یا مایع می‌پوشانید که ظاهری شبیه به یک لاک ناخن ضخیم دارد. سپس ناخن‌هایتان را زیر دستگاه LED یا لامپ اشعه ماورای بنفش قرار می‌دهید تا یک لایه سخت و نفوذناپذیر بر روی ناخن‌هایتان تشکیل شود و به عبارت دیگر، ناخن‌هایتان را ژله‌ای می‌کنید.


ناخن‌های ژله‌ای در برابر ناخن‌های اکریلیک: شباهت‌ها و تفاوت‌ها


به احتمال خیلی زیاد، شما با ناخن‌های کریلیک آشنایی دارید. اگر بخواهیم این دو نوع پوشش ناخن را با هم مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که تفاوت‌های آن‌ها خیلی بیشتر از شباهت‌هایشان است. اولین تفاوت اصلی آن است که در ناخن‌های اکریلیک شما از پودر پوشش ناخن و مایع حلال استفاده می‌کنید، در حالی که در ناخن‌های ژله‌ای از لایه محافظ و دستگاه LED یا لامپ اشعه ماورای بنفش استفاده می‌کنید. با این حال از هر دوی این روش‌ها برای اضافه کردن یک لایه محافظ بر روی ناخن اصلی و محکم کردن آن استفاده می‌شود. تفاوت دیگر آن است که با داشتن ناخن‌های اکریلیک، امکان استفاده از گستره رنگی متنوعی که ناخن‌های ژله‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند را ندارید و انتخاب‌های شما محدودتر هستند.


انواع ناخن‌های ژله‌ای


ناخن‌های ژله‌ای که در مرحله اول با مایع پوشش داده می‌شوند، دو نوع دارند: سخت و نرم. از نوع سخت برای اضافه کردن به طول طبیعی ناخن استفاده می‌شود، زیرا این نوع از ناخن‌های ژله‌ای پس از اتمام کار بسیار سخت و مقاوم می‌شود؛ بنابراین حتی اگر ناخن‌های طبیعی‌تان حتی از نوک انگشتانتان هم بلند‌تر نباشند، باز هم می‌توانید با استفاده از این نوع ناخن‌های ژله‌ای، ناخن‌های بسیار بلند و محکمی داشته باشید. در مقابل ناخن‌های ژله‌ایِ نرم، انعطاف‌پذیر هستند که همین ویژگی باعث می‌شود برای بلند کردن ناخن‌هایتان گزینه مناسبی نباشند. از ناخن‌های ژله‌ای نرم بیشتر برای رنگ‌آمیزی و طراحی بلندمدت ناخن‌ها استفاده می‌شود تا بلند کردن آن‌ها.


داستان‌های ناخن‌های ژله‌ای


مانند هر ترند گسترده دیگری، پیرامون ناخن‌های ژله‌ای هم داستان‌های بسیاری ساخته و پرداخته شده است. همین داستان‌پردازی‌ها به نوعی نشان‌دهنده میزان محبوبیت این نوع ناخن هستند. یکی از نگرانی‌هایی که باعث می‌شود خانم‌ها کمتر از داشتن ناخن‌های ژله‌ای‌شان لذت ببرند، نگرانی در مورد پاسخ این پرسش است که: آیا ناخن‌های ژله‌ای امن هستند؟

1. آیا ناخن‌ها به تنفس نیاز دارند؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شود خانم‌ها نسبت به استفاده از ناخن‌های ژله‌ای برای پوشش دهی دائمی ناخن‌هایشان اکراه داشته باشند، باور به این امر است که ناخن‌های طبیعی باید نفس بکشند. شاید اگر بافت ناخن‌هایتان یک بافت مرده نبود، این حرف معنی‌دار به نظر می‌رسید؛ اما از آن جایی که بافت ناخن شما یک بافت مرده محسوب می‌شود، نیازی نیست برای این امر نگران باشید. در واقع ناخن‌های شما زیر لایه ژله خفه نمی‌شوند.

2. ژل‌ها بستر ناخن‌هایتان را ضعیف می‌کنند

خوب، حالا که کارمان با افسانه نفس کشیدن ناخن‌ها تمام شد، مورد بعدی چه چیزی است؟ اوه بله! داستان دیگر در مورد ژل‌ها آن است که استفاده مداوم از ناخن‌های ژله‌ای باعث ضعیف شدن بستر ناخن‌های طبیعی می‌شود. واقعیت آن است که استفاده از ناخن‌های ژله‌ای نیست که باعث ضعیف شدن بستر ناخن‌های طبیعی می‌شود، بلکه برداشتن آن از روی ناخن است؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید در زمان برداشتن ناخن‌های ژله‌ای‌تان، به ناخن‌های اصلی‌تان آسیب وارد شود، حتما با یک فرد حرفه‌ای مشورت کنید تا به شما در برداشتن صحیح آن‌ها کمک کند. بهتر آن است که این کار را کلاً به یک فرد حرفه‌ای واگذار کنید و خودتان تنها بر درست انجام شدن آن نظارت کنید.

3. ریسک سرطان

حالا بیایید در مورد مسائل جدی‌تر صحبت کنیم. بعضی از خانم‌ها درباره اینکه دستانشان را در مقابل لامپ اشعه ماورای بنفش مورد نیاز برای لاک ژل قرار بدهند یا خیر سوال می‌پرسند، زیرا از ریسک سرطان واهمه دارند. خب، نمی‌توان آن‌ها را سرزنش کرد. اثبات شده است که رابطه مستقیمی بین تابش‌های ماورای بنفش و مشکلات سرطان پوست وجود دارد؛ بنابراین از نظر تکنیکی لامپ‌های ماورا بنفش استفاده شده در روند پیاده‌سازی ژل ناخن که سرطان پوست را افزایش می‌دهند؛ اما ما خبرهای خوبی هم برایتان داریم. در راستای هرچه ایمن‌تر کردن صنعت زیبایی، بسیاری از شرکت‌های سازنده تجهیزات زیبایی در تولیداتشان به ‌جای استفاده از لامپ‌های اشعه ماورای بنفش، از LED‌ها استفاده می‌کنند که کاملاً بی خطر هستند. با این حال اگر از دستگاهی استفاده می‌کنید که لامپ اشعه ماورای بنفش دارد، قبل از استفاده از آن، کمی کرم ضد آفتاب به دستانتان بزنید. مورد دیگری که به صورت احتمالی می‌تواند در افزایش ریسک ابتلا به سرطان مؤثر باشد، مواد استفاده شده در پوشش ناخن است. لیست مواد سازنده ژل ناخنتان را به دقت مطالعه کنید. در این نیز به دنبال تولوئن، فرمالدهید و ‏دی بوتیل فتالات بگردید. اگر هر یک از این مواد را در لیست مواد تشکیل‌دهنده مشاهده کردید آن محصول قابل اطمینان نیست.


ناخن‌های ژله‌ای چه مدت ماندگاری دارند؟


خب، مدت زمان ماندگاری ناخن‌های ژله‌ای چقدر است؟ احتمالاً از جواب این سؤال شگفت‌زده می‌شوید. در اینجا هم ما خبرهای خوبی برایتان داریم! بهترین چیز در مورد ناخن‌های ژله‌ای ماندگاری بالایشان است. رقصیدن در یک جشن عروسی تا حدی که از پا دربیایید، شرکت در یک جشن تولد برای تمام روز و یا جلسات کاری طولانی و خسته‌کننده، هیچ یک نمی‌تواند باعث شوند که لاک ناخن‌های شما نامرتب و خراب شوند. لاک ژله‌ای ناخن شما به مدت ۲ تا ۳ هفته در برابر همه چیز ماندگاری دارد و پس از این مدت باید آن را ترمیم کنید.


هزینه پیاده‌سازی ناخن‌های ژله‌ای چقدر است؟


هزینه پیاده‌سازی ناخن‌های ژله‌ای به جایی که آن را انجام می‌دهید و نیز پیچیدگی طرحی که پیاده می‌کنید بستگی دارد. هر چقدر طرحی که انتخاب می‌کنید ساده‌تر باشد هزینه پیاده‌سازی آن هم کمتر است، با این حال هزینه داشتن ناخن‌های ژله‌ای کمی بالاتر از ناخن‌های اکریلیک است. با این وجود مزایا و برتری‌های ژل را نیز در نظر داشته باشید.


ناخن‌هایتان را خودتان در منزل ژله‌ای کنید


اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و یا آن را ندارید که به طور منظم به سالن آرایشی مراجعه کنید می‌توانید ناخن‌هایتان را خودتان در منزل ژله‌ای کنید. کافی است یک سری وسایل ژله‌ای کردن ناخن سفارش بدهید و دستورالعمل‌ها را با دقت دنبال کنید. به یاد داشته باشید که با آن که ناخن‌های ژله‌ای پیاده‌سازی شده در خانه توسط خودتان نسبت به مانیکور عادی ماندگاری بیشتری دارند، اما به هر حال ماندگاری و کیفیت کمتری نسبت به ناخن‌های ژله‌ای پیاده‌سازی شده توسط یک فرد حرفه‌ای در سالن آرایشی دارند. اگر هنوز هم اصرار دارید خودتان ناخن‌هایتان را ژله‌ای کنید، کرم مرطوب‌کننده و روغن اطراف ناخن را فراموش نکنید. این مواد کمک می‌کنند که ناخن‌ها و پوست دور ناخن‌هایتان سالم‌تر باشند.

ترفند‌های پیاده‌سازی ناخن‌های ژله‌ای عبارتند از:

  1. برای شروع کار، ناخن‌هایتان را از باقی مانده ژله‌ای بار قبلی به طور کامل پاک‌سازی کنید.
  2. فرم‌های ناخنتان را آماده کنید و آن‌ها را زیر ناخن‌هایتان قرار دهید. مطمئن شوید که کاملاً و بدون هیچ فاصله‌ای به ناخن‌هایتان چسبیده‌اند و لبه‌های آن را چک کنید.
  3. بعد از آن که همه فرم‌ها را زیر ناخن‌هایتان قرار دادید، روی هر یک از ناخن‌هایتان دو بار فرچه ژل آغشته به بیس را بکشید.
  4. فرچه را داخل ظرف ژل فرو کنید و کمی از زیر بردارید. ژل را روی قسمت انتهایی ناخنتان بگذارید و سپس آن را به آرامی به سمت نوک ناخن پخش کنید.
  5. ژل را تا اندازه‌ای که می‌خواهید ناخنتان را بلند کنید جلو بیاورید.
  6. ناخن‌هایتان را به اندازه مدت زمان تعیین شده در مقابل تابش‌های ماورای بنفش و یا نور LED قرار دهید تا لایه اول پوشش ناخن‌هایتان سخت شود.
  7. وقتی که لایه اول شکل گرفت و سخت شد، فرمها را از زیر ناخن در بیاورید. برای این کار کافی است آن‌ها را از زیر بگیرید و از ناخن جدا کنید.
  8. برای بار دوم مقدار کمی ژل بردارید و در انتهای ناخنتان قرار دهید. سپس به آرامی آن را با حرکات شبیه به قلم‌موی نقاشی از عقب ناخن رو به جلو تا نوک ناخنتان پخش کنید.
  9. دوباره دستانتان را در معرض تابش ماورای بنفش یا نور LED قرار دهید.
  10. لایه سوم ژل را بر روی ناخنتان اعمال کنید، اما این بار حرکات فرچه باید از یک کناره ناخن به سمت کناره دیگر و برعکس باشد.
  11. ناخن را چک کنید تا ببینید آیا شکل متقارن و درستی دارند یا نه. اگر رأس ناخن در جای خودش قرار دارد کافی است دستانتان را به مدت ۵ ثانیه رو به پایین بگیرید تا یک شکل منحنی منظم و متقارن ایجاد شود.
  12. قدم شماره ۹ را تکرار کنید.
  13. لایه بازدارنده را با کمک پاک‌کننده از بین ببرید.
  14. با پر کردن جاهای خالی باقی مانده در کناره‌ها، ریشه ناخن، لبه‌ها و بدنه اصلی ناخن و در صورت نیاز استفاده از سوهان، یک شکل ایده‌آل و متقارن ایجاد کنید.
  15. با استفاده از یک برس نرم همه گرد و خاک باقی مانده را پاک کنید.
  16. فرم نهایی ناخنتان را چک کنید تا ببینید از آن کاملاً راضی هستید یا نه.
  17. برای پایان کار از یک برق ناخن و کمی روغن نرم‌کننده برای پوست دور ناخن‌هایتان استفاده کنید.

چگونه باید ناخن‌های ژله‌ای را برداشت؟


فرض کنیم که نحوه گذاشتن ناخن‌های ژله‌ای در منزل را به خوبی یاد گرفته‌اید و اکنون می‌خواهید نحوه برداشتن این ناخن‌ها را یاد بگیرید. چیزهایی که به آن احتیاج دارید عبارتند از: یک پاک‌کننده ناخن (به جای آن می‌توانید از استون ۱۰۰ درصد استفاده کنید، اما باید بدانید که خشن‌تر و آسیب‌رسان‌تر است)، گلوله‌های پنبه‌ای، فویل آلومینیومی و یک حوله دستی.

طرز کار:

  1. گلوله پنبه‌ای را در پاک‌کننده بغلتانید تا کاملاً به آن آغشته شود.
  2. گلوله پنبه‌ای را روی ناخنتان قرار دهید.
  3. ناخنتان را با یک فویل آلومینیومی محکم ببندید.
  4. دستانتان را در حوله دستی قرار دهید.
  5. ۱۵ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید.
  6. ژل نرم شده روی ناخنتان را با استفاده از یک سوهان دستی ملایم پاک کنید.

نکته! مواظب باشید که ناخنتان را خراش ندهید و سوهان را محکم روی آن نکشید زیرا این کار به ناخن اصلی‌تان آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: آموزش حرفه‌ای آمبره ناخن


طرح‌های ساده ناخن‌های ژله‌ای برای افراد تازه‌کار


نحوه برداشتن ناخن‌های ژله‌ای را هم یاد گرفتید، نوبت به قسمت بامزه و سرگرم‌کننده کار می‌رسد: طراحی ناخن! داشتن ناخن‌های ژله‌ای موقعیت‌های بی‌شماری از انواع طرح‌های باکلاس را در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه برخی از این ایده‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مانیکور فرانسوی کلاسیک

پیاده‌سازی یک مانیکور فرانسوی کلاسیک بی‌عیب و نقص و کامل تنها با استفاده از ناخن‌های ژله‌ای امکان‌پذیر است و بس. این مانیکور که به عنوان یکی از مانیکور‌های اصلی و کلاسیک شناخته می‌شود بسیار انعطاف‌پذیر است و با همه فرم‌های ناخن همخوانی خوبی پیدا می‌کند. برای مثال می‌توانید از یک فرم نوک ناخن مربعی استفاده کنید که باعث می‌شود مانیکور فرانسوی کلاسیک‌تر و جسورانه‌تر باشد و بیشتر خودش را نشان بدهد. برای شکل‌های گردتر نوک ناخن هم می‌توانید مانیکور فرانسوی را پیاده‌سازی کنید کافی است تنها گوشه‌های مانیکور را رو به داخل ناخن ادامه بدهید.

مانیکور فرانسوی

استفاده از رنگ‌های مختلف یک پالت رنگی

اگر از طرفداران طرح‌های ساده هستید می‌توانید از یک لاک ساده تک رنگ استفاده کنید؛ اما چرا به کارتان تنوع بیشتری نمی‌دهید و از رنگ‌های متنوع‌تری استفاده نمی‌کنید؟ اگر در زمینه‌ی ترکیب کردن رنگ‌ها مهارت زیادی ندارید و اعتماد به نفس کافی برای کنار هم قرار دادن رنگ‌های متنوع را ندارید، کافی است مطمئن شوید که رنگ‌های انتخابی‌تان به یک پالت رنگی هم‌خانواده تعلق دارند. اگر هنوز هم نمی‌دانید چطور رنگ‌ها را با هم منطبق کنید، می‌توانید از سیستم انطباق رنگ پنتون استفاده کنید.

مانیکور ناخن با سایه‌های نود

بیشتر بخوانید: ایده مانیکور شب رنگ

آمبره اکلیلی و سنگ‌های تزیینی

کسی که جرات استفاده از چنین طرح پرزرق‌ و برق و خیره‌کننده‌ای را داشته باشد، بدون شک شخص بسیار جسوری است. اول با استفاده از دو لاک مختلف با رنگ بنفش ناخن‌هایتان را لاک بزنید. یکی از این لاک‌ها را مات و دیگری را براق انتخاب کنید. برای تزیین ناخنی که لاک مات دارد، از سنگ‌های تزیینی استفاده کنید. برای این کار بزرگ‌ترین سنگ تزیینی را در قسمت پایینی ناخنتان قرار دهید و هر چه به سمت لب می‌روید، سنگ‌ها را کوچک‌تر انتخاب کنید. در پایان کار از یک لاک اکلیلی برای ایجاد طرحی شبیه به آمبره بر روی ناخن‌هایی که لاک براق دارند استفاده کنید. دقت داشته باشید که همه رنگ‌ها را جوری انتخاب کنید که یکدیگر را تکمیل کنند.

مانیکور آمبره با دیزاین اکلیلی و سنگ‌های تزیینی

ترکیب رنگ پایه و اکلیل

به دنبال یک طرح ساده‌تر و ظریف‌تر می‌گردید؟ ما یک پیشنهاد فوق‌العاده برای شما داریم. چند تا از ناخن‌هایتان را با استفاده از لاک طراحی ساده لاک بزنید. یک لاک اکلیلی پیدا کنید که با این رنگ همخوانی داشته باشد. با استفاده از لاک اکلیلی از نوک ناخن‌های ساده‌تان شروع کنید و لاک را کم کم روی ناخنتان پخش کنید تا در میانه‌های ناخنتان محو شود.

مانیکور نود با دیزاین آمبره اکلیلی

رنگ‌های کرومی

به نظر می‌رسد که لاک‌های کرومی که به تازگی پرطرفدارتر شده‌اند، قرار است مدت زیادی با ما باشند. این لاک‌ها باعث می‌شوند ظاهر مانیکور شما خیره‌کننده شود. می‌توانید تمام ناخن‌هایتان را با استفاده از این لاک‌ها رنگ‌آمیزی کنید یا از این لاک‌ها فقط بر روی یک یا دو ناخنتان استفاده کنید. فرقی ندارد که ناخن‌های شما کوتاه است یا بلند، کافی است از این لاک‌های به‌روز استفاده کنید تا مانیکور مدرن ناخن‌های شما خیره‌کننده و منحصر به فرد شود این لاک‌ها می‌توانند هر لاک کلاسیک ساده و خسته‌کننده‌ای را به یک مانیکور مدرن ارتقا دهند.

مانیکور ناخن با لاک‌های نود و کرومی

امیدواریم از الان به بعد دیگر مشکلی با شکل دادن به ناخن‌هایتان نداشته باشید. با عمل کردن به دستورالعمل‌های ارائه شده در این مقاله، می‌توانید خودتان به ناخن‌هایتان ظاهر شگفت‌انگیزی ببخشید و اگر از خودتان بپرسید جذاب‌ترین ناخن‌های ژله‌ای به چه کسی تعلق دارد؟ می‌توانید به سادگی به این سؤال پاسخ دهید: من!

بیشتر بخوانید: دیزاین‌های هنری از مانیکور ناخن با ژل (ژلیش ناخن)

مطالب مرتبط