15 رنگ موی نارنجی مناسب فصل پاییز

15 رنگ موی نارنجی مناسب فصل پاییز

25 اردیبهشت 1400

 

۱۵ رنگ موی نارنجی مناسب برای فصل پاییز (یا هر فصل دیگر)


تغییر فصل ترندهای زیبای جدیدی روی کار می‌آیند. البته برای بعضی‌ها. جدیدترین رنگی که امسال ترند شده است و دنیای زیبایی را تسخیر کرده است رنگ موی نارنجی است. شاید کسانی که طرفدار رنگ موهای طبیعی‌تر و ملایم‌تر هستند، بلافاصله پس از خواندن تیتر رنگ موی نارنجی با خودشان بگویند: این رنگ مو به درد من نمی‌خورد! و از خواندن این مقاله صرف نظر کنند؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که داشتن رنگ موی نارنجی لزوماً به معنای آن نیست که حتماً باید ظاهرتان جسورانه و خیره‌کننده باشد. شما می‌توانید از ترفندهای رنگ مو، هایلایت، رنگ موهای ترکیبی و سایر روش‌ها استفاده کنید تا بدون آن که تمام موهایتان را به رنگ نارنجی دربیاورید، با این ترند جذاب همراه شوید. در ادامه برای آن که تمام اطلاعات مورد نیاز برای داشتن رنگ موی نارنجی را با شما در میان بگذاریم، به سراغ دو متخصص رنگ مو رفته‌ایم: راشل رد، متخصص رنگ موی برند Redken، و مارک دی بولت، متخصص رنگ موی سلبریتی‌ها.

حقایق مختصر و مفید

انتخاب یک رنگ: رد توضیح می‌دهد: وقتی که می‌خواهید یک رنگ از خانواده نارنجی یا برنزی را برای موهایتان انتخاب کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید تنالیته زمینه‌ای رنگ پوستتان است که آیا این تنالیته گرم است یا سرد. گستره‌ی وسیعی از رنگ‌های خانواده نارنجی و برنزی وجود دارند که تنالیته‌های متفاوتی دارند، از تنالیته سرد نارنجی خاکستری گرفته تا تنالیته گرم برنزی روشن و حتی قرمز، که فرد می‌تواند از بین آن‌ها انتخاب کند. بنا به گفته او، تنالیته‌های زیتونی رنگ پوست بیشتر با رنگ‌های مسی طلایی همخوانی دارند و رنگ موهای قرمز‌تر خانواده مسی بیشتر با تنالیته‌های تیره‌تر رنگ پوست همخوانی دارند. او در آخر اضافه می‌کند که به هر حال نکته اصلی، انتخاب خود فرد است. میزان ماندگاری: مدت زمان ماندگاری رنگ موی نارنجی شما به میزان حضور این رنگ در موهایتان بستگی دارد. بنا بر توصیه دی بولت، اگر تمام موهایتان را به رنگ نارنجی در آورده‌اید، بهتر است هر ۴ تا ۶ هفته یک بار رنگ مویتان را ترمیم کنید، اما اگر فقط هایلایت‌های تیره یا روشنی از خانواده نارنجی در موهایتان دارید، می‌توانید هر دوازده هفته یک بار رنگ مویتان را ترمیم کنید.

رنگ‌های مشابه: مسی، دارچینی و زنجبیلی.

قیمت: از آنجایی که سرویس‌های رنگ مو قیمت‌های متفاوتی دارند، پیشنهاد می‌کنیم که برای برآورد کردن هزینه رنگ مو با سالن آرایشی‌تان تماس بگیرید.

1. آمبره نارنجی

همراه شدن با ترند رنگ موی نارنجی به معنای آن نیست که مجبور هستید همه موهایتان را به رنگ نارنجی در بیاورید، و این آمبره زیبای قرمز و نارنجی ادعای ما را اثبات می‌کند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که خیلی زود از رنگ موی ترندی‌تان خسته می‌شوید، داشتن یک نارنجی به شما امکان آن را می‌دهد که با بلند شدن موهایتان، قسمت‌های انتهایی آن را کوتاه کنید تا بتوانید بعد از مدت کوتاهی، رنگ مویتان را عوض کنید.

2. رنگ موی نارنجی با ریشه‌های تیره

به دنبال آن هستید که یک واحد کاملاً جسورانه و خیره‌کننده داشته باشید؟ مدل مویی با رنگ موی نارنجی همان چیزی است که به آن احتیاج دارید و برای آن که موهایتان ظاهر همیشه مرتبی داشته باشد، می‌توانید ریشه موهایتان را تیره بگذارید. دی بالت می‌گوید: برای مثال کسی که یک مدل موی کوتاه و شیک امروزی دارد می‌تواند بدون هیچ ترس واهمه‌ای رنگ موهای مختلفی از جمله رنگ موی نارنجی را امتحان کند. افراد با ظاهر معمولی‌تر هم می‌توانند با داشتن موهای نارنجی با ریشه‌های تیره و یا فقط هایلایت کردن بخش‌هایی از موهایشان با ترند رنگ موی نارنجی همراه شوند. پیشنهاد من اضافه کردن کمی رنگ نارنجی آتشین به زمینه موهای برنزی است.

3. زنجبیلی پر ادویه

در نگاه اول امکان ندارد که تشخیص بدهید این رنگ موی نارنجی خیره‌کننده، یک کلاه‌گیس است! گاهی تغییر رنگ مو تنوع دادن به ظاهرتان می‌تواند به سادگی خریدن یک کلاه‌گیس خوب باشد. در زمان خریدن کلاه‌گیس سعی کنید جنس باکیفیت خریداری کنید تا مدل و رنگ آن کاملاً مورد پسندتان باشد.

رد می‌گوید: شستشوی موهایتان با شامپو بدون سولفات و آب ولرم کمک می‌کند که ماندگاری رنگ موی نارنجی‌تان بیشتر شود.

4. مارمالاد

مارک دی بالت، متخصص رنگ موی سلبریتی‌ها و یکی از بنیان‌گذاران سالن آرایشی Mark Ryan می‌گوید در زمان انتخاب میزان رنگ نارنجی مورد استفاده در موهایتان، باید مدل موهایتان را نیز در نظر بگیرید. برای مثال، نگاهی به عکس مونیکا بیندازید که یکی از طرفداران همیشگی رنگ‌موها است و بنابراین تعجبی ندارد که اکنون با ترند رنگ موی نارنجی همراه شده است. در مدل موی مونیکا، موهای کوتاه و چتری‌هایش تمام صورت را قاب گرفته و اجازه آن را می‌دهد که رنگ نارنجی زیبایش را به نمایش بگذارد. او می‌گوید: علاوه بر داشتن گزینه‌های نارنجی، بلوند مسی، زنجبیلی، دارچینی و حتی نارنجی رو به قرمز، شما می‌توانید از ترکیب رنگ‌ها و تنالیته‌های مختلف استفاده کنید تا به موهایتان عمق و تحرک بیشتری ببخشید.

5. آمبره قرمز نارنجی

همراه کردن ترند رنگ موی نارنجی با موهای با ریشه قرمز تیره، این امکان را فراهم می‌کند که یک ترکیب خیره‌کننده آمبره ی قرمز نارنجی داشته باشید.

6. رنگ موی زرد و نارنجی با هایلایت‌های قرمز

این رنگ موی روشن و جسورانه با هایلایت‌های قرمزش هر کسی را وسوسه می‌کند که کمی نور خورشید به زندگی‌اش (و همچنین موهایش) وارد کند! اما قبل از آن که این رنگ مو را به عنوان رنگ موی بعدی‌تان انتخاب کنید، حتماً با آرایشگرتان مشورت کنید زیرا زمینه این رنگ خیلی روشن است و ممکن است نیاز به دکلره داشته باشید. رد اشاره می‌کند که بنا به چند دلیل مختلف نمی‌توان موهایی با رنگ زمینه تیره را بدون دکلره کردن به رنگ نارنجی روشن در آورد. او می‌گوید: اگر تا به حال موهایتان را رنگ نکرده‌اید و موهایتان طبیعی است، و یا موهایتان رنگی با تنالیته گرم و تیره دارد، نیازی نیست برای داشتن یک رنگ موی نارنجی و یا مسی حتماً موهایتان را دکلره کنید؛ زیرا در چنین شرایطی موهایتان از قبل زیر رنگ قرمز، نارنجی و قرمز نارنجی را دارد و کافی است رنگ آن را کمی گرم‌تر کنید تا رنگ مویتان را به یکی از رنگ‌های خانواده نارنجی و مسی تغییر دهید. به طور مشابه، بنا به گفته دی بالت اگر موهایتان را قبلاً هایلایت کرده‌اید، داشتن این هایلایت‌های روشن برای شما یک مزیت به شمار می‌رود و می‌توانید بدون دکلره کردن مجدد موهایتان، رنگ آن‌ها را به یک هایلایت جذاب در خانواده رنگ‌های نارنجی تغییر دهید.

7. قرمز با حاشیه‌های نارنجی

اضافه کردن حاشیه‌های نارنجی به رنگ موی قرمز باعث می‌شود که موهایتان عمق بیشتری پیدا کرده و ظاهرتان ماجراجویانه‌تر شود.

8. مسی

انتخاب تنالیته درست از طیف نارنجی می‌تواند باعث شود که پوست شما شاداب‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. درآوردن چند هایلایت مسی نارنجی در اطراف صورتتان هم می‌تواند همان اثر را داشته باشد، حتی اگر بقیه موهایتان تیره‌تر از این هایلایت‌ها باشد.

9. نارنجی روشن

انتخاب یک رنگ موی نارنجی روشن مانند این، نیازمند صرف توجه مراقبت و هزینه بیشتری است. با داشتن چنین رنگ روشنی شما مجبور می‌شوید تعداد دفعات بیشتری به سالن آرایشی‌تان مراجعه کنید و در سایر اوقات، توجه بیشتری را صرف سلامتی موهایتان کنید. رد می‌گوید: با آن که رنگ‌های خانواده نارنجی معمولاً به توجه و مراقبت زیادی نیاز ندارند اما وقتی که یک رنگ بسیار روشن از این خانواده را انتخاب کنید، ماندگاری آن کمتر می‌شود و به همین دلیل به توجه و مراقبت بیشتری نیاز خواهد داشت. او پیشنهاد می‌کند که برای حفظ سلامتی موهای فرفری رنگ شده‌تان، هفته‌ای یک بار از یک نرم‌کننده‌ی عمقی استفاده کرده و ماهی یک بار موهایتان را پروتئین درمانی کنید.

10. نارنجی سوخته

اگر اولین بار است که می‌خواهید موهایتان را به رنگ نارنجی دربیاورید، احتمالاً از دکلره کردن و یا رنگ کردن موهای فرفری‌تان واهمه داشته باشید و این نگرانی به جا است؛ اما رد می‌گوید اگر فرآیند رنگ کردن به طرز مناسبی انجام شود امکان آن وجود دارد که بدون آسیب رساندن به موها، رنگ آن‌ها را عوض کرد. او می‌گوید که می‌توان بدون دکلره کردن، رنگ موی نارنجی مسی را روی موهای طبیعی پیاده‌سازی کرد. رد می‌گوید برای آن که موهای رنگ شده‌تان سالم، پرحجم و درخشان باشند، بهتر است یک رنگ مو از یک برند معتبر، بدون آمونیاک، حاوی پروتئین اضافی و یک روغن نرم‌کننده گیاهی را انتخاب کنید. انتخاب بخصوص زمانی اهمیت دارد که موهای شما مجعد باشد. با یک انتخاب مناسب می‌توانید موهایی سالم، درخشان و شاداب داشته باشید.

11. قرمز با هایلایت‌های نارنجی

با استفاده از رنگ موی قرمز به عنوان رنگ زمینه و اضافه کردن هایلایت‌های نارنجی در قسمت بالایی سر، می‌توانید به موهایتان ظاهری آتشین بدهید. با آن که پیاده‌سازی این رنگ مو بر روی موهای کوتاه نیازمند صرف توجه وقت کمتری است، اما حتی برای موهای کوتاه هم شما مجبور خواهید شد که هفته‌ای یک بار برای ترمیم رنگ مویتان سالن آرایشی مراجعه کنید.

12. زنجبیلی نارنجی

برای کسانی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، بردن رنگ مویشان به سمت مسی قرمز باعث می‌شود که تنالیته رنگ مویشان گرم‌تر شده و همخوانی بیشتری با رنگ پوستشان داشته باشد.

13. قرمز آتشین و نارنجی

برای آن که درخشش و زیبایی موهای قرمز آتشین و نارنجی که در عکس می‌بینید را به همین زیبایی حفظ کنید، توصیه رد آن است که پس از هر ۱۰ الی ۱۲ مرتبه شستشوی موهایتان با شامپو، برای یک جلسه ترمیم رنگ مو به سالن آرایشی‌تان مراجعه کنید تا علاوه بر احیای رنگ مویتان، درخشش موهایتان هم از بین نرود.

14. هایلایت‌های آمبره

موی سراسر نارنجی برای هر کسی مناسب نیست اما این گفته به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید از داشتن رنگ موی نارنجی لذت ببرید. با آرایشگرتان صحبت کنید تا مناسب‌ترین روش همراه شدن با ترند رنگ موی نارنجی و استفاده از این رنگ جذاب را به شما توصیه کند.

15. نارنجی نئونی

یک مدل موی باب لخت و مرتب با رنگ نارنجی؟ روی رأی مثبت ما حساب کنید! ترکیب این مدل و رنگ مو تقریباً با هر تنالیته رنگ پوستی همخوانی خوبی دارد؛ اما دی بولت می‌گوید: اگر در مورد رنگ مویتان شک دارید بهتر است از یک رنگ ملایم‌تر شروع کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام یک از رنگ‌های خانواده نارنجی با تنالیته رنگ پوستتان بیشترین همخوانی را دارد، بهتر است از ابتدا از یک رنگ موی نارنجی ملایم شروع کنید و ببینید چقدر از حس آن خوشتان می‌آید.

بیشتر بخوانید: 8 درمان در سالن‌های آرایشی برای موهای خشک

مطالب مرتبط