مانند حرفه‌ای‌ها از کرم کانتور استفاده کنید

مانند حرفه‌ای‌ها از کرم کانتور استفاده کنید

26 فروردین 1399

استفاده از کرم کانتور، یک روش عالی برای فرم دادن به صورت و تأکید بر گونه‌های شماست. در حالی که کانتور کردن صورت ترسناک است، اما کرم‌های کانتور به راحتی محو می‌شوند و پوشش کاملی را برایتان فراهم می‌کنند همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا یک ظاهری یکدست و زیبا داشته باشید. پس از انتخاب کرم کانتور مناسب با رنگ پوست‌تان، فاندیشن را برای ایجاد یک پایه مناسب اعمال کنید و یاد بگیرید که چگونه از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید مانند یک حرفه‌ای کانتورینگ را شروع کنید.


بخش اول انتخاب کرم کانتور


1. برای پیدا کردن سایه مناسب از یک پالت کانتور استفاده کنید

اگر مطمئن نیستید که چه سایه‌ای از کرم کانتور را انتخاب کنید و قادر به تست محصولات قبل از خرید نیستید، پالت گزینه بسیار خوبی است زیرا سایه‌های کانتورینگ را در یک محصول خواهید داشت. در بیشتر موارد، پالت‌های کانتور حاوی کانتور و هایلایتر هستند.

  • کرم‌های کانتور، به صورت ماتیکی و تک رنگ نیز موجود هستند که استفاده از کرم‌های کانتور ماتیکی برای مبتدیان آسان‌تر است. اگر می‌خواهید قسمت‌هایی از صورت خود را برجسته کنید، باید دو عدد کرم کانتور خریداری کنید.
  • بخاطر داشته باشید که هنگام استفاده از یک پالت کانتور روی صورت خود، به یک براش کانتور نیاز خواهید داشت. کانتور ماتیکی را می‌توانید بدون براش استفاده کنید و آن را مستقیما روی صورت‌تان اعمال کنید.

کانتور ماتیکی

2. یک کرم کانتوری را انتخاب کنید که 1 تا 2 سایه تیره‌تر از رنگ پوست‌تان باشد

هنگام خرید یک کرم کانتور، کرمی را انتخاب کنید که فقط 1 تا 2 سایه تیره‌تر از رنگ پوست‌تان باشد تا بتوانید ظاهر طبیعی‌تری را ایجاد کنید. برای اینکه کرم کانتور را به راحتی انتخاب کنید، ابتدا به فاندیشنی که استفاده می‌کنید نگاه کنید تا سایه‌ای که تطابق دقیقی با رنگ پوست‌تان دارد را مشخص کنید، سپس یک کرم کانتوری را انتخاب کنید که کمی تیره‌تر باشد.

  • هنگام خرید کرم کانتور از فروشگاه‌های لوازم آرایشی با تسترهایی که در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توانید با کشیدن مقدار کمی از کرم در قسمت جلوی ساعد خود، آن را تست کنید. برای این کار از انگشت یک اسفنج یکبار مصرف استفاده کنید.
  • هدف شما تقلید از رنگ واقعی پوست‌تان است، بنابراین از انتخاب کرمی که با رنگ پوست‌تان مطابقت ندارد اجتناب کنید.
  • اگر در مورد رنگ فاندیشن پوست خود مطمئن نیستید یادگیری نحوه میکاپ با توجه به رنگ پوست‌، به شما کمک می‌کند تا فاندیشن مناسبی را برای ایجاد یک میکاپ پایه پیدا کنید.

کرم کانتور

3. کانتور کردن کرم را امتحان کنید

 در حالی که تست بازو در هنگام خرید کرم، به طور کلی مؤثر و بهداشتی‌تر است. اما تنها راه تأیید صحت آن، استفاده بر روی صورت است. کرم کانتور را در کنار گونه خود تست کنید. برای محو کردن خطوط از یک قلم مو یا اسفنج استفاده کنید. اگر مناسب رنگ پوست شما بود، کرم باید به طور یکدست روی پوست شما محو شود و یک سایه ظریفی از خود به جا بگذارد.

  • از آنجا که برخی از فروشگاه‌ها اجازه تست کردن کرم کانتور را نمی‌دهند، اما لازم است تا سایه‌های مختلف را قبل از پیدا کردن مورد مناسب امتحان کنید.

بخش دوم ایجاد یک پایه برای کرم کانتور


1. با پوست تمیز و مرطوب شروع کنید

برای کسب بهترین نتیجه، صورت خود را با یک شوینده بشویید. آن را کاملاً با یک حوله تمیز، خشک کنید. سپس قبل از استفاده از محصولات آرایشی، از مرطوب کننده روزمره خود استفاده کنید. اجازه دهید تا مرطوب کننده به طور کامل جذب پوست‌تان شود.

  • قبل از استفاده از کانتور، از لایه برداری کردن صورت خود جداً اجتناب کنید، چرا که باعث تحریک، قرمزی یا خارش پوست می‌شود.

2. پوست خود را با یک پرایمر آرایشی آماده کنید

 اگر استفاده از پرایمر بخشی از روتین آرایشی شماست، یک لایه نازک از آن را روی گونه‌ها، پیشانی و چانه خود بمالید. اگر از پرایمر زیر چشم استفاده می‌کنید، آن را نیز به زیر چشم خود بمالید.

  • اگر استفاده از پرایمر بخشی از روتین آرایشی شما نیست، می‌توانید از این مرحله صرفه‌نظر کنید. با این حال، پرایمر می‌تواند به شما کمک کند تا فاندیشن را به طور مساوی روی پوست خود اعمال کرده و آرایش خود را بادوام‌تر کنید. بنابراین از یک پرایمر مناسب با پوست خود استفاده کنید.

 پرایمر آرایشی

3. از کرم فاندیشن استفاده کنید

 اگر از یک فاندیشن مایع استفاده می‌کنید، این کار را مطابق معمول انجام دهید. اگر لکه‌ای دارید و یا نیاز به اصلاح رنگ دارید، در این مرحله از کانسیلر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که فاندیشن و یا کانسیلر خود را کاملاً محو کرده‌اید تا یک پایه یکنواخت در پوست خود داشته باشید.

  • اگر به طور معمول از فاندیشن استفاده نمی‌کنید، اما می‌خواهید پوشش بیشتری داشته باشید، یادگیری نحوه استفاده از فاندیشن می‌تواند به شما کمک کند تا یک پایه بی‌عیب و نقصی برای کرم کانتور خود ایجاد کنید.
  • اگر فاندیشن شما پوشش کافی را برایتان تأمین نمی‌کند، استفاده از کانسیلر می‌تواند به پنهان کردن حلقه‌های سیاه زیر چشم، آکنه یا لکه‌های پوستی کمک کند.
  • هنگام استفاده از کرم کانتور، از اعمال فاندیشن پودری خودداری کنید. استفاده از کرم کانتور روی فاندیشن پودری باعث می‌شود که پوسته پوسته شود.

بخش سوم استفاده از کرم کانتور


1. خطوط کانتور را روی استخوان گونه‌ی خود بکشید

اگر از کانتور مایع یا پالت استفاده می‌کنید، قلم موی کانتور را درون محصول فرو کنید (تا نوک قلم مو با کرم پوشانده شود ولی چکه نکند). اگر از کانتور ماتیکی استفاده می‌کنید، کافی است درپوش آن را بردارید و آن را بپیچانید تا کرم در معرض دید قرار گیرد. از قسمت پهن‌تر براش یا ماتیک استفاده کنید و یک خط روی گونه‌های خود بکشید. از بالای استخوان گونه خود (در کنار گوش) شروع کنید و خط گونه را به سمت پایین بکشید. به براش یا ماتیک زاویه دهید، به گونه‌ای که با پایین رفتن خط، نازک‌تر شود. درست زیر سیب گونه‌های خود توقف کنید.

  • اگر مشکل در کشیدن با قلم مو دارید، ابتدا یک خط باریک و نازک را تا انتها بکشید و دوباره به نقطه شروع برگردید و به خط اصلی اضافه کنید تا ضخیم‌تر شود.
  • اگر از کرم کانتور ماتیکی استفاده می‌کنید، از حرکت دادن ماتیک به طور صاف روی گونه‌های خود به سمت بالا شروع کنید تا تنها لبه ماتیک به دهان شما نزدیک شود.
  • برای کمک به شما در تشخیص اینکه کجا باید خط کانتور را متوقف کنید، این است که یک خط مستقیم از گوشه خارجی چشم خود تصور کنید. این معمولاً جایی است که خط کانتور شما باید متوقف شود.

2. خط کانتور فک خود را مشخص کنید

 با براش یا ماتیک، یک خط نازک از کرم کانتور را در امتداد خط فک خود بکشید. از ابتدای استخوان فک خود (نزدیک به گردنتان) شروع کنید و استخوان فک خود را به سمت داخل دنبال کنید و در هر دو طرف چانه‌ آن را متوقف کنید.

  • برای اینکه به شما کمک شود که کجا خط کانتور را متوقف کنید، یک خط مستقیم از گوشه دهان خود تصور کنید و در این نقطه توقف کنید.

3. کرم کانتور را در امتداد خط موی خود اعمال کنید

برای برجسته کردن بیشتر صورت خود، از قسمت ضخیم براش یا ماتیک استفاده کنید تا کرم کانتور را در امتداد موهای خود در کنار شقیقه‌ها و همچنین سمت راست و چپ پیشانی اعمال کنید. هنگام استفاده از کرم کانتور در پیشانی خود، درست همانطور که خط مو شروع به روییدن می‌کند، آن را متوقف کنید.

  • هنگام استفاده از کانتور در امتداد خط موی خود به یاد داشته باشید که باید از سایه‌های طبیعی صورت خود پیروی کنید. اگر فرم صورت شما به گونه‌ای است که در کنار شقیقه‌ها و طرفین پیشانی خود سایه‌ای طبیعی به دست نمی‌آورید، می‌توانید از این مرحله بگذرید تا ظاهر خود را طبیعی نگه دارید.

4. بینی خود را کانتور کنید تا باریک‌تر به نظر برسید

 اگر می‌خواهید بینی شما باریک‌، صاف و کشیده‌تر به نظر برسد، یک خط نازک از کرم کانتور را در دو طرف بینی خود بکشید. با استفاده از یک براش نازک (مانند براش کانسیلر)، روی استخوان بینی، درست در زیر گوشه‌های داخلی چشم خود شروع کنید. خطی را با کرم کانتور بکشید و از هر دو طرف به سمت پایین (انتهای بینی) حرکت کنید.

  • اگر نمی‌خواهید ظاهر بینی خود را تغییر دهید، این مرحله را رد کنید.

5. کرم کانتور را روی صورت خود محو کنید

 با استفاده از یک براش یا اسفنج محو کننده (مانند اسفنج بیوتی بلندر)، به آرامی تمام خطوط کانتور را محو کنید تا هیچ خطی باقی نماند. برای داشتن ظاهری عالی و تمیز، فقط آن را محو کنید تا خطوط کانتور یکدست شوند. اگر می‌خواهید کانتور طبیعی‌تر به نظر برسد، تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود نرسید، خطوط کانتور را محو کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه سایه چشم خود را ماندگارتر کنیم؟  

مطالب مرتبط