9 ترفند هوشمندانه برای رنگ کردن مو در خانه

9 ترفند هوشمندانه برای رنگ کردن مو در خانه

03 خرداد 1399

آنقدر خوش شانس نبودم که قبل از قرنطینه به سالن آرایشگاه برم و این یعنی ریشه‌ها و موهای سفیدم به اندازه 9 هفته رشد کرده که حتی در تماس‌های تصویری تار هم دیده می‌شود. آماده‌ام تا خودم موهایم را در خانه رنگ کنم اما قبل از اینکه خودم را برای دومین بار در رنگ غوطه‌ور کنم (دفعه اول آن روز وحشتناکی بود که در کالج موهایم را خودم رنگ کردم)، با تلفنم با رنگ‌کار کایلی جِنِر، کاسندار کِدینگ، تماس گرفتم. هنگامی که ابتدا قرنطینه شروع شد، کِدینگ شروع به فروختن رنگ‌های ترکیبی خودش کرد. ما از ذهن باهوش او استفاده کردیم تا 9 ترفند و نکته را برای دفعه بعدی که خواستین موهایتان را در خانه رنگ کنید، گردآوری کنیم.

قانون شماره 1؛ همیشه رنگ را یک درجه روشن‌تر در نظر بگیرید

به عکس روی جعبه رنگ اعتماد نکنید. به جای آن، ابتدا جعبه‌های رنگی را پیدا کنید که در پشت آن عکس قبل و بعد از رنگ گذاشته شده است. این به شما نشان می‌دهد که احتمالاً در آخر موهایتان چه رنگی می‌شود. همیشه یک درجه روشن‌تر از آن رنگی که روی جعبه می‌بینید را در نظر بگیرید زیرا در ابتدا مو تیره‌تر است.

قانون شماره 2؛ کمی پرس و جو انجام دهید

همیشه به دوستانم می‌گویم کمی در مورد موهایتان پرس و جو کنید زیرا هرگز دقیقاً موهایتان آن رنگی نخواهد شد که روی جعبه می‌بینید. اینکه موهایتان چه رنگی شود بستگی به جنس مو، ضخامت موهایتان، میزان موهای سفید و چگونگی مراقبت از موهایتان دارد. اکثر برندها یک جدول رنگ آنلاین دارند که روشی عالی برای این است که تشخیص دهید رنگ موهای فعلی شما چیست و می‌خواهید که چه رنگی باشد. این بهترین روش برای این است که بدانید موهایتان قرار است چه رنگی باشد، چه رنگ‌کاری حرفه‌ای بخواهد موهایتان را رنگ کند چه خودتان در خانه بخواهید موهایتان رنگ کنید.

قانون شماره 3؛ حتماً همه لوازم مورد نیاز داشته باشید

قبل از اینکه کارتان را شروع کنید، حمام خانه را به سالن زیبایی شخصی خود تبدیل کنید. لوازم زیر دم دست خود داشته باشد:

  • حوله‌ای که اگر خراب بشود برایتان اهمیت نداشته باشد
  • بلوز یقه باز یا لباسی که به راحتی از تنتان در بیاید
  • روغن نارگیل (برای استفاده رو خط موی پیشانی به منظور جلوگیری از لکه شدن صورت)
  • دستکش
  • زمان‌سنج
  • وسایل رنگ یعنی برس رنگ، کلیپس و کاسه پلاستیکی

نکته‌ای حرفه‌ای: هرگز از کاسه فلزی استفاده کنید زیرا به مواد شیمیایی رنگ واکنش نشان می‌دهد و رنگ خراب می‌شود. اطمینان حاصل کنید که کاسه حتماً پلاستیکی باشد.

قانون شماره 4؛ هیچ‌کاری را با عجله انجام ندهید

اگر رنگ موهایتان خراب شود، هیچکس نیست تا آن را برای شما درست کند. بدترین اتفاق ممکن این است که کسانی را دیده‌ام که مجبور شده‌اند همه موهای خود را کوتاه کنند. شما نمی‌خواهید موهایتان را آن مدلی کوتاه کنید که دوست ندارید. به جای اینکار می‌توانید دستورالعمل‌ها را بخوانید و عجله نکنید.

قانون شماره 5؛ بیشتر از یک رنگ مو بخرید

کسانی که موهایشان بلند است باید بخاطر داشته باشد که یک رنگ ممکن برای همه موهایشان کافی نباشد. پیشنهاد می‌کنیم که حداقل دو جعبه رنگ مو بخرید. که اگر به رنگ بیشتری احتیاج دارید، در دسترس باشد. همچنین اگر هم احتیاج به رنگ بیشتر نداشتید، شما یک جعبه رنگ دیگر در خانه آماده برای وقتی دارید که می‌خواهید موهایتان را ریشه گیری کنید.

قانون شماره 6؛ از رنگ‌های موقت قبل از رنگ دائمی استفاده کنید

یک قانون خوب تجربی: اگر کمی موی سفید دارید یا فقط می‌خواید چند درجه موهایتان را روشن کنید، بلافاصله به سراغ رنگ شیمیایی نروید. می‌توانید با رنگ موی موقت به نتیجه‌ای یکسان برسید.

قانون شماره 7؛ اگر کاری را اشتباه انجام دادید، نترسید

حضور رنگ‌کارتان در خانه یا تماس تصویری با او به خوبی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید بهترین کاری که در مرحله بعدی می‌توانید انجام بدهید چیست.

قانون شماره 8؛ هایلات‌ها را خراب نکنید

اگر موهایتان هایلات دارد، هنگام آبکشی کردن، مراقب باشید. رنگ‌های که میان تارهای موهایتان رفته است، ممکن است قسمت‌های روشن‌تر را سبز کند. آن قسمتی از موهایتان را که نمی‌خواهید رنگ کنید با استفاده از ماسک مو یا روغن نارگیل بپوشانید. در نهایت نه تنها درمانی عالی برای موهایتان خواهد بود بلکه از موهایتان در مقابل رسوب کردن رنگ هنگام شستن سر جلوگیری می‌کند.

قانون شماره 9؛ مراقبت‌های پس از رنگ را برای موهایتان فراموش نکنید

هرچقدر که موهای شما قوی‌تر باشد، بهتر به مواد شیمیایی رنگ واکنش نشان می‌دهد. شما باید حداقل ماهی دو بار از ماسک مو استفاده کنید. اینگونه خشکی موهایتان را درمان و آنها را براق می‌کنید.

بیشتر بخوانید: ریموو کردن رنگ موی بلوند 

مطالب مرتبط