ترندهای مراقبت از پوست که باید در مورد آنها بدانید!

ترندهای مراقبت از پوست که باید در مورد آنها بدانید!

02 تیر 1399

همانطور که به لباس و میکاپ خود اهمیت می‌دهید تا همیشه به روز باشند، باید در مورد محصولات مراقبت از پوست خود نیز به همین گونه رفتار کنید تا از جدیدترین محصولات استفاده کنید و همیشه پوستی شاداب و سالم داشته باشید. در ادامه این مقاله از 7 ترند مراقب پوستی صحبت خواهیم کرد که نگاهی به انواع ترندها از محصولات تا فناوری و محیط زیست در این زمینه خواهد داشت. پس با ما همراه باشید.

مراقبت از لب

همه‌ی سال 2019 در رابطه با مراقبت از پوست سر بود، حالا وقت آن رسیده است تا به سمت قسمت دیگر حرکت کنیم که به آن توجه زیادی نشده است. لب‌ها! آیا وقت آن نرسیده که مراقبت‌های اضافه از چروک لب‌هایمان را شروع کنیم؟ برعکس پوست، لب‌ها آنقدر غدد چربی ندارند و اگر شما از آن دسته دخترانی باشید که عاشق رژ هستند، ممکن است برای شما مشکل ایجاد کنند. خبر خوب این است که سال 2020 همه‌اش در مورد نرم کردن لب‌ها است. ژاپنی‌ها سال‌ها است که مشغول انجام دادن اینکار هستند و بالاخره ما هم به آنها رسیدیم! رسیدنمان کاملاً هم به موقع بود زیرا استایل ظاهر لب‌های طبیعی امسال در حال برگشتن است. پس حواستان به ماسک‌های مایع و ورقه‌ای لب و همچنین ژل‌ها باشد.

ترند مراقبت پوستی: مراقبت از لب

تونر پوست

همیشه صحبت از تونرها بوده است اما هرگز آن توجهی که واقعاً لایقش بوده‌اند را نگرفته‌اند. بگذارید روراست باشیم، آنها به احتمال زیاد یکی از مراحلی هستند که در روتین مراقبت پوست شما به بیشترین دفعات حذف شده‌اند. در سال 2020، شما علاقه مجدد به تونرها را خواهید دید. شما باید تونر را بعد از تمیز کردن پوست صورت خود و قبل از مرطوب کردن آن استفاده کنید. تونر، قدمی فوق‌العاده در روتین مراقبت از پوست است که شما را مطمئن می‌کند که پوست صورتتان بومی تمیز، خالی و آماده است که مواد مغذی و خوب را جذب خود کند. اما چرا آنها تاثیری جادویی دارند؟ در اینجا چند مورد از تاثیراتی آورده شده که تونر روی پوست شما می‌گذارد:

  • کثیفی‌های اضافی را پاک می‌کند.
  • اثرات باقی مانده از آرایش و چربی را پاک می‌کند.
  • پی هاش (PH) صورت شما را تنظیم می‌کند.
  • منافذ پوست را تمیز و کمک به جلوگیری از بروز آکنه می‌کند.

ترند مراقبت از پوست: تونر

آمپول مراقبت از پوست

یکی از آخرین ترندها بسته بندی کردن محصولات مراقبت از پوست در آمپول است. آمپول مراقبت از پوست چیست؟ آنها یک آمپول تکه دارویی برای مراقبت از پوست هستند که به صورت رایج در سرم استفاده می‌شوند. این ترند در حال حاضر در اروپا بسیار همه گیر شده است و به زودی آنها را در اینجا نیز خواهیم دید. کسانی که به مراقبت از پوست اهمیت می‌دهند، تنها به دنبال محصولات با ظاهر جدید و جالب نیستند، بلکه بسته بندی محصولات مراقبت از پوست در آمپول در واقع می‌تواند کمک کند که مواد تشکیل دهنده بیشتر خاصیت خود را نگهدارند!  برای مثال مواد تشکیل دهنده فعال مانند ویتامین C یا رتینول بخشی از خاصیت خود را هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید از دست می‌دهند. مهم‌تر از همه، آمپول‌ها به کاهش میزان مواد هدر رفته نیز کمک می‌کند زیرا حجم کاملاً مناسبی از مواد در آنها قرار داده شده است!

ترند مراقبت از پوست: آمپول حاوی ویتامین c

زیبایی پاک

زیبایی پاک سال گذشته مقداری توجه به خود جلب کرد اما به نظر می‌رسد که این ترند آمده تا برای همیشه بماند. ظهور این ترند در جوابی به مواد شیمیایی مضری بود که کمپانی‌ها در محصولاتشان برای سال‌ها استفاده می‌کردند. دانش قدرت است، حتی هنگامی که صحبت از زیبایی و مراقبت از پوست باشد. حالا، بیشتر از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان مراقب هستند که از چه محصولاتی برای پوست صورت و بدن خود استفاده می‌کنند. این روزها مصرف کنندگان محصولاتی را ترجیح می‌دهند که عاری از مواد زیر باشد:

  • عطرهای مصنوعی - مواد شیمیایی موجود در رایحه‌های مصنوعی ممکن است باعث تحریکات پوستی، حساسیت‌ها و بهم خوردن تعادل هورمون‌ها شوند.
  • پارابن‌ها – پارابن‌ها مواد نگهدارنده‌ای هستند که می‌توانند ماندگاری محصولات را در قفسه‌ها افزایش دهند. مصرف پارابن ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان را نیز افزایش دهد.
  • فتالات – فتالات نرم کننده و مرطوب کننده هستند. استفاده از این مواد شیمیایی پیش از این هم در اتحادیه اروپا ممنوع بود. فتالات بسیار سمی هستند و ممکن است منجر به آسیب رساندن به سیستم تولید مثل بشوند.
  • تست حیوانی- صنعت زیبایی دارای سابقه طولانی در آزمایش محصولات خود روی حیوانات است. فاقد تست حیوانی بدان معنی است که تولید محصولات شامل آزمایش روی حیوانات یا هر نوع دیگری از جانداران نیست.

ترند مراقبت از پوست: شستن پوست با پاک کننده

فناوری برای زیبایی

اگر شما واقعاً کسی هستید که به فناوری علاقه دارید، عاشق این ترند خواهید شد. هر روز کمپانی‌های بیشتر و بیشتری از تکنولوژی کمک می‌گیرند تا روتین مراقبت از پوست شما را بهبود ببخشند. این ترند از نرم افزارها استاندارد برای زیبایی و مراقب از پوست فراتر رفته است. بسیاری از کمپانی‌ها در حال وصل کردن ابزار و سیستم مراقبت از پوست خود به گوشی‌ هوشمند هستند تا تجربه کاربر را  بهینه و شخصی سازی کنند. برای مثال شیسِدو آپتن ( Shiseido’s Optune) یک سیستم زیبایی است که روی یک برنامه برای تجزیه و تحلیل وضعیت پوست روزانه کاربر استفاده می‌شود. این برنامه اطلاعات را به یک ماشین می‌دهد تا مراقبت از پوستی که کاربر در آن روز احتیاج دارد را برایش بفرستد. فرئو لونا فوفو (Foreo’s Luna fofo) چیزی مشابه به برنامه قبلی است اما با این تفاوت که با استفاده از تلفن هوشمند به دستگاه تمیز کننده سیلیکونی متصل می‌شود. برنامه وضعیت پوست شما را تجریه و تحلیل می‌کند و بهترین راه برای استفاده از آن دستگاه را محاسبه می‌کند. این برنامه شدت و زمان ویبره دستگاه را شخصی سازی می‌کند و دستورالعمل‌هایی واقعی فراهم می‌کند تا دستگاه بداند که کجا باید حرکت کند. گسترش دهندگان محصولات هوشمند زیبایی امیدوار هستند که نیاز شما را به مشاوره حرفه‌ای مراقبت از پوست به شدت کاهش دهند. مراقبت از پوست هیچگاه تا این حد آسان نبوده است!

ترند مراقبت از پوست: اپلیکیشن زیبایی

مراقبت از پوست پایدار

یکی دیگر از ترندهای بزرگ سال 2020، مراقبت از پوست سازگار با محیط زیست است. با شخصیت‌هایی مانند گرتا تونبرگ که در سال 2019 عنوان‌هایی را ایجاد کردند، بیشتر مصرف کنندگان وجدانشان نسبت به محیط زیست در حال آگاه شدن است. آنها بیشتر مراقب این هستند که محصولات چگونه درست می‌شوند و بعد از اینکه مصرفشان تمام شد، چه اتفاقی برای آنها می‌افتد. بسیاری از کمپانی دوباره در مورد رویکردشان برای بسته بندی شروع به فکر کردند. ما کمپانی‌های بزرگی مانند داو داریم که از پلاستیک‌های صد در صد قابل بازیافت برای بسته بندی محصولاتش استفاده می‌کند. شرکت‌های دیگر مانند اولای، در حال آزمایش کردن ایده ایستگاه‌های پالایش هستند. ما همچنین می‌بینیم که برندهای بی‌شماری در ساخت دستمال مرطوب خود تغییر ایجاد می‌کنند. دستمال مرطوب‌های صورت به این دلیل بدنام هستند که به بیش از 100 سال زمان احتیاج دارند تا در محل دفن زباله تجزیه شوند. کمپانی‌ها دیگر همچنین گزینه‌هایی جایگزین برای بسته بندی محصولاتی که عموماً یکبار مصرف هستند (مانند ماسک‌های ورقه‌ای)، پیشنهاداتی آماده کرده‌اند. غالباً بازیافت در سال‌های 2019 و 2020 در مورد روند استفاده دوباره و زباله صفر است.

ترند مراقبت از پوست: ماسک پوست

زیبایی برای همه

یکی دیگر از ترندهای مراقب پوست و زیبایی گسترش محصولات برای استفاده تمام مردم اعم از جنسیت‌ها و نژادهای مختلف است. فنتی بیوتی ابتدا ایده زیبایی برای همه را در سال 2017 راه اندازی کرد اما بقیه کمپانی‌های موجود در صنعت زیبایی هنوز هم در حال تلاس برای رسیدن به این ایده هستند. شرکت‌های بیشتری به فکر دسته بندی‌ اقلیت‌های جمعیتی کوچک‌ هستند که معمولاً کمتر در نظر گرفته می‌شوند. عالی نیست؟ در اینجا چندین ترند هیجان انگیر در رابطه با زیبایی برای همه آورده شده که قابل ذکر کردن هستند:

  • مراقبت از پوست آقایان، مراقبت شخصی پوست و محصولات آرایشی.
  • محصولات مراقبت از پوست و آرایشی مناسب برای همه جنسیت‌ها.
  • آرایش برای افراد رنگین پوست.
  • محصولات آرایش و مراقبت از پوست برای سالمندان.
  • محصولات مراقبت از پوست برای کودکان.
  • هیچکس نباید انحصاراً محصولات پوست و زیبایی را در اختیار خود داشته باشد. این گرایش‌ها به تعریف مجدد زیبایی کمک می‌کند و همه ما برای آن تلاش خواهیم کرد.

ترند مراقبت از پوست: شستن پوست با پاک کننده

بیشتر بخوانید: مراقبت و پاکسازی پوست با وسایل داخل خانه!

مطالب مرتبط