از علت تا درمان ریش‌های کم پشت اینجاست

از علت تا درمان ریش‌های کم پشت اینجاست

21 تیر 1399

ریش ضخیم، پر و جذاب آرزوی بسیاری از آقایان است. هرچند متاسفانه، موهای صورتتان همیشه مطابق میل‌تان رشد نخواهند کرد. داشتن ریش کم‌ پشت چیزی نیست که بخواهید از آن خجالت بکشید و نباید باعث مضطرب شدنتان شود. اگر متوجه شدید که موهای صورتتان به صورت یکدست رشد نمی‌کند، راه‌هایی وجود دارد تا با آنها بتواند ظاهر ریش‌هایتان را بهتر کنید یا به صورت کامل جاهای خالی آن را بپوشانید. از نکته‌ها و ترفندهای مختلف گرفته تا محصولات و راه‌های سریع رشد موهای صورت همه در این مقاله جهت راهنمایی شما برای درمان ریش کم‌ پشت گردآوری شده است. 

1. دلایل ریش کم ‌پشت را بررسی کنید

در ابتدا باید بگوییم که داشتن ریش ‌نامتراکم چیزی نیست که بخواهید در موردش نگران باشید. دلایل بسیاری برای یکدست رشد نکردن موهای صورت وجود دارد. از جمله دلایل آن می‌تواند مسائل ساده‌ای مانند رژیم غذایی تا عدم تعادل هورمون‌ها و یا حتی استرس باشد. برخی از عفونت‌های قارچی به دلایل ریزش موی صورت، مشکلات مربوط به دندان و همچنین بیماری‌های خود ایمنی بدن مرتبط هستند. اگر ریش‌های کم ‌پشت چیزی است که شما همیشه به آن سر و کار داشته‌اید، پس احتملاً دلیلی برای نگرانی نخواهید داشت و به راحتی می‌توان گفت که این تنها بخشی از ژنتیک شماست. اما اگر ریش‌های صورتتان به تازگی شروع به ریختن کرده است، احتملاً لازم است تا به دنبال دلیل آن باشد. برای اینکار به سراغ افراد متخصص بروید تا به شما کمک کنند که همانند سابق ریش‌های پرپشت داشته باشید. 

مدل ریش و سبیل مردانه

2. بگذارید ریش‌هایتان بلند شوند

به جای داشتن ریش‌های کوتاه، سعی کنید ریش‌های بلندتر را برای صورتتان انتخاب کنید. ممکن است مقاومت کردن در مقابل اصلاح یا شیو کردن صورت سخت باشد اما سعی کنید از ریش‌تراش دور بمانید. حتی اگر نمی‌خواهید ریش‌هایتان خیلی بلند شود، اجازه دهید موهای صورتتان به مدت یک ماه آزادنه رشد کنند، اینگونه به راحتی می‌توانید نحوه رشد ریش‌ها و اینکه کدام قسمت‌های صورتتان خالی است را ببینید. اما در کل ریش بلند به نوبه خود می‌تواند به شما کمک کند تا نواحی بدون ریش صورتتان را بپوشانید. بله ممکن است تا زمانی که ریش‌هایتان بلند می‌شود، چند هفته را با ریش‌های نامتراکم خود بگذارنید اما در نهایت موهای صورتتان به صورت یکدست بلند می‌شوند و قسمت‌های خالی را می‌پوشانند.

استایل خیابانی مردانه با کت خزدار و ریش و سبیل

بیشتر بخوانید: 7 روش اثبات شده برای رشد سریع‌تر ریش

3. ریش‌هایتان را کوتاه کنید

همچنین اگر شما ریش‌هایتان را کوتاه کنید، ظاهر کم‌ پشت آن کمتر به چشم می‌خورد. بر اساس اینکه چه قسمت‌هایی از صورتتان خالی از مو است، می‌توانید به روشی خلاقانه ریش‌هایتان را اصلاح کنید. هنگامی که از قسمت بدون ریش صورتتان برای مدل دادن به ریش‌هایتان استفاده می‌کنید، می‌توانید زوایای زیبایی را با آنها روی صورتتان ایجاد کنید یا اینکه می‌توانید ریش باقی صورتتان را نیز اصلاح شده نگه دارید تا قسمت‌های خالی صورت کمتر مشخص شوند. در ابتدا ریش‌هایتان را با نمره سه بزنید، سپس اگر خواستید آنها را کوتاه‌تر کنید. با دقت ریش‌هایتان را کوتاه کنید تا مطمئن شوید ریش‌هایی مرتب و منظم خواهید داشت و در حین اصلاح کردن صورت نیز دقت کنید. در غیر این صورت ممکن است در آخر جاهای خالی از ریش صورتتان بیشتر از قبل به چشم بیاید.

کوتاه کردن ریش

4. خطوط ریش را مرتب نگه دارید

اغلب ریش‌های کم پشت بیشتر از اینکه ظاهرتان را شیک و تمیز نشان دهد، باعث می‌شوند تا شما کمی شلخته به نظر بیایید. پس داشتن خط ریش‌های منظم و مرتب به ریش‌های کم ‌پشت شما کمک می‌کند تا ظاهری تمیز، مرتب و شیکداشته باشید. سعی کنید پازلفی‌ها را تمیز و کوتاه نگه دارید تا آنها به صورت یکدست با موهای صورتتان ترکیب شوند. اینگونه برای اطراف صورتتان مرزهای تمیز و منظمی ایجاد می‌کنید. به همین صورت خطوط اطراف ریش صورتتان را هم مرتب نگه دارید، مخصوصاً اطراف استخوان گونه، استخوان فک، بینی و لب‌ها. شما می‌توانید این خط‌ها را با اصلاح منظم ریش‌ها مرتب نگه دارید، همچنین مدل دادن روزانه به ریش‌ها با استفاده از روغن و شانه می‌تواند برای اینکار به شما کمک کند.

مرتب کردن خطوط ریش

5. رشد نامنظم ریش‌هایتان را مدیریت کنید

همه نکاتی که در این مقاله گردآوری شده است باید به شما کمک کند تا ریش‌هایتان منظم‌تر رشد کنند. اما اگر هنوز هم موهای صورتتان یکدست نیست، راه‌هایی برای مدیریت کردن این مسئله وجود دارد. ریش‌هایتان را آنقدر کوتاه کنید تا بلندی همه موهای صورتتان یک اندازه شود، اینگونه قسمت‌های کم‌پشت کمتر مشخص می‌شوند یا بگذارید آنقدر ریش‌هایتان بلند شوند تا به صورت کامل نواحی خالی از ریش را بپوشاند. تا زمانی که شما بلندی ریش‌هایتان را مدیریت می‌کنید، موهای صورتتان تا حد ممکن یکدست خواهد ماند و در نتیجه نواحی خالی کمتر مشخص خواهند شد. شما همچنین باید از ریش‌هایتان به خوبی مراقبت کنید. یک ریش زیبا، همان ریشی است که به خوبی از آن مراقبت شده است.

مدل مو با ریش و سبیل

6. از ریش‌هایتان مراقبت کنید

موهای زبر، خشک و ضعیف صورت می‌تواند بعدها باعث داشتن ریش کم ‌پشت شود. بنابراین مراقبت از موهای صورت و استفاده از ابزار و محصولات مناسب برای آنها می‌تواند تفاوت بزرگی نه تنها برای سلامت موها بلکه در ظاهر کلی‌تان ایجاد کند. یک روغن ریش خوب یا بالم‌ریش می‌تواند ریش‌هایتان را سالم و تا ریشه، آنها را تمیز نگه دارد. از یک محصول لایه‌بردار صورت استفاده کنید تا پوست‌های مرده صورتتان را لایه‌برداری کنید و از خشک شدن پوستتان جلوگیری کنید. همچنین اگر شما سندروم خارش ریش بعد از تحریک شدن پوست آن ناحیه دارید، لایه برداری پوست صورت می‌تواند به شما کمک کند. اینگونه گردش خون را افزایش خواهید داد و در نتیجه ریش‌هایتان پرتر، ضخیم‌تر و سالم‌تر رشد خواهند کرد.

شانه زدن ریش

7. تغذیه سالم داشته باشید

هنگامی که صحبت از داشتن ظاهری زیبا و سالم می‌شود، شیوه زندگی و رژیم غذایی سالم یکی از مفیدترین کارهایی است که می‌توان برای بهبود آنها انجام دهید و موهای صورت هم استثنا نیستند. فراموش نکنید که هنگامی که نوبت به رشد موهای صورت می‌رسد، چیزی که می‌خورید بسیار حائز اهمیت می‌شود. به انداره کافی آب بنوشید و میزان ویتامین B و C بدن خود را افزایش دهید. زینک، آهن و امگا سه نیز به تغذیه و بهبود رشد موها کمک می‌کنند. سعی کنید مولتی‌ویتامین مصرف کنید و آواکادو، تخم‌مرغ، بادام، گل‌کلم و موز را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. همچنین باید بدانید که مواد غذایی‌هایی مانند گوشت سفید، بادام زمینی، قارچ، ماهی تن، گوشت گاو و دانه‌های آفتابگردان نیز حاوی نیاسین هستند که با رشد مو در ارتباط هستند. 

خوردن غذای سالم

8. قسمت‌های بدون ریش را بپوشانید

از این نترسید که به سراغ مداد ابرو بروید و با استفاده از آن قسمت‌های بدون ریش صورتتان را بپوشانید. خانم‌ها سالهاست که با این روش ابروهایشان را پرپشت می‌کنند پس چرا نباید آقایان بتوانند تنها یکی دو تا از ترفندهای آنها را قرض بگیرند. این روشی ساده برای پوشاندن قسمت‌های بی‌ریش صورت است که با استفاده از روش‌های دیگر غیر قابل درست کردن هستند. اما فراموش نکنید که این روش تنها برای قسمت‌های کوچک مناسب است. برای اینکه ریش‌هایتان طبیعی به نظر برسد، یه یاد داشته باشید که باید مداد ابرویی متناسب با رنگ ریش‌هایتان پیدا کنید. اگر شما از انتخاب رنگ مداد ابرو مطمئن نیستید از خانم‌های اطرافتان مثل خواهر، مادر و یا همسرتان کمک بگیرید یا به راحتی به یک فروشگاه لوازم آرایش بروید و از کارکنان آنجا کمک بخواهید.

ریش‌های پراکنده

9. مدل ریش مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که صحبت از انتخاب مدل ریش به میان می‌آید، گزینه‌های زیادی از مدل‌های کلاسیک ریش گرفته تا استایل‌های مدرن برای انتخاب وجود دارند. انتخاب مدل ریشی که به فرم صورتتان بیاید مهم است اما مهم‌تر از آن انتخاب مدلی است که با ریش‌های کم‌ پشتتان متناسب باشد. اگر استایل اشتباهی را برای ریش‌هایتان انتخاب کنید، می‌تواند باعث مشخص‌تر شدن قسمت‌های خالی صورتتان شود، این در حالی است که انتخاب مدل ریش مناسب می‌تواند آنها را پنهان یا به صورت یکدست با سایر قسمت‌های ریش‌دار صورت ترکیب کند. اگر مطمئن نیستید که چه مدل ریشی برای شما بهترین است، می‌توانید از آرایشگرتان کمک بگیرید.

شانه کردن ریش بلند

10. از مصرف محصولات رشد مو خودداری کنید

محصولات زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند، می‌توانند رشد موهایتان را بسیار زیاد افزایش دهند. با این حال هنگامی که صحبت از ریش کم ‌پشت می‌شود، باید از این دسته محصولات فاصله بگیرید زیرا بسیاری از موادهای موجود در محصولات پوستی بسیار قوی‌تر از آن هستند که با پوست صورت تماس پیدا کنند. به طور خاص می‌توان از محصولی با نام ماینوکسیدیل نام برد. بنابراین با استفاده از این محصولات برای ریش‌هایتان، لایه زیرین پوست صورتتان را در معرض آسیب‌های جدی قرار خواهید داد. اینکار همچنین باعث خشکی و تحریک پوست و در نهایت منجر به ریختن موهای صورت می‌شود.

استایل آقایان با ریش و سبیل

بیشتر بخوانید: 15 مدل ریش که باید در سال ۲۰۲۰ امتحان کنید

مطالب مرتبط