دندان‌های سفید با 9 روش طبیعی

دندان‌های سفید با 9 روش طبیعی

21 تیر 1399

در کنار موهای عالی و پوستی جذاب، دندان‌های سفید معمولاً برای اکثر افراد اولویت اصلی به حساب می‌آید. با این وجود، دستیابی به دندان‌های سفید یک نگرانی مداوم است زیرا هیچ چیز شیک‌تر از یک لبخند سفید و براق به صورت شما زیبایی نمی‌دهد. در حالی که مراجعه‌ای سریع به مطب یک دندانپزشک می‌تواند به عنوان درمانی سریع و حرفه‌ای برای سفید کردن دندان‌های شما عمل کند، اما داشتن برنامه‌های شلوغ به معنای این است که احتمالاً انجام راحت‌ترین کارها در زندگی روزمره ما غیرممکن به نظر برسد. خوشبختانه، طیف گسترده‌ای از روش‌های طبیعی برای سفید کردن دندان‌های شما وجود دارد و بسیاری از آنها معمولاً در لیست مواد غذایی هفتگی ما وجود دارد. از عادات روزانه گرفته تا میوه‌های تازه و محبوب، برای اینکه بطور طبیعی دندان‌های مرواریدی و سفید شما حتی سفیدتر شود، ما بهترین نکته‌های موجود را برای شما در این مقاله گرآوری کردیم. پس در ادامه مقاله با ما همرا باشید.

پنیر

بله درست خواندید، پنیر! پنیر دندان‌های شما را سفیدتر می‌کند و به همان اندازه که طعمی عالی دارد، غنی از کلسیم نیز هست که نه تنها به عنوان صبحانه برای شروع یک روز خوب عالی است بلکه برای سفیدتر کردن دندان های شما نیز مفید است، زیرا کازئین، پروتئینی موجود در شیر است که ثابت شده است که باعث کاهش مینای دندان می‌شود، در خود دارد. خود پنیر نیز بی‌رنگ است، به این معنی که دندان‌های شما لکه‌دار نمی‌کند و چیزی از آن روی دندان شما باقی نمی‌ماند. پس این یک دلیل دیگر برای خوردن پنیر به میزان زیاد است، البته که برای خوردن پنیر به هیچ توجیهی احتیاج نداریم.

صبحانه

جوش شیرین و لیمو

اینها موادی هستند که همیشه در خانه پیدا می‌شوند و برای مسواک کردن روی جرم‌های دندان و از بین بردن لکه‌های آن بسیار مناسب هستند. جوش شیرین در اصل به عنوان سفید کننده عمل می‌کند و خاصیت ساینده آن باعث می شود تا ماده‌ای عالی برای از بین بردن جرم‌های دندان شما و سفید کردن آنها باشد. جوش شیرین برای از بین بردن جرم و لکه‌های سطحی دندان به خوبی عمل می‌کند و این باعث می‌شود که این ماده هر چند وقت یکبار برای سفید کردن دندان‌هایتان وسوسه کننده به نظر برسد. برای تأثیر درخشندگی بیشتر آن و نتایجی با ماندگاری بیشتر آن را با لیمو ترکیب کنید.

 لیمو

سیب

خوشمزه، ترد و مملو از مواد مغذی، سیب نه تنها باعث سلامتی بدن شما می‌شود بلکه دندان شما را بیشتر از آن چیزی که به صورت رایج فکر می‌کنید، سفید نگه می‌دارد. هنگامی که سیب را گاز می‌زنید در واقع باعث تمیز کردن دندان‌ها می‌شود و همچنین این میوه حاوی میزان زیادی آب است که باعث می‌شود از شر چیزهای کثیف میان دندان‌هایتان مانند باکتری و تکه‌های مانده غذا راحت شوید. جالب توجه است که سیب ها دارای اسید مالیک نیز هستند که ماده‌ای قوی، رایج و استفاده شده در بسیاری از محصولات سفید کننده دندان است. سیب خوردن نه تنها کاری مفید برای سفید کردن دندان، بلکه میوه‌ای عالی برای سلامتی است.

سیب

استفاده از نی

شاید امری بدیهی به نظر برسد اما باید بگویم که قدرت لکه‌های ایجاد شده توسط نوشیدنی را روی دندان دست کم نگیرید. با وجود نوشیدنی‌های بسیار زیادی که دندان‌های شما را لکه‌دار می‌کنند که از جمله آنها قهوه، نوشابه و سایر نوشیدنی‌های مضر را می‌توان نام برد، یک راه حل ساده برای حل این مشکل استفاده از نی است تا تماس دندان‌های خود را با این دسته از مایعات به حداقل برسانید و اینگونه درخشش و سفیدی طبیعی دندان شما از بین نخواهد رفت. در حالی که خوردن بعضی از این نوشیدنی‌ها با نی ممکن است عجبیب و غیر معمول به نظر برسد، مانند قهوه، اما از قرار گرفتن دندان‌های خود در معرض این نوع مایعات آگاهی داشته باشید زیرا باعث می‌شوند که سفیدی و درخشش دندان‌های شما از بین برود.

نی

توت‌ فرنگی

توت فرنگی‌ها به این دلیل که حاوی فیبر غذایی و میزان بالای ویتامین C هستند، مورد توجه قرار می‌گیرند، اما این الماس‌های شیرین فقط برای سالادهای میوه یا اسموتی مفید نیستند. نگذارید رنگ قرمز و شاداب آنها شما به اشتباه بیندازد، توت فرنگی به عنوان سفید کننده‌ای طبیعی کاملاً مؤثر است. مانند سیب، توت فرنگی هم اسید مالیک را خود حفظ می‌کند که به طور طبیعی دندان‌ها را تمیز و سفید می‌کند. توصیه ما این است که از آنها، به ویژه در فصل‌های مخصوص خودشان، لذت ببرید.

توت‌ فرنگی

آجیل و مغز

برای لکه‌های سطحی، آجیل و مغز بهترین راه‌حل برای شما هستند. این دانه‌ها که به صورت طبیعی زبر هستند، برای از بین بردن جرم دندان‌ها، دادن درخشش و سفیدی طبیعی و بیشتر به آنها کاملاً خوب عمل می‌کنند. آجیل و مغزها همچنین برای بالا بردن ویتامین‌های بدن شما، مواد معدنی، پروتئین‌ها، چربی و فیبر مفید هستند و به طور موثری برای سلامت عمومی و به طور خاص برای مو، پوست و ناخن مفید هستند.

پسته

شیر و ماست

شیر و ماست که غنی از کلسیم هستند، نه تنها استخوان‌های ما بلکه دندان‌های ما را نیز تقویت می‌کنند. از آنجایی که لبنیات بی‌رنگ هستند، باعث لکه شدن دندان شما نمی‌شوند و برای بالا بردن کلسیم نیز مفید هستند. پروتئین موجود در لبنیات علاوه بر جلوگیری از لکه شدن دندان شما، مانند یک خمیر دندان سفید کننده بدون مواد شیمیایی نامطبوع عمل می‌کند. با خوردن ماست یونانی یا یک لیوان شیر صبح و شب از مزایای لبنیات بهره‌مند شوید و از آن به عنوان درمانی خانگی برای سفید کردن دندان‌هایتان لذت ببرید.

ماست

آب

هنگامی که صحبت از تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود، برای از بین بردن لکه‌ها و جلوگیری از لکه‌های بیشتر و بعدی به یک پاک کننده عالی نیاز دارید. محیط اسیدی دهان باعث افزایش احتمال لکه شدن دندان و تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود. از آب می‌توان به عنوان طبیعی‌ترین پاک کننده‌ای نام برد که از هرگونه صدمه‌ای به مینای دندان جلوگیری می‌کند، این امر به این معنی است که در واقع برای شستن لکه‌های دندان شما بسیار عالی است. روزانه هشت لیوان آب برای هیدراته کردن بدن و شستشوی مواد غذایی باقی مانده در دهان توصیه می‌شود. اگر هنوز هم برای نوشیدنی‌های گازدار مصمم هستید، سعی کنید آب گازدار بی‌رنگ را انتخاب کنید زیرا نسبت به دیگر نوشیدنی‌های گازدار برای مینای دندان بهتر هستند و به اندازه دیگر انواع آنها مضر نیست.

آب

هویج و کرفس

از هویج و کرفس نه تنها می‌توان به عنوان میان وعده‌هایی محبوب نام برد، بلکه آنها برای سفید کردن دندان نیز عالی عمل می‌کنند. با داشتن آب زیاد، آنها به طور طبیعی دهان را به تولید بیشتری از بزاق تحریک می‌کنند، بنابراین آنها باعث تمیز شدن دندان‌های شما، شسته شدن تکه‌های باقی مانده و ناخواسته غذا و از بین رفتن جرم‌های دندان شما می‌شود. آنها همچنین برای تقویت لثه و سلامت عمومی دهان بسیار مفید هستند.

هویج

بیشتر بخوانید: استفاده از گیاهان دارویی برای درمان های مختلف