۷ ترفند ساده برای راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند

۷ ترفند ساده برای راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند

16 مرداد 1399

برای یاد گرفتن این که چطور با کفش‌های پاشنه بلندتان راه بروید به کمک نیاز دارید؟ مشکلی نیست. این لینک حاوی همه مطالبی است که باید آن‌ها را بدانید تا بتوانید تمام روز به راحتی و زیبایی با کفش‌های پاشنه بلندتان راه بروید. از انتخاب کفش‌های پاشنه بلند مناسب گرفته تا اصلاح کردن شیوه ایستادن و قدم برداشتن‌تان، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین ترفند‌های ممکن را یاد بگیرید تا هم پاهایتان کمتر خسته شوند و هم کفش‌های پاشنه بلند متناسب با لباس‌های تان را انتخاب کنید.

۱. کفش با سایز مناسب‌تان را پیدا کنید  

پیدا کردن کفش‌های پاشنه بلندی که برای شما مناسب باشند، اولین قدم در استفاده‌ی راحت از کفش‌های پاشنه بلند است. شاید بتوانید با پوتین‌های تختی که یک سایز برای پای شما بزرگ باشند به راحتی راه بروید، اما مطمئن باشید که با کفش پاشنه بلندی که سایز پای شما نیست نمی‌توانید به این سادگی‌ها به راحتی راه بروید. کفش‌های پاشنه بلندی که برای پای شما کوچک باشند پنجه پایتان را فشرده کرده و باعث آزار آن می‌شوند، و اگر کفش پاشنه بلند برای پای شما بزرگ باشد، در زمان راه رفتن پشت پایتان را خراش داده و آن را زخمی می‌کنند. به همین دلیل همیشه قبل از خریدن هر کفش پاشنه بلندی حتما آن را امتحان کنید. کفشی که سایز پای شما باشد، به شما احساس راحتی داده و در زمان راه رفتن، پایتان را در جای خودش محکم نگه می‌دارد. اگر در زمینه کفش‌های پاشنه بلند تازه‌کار هستید و یا می‌خواهید کفش‌هایی با پاشنه‌های بلندتر از کفش‌هایی که تاکنون داشته‌اید را امتحان کنید، از مدل‌های کفش پاشنه بلندی استفاده کنید که بندهای آن دور قوزک پا می‌پیچند. این بندها کمک می‌کنند که پای شما در جای خود محکم بماند و به شما پایداری و ثبات بیشتری می‌دهند.         

‌کفش پاشنه بلند نقره‌ایی       

۲. کیفیت از کمیت مهم‌تر است

جمله کیفیت مهم‌تر از کمیت است هیچ وقت تا این اندازه اهمیت نداشته است. شاید خریدن یک جفت کفش پاشنه بلند ارزان که با رنگ لباس‌هایی که میخواهید شنبه شب در مهمانی بپوشید همخوانی دارد، وسوسه‌کننده باشد، اما بیشتر احتمال دارد که کل مهمانی شنبه شبتان را به دلیل پا درد و احساس ناراحتی در کفش‌هایتان از دست بدهید. وقتی در مورد احساس راحتی در کفش‌های پاشنه بلند حرف می‌زنیم، کیفیت کفش یک نقش حیاتی ایفا می‌کند. بهتر است از کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه‌های ضخیم‌تر استفاده کنید که استراحت و آرامش بیشتری را به شما هدیه می‌دهند. زمانی که می‌خواهید یک کفش پاشنه بلند را بخرید، حتماً آن را بپوشید و چند قدم راه بروید. برای امتحان کردن میزان ثبات و پایداری آن‌ها، بهتر است پاهایتان را کمی به چپ و راست متمایل کنید و وزن بدنتان را روی پاهایتان بیندازید تا ببینید با کفش‌هایتان چقدر احساس راحتی می‌کنید. اگر با کفش پاشنه بلندی احساس راحتی نکردید، به هیچ عنوان آن را نخرید. همچنین دقت داشته باشید که زیره‌ی کفش برجستگی‌هایی داشته باشد تا جلوی سر خوردن آن در زمان راه رفتن را بگیرد.         

کت واک با کفش پاشنه بلند    

۳. کفش‌ها را از حالت آکبند دربیاورید

اگر برنامه دارید کفش‌های پاشنه بلند جدیدتان را برای اولین بار بپوشید، بهتر است اول آن‌ها را از حالت آکبند دربیاورید. پوشیدن کفش‌های جدید در بازه‌های زمانی کوتاه مدت در خانه باعث می‌شود تا کفش‌هایتان به شکل پای شما در بیایند و نرم شوند، و این کار باعث می‌شود که پوشیدن بلندمدت کفش‌ها آسان‌تر شود. اگر هنوز هم احساس می‌کنید که کفش‌هایتان برای پایتان تنگ هستند، می‌توانید از یک دستمال خیس در پنجه کفش استفاده کنید و یا از یک کفاش حرفه‌ای بخواهید تا پنجه کفش‌ها را کمی برایتان گشادتر کند. اگر جنس کفش‌هایتان چرمی است، می‌توانید از یک سشوار با هوای داغ استفاده کنید تا چرم پنجه پا نرم شود، سپس انگشتان پایتان را به آرامی در پنجه کفش فشار دهید تا کمی باز شود و شکل پای شما را به خود بگیرد.‌ دقت داشته باشید که فشار دادن بیش از حد انگشتان پا در چرم داغ باعث می‌شود که شکل انگشتان شما به طور واضح روی چرم نقش ببندد و کفش خراب شود، پس این کار را با دقت فراوان و به آرامی انجام دهید. اگر کفش‌تان کمی برای پایتان بزرگ است، بهتر است از یک کفی در داخل آن استفاده کنید تا کفش‌ها سایز پای شما شوند و پایتان در آن‌ها سر نخورد.         

کفش پاشنه بلند  

۴. وقت بگذارید         

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند یک مسابقه نیست. باید زمان صرف کنید تا شیوه راه رفتن و سرعت گام مناسب را پیدا کنید‌. گام‌های شما با کفش‌های پاشنه بلند معمولاً آرام‌تر و کوتاه‌تر از گام‌های شما با کفش‌های تخت خواهند بود، اما این به آن معنی نیست که برای جبران آن، باید عجله کنید. گذشته از همه چیز، آرام قدم برداشتن به شما وقار و اعتماد به نفسی را می‌بخشد که دست در دست پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، باعث جذابیت شما می‌شود. در زمان راه رفتن یک خط فرضی را روبرویتان در نظر بگیرید و به آرامی هر پایتان را مقابل پای دیگر قرار دهید. در زمان گذاشتن پایتان روی زمین، کاری کنید که اول پاشنه کفش‌تان به زمین برسد و بعد پنجه پایتان. این کار باعث می‌شود که راه رفتن تان طبیعی و پایدار به نظر برسد.         

راه رفتن با کفش پاشنه بلند  

۵. شیوه ایستادن تعیین‌کننده است         

وقتی که کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشید، بدن شما به صورت طبیعی تمایل دارد که کمی به جلو متمایل شود تا بلندی پاشنه‌های کفش را جبران کند. این امر ممکن است باعث عدم تعادل و ایستادن نامناسب شما شود و باعث می‌شود که به پاهایتان فشار اضافی وارد شود. برای جلوگیری از این امر، راست بایستید و مرکز ثقل بدن تان را روی پاشنه پایتان بیندازید. در زمان راه رفتن شانه‌هایتان را عقب نگه دارید و سرتان را کمی بالا بگیرید تا چانه‌تان با زمین موازی شود. ایستادن به این ترتیب باعث می‌شود که متعادل‌تر باشید و بهتر بتوانید راه رفتن‌تان را کنترل کنید و این امر به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد.         

راه رفتن با کفش پاشنه بلند  

۶. ریتم احساس کنید

وقتی که راه می‌روید به بدن‌تان اجازه بدهید که یک ریتم طبیعی را دنبال کند. راحت باشید و با سرعتی راه بروید که اعتماد به نفستان را به هم نریزد. هرچه بیشتر با کفش‌های پاشنه بلندتان راه بروید، احساس راحتی و کنترل بیشتری خواهید داشت. وقتی که احساس کردید به اندازه کافی روی سرعت و طول گام‌هایتان مسلط شده‌اید و تعادل کافی دارید، می‌توانید اجازه بدهید که راه رفتن تان کمی باروح‌تر شود. برای این کار به بدنتان اجازه بدهید که با برداشتن گام‌ها، به شکل عدد 8 نوسان کند. توجه داشته باشید که نوسان بدنتان را با ریتم گام‌هایتان هماهنگ نگه دارید.         

کفش پاشنه بلند  

۷. استراحت و ریکاوری         

برای آن که بتوانید تمام روز با کفش‌های پاشنه بلند راه بروید، لازم است که به پاهایتان استراحت لازم را بدهید. همیشه قبل و بعد از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، قوزک و کف پای تان را بکشید. اگر در طول روز در پاهایتان احساس خستگی داشتید، حتما جایی بنشینید و به پاهایتان استراحت بدهید. در صورت امکان پاهایتان را کمی بالاتر از سطح بدنتان بگیرید تا ورم نکنند. پس از سپری کردن یک روز تمام با کفش‌های پاشنه بلند، پاهایتان را بشویید و آن‌ها را ماساژ دهید. بهتر است پوست اضافی کف پا را لایه‌برداری کرده و آن را مرطوب کنید. این کار باعث ریکاوری پاهای شما شده و کمک می‌کند که روز بعد هم بتوانید به همین آسانی کفش‌های پاشنه بلندتان را بپوشید.

 قرمزاکفش پاشنه بلند  

بیشتر بخوانید: 5 مدل کفشی که دختران فرانسوی با لباس‌ ساده می‌پوشند

مطالب مرتبط