تاثیر ماساژ صورت روی پوست

تاثیر ماساژ صورت روی پوست

27 مرداد 1399

از آنجایی که ما وایراستار مجله‌های زیبایی هستیم، شغل ما این است که همه ترفند‌ها، توصیه‌ها و روش‌های زیبایی را امتحان کنیم. منظور من این است که در غیر این صورت چگونه می‌توانیم بفهمیم که آیا آنها واقعاً تاثیر دارند یا نه؟ گاهی وقت‌ها هم، ما خوش شانس هستیم و هنگامی که یک روش جدید را امتحان می‌کنیم، آن روش جز روتین روزانه ما می‌شود. آخرین روش زیبایی که ذهن ما را درگیر خودش کرده بود، چیزی نبود جز ماساژ صورت. در ادامه مقاله ما برای شما توضیح می‌دهیم که هنگامی که یکی از ویرایستارهای زیبایی ما علاقه‌اش به ماساژ صورت را یک قدم فراتر برد و از روش مراقبت صورت آرامش بخش، استفاده از یک ماساژ صورت، به مدت یک ماه هر روز استفاده کرد، چه اتفاقی افتاد. هنگامی که نوبت به استراحت و ریلکس کردن و کمی مراقبت از خودم و پوستم در خانه می‌رسد، نمی‌توانم کاری جز الهام گرفتن از تجربیات مورد علاقه‌ام در سالن ماساژ و اسپا انجام بدهم. در این مورد خاص ماساژ صورت را در نظر داشتم که به عنوان «یوگا صورت» نیز شناخته می‌شود، این روش مراقبت از پوست اسپا مانند می‌تواند به شما کمک کند که در هنگام انجام دادن روتین مراقبت از پوست خود ریلکس هم کنید. یکی از دلایلی که من خیلی عاشق ماساژ صورت هستم، البته جدای از آن دلایلی که در بالا گفته شد، این است که با انجام آن همچنین می‌توانم به ماهیچه‌های صورتم کمک کنم تا تنش جمع شده در خودشان را رها کنند. ماساژ صورت حتی می‌تواند به پوست صورت شما شادابی و درخشش جوانی بدهد و چه کسی است که چنین چیزی را نخواهد؟! ماه گذشته، تصمیم گرفتم که علاقه‌ام را به ماساژ صورت یک قدم فراتر ببرم و خودم را با انجام این روش زیبایی به چالش بکشم که انجام ماساژ صورت هر شب به مدت پنج دقیقه برای یک ماه کامل است. در ادامه به بررسی اتفاقی که افتاد می‌پردازیم.

هفته اول؛

هنگامی که ابتدا ماجراجویی طولانی یک ماه ماساژ صورتم را آغاز کردم، دقیقاً نمی‌دانستم که باید انتظار چه چیزی را داشته باشم. من در مورد برخی از مزایای احتمالی روش ماساژ مکرر صورت در زمینه مراقبت از پوست چندین نقد آنلاین را خواندم، اما هنوز نمی‌خواستم انتظارتم را از نتایج قابل مشاهده اینکار بالا ببرم. فارغ از شک و تردیدهایی که داشتم، قطعاً مشتاقانه منتظر بودم که به طور مرتب یکی از تکنیک‌های مورد علاقه مراقبت از پوست خودم را انجام دهم.

  • بعد از اینکه پوست صورتم را هم با روغن تمیز کننده و هم تمیز کننده‌های صورت بر پایه آب تمیز کردم، من همیشه علاقه به دوبار تمیز کردن در زندگیم دارم!، تونر زدم و محصولات مخصوص پوست خشک خودم را پوستم زدم که ترکیبی از مرطوب کننده و سرم بهار نارنج است، و برای انجام ماساژ صورت کاملاً آماده بودم.
  • بعد از اینکه چندین روز روتین ماساژ صورت شبانه خود را انجام دادم، کم‌کم متوجه شدم که سطح پوستم سریع‌تر از همیشه مرطوب کننده و روغن صورت را جذب خودش می‌کند. وقتی که به آخر هفته رسیدیم، ماساژ صورت تبدیل به یکی از مهم‌ترین کارهای روتین مراقبت از پوست شبانه من شد. نه تنها من در حال دیدن نتایج کم و اولیه بودم بلکه استرس موجود در ماهیچه‌های صورتم شروع به از بین رفتن کردند و ظاهر چهره‌ام نه تنها ظاهری بهتر و آرم‌تر داشت بلکه خودم نیز چنین احساسی داشتم.

هفته دوم؛

به منظور اینکه ماساژ صورتم را تبدیل به فعالیتی همیشگی در روتین روزانه‌ام کنم، آلارم گوشیم را هر روز برای یک ساعت خاص تنظیم کردن تا به من یادآوری کند که باید بعد از انجام روتین مراقبت از پوست شبانه‌ام ماساژ صورتم را انجام بدهم، شما همچنین می‌توانید اینکار را با چسباندن تکه کاغذی به آینه میز آرایش خود انجام دهید. هرچند، با ورود به هفته دوم، من عملاً ثانیه شماری می‌کردم تا زمان انجام ماساژ صورت کوتاه من فرا برسد. با شروع هفته دوم، متوجه مقداری تغییرات در ظاهر پوست صورتم شدم. یک: صورتم درخشندگی ملایمی پیدا کرده بود و دوم: پوست خشک من از همیشه نرم‌تر و لطیف‌تر به نظر می‌رسید، البته خودم هم چنین احساسی داشتم. با فرا رسیدن آخر هفته دوم، متوجه شدم که ظاهر پف اطراف چشمانم کمتر در چشم می‌آید. ممکن است پدیدار شدن نتایج آن طول بکشد اما واقعاً می‌گویم که ارزشش را داشت!

هفته سوم؛

برای هفته سوم، من تصمیم گرفتم که به روشی هوشمندانه محصولات مراقبت از پوستم را عوض کنم و از یک روغن صورت خالی، که برعکس آن ترکیب مرطوب کننده و روغن صورتی قبلیم بود، استفاده کنم. چیزی که در مورد روغن خالص ماساژ دوست داشتم این بود که چقدر ماساژی که روی پوست صورتم انجام می‌دادم را نرم و آسان کرده بود و اینکه چقدر پوستم بعد از ماساژ مغذی و لطیف بود. با رسیدن به آخر هفته سوم، من متوجه درخششی طبیعی روی سطح پوست صورت خودم شدم و ظاهر پف کرده و خسته پوست اطراف چشمانم کمتر توجه‌ها را به خودش جلب می‌کرد. بعلاوه، ماهیچه‌های صورتم حتی کمتر از هفته پیش احساس تحت فشار بودن داشتند و پوست صورتم نرم‌تر و لطیف‌تر به نظر می‌رسید. آیا در حال حاضر روغن صورتی که دوست داشته باشید را پیدا نکرده‌اید؟ مطمئناً می‌توانید با کمی پرس و جو و جست و جو در اینترنت روغن صورت مورد علاقه خود را پیدا کنید.

هفته چهارم؛

هفته چهارم ممکن است هفته آخر آزمایش ماساژ صورت برای مراقبت از پوستم باشد اما قطعاً آخرین هفته‌ای نخواهد بود که هر روز ماساژ صورتم را انجام می‌دهم. در حالی که هفته چهارم به انتهای خود نزدیک می‌شد، من نمی‌توانستم روتین مراقبت از پوست روزانه خودم را بدون ماساژ صورت تصور کنم! تا آنجا که نتایج حاصل شده را دیدم، تفاوت بین پوستم هنگام شروع ماساژ منظم صورت و پوست من در پایان هفته چهارم امیدوار کننده بود. درخشش سالمی که من برای اولین بار در هفته دوم روی پوست صورتم دیدم هممچنان باقی مانده بود و پوست من نرم‌تر، لطیف و شاداب به نظر می‌رسید و خودم هم همچین احساسی داشتم و ناحیه‌ پفی زیر چشمانم کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت البته به جز چند روزی که نتونستم به اندازه کافی بخوابم، بی‌دلیل نیست که خواب شبانه را عنصر اصلی و اولیه زیبایی در نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: پوست‌تان را سفت و اتو کشیده شده کنید!

مطالب مرتبط