صورت بدون چربی| تاثیرات عجیب ورزش روی پوست

صورت بدون چربی| تاثیرات عجیب ورزش روی پوست

28 مرداد 1399

در حالی که ورزش کردن مزایای مثبت بسیاری بر ذهن، بدن و روحیات ما دارد اما اخیراً مشخص شده که چند روش عجیب وجود دارد که روتین ورزشی مورد علاقه شما می‌توانید روی پوستتان نیز تاثیر بگذارد. در ادامه مقاله از تاثیرات بیرون ریختن جوش گرفته تا صورت بدون چربی، ما تاثیرات عجیبی که ورزش کردن روی چهره شما دارد را برایتان شرح می‌دهیم.

1. آکنه

افزایش عرق ناشی از ورزش کردن همراه با روغن‌های اضافی و کثیفی‌های سطح پوست، که زیر کش نیم تنه ورزشی تنگ یا شلوار مخصوص یوگا جمع می‌شود، زمینه‌ای مناسب برای به وجود آمدن باکتری‌ها را ایجاد می‌کند. اگر بعد از انجام تمرینات ورزشی خود دوش نگیرید یا حداقل بدن خود را آبکشی نکنید، شما پوست صورت، کمر و یا قفسه سینه خود را به صورت تقریباً تضمینی با جوش بمباران کرده‌اید. برای رفع آکنه‌های مربوط به ورزش کردن، دوش بگیرید و پوست خود را از سر تا نوک پا بشویید، انجام اینکار نباید بیشتر از دقیقه بعد از ورزش کردن انجام شود. نمی‌خواهید یا نمی‌توانید دوش بگیرید؟ از میسلار واتر یا دستمال‌های مرطوب آنتی باکتریال برای تمیز نگه داشتن پوست خود تا زمانی استفاده کنید که بتوانید از بدن خود را زیر آب با صابون بشویید.

2. صورت بدون چربی

صورت بدون چربی... حتی کلمه‌ای هم که برای آن استفاده می‌شود، می‌تواند تصور ما را از این نوع پوست‌ها شکل دهد. از نشانه‌های اینگونه پوست‌ها می‌توان به ظاهر گود افتاده و شل پوست اشاره کرد. بعضی از مردم بر این باورند که دویدن مکرر برای ساعت‌ها جهت عضله‌ای و سالم کردن بدن دلیل داشتن پوستی بدون چربی است. در حالی که ما اغلب این نشانه‌ها را روی صورت دوندگان ماهر می‌بینیم اما متخصصان پوست به شما خواهند گفت که این حرف دروغی بزرگ و باور نکردنی است، درست است که صورت بدون چربی واقعی است اما دلیل آن دویدن نیست. برخلاف باور عمومی، نشانه‌های اولیه پیری زودرس پوست روی صورت دونده‌ها نه به دلیل دویدن زیاد بلکه در نتیجه درست محافظت نکردن از پوست در مقابل تابش نور آفتاب قبل از بیرون رفتن و دویدن است. رفتن به بیرون از خانه برای دویدن به مدت بلند یا حتی کوتاه بدون استفاده از ضدآفتاب با SPF و طیف گسترده می‌تواند به شما این تضمین را بدهد که پوست صورت شما علائمی مانند چین و چروک، خط و نقاط تیره از خودش نشان بدهد. قبل از اینکه برای ورزش کردن از خانه بیرون بروید، یک لایه ضدآفتاب ضدعرق با طیف گسترده 30 یا بالاتر روی یک سرم حاوی آنتی اکسیدان بزنید، هر زمان احساس کردید که نیاز است آن را تجدید کنید و سعی کنید فواصل آن طولانی نباشد. به این ترتیب، نه تنها شما از پوست خود در برابر اشعه UV مضر خورشید محافظت می‌کنید بلکه در مقابل صدمات عوامل آزاد دیگر نیز برای آن محافظ ایجاد کرده‌اید. شرایطی برد-برد برای شما! محافظت از پوست خود را با کلاه نقاب‌دار بزرگ یا عینک آفتابی افزایش دهید تا به بهترین نحو از پوست خود در برابر اشعه آفتاب محافظت کنید.

3. پوست خشک

خانم‌ها و آقایانی که بیرون از خانه می‌دوید، ناراحت نباشید، شما تنها درگیر این مشکل نیستید. هم کسانی که خارج از خانه می‌دوند و هم کسانی که در استخرهای سر بسته شنا می‌کنند، می‌توانند چیزهایی مانند پوست خشک، ناخوشایند و احساس کشیدگی در پوست را به صورت مشترک داشته باشند. طبق یافته‌ها اخیر، مقصر می‌تواند نوع ورزشی باشد که انجام می‌دهند. اگرچه کلر برای مهار باکتری‌ها بسیار عالی است اما کلر موجود در استخرها می‌تواند در صورت عدم مراقبت صحیح از پوست، آن را خراب کند. قبل از اینکه بدن خود را به عمق آب ببرید، بدن و موهای خود را با آب تازه مرطوب کنید. بعد از شنا بلافاصله بدن خود را بشویید و روی آن یک مرطوب کننده و یا بالم غلیظ مخصوص بدن بزنید. اگر شما فضای بیرون از خانه را برای دویدن انتخاب کرده‌اید، ممکن است آب و هوا دلیل خشکی پوست شما باشد. تغییرات چشمگیر دما، رطوبت کم و وزش باد شدید باعث می‌شود پوست شما احساس خشکی و ترک خوردن داشته باشد و همین گونه نیز به نظر برسد. قبل از رفتن به خارج از منزل برای دویدن بدن خود با دو لایه یعنی یک لایه لباس و یک لایه از کرم بدن بپوشانید تا به عنوان سدی در برابر عناصر خارجی عمل کنند. بعد از اتمام دویدن، حمام کنید و دوباره لوسیون را روی پوست خود بزنید تا آن را نرم و لطیف نگهدارید و همچنین ضدآفتاب را فراموش نکنید!

4. تاثیرات مثبت ورزش کردن

حالا قبل از اینکه از ورزش کردن بترسید، بگذارید برخی از نتایج مثبت پوست را در نتیجه ورزش کردن با شما به اشتراک بگذاریم. ورزش به عنوان عاملی جهت کمک به کاهش استرس و با کیفیت‌تر کردن خواب شبانه شناخته می‌شود، دو عامل ضروری برای داشتن چهره‌ای روشن و درخشان است. از این گذشته، آکادمی پوست آمریکا یافته‌های چند مطالعه را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد ورزش متوسط ​​می‌تواند گردش خون را بهتر کند. این به نوبه خود، می‌تواند ظاهری جوان و شاداب به پوست شما بدهد. در کنار روتین تناسب اندام خود روتین خوبی نیز برای مراقبت از پوست خود داشته باشید تا برای جلوگیری از عوارض جانبی منفی که در بالا ذکر شد، مجهزتر از قبل باشید!

بیشتر بخوانید: تاثیر ماساژ صورت روی پوست

مطالب مرتبط