با رنگ موی قهوه‌ای خاکستری خودتان را زیبا کنید

با رنگ موی قهوه‌ای خاکستری خودتان را زیبا کنید

15 شهریور 1399

سال ۲۰۲۰ سال رنگ موی قهوه‌ای است و با این که ما همه رنگ‌های خانواده قهوه‌ای را زیر نور آفتاب می‌پسندیم دلیلی وجود دارد که رنگ قهوه‌ای خاکستری بیشتر از سایر رنگ‌های این خانواده تائید می‌کنیم. از رنگ قهوه‌ای قارچی گرفته تا رگه‌های نقره‌ای در رنگ‌های قهوه‌ای، چند سال است که رنگ‌های ارائه شده در خانواده قهوه‌ای تنالیته‌های متوسطی دارند و بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌اند. اگر می‌خواهید رنگ مویتان را عوض کنید و از طیف رنگ‌های با تنالیته گرم فاصله بگیرید، رنگ قهوه‌ای خاکستری انتخاب مناسبی است که این روزها هم بسیار پرطرفدار و ترندی شده است. هیچ ایده‌ای ندارید که رنگ موی قهوه‌ای خاکستری چگونه است؟ نگران نباشید، ما از دو متخصص کارکشته و باتجربه در زمینه رنگ مو دعوت کرده‌ایم تا تمام جزئیات و مراحل کار را برای شما توضیح بدهند: کاساندرا کیدینگ سفیر برند Redken و راشل رد سفیر برند Redken & Mizani.


رنگ موی قهوه‌ای خاکستری چیست؟


رنگ موی قهوه‌ای خاکستری را می‌توان به عنوان خواهر تیره‌تر بلوند‌ خاکستری در نظر گرفت. برخلاف رنگ موهای قهوه‌ای شکلاتی و قهوه‌ای عسلی، رنگ موی قهوه‌ای خاکستری تنالیته سردی دارد که به دلیل وجود رگه‌هایی با تم خاکستری در میان دسته‌های قهوه‌ای مو ایجاد می‌شود (که همین ویژگی آن را برای همه تنالیته‌های رنگ پوست مناسب می‌کند).


چطور باید موهایتان را به رنگ قهوه‌ای خاکستری در بیاورید؟


اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید بدون نیاز به مراجعه به آرایشگاه، بدون زحمت و دردسر زیاد در خانه موهایتان را به رنگ قهوه‌ای خاکستری مورد علاقه‌تان دربیاورید، پیشنهاد ما آن است که از رنگ موهای آماده برند Redken استفاده کنید. این برند اخیراً در جدیدترین کاتالوگ ارائه شده ۲۰۲۰ یک رنگ موی اختصاصی قهوه‌ای خاکستری ارائه داده است که با محبوب‌ترین ترکیب ممکن از رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری فرموله شده و کاربرد آن به سادگی رنگ کردن موهایتان با یک رنگ موی معمولی است. این رنگ مو دو ویژگی پوشش دهی عالی رنگ خاکستری در کنار براق بودن و درخشندگی رنگ قهوه‌ای را برای شما فراهم می‌کند. کیدینگ می‌گوید: بسیاری از مشتریان من که موهایی با رنگ قهوه‌ای دارند، از ایده تغییر رنگ قهوه‌ای موهایشان به رنگی که تنالیته سردی دارد بسیار استقبال می‌کنند. رنگ موی قهوه‌ای خاکستری این امکان را فراهم کرده است که بدون آن که رنگ موی زمینه موهای مشتریانمان را تغییر دهیم، تنالیته باب میلشان را ایجاد کنیم تا بتوانند از این رنگ موی ترندی استفاده کنند. با توجه به شرایط کنونی سالن‌های آرایشی و عدم امکان دسترسی زود به زود مشتریان به خدمات حرفه‌ای، اهمیت زیادی دارد که زمانی که رنگ خاکستری را برای پوشش دهی رنگ قهوه‌ای انتخاب می‌کنید، رنگ را به شکلی پیاده‌سازی کنید که ماندگاری زیادی داشته باشد و تا مدت‌ها درخشندگی و شادابی خود را حفظ کند. در همین راستا رنگ موهای برند Redken به شکلی تخصص با این منظور طراحی شده‌اند که فاصله مراجعات مشتریان به سالن‌های آرایشی را کمتر کرده و رنگ‌ موی اعمال شده مدت بیشتری شادابی ظاهرش را حفظ کند. این رنگ موی قهوه‌ای خاکستری جدید امکان آن را فراهم کرده است که موهای مشتری تا زمان مراجعه بعدی‌اش به سالن آرایشی تنالیته خاکستری‌اش را حفظ کند و از سوی دیگر، آرایشگر بابت ماندگاری تنالیته سرد خاکستری روی زمینه موهای قهوه‌ای نگرانی چندانی نداشته باشد. رد می‌گوید: بسیاری از مشتریان من خواهان آن هستند که رنگ موی تیره‌ای داشته باشند که در عین آن که تنالیته گرم و قرمز نداشته باشد، درخشان و طبیعی به نظر برسد. این رنگ موی قهوه‌ای خاکستری امکان آن را فراهم کرده است که با کمترین میزان تغییر ممکن، تنالیته گرم رنگ‌های خانواده قهوه‌ای را از بین برده و یک رنگ طبیعی و ماندگار بر روی موهای مشتریانمان اعمال کنیم.


رنگ موی قهوه‌ای خاکستری با موهای شما چه می‌کند؟


رنگ موی قهوه‌ای خاکستری باعث می‌شود که دسته‌هایی از موهای با تنالیته خاکستری در میان موهای قهوه‌ای شما ظاهر شوند. اگر مطمئن نیستید که آیا این رنگ مو با تنالیته رنگ پوست شما همخوانی دارد یا نه، به شما اطمینان می‌دهیم که تنالیته سرد و متعادل این رنگ مو و ظاهر طبیعی آن باعث شده است که با تنالیته‌های مختلف رنگ پوست هم‌خوانی بسیار خوبی داشته باشد. علاوه بر آن چنانچه پس از اعمال رنگ موی قهوه‌ای خاکستری از ظاهرتان به اندازه کافی راضی نبودید، انجام یک بالیاژ ساده با رنگ‌های طیف خاکستری می‌تواند ظاهر ایده‌آل شما را تضمین کند.


آیا رنگ موی قهوه‌ای خاکستری با گذشت زمان محو می‌شود؟


اگر تا به حال رنگ موهایی از طیف خاکستری را امتحان کرده باشید، حتماً می‌دانید که تنالیته خاکستری موی شما به سرعت محو می‌شود و در این مورد، رنگ موی قهوه‌ای خاکستری هم استثنا نیست. با این حال رنگ موهای برند Redken به طور اختصاصی با این هدف طراحی شده‌اند که ماندگاری نسبتاً بالاتری داشته باشند. علاوه بر آن، استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای با تنالیته آبی به رنگ موی قهوه‌ای خاکستری شما کمک می‌کند که تنالیته خاکستری‌اش را برای مدت زمان بیشتری حفظ کند و جلوی ظاهر شدن رگه‌های بلند و قهوه‌ای گرم در موهای شما را می‌گیرد. پیشنهاد ما استفاده از شامپو و نرم‌کننده Color Extend Brownlights از برند Redken است. این سری شامپو و نرم‌کننده علاوه بر آن که حاوی رنگ‌دانه‌های آبی هستند که جلوی قرمز و بور شدن موهای قهوه‌ای خاکستری شما را می‌گیرد، حاوی انواع مواد مغذی مورد نیاز برای موهای رنگ شده هم هستند که باعث می‌شود موهای شما ظاهری طبیعی، شاداب و سلامت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: قهوه‌ای-خاکستری، رنگ موی مورد علاقه سوپرمدل‌ها!


آیا باید پیش از استفاده از رنگ موی قهوه‌ای خاکستری، موهایمان را دکلره کنیم؟


این که آیا استفاده از رنگ موی قهوه‌ای خاکستری بر روی موهای شما نیازمند آن است که موهایتان را دکلره کنید یا نه، بستگی به رنگ موی مورد انتخابی‌تان و نیز رنگ موی زمینه خودتان دارد. اگر رنگ موی زمینه شما از دسته قهوه‌ای روشن و یا بلوند باشد، می‌توانید هر رنگ موی قهوه‌ای خاکستری که انتخاب کرده باشید را بدون دکلره کردن موهایتان پیاده‌سازی کنید؛ اما اگر موهایی به رنگ قهوه‌ای تیره یا سیاه داشته باشید، به احتمال زیاد آرایشگرتان مجبور می‌شود که موهای شما را دکلره کند تا بتواند رنگ موی انتخابی‌تان را پیاده‌سازی کند. لازم به ذکر است که فرایند دکلره کردن مو در هر حال آسیب‌رسان است، اما اگر به یک متخصص حرفه‌ای و باتجربه مراجعه کرده باشید، علاوه بر آن که میزان آسیب به موهای شما به حداقل می‌رسد، می‌تواند به شما راهکارهایی ارائه بدهد تا از موهایتان به خوبی نگهداری کنید و اثرات ناشی از آسیب‌های دکلره کردن را به حداقل برسانید. اگر در طول فرایند تغییر رنگ مویتان به رنگ قهوه‌ای خاکستری ناچار شدید موهایتان را دکلره کنید، توصیه ما به شما آن است که از ماسک‌های مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید. این ماسک‌های مو علاوه بر آن که حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای ترمیم موهای شما هستند، پولک‌های مو را بسته و باعث می‌شوند که موهای شما در عین داشتن ظاهری شاداب‌تر و نرم‌تر، تنالیته خاکستری‌اش را هم دیرتر از دست بدهد.


آیا رنگ موی قهوه‌ای خاکستری موهای سفید و نقره‌ای را به خوبی پوشش می‌دهد؟


اگر اولویت شما آن است که رنگ موی انتخابی‌تان تارهای سفید و نقره‌ای مویتان را پوشش بدهد رنگ موی قهوه‌ای خاکستری می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای شما باشد به خصوص اگر به جای آن که هر تار موی سفید شما در زمینه موهای رنگ شده‌تان خودش را کاملاً نشان بدهد، خواهان آن هستید که تارهای سفید و نقره‌ای موهایتان میان رنگ موی اعمال شده‌تان کاملاً گم و ناپیدا باشند. شرایط پایه موهای شما و همچنین برند رنگ مویی که انتخاب می‌کنید در این زمینه بسیار اثرگذار است. اگر هنوز هم شک دارید آیا رنگ موی انتخابی‌تان می‌تواند به طور صد درصدی موهای سفید شما را پوشش بدهد یا نه، برای مشاوره حتما به یک متخصص مراجعه کنید. به هر حال تنها در زمان مراجعه حضوری است که متخصص می‌تواند موهای شما را از نزدیک ببیند و بر حسب شرایط واقعی موهای سفید شما، نظر حرفه‌ای‌اش را ابراز کند. آیا دوست دارید مدل‌های مختلفی از رنگ موی قهوه‌ای خاکستری را ببینید؟ ادامه مطلب را دنبال کنید تا با ۱۵ مورد از رنگ موهای قهوه‌ای خاکستری مورد علاقه ما آشنا شوید.


ایده‌های جدید برای رنگ موی قهوه‌ای خاکستری


قهوه‌ای قارچی

رنگ موی قهوه‌ای قارچی در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار مطرح شد و از آن موقع تا به حال توجه ما را به خود معطوف داشته است. اگر تنالیته رنگ پوست شما یک تنالیته عادی و معمولی است، انتخاب رنگ موی قهوه‌ای قارچی برای شما یک انتخاب ایده‌آل به شمار می‌رود.

رنگ موی قهوه‌ای قارچی

خاکستری یخی

ملکه زمستانی درونتان را با استفاده از یک رنگ موی ترکیبی از رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و بلوند به نمایش بگذارید. با آن که ظاهر باکلاس و ترندی این رنگ مو به خوبی نشان می‌دهد که داشتن چنین رنگ مویی نیازمند چندین جلسه مراجعه به یک آرایشگاه حرفه‌ای است، اما مطمئن باشید که زیبایی و جذابیت رنگ موی نهایی ارزش صرف این زمان و هزینه را دارد.

رنگ موی خاکستری یخی

قهوه‌ای خاکستری تیره

معمولاً وقتی که به رنگ‌های بسیار تیره فکر می‌کنیم، تصویری از یک رنگ موی بسیار تیره که رو به مشکی می‌رود، با یک تنالیته بسیار ظریف و عمیق از رنگ‌های قرمز و شرابی در ذهنمان تداعی می‌شود، اما تجربه به ما نشان داده است که رنگ موی قهوه‌ای خاکستری بسیار تیره هم می‌تواند به همان اندازه جذاب و زیبا باشد، به خصوص اگر تنالیته پوست شما متوسط یا تیره باشد.

قهوه‌ای خاکستری تیره

قهوه‌ای خاکستری با هایلایت‌های بلوند

واقعیت: هایلایت‌های بلوند پراکنده در میان هر رنگ مویی جذاب می‌شوند و در این مورد رنگ موی قهوه‌ای خاکستری هم استثنا نیست. از متخصص رنگ مویتان بخواهید که چند دسته هایلایت بلوند نامحسوس در میان رنگ موی قهوه‌ای خاکستری شما در بیاورد تا به موهای شما عمق و حرکت ببخشد.

رنگ موی قهوه‌ای خاکستری با هایلایت‌ بلوند

شکلاتی خاکستری تیره

این رنگ مو یک رنگ خاص در خانواده قهوه‌ای خاکستری محسوب می‌شود. چنانچه رنگ موی شکلاتی خاکستری تیره به درستی پیاده‌سازی شود، باید ظاهری براق و درخشان داشته باشد، درست مانند شکلات تلخی که آب شده باشد. با آن که این رنگ مو با رنج وسیعی از تنالیته‌های رنگ پوست همخوانی زیبایی ایجاد می‌کند، اما ما عاشق همراه کردن رنگ موی شکلاتی خاکستری تیره با تنالیته رنگ پوست هلویی هستیم.

رنگ موی شکلاتی خاکستری تیره

 قهوه‌ای خاکستری روشن

اگر به دنبال رنگ مویی هستید که در طیف رنگ موهای تیره قرار نگیرد اما همان جذابیت رنگ موی قهوه‌ای خاکستری تیره را به شما ببخشد، می‌توانید از رنگ موی قهوه‌ای خاکستری روشن استفاده کنید تا ظاهر دراماتیک‌تری داشته باشید.

رنگ موی قهوه‌ای خاکستری روشن

قهوه‌ای خاکستری براق

درست است که گفتیم رنگ موی قهوه‌ای خاکستری تنالیته‌ای ملایم و نسبتاً سرد دارد، اما این به آن معنی نیست که شما نمی‌توانید این رنگ مو را به طور براق روی موهایتان پیاده‌سازی کنید. برای آن که یک رنگ موی قهوه‌ای خاکستری درخشان و براق داشته باشید، از متخصص رنگ مویتان بخواهید که کمی واریاسیون نقره‌ای به ترکیب رنگ مویتان اضافه کند و هر بار پس از شستشوی موهایتان از مقدار کمی سرم درخشان کننده مو استفاده کنید.

رنگ موی قهوه‌ای خاکستری براق

کاراملی خاکستری

برای خانم‌هایی که رنگ پوست متوسط رو به تیره یا رنگ پوست تیره‌ای دارند، انتخاب رنگ موی کاراملی خاکستری می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. ما عاشقی ایده پیاده‌سازی این رنگ مو بر روی موهای نسبتاً بلند و یا خیلی بلند هستیم، به خصوص اگر هایلایت‌های کاراملی صورت را قاب گرفته باشند تا ظاهر یک غروب زیبای تابستانی را در ذهن تداعی کنند.

رنگ موی کاراملی خاکستری

ترکیب رنگ موی تافی و خاکستری

اگر رنگ موی کاراملی خاکستری برایتان جالب بود پس حتماً باید نگاهی به ترکیب رنگ موی تافی و خاکستری هم بیندازید که به نوعی دختر خاله رنگ موی کاراملی خاکستری به حساب می‌آید. این رنگ مو با داشتن رگه‌های بسیار روشن پراکنده، با تنالیته رنگ پوست متوسط و روشن همخوانی خوبی داشته و این روزها بسیار پرطرفدار شده است، از خانم‌های شیک و باکلاس در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی گرفته تا نمایش‌های مد مختلف. اگر موهای بلندی دارید، رنگ موی ترکیبی تافی و خاکستری ممکن است روی موهای شما کمی بی‌روح شود. برای از بین بردن این حالت کافی است از آرایشگرتان بخواهید که رگه‌های لولایت تیره‌ای به موهایتان اضافه کند تا با عمق بخشیدن به موهایتان، حس حرکت را در آن‌ها ایجاد کند و ظاهر دلنشین موهای شما را تکمیل کند.

رنگ موی خاکستری و تافی

قهوه‌ای خاکستری نقره‌ای

همان حس پویایی و جذابیت رنگ موی شکلاتی خاکستری را دارد، علاوه بر آن ملایم و براق است و یک حس تازگی را به همراه دارد. اگر دوست دارید که یک رنگ موی پاستیلی از خانواده نقره‌ای یا خاکستری را امتحان کنید، رنگ موی قهوه‌ای خاکستری نقره‌ای می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

رنگ موی قهوه‌ای خاکستری نقره‌ای

عسلی خاکستری

آیا به دنبال یک رنگ موی ترکیبی می‌گردید که برای هر ظاهری مناسب باشد؟ آیا از ترکیب کردن رنگ‌های به ظاهر متضاد با هم لذت می‌برید؟ پس رنگ موی عسلی خاکستری یک گزینه ایده‌آل برای شما است. در این رنگ مو، رگه‌هایی از هایلایت‌های بلوند عسلی روشن در میان زمینه قهوه‌ای خاکستری موهای شما جلوه‌گری می‌کنند. درست مانند رنگ موی بلوند عسلی خاکستری، رنگ موی عسلی خاکستری هم برای خانم‌هایی مناسب است که دوست دارند یک ظاهر ساحلی بی‌خیال را تجربه کنند. ترکیب این رنگ مو با موج‌های درهم و برهم و آشفته موهای بلند، واقعاً غیرقابل مقاومت است.

رنگ موی عسلی خاکستری

یاسی خاکستری

یکی از جدیدترین رنگ موهایی که این روزها بسیار پرطرفدار شده است، رنگ موی یاسی خاکستری است که ترکیبی از دو رنگ مویی است که ما آن‌ها را خیلی دوست داریم. برای کسانی که سردرگم‌اند که آیا یک رنگ موی قهوه‌ای با تنالیته ملایم را انتخاب کنند و یا یک رنگ موی پاستیلی مانند یاسی، این رنگ موی یک رنگ موی ترکیبی است که هر دو منظور را برآورده می‌کند. رگه‌های نامحسوس بنفش-صورتی در کنار زمینه قهوه‌ای خاکستری موهای شما، یک احساس سرزندگی و شادابی منحصر به فرد را ایجاد می‌کند.

رنگ موی یاسی خاکستری

موکا خاکستری

رنگ موی موکا خاکستری یک ظاهر کلاسیک دارد که هرگز از مد نمی‌رود. در این رنگ مو تضاد جالبی بین تنالیته سرد رنگ خاکستری و تنالیته نسبتاً گرم ناشی از رگه‌های قرمز و طلایی در زمینه موکا وجود دارد. این رنگ مو را با موهای بلند و موج‌دار ترکیب کنید و ظاهری خواهید داشت که هرگز قدیمی نمی‌شود.

رنگ موی موکا خاکستری

پیوتر خاکستری

در حالی که رنگ موی نقره‌ای خاکستری یک ظاهر درخشان دارد، رنگ موی پیوتر خاکستری یک رنگ موی مات است که ظاهری شبیه به ترکیب جوهر‌های تیره خاکستری و قهوه‌ای دارد. ظاهر کلی این رنگ مو شبیه به موهای قهوه‌ای بسیار تیره‌ای است که آن‌ها را با شامپوی خشک تمیز کرده باشید، اما چند درجه مدرن‌تر.

رنگ موی پیوتر خاکستری

سفید خاکستری

کافی است یک نگاه به این عکس بیندازید تا خودتان تائید کنید که تضاد رنگی ایجاد شده بین رگه‌ها و نوک موهای سفید و سایر قسمت‌های خاکستری تیره مو چقدر جذاب است. با آن که ما این رنگ مو را به کسانی که تا به حال رنگ‌های بسیار روشن و دکلره شده را امتحان نکرده‌اند، توصیه نمی‌کنیم، اما اگر سابقه نگهداری از یک رنگ یک موی دکلره شده بسیار روشن را دارید، این امتحان کردن این رنگ موی ترکیبی جذاب را از دست ندهید.

رنگ موی سفید خاکستری

بیشتر بخوانید: با رنگ موی قهوه‌ای خاکستری خودتان را زیبا کنید

مطالب مرتبط