با این آموزش، به راحتی موهایتان را ببافید!

با این آموزش، به راحتی موهایتان را ببافید!

24 آبان 1399

حتی کسانی که بلاگرهای معروفی هستند و تجربه زیادی در زمینه انجام آرایش و مدل‌ها موهای متفاوت دارند، خوب می‌دانند که گیس کردن موهای خودشان کار آسانی نیست. از آنجایی که من در کار با بابلیس و درست کردن مو گوجه بهم ریخته مهارت کافی دارم و به دلیل برنامه کاری شلوغی که دارم معمولاً از همان روش‌ها برای مدل دادن به موهایم استفاده می‌کنم. با وجود همه گیری ویروس کوید 19 که برنامه زندگی بسیاری از افراد را سبک و آنها را به مدت نامعلوم مجبور به کار کردن از خانه کرده است، برنامه روزانه من نیز کمی سبک شده، به همین دلیل تصمیم گرفتم که از وقت‌های بیکاریم به صورت جدی جهت بهبود بخشیدن به مدل موهایم مخصوصاً در زمینه گیس کردن استفاده کنم. با تشکر از جست و جوها و ویدیوهای آموزشی که در این زمینه دیدم، چندین نکته، ترفند و مدل ساده پیدا کردم تا بتوانم موهای خودم را حتی راحت‌تر از قبل گیس کنم. آیا به دنبال راهی آسان برای گیس کردن موهای خودتان هستید؟ جهت دانستن تمام نکات مورد نیاز در این زمینه و دیدن 8 مدل مو مورد علاقه من به خواندن مقاله ادامه دهید.

1. همیشه موهای خود را آماده کنید

شما بدون آماده سازی پوست صورت هرگز آرایشی کامل انجام نخواهید داد، درست است؟ این قانون را باید برای درست کردن موهیتان نیز رعایت کنید. هنگامی که نوبت به گیس کردن مو می‌رسد، نحوه آماده سازی موها می‌تواند ظاهر آخر شما را زیبا یا خراب کند. با استفاده از برس مویی مناسب، قبل از گیس کردن موهایتان ابتدا آنها را شانه کرده و از شر گره‌های مو خلاص شوید.

  • قبل از اینکه گیس کردن موها را شروع کنید، مهم است نوع مو خود و مشکلات آن را بدانید. اگر موهای شما وِز می‌شوند، باید از محصولات مو باکیفیت مانند محصولات مو برند ماتریکس برای مقابله با این مشکل استفاده کنید. مواد محصولات مو ضد وز جذب مو شده، وز شدگی آنها را مدیریت کرده و آنها را نرم می‌کند.
  • اگر موهای شما ضخیم و حجیم و یا به صورت طبیعی فر است، مقداری ژل مو بیولاژ چند منظوره به آنها بزنید تا براق شده و در دستان شما قابل کنترل شوند.

2. موهای تازه شامپو شده را گیس نکنید

معمولاً هنگام مدل دادن به موهای تازه شامپو شده، آنها به راحتی از دستان شما لیز خورده و بیرون می‌آیند. به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم برای گرفتن بهترین نتیجه دو روز بعد از شامپو کردن موها آنها را گیس کنید. اگر می‌خواهید بلافاصله بعد از دوش گرفتم موهایتان را گیس کنید، محصول مو حجم دهنده و باکیفیت به شما کمک خواهد کرد تا همان حالت دو روز بعد از شامپو کردن را به تارهای مو خود بدهید. برای رسیدن این هدف می‌توانید از اسپری برند لورآل استفاده کنید.

3. بعد و قبل از گیس کردن از اسپری مو استفاده کنید

آیا خسته شدید از اینکه همیشه در نیمه راه مدل دادن به مو متوجه شدید که چند تار مو را جا انداختید؟ این اتفاق برای همه می‌افتد، مخصوصاً برای آنهایی که موهای تکه تکه دارند. به همین دلیل است که جهت قرار گرفتن همه موها کنار یکدیگر ما به شما استفاده از اسپری مو را پیشنهاد می‌کنیم. برای برطرف کردن این مشکل به راحتی می‌تواند اسپری مویی مانند اسپری مو برند ردکن را قبل و بعد از گیس کردن به همه موهای خود بزنید. اینگونه موها قابل مدیریت شده و در حال گیس کردن موها می‌توانید آنها را به راحتی در دستان خود نگهدارید، همچنین در طول روز موهای شما مرتب و دست نخورده به نظر خواهد رسید.

4. پهن کردن گیس را فراموش نکنید

آیا به دنبال راهی هستید که کمی حجم و ضخامت به گیس موهای شما اضافه کند؟ از روش پهن کردن گیس استفاده کنید. اینکار را از بالای گیس شروع کرده و به سمت پایین بیایید، با استفاده از انگشت شست و اشاره خود به آرامی دست‌های گیس را بیرون بکشید. این ترفند به طور مشخص برای آن دسته از کسانی مناسب است که می‌خواهند به گیس مو خود حجم بدهند.

5. تمرین، تمرین، تمرین!

یادگیری چگونه گیس کردن موهای خودتان مانند دوچرخه سواری است. در حالی که ممکن است نتوانید بار اول آن را به نحو احسنت انجام دهید اما هر چه بیشتر تمرین کنید در انجام آن ماهرتر می‌شوید! آیا به دنبال مدل‌های آسان گیس برای شروع کردن کار خود هستید؟ نگاهی به نه مدل مو مورد علاقه ما بیندازید که می‌توانید آنها را در خانه انجام دهید.


بهترین روش‌ها برای گیس کردن موهای خودتان


گیس ظریف روی مو

هنگامی که در حال یادگیری انجام گیس روی مو هستید، با دسته‌های کوچک مو شروع کنید! یک دسته کوچک مو تقریباً دو سانتی را از هر جای موهای خود برداشته و گیس ساده و ظریف با سه دسته مو انجام دهید. کمی به آن حجم داده و شما تنها در چند دقیقه مدل مویی ساده و بوهمین خواهید داشت.

بافت ظریف روی موی صاف

گیس فرانسوی

گیس فرانسوی یکی از آن مدل موهای شیک است که مورد پسند همه واقع می‌شود. فرقی نمی‌کند که در حال استراحت در خانه به دنبال انجام دادن مدل گیسی آسان باشید یا در حال تمرین کردن برای ماهر شدن در گیس کردن مو، این مدل مو برای انجام دادن بسیار آسان است.

بافت فرانسوی

گیس هلندی

گیس هلندی را به عنوان گیس فرانسوی برعکس در نظر بگیرید. به جای اینکه سه دسته مو را مانند گیس فرانسوی متدول از روی یکدیگر رد کنید، آنها را از زیر یکدیگر عبور دهید، به همین اندازه ساده!

بافت هلندی

گیس برعکس

آیا به دنبال راهی برای زیباتر کردن مدل گیس موهای خود هستید؟ به این گیس برعکس یک شانس بدهید. کار خود را با برعکس کردن سر خود شروع کنید. یک دسته کوچک مو را از پایین گردن خود جدا کرده و آن را به سه دسته مساوی تقسیم کنید. گیس فرانسوی کلاسیک انجام داده و آن را تا فرق سر خود ادامه دهید. باقی موهای گیس نشده را با کش مو پلاستیکی یا بزرگ ببندید. اگر شما بیشتر به محکم کردن مو خود احتیاج دارید، از چند گیره مویی و اسپری مویی با قدرت نگهدارندگی بالا استفاده کنید.

بافت برعکس

گیس تیغ ماهی

هنگامی که کمی مهارت در انجام انواع گیس‌های دیگر پیدا کردید، انجام گیس تیغ ماهی برای شما بسیار آسان خواهد شد. برای انجام گیس تیغ ماهی، از هر دو طرف سر خود یک دسته مو 5 سانتی جدا کنید. آن دسته مو را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. یک دسته مو کوچک از نیمه سمت چپ مو جدا کرده و آن را روی نیمه سمت راست بکشید. سپس اینکار را با دسته موهای سمت راست نیز انجام دهید. اینکار را آنقدر انجام دهید تا به آخر موهایتان برسید. پایین موها را با کشی پلاستیکی بسته و برای کامل کردن گیس دسته‌های آن را کمی بیرون بکشید تا پهن شود.

بافت تیغ ماهی

مدل مو نیمه بسته با گیس

هنگامی که نوبت به داشتن مدل مویی با گیس ساده می‌رسد که بتواند تاثیرگذار باشد، ما بستن قسمت رویی مو را در ابتدا هر مدل مویی قرار می‌دهیم. سپس شما می‌توانید برای دسته رویی مویی را از مدل تیغ ماهی گرفته تا گیس محکم آفریقایی انجام دهید و مدل موهای بسیار برای خود درست کنید.

مدل موی نیمه بسته با بافت

گیس آبشاری

اگر شما به دنبال مدل مویی خاص می‌گردید که بتواند مخاطبان اینستاگرام شما را تحت تاثیر قرار دهد، دیگر لازم نیست نگران باشید. شاید در نگاه اول این مدل سخت و ترسناک به نظر برسید اما نترسید و شانس خود را برای یادگرفتن این مدل مو امتحان کنید.

بافت آبشاری

مدل مو نیمه بسته با گیس طنابی

دو دسته مو 5 سانتی از کنار شقیقه‌های خود جدا کرده و آنها را از پشت سر روبه‌روی یکدیگر قرار دهید. دسته‌ها مو را به قسمت‌های مساوی تقسیم کرده و هر کدام از آنها را به صورت جدا گیس کنید. دسته‌های مو را دور هم بپیچید تا ظاهری طناب مانند برای مو درست کنید. سپس با استفاده از گیره مویی و کمی اسپری مو مدل مو خود را ثابت کنید.

مدل موی نیمه بسته با بافت طنابی

بیشتر بخوانید: گیس بستن موها هنگام خواب

مطالب مرتبط