20 مدل موی شگفت انگیز دهه 1920

20 مدل موی شگفت انگیز دهه 1920

19 فروردین 1400

تاریخ شناسان عرصه مد متوجه شده‌اند که به نظر می‌رسد گرایش‌های این صنعت هر 20 سال یک‌بار دوباره تکرار می‌شوند و با نگاهی به مدهای پرطرفدار 20 سال پیش، به نظر می‌رسد این ادعا درست باشد؛ بنابراین به نوعی درست است که بگوییم در دهه 2020 مدهای دهه 1920 برای پنجمین بار، تکرار می‌شوند. علاوه بر این، ثابت شده است که اسطوره‌های دوران جاز – از ژوزفین بیکر و لوییس بروکز گرفته تا جی گتسبی و راکسی هارت- از جمله افرادی هستند که در قالب‌های زمانی نمی‌گنجند. در طول قرن گذشته، پیروان مد بسیاری از این چهره‌ها برای لباس، سبک آرایش و صد البته مدل مویشان الهام گرفته‌اند. ادامه مطلب را دنبال کنید تا با برخی از مدل‌های موی دهه 1920 آشنا شوید که می‌توانید آن‌ها را در میان گزینه‌های مدل‌های موی دهه 2020 هم قرار دهید!


1. مدل موی موجدار از آینده


مدل موی موجدار و محکم کارا دلیویگنه که انگار از آینده آمده است، در یک چشم بهم زدن نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. برای آن که موهایتان همین قدر مرتب دسته‌بندی شود، می‌توانید از یک دسته موی مصنوعی که قبلاً آماده کرده‌اید استفاده کنید و آن را به فرق موهایتان بچسبانید. به این ترتیب، برداشتن این تکه موی مصنوعی به مراتب راحت‌تر خواهد بود تا پاک کردن همین مقدار ژل از روی موهای طبیعی‌تان (استفاده از مقدار کمی اکلیل که با ژل مو مخلوط شده است هم همیشه یک ایده جذاب است).

مدل موی موج دار


2. مدل موی باب موجدار راحت


این موهای موجدار شانه شده که در آن‌ها نوک موها آزاد و رها هستند، بدون هیچ زحمتی به شما یک ظاهر بسیار مدرن و شیک می‌بخشد که از سبک رترو الهام گرفته شده است. به موهایتان یک لایه بسیار نازک از اسپری براق‌کننده بزنید تا ظاهر جذاب‌تری پیدا کند.

مدل موی باب موج دار


3. موهای با چین و شکن‌های طبیعی


از آنجایی که موهای با فرهای بندانگشتی در دهه 1920 یکی از مدل موهای سمبلیک به شمار می‌رفت، استفاده از چین و شکن‌های طبیعی موهایتان یک روش عالی برای مدرن و امروزی کردن این ظاهر کلاسیک است. برای استفاده از این ظاهر طبیعی در دهه 2020 می‌توانید بقیه موهایتان را در یک دم‌اسبی زیبا جمع کنید.

مدل موی فر موج دار


4. موهای موج‌دار پره پره


موهای پره پره موج جدیدی از فمینیسم ناموافق بود که در آن، زیبایی جزء مهمی از جنبش بود. در این جنبش موهای باب کوتاه جایگزین موهای بلندی شد که از زنان انتظار می‌رفت داشته باشند و استفاده از موج‌های بندانگشتی یک راه میانبر برای آن بود که رقت کمتری صرف آرایش موها شود. نتیجه این ترکیب، یک مدل موی خیره‌کننده سمبلیک شد که بیشتر از یک قرن است محبوبیت خود را حفظ کرده است.

مدل موی موج دار پره پره


5. موهای موجدار نرم به‌روزرسانی شده


برای داشتن یک ظاهر ملایم‌تر با استفاده از موهای موج‌دار و کوتاه، می‌توانید موهایتان را با استفاده از یک شانه با دندانه‌های متوسط به سادگی به یک سمت سرتان برس بکشید و انتهای موهایتان را با استفاده از گیره انتخابی‌تان محکم کنید. این مدل موی موجدار به‌روزرسانی شده رمانتیک و مدرن است، اما هنوز هم یادآور حالاتی از مدل‌های مو در دهه 1920 است.

مدل موی موج دار


6. مدل موی باب مصنوعی


عکسمدل‌های موی کوتاه گرایش جدیدی بودند که در دهه 1920 محبوب شدند، با این وجود کوتاه کردن یک‌باره همه موها برای زنان کار آسانی نبود. بسیاری از زنان از مدل موی باب مصنوعی استفاده می‌کردند تا توهم بینایی یک موی کوتاه را ایجاد کنند و این مدل باب مصنوعی هنوز هم یک حقه عالی برای آن است که در هر مناسبتی، یک ظاهر فریبنده و متفاوت داشته باشید.

برای داشتن این مدل مو، ابتدا موهایتان را با اندازه دلخواهتان موجدار کنید، سپس آن‌ها را با یک دم‌اسبی شل در پایین سرتان ببندید و دنباله دم‌اسبی را از حد گردنتان به داخل موهایتان برگردانید. سپس شروع کنید به مرتب کردن موهایتان و آن‌ها را دسته دسته به اندازه دلخواهتان مرتب کنید و در جای خود قرار دهید.

مدل موی باب مصنوعی


7. مدل موی موجدار مجسمه‌ای


روش‌های مختلفی برای پیاده‌سازی این مدل مول دوست‌داشتنی دهه 20 وجود دارد. اگر یک سری تخصصی برای موجدار کردن مو ندارید، می‌توانید از یک اتو موی فر کننده استفاده کنید. موهایتان را از فرق سر تا نوک موها موجدار کنید و کاری کنید که در آخر، نوک موها به سمت بیرون تاب برداشته باشند. اجازه بدهید موهای موجدارتان خنک شوند و سپس آن‌ها را به شکل دلخواهتان در بیاورید و بعد به موهایتان اسپری نگه‌دارنده حالت مو بزنید.

مدل موی موج دار مجسمه ای


8. استایل خودتان را ایجاد کنید


کار حالت دادن به موهایتان را با سشوار کشیدن موهایتان شروع کنید. با یک برس گرد به موهایتان یک حالت اولیه بدهید تا بعداً با استفاده از اتو مو آن‌ها را به خوبی مرتب کنید. این کار باعث ایجاد حس حرکت و حجم دهی به موهایتان می‌شود و این حجم اضافی، به شما کمک می‌کند که موهایتان را بهتر مرتب کنید.

مدل موی موج دار بلوند


9. مدل موی باب برس کشیده شده


برای آن که ظاهر طبیعی‌تری داشته باشید، می‌توانید مدل باب ژل زده را با یک مدل باب فرفری برس کشیده شده جایگزین کنید. برس کشیدن موهای فرفری‌تان در ابتدا ممکن است وحشت‌آور به نظر برسد، اما نترسید و موهایتان را کاملاً برس بکشید. سپس روی آن‌ها دست بکشید تا پف و حجم اضافی موهایتان کمتر شود و در آخر، فرم نهایی موها را با استفاده از یک اسپری مو، ثابت کنید.

مدل موی برس کشیده شده


10. مدل موهای با لبه منحنی


وقتی در حال پیاده‌سازی هر مدل موی الهام گرفته شده از دهه 20 هستید، مهم نیست که موهایتان چقدر بلند است، داشتن یک لبه موی منحنی همیشه یک مشخصه تعیین‌کننده است. حتی اگر این لبه منحنی تنها ویژگی موهای شما باشد، باز هم اثر خود را بر جا می‌گذارد.

مدل موی لبه منحنی


11. موهای بافته شکل دار


ژورفین بیکر –که یکی از خواننده‌ها و رقصنده‌های سمبلیک و ماندگار در جاز بود – اغلب جلوی موهایش بر روی پیشانی‌اش را با استفاده از ژل شکل دار و محکم می‌کرد. ما عاشق این مدل موی بافته شده شکل دار هستیم که همان تأثیر ماندگار و دقیق را ایجاد می‌کند.

مدل مویبافته شکل دار


12. موهای موجدار پری‌وار


اگر ترجیح می‌دهید به جای استفاده از ژل، یک ظاهر طبیعی‌تر داشته باشید، می‌توانید به جای آن از سفیده تخم مرغ بر روی موهایتان استفاده کنید. ثابت شده است با استفاده از این روش که در دهه 1920 آزمون و خطا شده است، علاوه بر آن که تارهای مو تغذیه می‌شوند، حالت موها هم حفظ می‌شود و در نهایت موهایی براق و سالم خواهید داشت.

مدل موی موج دارپری وار


13. موهای موجدار بندانگشتی دراماتیک


برای داشتن یک مدل موی موجدار بندانگشتی زیبا، به این موارد نیاز خواهید داشت: یک ژل یا لوسیون موی قوی برای آنکه کمک کند موهایتان شکل جدیدشان را حفظ کنند، یک شانه دندانه‌دار مناسب برای آن که موهایتان را در جهت موردنظرتان شانه کنید و چند گیره موی سر که با استفاده از آن‌ها بتوانید دسته‌های مویتان را در محلشان محکم کنید.

مدل موی موج داربند انگشتی


14. موهای فر سنجاق شده


مدل موی فر سنجاق شده معمولاً برای موهای بلندتر استفاده می‌شود تا به آن‌ها کمک کند تا ظاهر فرشان را حفظ کنند. این مدل مدرن الهام گرفته شده از موهای فر سنجاق شده که این روزها همه جا مورد استقبال قرار گرفته است، ثابت کرده که از روش فر کردن می‌توان برای موهای کوتاه‌تر هم استفاده کرد تا به آن‌ها بافت و جذابیت بیشتری بخشید.

مدل موی فرسنجاق شده


15. مدل موی پر زرق و برق گتسبی


در طول دوران ستاره جاز، گتسبی، همه چیزهای مورد استفاده زنان کوتاه‌تر و آویزان‌تر بودند، از جمله موهایشان! موها با استفاده از بیگودی فر می‌شدند که حالتشان چندین روز دوام داشته باشد و به راحتی بر روی شانه‌ها رها می‌شدند و برای تکمیل کار از یک پیراهن پر زرق و برق استفاده می‌شد تا با کمترین تلاش، بهترین نتیجه ممکن را بگیرند.

مدل موی پرزرق و برق


16. مدل موی باب n شکل


با آن که بسیاری از مدل‌های موی باب مورد استفاده در دهه 20 بالاتر از استخوان گونه بودند، اما بعضی از این مدل‌ها کمی بلندتر بودند و در آن‌ها، نوک موها به سمت بیرون حالت داده می‌شد تا ظاهر ملایم‌تری داشته باشد. این ورژن صاف و لخت از مدل موی باب، یک ورژن شیک و امروزی الهام گرفته شده از مدل‌های قدیمی‌تر است که می‌توانید آن را در طول دهه 2020 امتحان کنید.

مدل موی N شکل


17. مدل موی به‌روزرسانی شده با جزییات


حالت دادن همه موهای سر به شکل موج‌های S شکل کار بسیار زمان‌گیری است. بار بعدی که می‌خواهید یک مدل موی موجدار را امتحان کنید، به جای حالت دادن همه موهایتان تنها قسمت‌های جلویی و لبه موهایتان را به دقت حالت بدهید تا به سرعت، یک ظاهر باب مد داشته باشید.

مدل موی موج دارS شکل


18. موهای سنجاق شده بدون نقص


چه کسی گفته است همه مدل‌های موی موجداری که سنجاق می‌شوند باید حتماً ظاهر خیسی داشته باشند؟ با این همه ابزارآلات و ترفندهای آرایشی که امروزه در اختیار داریم، حالت دادن موها از همیشه آسان‌تر شده است. اکنون، می‌توانید از بابلیس فر کننده‌تان استفاده کنید تا به راحتی موهایتان را به شکل فر یا موجدار مورد علاقه‌تان دربیاورید.

مدل موی سنجاق شده


19. هدبندهای جواهرنشان


لباس‌های جواهر دوزی شده و سنگینی که اغلب در سال‌های دهه 1920 مورد علاقه بانوان بودند بیشتر اوقات با هدبندها یا گیرسرهایی همراه می‌شدند که آن‌ها هم پر زرق و برق و جواهرنشان بودند. شاید این هدبندهای جواهرنشان دوباره خودشان را با ترند جدید 2020 استفاده از هدبند هماهنگ کنند! تنها گذر زمان می‌تواند این را نشان بدهد!

مدل موی موج دار با هد بند


20. موهای مدرن در یک طرف صورت


اگر شما هم از طرفداران استایل‌های آویزان هستید و معمولاً وقتی موهایتان را جمع می‌کنید، دسته‌ای از آن‌ها را کنار صورتتان آویزان باقی می‌گذارید، شاید این مدل موی حالت دار و برس کشیده شده که تنها در یک طرف صورت آویزان می‌شود همان چیزی باشد که برای امتحان کردن یک مدل موی خیره‌کننده و زیبای الهام گرفته شده از دهه 1920 به آن نیاز دارید.

مدل موی یک طرفه

بیشتر بخوانید: 28 تا از بی‌نظیرترین مدل موهای متوسط تا سرشانه

مطالب مرتبط