25 رنگ از خانواده قهوه‌ای شکلاتی که برای تمام فصول سال مناسبند

25 رنگ از خانواده قهوه‌ای شکلاتی که برای تمام فصول سال مناسبند

17 اردیبهشت 1401

با آن که ما عاشق هایلایت‌های بلوند و بازی با رنگ موهای پلاتینه هستیم، اما رنگ موی خانواده قهوه‌ای و به خصوص رنگ موی قهوه‌ای-شکلاتی جذابیت منحصر به فردی دارد که قابل انکار نیست. این رنگ مو با تنالیته‌های مختلفی از رنگ پوست هم‌خوانی دارد و در کنار چشمان سبز، آبی و فندقی بسیار خیره‌کننده می‌شود. لازم به ذکر نیست که آرایش مکمل این رنگ مو، تنالیته‌های طلایی و برنزی است. رنگ موی قهوه‌ای-شکلاتی که در تمام فصل‌های سال چشم‌نواز است، یک ظاهر کلاسیک، شیک و در عین حال مدرن و جذاب دارد.

فرقی ندارد که موهای شما به طور طبیعی تیره است، و یا موهای روشنی دارید و به دنبال یک تغییر دراماتیک در ظاهرتان هستید، شاید الان بهترین زمان برای آن باشد که به سراغ رنگ موهای تیره بروید! اولیویا کازونوا و جکسی که هر دو از متخصصان به نام رنگ مو در شهر لندن هستند، در ادامه‌ی این مطلب کاربردی‌ترین ترفندها و نکات برای داشتن رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی را با شما درمیان می‌گذارند.

بهترین نکته در رابطه با رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی آن است که طیف رنگی بسیار وسیعی را پوشش می‌دهد. کازانوا می‌گوید: «شما می‌توانید یک رنگ موی غنی و تیره داشته باشید و یا اگر بخواهید، هایلایت‌های روشنی در قسمت‌های مختلف موهای‌تان ایجاد کنید تا علاوه بر دادن تنوع به رنگ زمینه‌ی موها، رنگ موی‌تان ظاهری سه‌بعدی به خود بگیرد. انتخاب شما تنها به این بستگی دارد که چه چیزی را بیشتر می‌پسندید».

حقایق سریع در رابطه با رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی

انتخاب رنگ:

در حالی که رنگ موی شیرشکلاتی تنالیته‌هایی از رنگ‌های بلوند و برنزی دارد، رنگ موی شکلاتی تیره غنای بیشتری دارد و ته‌رنگی از تنالیته‌های قرمز و بنفش دارد. کازانوا می‌گوید: «زمانی که می‌خواهید رنگ موی مناسب‌تان را انتخاب کنید، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، رنگ چشم و تنالیته‌ی رنگ پوست‌تان است. برای مثال اگر تنالیته‌ی طبیعی رنگ پوست‌تان به سمت رنگ زیتونی گرایش دارد، بهترین گزینه یک رنگ قهوه‌ای با تنالیته‌ی بسیار گرم است که پس‌زمینه‌ی سبز رنگ پوست‌تان را متعادل کند. میزان نیاز به نگهداری: رنگ‌های خانواده‌ی قهوه‌ای نیاز به مراقبت بسیار کمی دارند. اما اگر موهای شما به طور طبیعی بلوند و خیلی روشن است، وقتی که ریشه‌ی موهایتان درمی‌آید، یک مرز مشخص بین ریشه‌ی روشن موها و قسمت‌های رنگ شده و تیره به وجود می‌آید. بنابراین شاید مجبور باشید هر چهار تا شش هفته یک بار برای رنگ کردن ریشه‌ی موهایتان به سالن آرایشی مراجعه کنید.

رنگ‌های مشابه:

فندقی، آمبره قهوه‌ای، قهوه‌ای دودی و قهوه‌ای موکا:

هزینه: چون این رنگ مو در یک مرحله اعمال می‌شود، هزینه‌ی رنگ موی شما زیاد نخواهد بود.

ادامه مطلب را دنبال کنید تا علاوه بر دیدن عکس‌های متعدد از انواع رنگ‌های خانواده قهوه‌ای شکلاتی، برای رنگ موی انتخابی بعدی‌تان ایده بگیرید!


1. موهای فر شیرشکلاتی


موهای فر شیرشکلاتی

بازیگر معروف، گوگو امباتارو، این روزها موهای فرفری با رنگ موی شیرشکلاتی دارد، و ما عاشق ظاهر جدید او هستیم! ظاهر این بازیگر جذاب به زیبایی نشان می‌دهد که این رنگ مو چقدر می‌تواند برازنده و شیک باشد. علاوه بر آن، فرهای طبیعی موهای او زیبایی رنگ مویش را دو برابر کرده است.


2. قهوه‌ای شکلاتی با تنالیته‌ی طلایی


رنگ مو قهوه‌ای شکلاتی با تنالیته‌ی طلایی

به عکس بالا از اشلی گراهام نگاه کنید که در آن با ترکیب رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی با تنالیته طلایی‌اش با موهای نسبتاً صاف با پیچ ‌و تاب‌های بزرگ، ظاهری بی‌نهایت طبیعی و غنی، اما در عین حال جذاب و خواستنی دارد!

ترفند تخصصی: این که رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی در یک مرحله زده می‌شود به آن معنی نیست که بعدها نتوانید تنالیته‌های دیگری به آن اضافه کنید. جکسی می‌گوید: «من همیشه به مشتریانی که موهای حالت‌دار، فرفری یا مجعد دارند توصیه می‌کنم که چند دسته‌ی کوچک هایلایت به رنگ موی‌شان اضافه کنند تا حجم موهایشان بهتر و بیشتر به چشم بیاید. اضافه کردن هایلایت به رنگ موی این دسته از مشتریان باعث می‌شود که بافت طبیعی موهای‌شان بیشتر دیده شود و ظاهری جذاب‌تر و امروزی‌تر داشته باشند.»


3. شکلاتی با تنالیته‌ی ملایم


رنگ مو شکلاتی با تنالیته‌ی ملایم

هر دو متخصص رنگ مویی که ما را در نوشتن این مقاله یاری کردند، تأیید می‌کنند که رنگ موی جدید امیلی راتایکوفسکی می‌تواند برای خیلی‌ها الهام‌بخش باشد. در واقع او با این رنگ موی شکلاتی با تنالیته ملایمش، ایده قدیمی جذاب بودن بلوندها را به چالش کشیده است. از سالن‌های نمایش مد گرفته تا فرش قرمزهای مختلف، مطمئناً او هر کجا که پا می‌گذارد همه‌ی چشم‌ها را به سوی خود خیره می‌کند. جکسی می‌گوید یک مثال دیگر برای این قاعده، بِلاحدید است که با موهای قهوه‌ای درخشانش، واقعاً از بسیاری از بلوندها جذاب‌تر است.


4. هایلایت‌های گرم


رنگ مو هایلایت‌های گرم

در حالی که زندایا به حق به عنوان ملکه‌ی مدل‌های مختلف مو شناخته می‌شود، اما با دیدن رنگ موی جدید او در عکس‌های اخیرش، ما احساس می‌کنیم که این موهای بافته شده با رنگ قهوه‌ای شکلاتی و هایلایت‌های گرمش، یکی از بهترین و خاص‌ترین مدل‌های موی چند سال اخیر او بوده است.


5. قهوه‌ای طبیعی


رنگ مو قهوه‌ای طبیعی

یکی دیگر از مدل‌هایی که به خاطر موهای قهوه‌ای طبیعی‌اش مشهور است، تیلور هیل است که معمولاً در آرایش‌اش از رژلب‌های قرمز و خیره‌کننده استفاده می‌کند. جکسی می‌گوید: «برای آن که یک رنگ موی شیرشکلاتی طبیعی مانند رنگ موی تیلور در عکس بالا داشته باشید، باید از تنالیته‌های مسی و طلایی در رنگ موی‌تان استفاده کنید. اما برای داشتن یک رنگ قهوه‌ای شکلاتی تیره‌تر که تنالیته‌ی سردی داشته باشد، می‌توانید از تنالیته‌های قرمز و مسی استفاده کنید که گرما و فریبندگی شکلات واقعی را تداعی می‌کنند.


6. قهوه‌ای و پرکلاغی


رنگ مو قهوه‌ای و پرکلاغی

رنگ موهای بِلاحدید معمولاً بین پرکلاغی و قهوه‌ای شکلاتی بازی می‌کند. او واقعاً یک دختر رویایی با موهای تیره است و رنگ موهایش آنقدر فارغ از زمانند که می‌توانید در هر فصلی از سال آنها را انتخاب کنید. باید اشاره کنیم که موهای بلا به صورت طبیعی بلوند است و مانند خواهرش جی‌جی می‌توانست یک بلوند امروزی باشد، اما با وجود آن که این موهای بلوند نگهداری از رنگ موی قهوه‌ای را برای او سخت‌تر می‌کند، اما باز هم او جذابیت رنگ موی قهوه‌ای را ترجیح می‌دهد و حاضر است برای نگهداری از رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی فوق‌العاده­اش، وقت و هزینه‌ی بسیار زیادی صرف کند.

بیشتر بخوانید: رنگ موی چشم ببری


7.  موهای مواج قهوه‌ای


موهای مواج قهوه‌ای

وقتی که یک سوپراستار تراز اول مانند نرمانی باشید، مجبورید مدام استایل و رنگ موی‌تان را تغییر بدهید. به نظر شخصی من، یکی از بهترین ترکیب‌های رنگ و مدل موی نرمانی در چند سال گذشته، این ترکیب موی قهوه‌ای شکلاتی و دم اسبی با موهای تاب‌دار است که در عکس بالا می‌بینید.


8. هایلایت‌های طلایی


هایلایت‌های طلایی

به عکس بالا از مدل معروف جاسمین توکس نگاه کنید! موهای قهوه‌ای او با هایلایت‌های بسیار متناسب طلایی‌اش به اندازه‌ی چهره‌ی جذاب و دلربایش جلب توجه می‌کند. می‌توانید ببینید که این هایلایت‌ها چقدر متناسب و زیبا هستند و تصور کنید که با تابیدن نور خورشید بر روی آنها، چقدر زیباتر هم می‌شوند!

حالا که حرف از نور آفتاب شد، بهتر است اشاره کنیم که یکی از چیزهایی که با داشتن رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی باید از آن پرهیز کنید، تابش بیش از حد نور آفتاب بر روی موهای‌تان است. به گفته‌ی کازانوا تابش بیش از حد نور آفتاب باعث اکسیده شدن رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی و به وجود آمدن تنالیته قرمز و نارنجی در آن می‌شود.


9. تنالیته‌های تیره‌تر


رنگ مو تنالیته‌های تیره‌تر

کنار هم قرار گرفتن یک رنگ موی تیره‌تر و یک رنگ پوست روشن‌تر، مانند چیزی که در عکس بالا از کِیتلین دِوِر می‌بینید، تضاد ملایمی بین رنگ پوست و رنگ مو ایجاد می‌کند که بسیار دلنشین است. علاوه بر آن تیرگی بیشتر رنگ موهایش باعث شده است که رنگ چشمانش روشن‌تر به نظر برسد.


10. موهای فرفری سالم و تیره


موهای فرفری سالم و تیره

یکی از نکاتی که در زمان انتخاب رنگ مو باید حتماً به آن توجه داشته باشید، بافت و حالت طبیعی موهای‌تان است. این یکی از مواردی است که جکسی همیشه در نظر می‌گیرد، به خصوص وقتی که با مشتریانی سر و کار دارد که موهایشان به طور طبیعی فرفری است، مانند بازیگر مشهور هملیتن آلوم و همین‌طور خواننده پرطرفدار جازمین جونز.


11. عمیق و چندبعدی


رنگ مو عمیق و چندبعدی

ما همیشه تحت تأثیر ظاهر جذاب ایسا را قرار می‌گیریم، لبخندش، زیبایی چهره‌اش و صدالبته موهای طبیعی فرفری‌اش. ترکیب هر سه‌ی این موارد را می‌توانید در عکس بالا مشاهده کنید. جکسی می‌گوید: «این رنگ موی چندبعدی خاص از آن مواردی نیست که بتوانید به سادگی و در خانه برای خودتان امتحانش کنید. اگر واقعاً می‌خواهید رنگ مویتان شبیه به این عکس باشد، باید حتماً کار را به یک متخصص حرفه‌ای بسپارید.»

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای تابستانی که می‌توانید در سال 2022 امتحان کنید!


12. قهوه‌ای جهانی


رنگ مو قهوه‌ای جهانی

این واقعاً مهم است که در زمان مشاوره با متخصص رنگ مویتان، از او بخواهید بهترین تنالیته‌ای که با رنگ پوست‌تان بیشترین میزان هم‌خوانی را دارد به شما پیشنهاد بدهد، درست مانند امیلیا کلارک با ظاهر جدیدش. بسیاری از ما او را با رنگ موی پلاتینی نقره‌ای‌اش در کاراکتر مادر اژدها در سریال افسانه‌ای بازی تاج و تخت به یاد می‌آوریم، اما بهتر است بدانید که این روزها او هم موهای قهوه‌ای تیره‌ای دارد، و خب، ما که عاشق آن هستیم!


13. رنگ موی تعدیل‌شده


رنگ موی تعدیل‌شده

یکی از بهترین چیزهایی که ما در رابطه با ویکتوریا بکهام دوست داریم این است که: او به خوبی می‌داند که چه چیزی به او می‌آید و چه چیزی به او نمی‌آید! بدون تردید موهای قهوه‌ای جذاب او یکی از موادی است که نظرش را هرگز در مورد آن تغییر نمی‌دهد. مانند بسیاری دیگر از سلیبریتی‌ها، او هم در آغاز موهایی بلوند داشت. اما کم‌کم موهایش را تیره‌تر کرد و سالهاست که موهای قهوه‌ای تیره‌ای دارد.

حتی اگر موهای شما به طور طبیعی تیره و نزدیک به رنگ موی انتخابی‌تان است، باز هم بهتر است هر شش تا ده هفته یک بار ریشه موهای‌تان را رنگ بزنید تا یک‌دستی رنگ مویتان حفظ شود، درست مانند ویکتوریا بکهام!


14. قهوه‌ای خاکی


رنگ مو قهوه‌ای خاکی

انتخاب جدید سَم‌مک‌نایت برای رنگ مویش یک رنگ قهوه‌ای خاکی ملایم است. با یک نگاه به جدیدترین عکس‌های او، شما هم تصدیق می‌کنید که این رنگ مو چقدر خاص و دلنشین است. اگر شما هم وسوسه شده‌اید که این رنگ مو را امتحان کنید بهتر است از یک ماسک موی تغذیه‌کننده و آبرسان بسیار قوی استفاده کنید.

ماسک‌های مو علاوه بر رساندن مواد مغذی به ریشه‌های مو، به آبرسانی ساقه مو هم کمک می‌کند و باعث می‌شوند که آسیب‌های ناشی از رنگ مو به کمترین مقدار خود برسد. جکسی می‌گوید: «با این که ما معمولاً در سالن آرایشی‌مان بعد از زدن رنگ مو برای مشتریان، از یک ماسک موی تغذیه‌کننده و آبرسان بسیار قوی استفاده می‌کنیم، اما این کافی نیست. اگر می‌خواهید شادابی و درخشش موهایتان مدت زمان بیشتری حفظ شود، باید حتماً استفاده از یک ماسک موی مناسب را در روتین مراقبتی از موهایتان در منزل لحاظ کنید.»


15. قهوه‌ای اسپرسویی غلیظ


رنگ مو قهوه‌ای اسپرسویی غلیظ

درست است که در گذشته مندی‌مور رنگ موهای بسیار متنوعی را امتحان کرده است، اما سالهاست که رنگ موی مورد علاقه او یک رنگ قهوه‌ای اسپرسویی تیره با هایلایت‌های ملایم برنزی است. این یک ظاهر کلاسیک و شیک است که داشتن آن برای مندی دردسر زیادی به همراه دارد. زیرا رنگ موی مندی به طور طبیعی بلوند است و به همین دلیل مجبور است برای تجدید رنگ ریشه‌های مویش زود به زود به سالن آرایشی مراجعه کند. کازانوا می‌گوید: «فاصله بین مراجعات شما به سالن آرایشی، به میزان اختلاف بین رنگ موی طبیعی‌تان و رنگ موی انتخابی‌تان بستگی دارد. هر چه این اختلاف بیشتر باشد، باید برای تجدید رنگ موی ریشه زودتر به سالن آرایشی مراجعه کنید. هر چند به نظر شخصی من این چندان هم چیز بدی نیست، زیرا می‌توانید هم‌زمان با رنگ زدن ریشه‌های مو، رنگ بقیه موهایتان را هم شاداب‌تر کنید.»

ترفند تخصصی: از یک براق‌کننده مناسب استفاده کنید! این کار باعث می‌شود که یک رنگ موی کاملاً معمولی به یک رنگ موی بسیار شیک و متفاوت تغییر کند. با آن که معمولاً توصیه می‌شود براق‌کننده‌های مو فقط توسط متخصصین آموزش‌دیده استفاده شوند، اما اخیراً محصولات براق‌کننده مویی به بازار آمده‌اند که شما می‌توانید آنها را در منزل و بدون کمک هیچ فرد حرفه‌ای استفاده کنید.


16. موج‌های براق


رنگ مو با موج‌های براق

ظاهر جدید کایا گِربِر با موهای بلند قهوه‌ای درخشانش الهام‌بخش بسیاری برای داشتن رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی شده است. توصیه کازانوا آن است که از یک محصول براق‌کننده‌ی مو استفاده کنید. به گفته‌ی او، می‌توانید این محصول را با نرم‌کننده‌ی مو سرتان مخلوط کنید و یا آن را به تنهایی و پس از شست‌وشو، به موهایتان بزنید.

اگر از طرفداران گِربِر نیستید، نظرتان در مورد مادر سوپرمدلش، سیندی‌کرافورد چه است؟ به نظر ما که مشخصه‌ی منحصر به فرد این مادر و دختر، داشتن موهای براق، بلند و زیبایشان است.


17.  قهوه‌ای فارغ از زمان


رنگ مو قهوه‌ای فارغ از زمان

وقتی که در مورد موهای سالم و طبیعی تیره صحبت می‌کنیم، بدون شک یکی از اولین کسانی که به ذهن ما خطور می‌کند، هِیلی‌استینفیلد است که با داشتن موهای نسبتاً بلند قهوه‌ای ساده، تعریف جدیدی از جذابیت موهای تیره را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: 25 ایده رنگ موی مسی که هر کسی را وسوسه می‌کند!


18. مدل موی باب با نوک موهای قهوه‌ای


مدل موی باب با نوک موهای قهوه‌ای

یکی دیگر از ستاره‌های مورد علاقه‌ی ما، لوسی‌هِیل است که از موهای سیاه پرکلاغی گرفته تا بلوند هایلایت، هر رنگی که فکرش را بکنید را امتحان کرده است. با آن که ما به هر حال از طرفداران او هستیم، اما قطعاً این مدل موی باب با نوک موهای قهوه‌ای یکی از شیک‌ترین و خاص‌ترین مدل‌های موی او است.


19. فرهای با اعتماد به نفس


فرهای با اعتماد به نفس

زی‌زی‌بیتز همیشه انتخاب‌های خوبی دارد و بله، موهای فر طبیعی او جذابیت منحصر به فردی دارند. علاوه بر آن، ما عاشق این هستیم که چه طور زی‌زی با پذیرفتن حالت طبیعی موهایش و استفاده از مدل‌های موی جسورانه، بدون صرف هیچگونه تلاش، وقت و انرژی، ظاهری مدرن و امروزی دارد. شاید ایده‌ی بدی نباشد که همه‌ی ما این کار را بکنیم!


20.  تنالیته‌های اسپرسویی


 

رنگ مو تنالیته‌های اسپرسویی

از زمانی که شی‌فیچر کارش را شروع کرده است، موهای قهوه‌ای اسپرسویی او جزئی جدانشدنی از ظاهرش بوده‌اند. با این که او در طول این مدت بارها مختصصان رنگ مو و آرایشش را عوض کرده است، و بعضی وقت‌ها هایلایت‌هایی با رنگ عسلی در موهایش می‌بینیم، اما او تقریباً همیشه به رنگ موی زمینه‌ای جذابش وفادار مانده است.


21.  بافت‌های ظریف و جذاب


بافت‌های ظریف و جذاب

بافت‌های ظریف و جذاب موی آماندا استنبرگ کاری از آرایشگر و متخصص استایل سلیبریتی‌ها، ورنون فرانکوییس است که مسئول انتخاب آرایش و مدل موی آماندا در مراسم اسکار 2019 بود. همانطور که در عکس بالا می‌بینید، رنگ موی قهوه‌ای و خاص آماندا جذابیت دوچندانی به آرایش موی سرش داده است!


22. قهوه‌ای براق ابریشمی


رنگ مو قهوه‌ای براق ابریشمی

بابی الیوت آرایشگری است که موهای قهوه‌ای براق و ابریشمی کِنیا کینسکی‌جونز در عکس بالا را طراحی و پیاده‌سازی کرده است. او در این طراحی ساده تنها از یک هدبند استفاده کرده است که در پشت سر کنیا گره خورده است.


23.  موج‌های تیره‌رنگ رترو


موج‌های تیره‌رنگ رترو

طراح موج‌های تیره‌رنگ موی بینی‌فلداشتاین در عکس بالا هم الیوت است. این بازیگر پرطرفدار سریال بوک‌اسمارت، این روزها با رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی‌اش ظاهر متفاوتی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: 6 راه حل برای داشتن موهای بلند و سالم


24.  هایلایت‌های تیره و روشن


هایلایت‌های تیره و روشن

جکسی می‌گوید: «هیچ اجباری در کار نیست که همیشه هایلایت‌های مو، بلوند و یا روشن‌تر از زمینه‌ی موهای اصلی باشند. بعضی وقت‌ها هایلایت‌های تیره می‌توانند به همان اندازه خیره‌کننده و جذاب باشند».

بیشتر بخوانید: تکنیک روبانی، جدیدترین روش هایلایت‌های تکه‌ای


25.  موهای فر بهاری


موهای فر بهاری

دیوید لوپز که معمولاً با اشلی گراهام کار می‌کند، این موهای فرفری جسورانه و خیره‌کننده را طراحی کرده است. او برای آنکه درخشندگی و حالت زیبای موهای اشلی را حفظ کند از یک ژل حالت‌دهنده و براق‌کننده استفاده کرده است.

توصیه نهایی: جکسی می‌گوید: «شما می‌توانید هر کدام از رنگ‌های قهوه‌ای شکلاتی بالا را انتخاب کنید. همه‌ی این رنگ‌ها زیبا، جذاب و مدرن هستند و نیاز چندانی به نگهداری ندارند. اما بهتر است از یک شامپوی بدون سولفات استفاده کنید تا درخشندگی و رنگ مورد نظرتان، مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.»

بیشتر بخوانید: آمبره قهوه‌ای، رنگ مویی که شیفته‌اش می‌شوید

 

 

مطالب مرتبط