نحوه صحیح مراقبت از موها

نحوه صحیح مراقبت از موها

26 تیر 1401

https://styley.ir/mag/21350-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7بسیاری از مشکلات مرتبط با مو مانند ریزش مو، موهای زبر و کدر، موخوره، شوره سر، شکستگی، سفیدی زودرس مو به دلیل عدم مراقبت مناسب از مو ایجاد می‌شود. مو نقش مهمی در ظاهر افراد دارد. بنابراین مراقبت زیادی می‌خواهد و این تنها با استفاده از محصولات طبیعی امکان پذیر است. در اینجا نکاتی در مورد نحوه مراقبت از موهای خشک یا هر نوع موی دیگری وجود دارد که می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید تا موهای فوق‌العاده نرم و ابریشمی داشته باشید.


نکات مهم در مورد مراقبت از مو


نکات مهم در مورد مراقبت از مو

چند نکته مراقبت از مو برای حفظ موهای سالم به شرح زیر است:

  1.  یک رژیم غذایی سالم و متعادل از مواد غذایی مناسب داشته باشید و برای جلوگیری از شکستن مو، به اندازه کافی آب مصرف کنید. پروتئین‌های بدون چربی، میوه‌ها، سبزیجات خام، غلات کامل، حبوبات، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی سالمون یا بذر کتان و محصولات لبنی مو را سالم نگه می‌دارند.
  2. محصولات مراقبت از موی طبیعی مانند لیمو، روغن نارگیل، سرکه و غیره استفاده کنید.
  • موهای خشک را با آب لیمو بشویید تا درخشندگی از دست رفته را برگردانید.
  • سرکه سیب را با آب مخلوط کنید تا موهایی درخشان داشته باشید.
  • عسل را روی پوست سر خود بمالید تا وز موها برطرف کنید.
  • عسل را در دو فنجان خامه تازه مخلوط کنید تا یک محصول طبیعی عالی برای موهای خشک درست کنید.

نکات مهم در مورد مراقبت از مو

  1.  از شامپوها و نرم کننده‌های طبیعی و ملایم حاوی موادی مانند کراتین، رزماری، پروتئین‌های گیاهی و عصاره جلبک دریایی استفاده کنید. بعد از شامپو کردن از نرم کننده استفاده کنید تا موهایتان را هیدراته کنید و به موهایتان درخشندگی بیشتری ببخشید همینطور راحت‌تر باز شود.
  2. به جای برس زدن موهای خیس از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید. شانه به موهای شما آسیب می‌رساند و باعث موخوره و آسیب به پوست سر شما می‌شود.
  3.  موهای خود را با حرارت کم خشک کنید، زیرا گرمای شدید به موها آسیب می‌رساند. فرکانس یا شدت گرمای استفاده شده از سشوار، اتوی مو و فر کننده را کاهش دهید.
  4. موهای خود را سه چهار  بار در روز برس بزنید تا پوست سرتان تحریک شود. روغن‌های طبیعی را تقویت می‌کند و بافت‌های مرده پوست سر را از بین می‌برد.
  5. موهای خود را هر 30 روز یکبار کوتاه کنید تا رشد آن‌ها افزایش یابد و مو خوره‌ها از بین بروند. این کمک می‌کند موهایتان راحت‌تر حالت بگیرند.

نکات مهم مراقبت از مو

برای شوره سر:

  • برای افزایش رشد مو، پوست سرتان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف شوره سر و روش‌های جلوگیری از آن

برای داشتن موهایی سالم و درخشان

  • روغن کرچک را برای رشد موهای سالم روی موهایتان بمالید.
  • مخلوطی از سفیده تخم مرغ، 2 قاشق روغن کرچک، 1 قاشق گلیسیرین را روی پوست سر و مو بمالید. بعد از اولین شستشو نتایج مشهودی را مشاهده خواهید کرد.
  • با روغن نارگیل گرم ماساژ دهید. سر خود را با یک حوله داغ بپوشانید و پس از یک ساعت یا بیشتر موهای خود را بشویید.

نکات مهم در مورد مراقبت از مو

برای جلوگیری از سفید شدن موها

  • مقداری mehendi، یک تخم مرغ، آبلیمو، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری را با هم مخلوط کنید. روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید 45 دقیقه بماند و با شامپوی ملایم بشویید.
  • یک فنجان انگور خشک را با 4 فنجان آب بجوشانید و کمی شکر به آن اضافه کنید. به جوشیدن ادامه دهید تا مقدار مایع به یک فنجان کاهش یابد. به همراه آن 2 فنجان mehendi، یک تخم مرغ، آبلیمو و عصاره انگور را مخلوط کرده و روی موها بمالید. بعد از دو ساعت بشویید.

نکات مهم در مورد مراقبت از مو

برای خوش حالت شدن موها

حنا به طور کلی خاصیت حالت دهندگی خوبی دارد و به موها کمک می‌کند که خوش حالت باشد.

امیدواریم این نکات مفید بوده باشد و مشکل شما را در مورد نحوه مراقبت از مو کاهش دهد. ما را در جریان نظرات خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: 7 مرحله ساده برای صاف کردن موهای مجعد و اشتباهاتی که باید از آن‌ها اجتناب کنید

مطالب مرتبط