چطور از کانسیلر استفاده کنیم؟

چطور از کانسیلر استفاده کنیم؟

14 آبان 1401

اگر می‌خواهید میکاپ حرفه‌‌ای داشته باشید، باید بدانید که چگونه از کانسیلر استفاده کنید. بله، خانم‌ها، مهم‌ترین مورد در آرایش روزانه شماست و به سادگی مالیدن آن روی پوست کار درستی نمی‌کند. کانسیلر ماده جادویی است که جای لک و جوش را روی پوست را محو می‌کند و با کمک آن آرایشی زیبا و جذاب خواهید داشت. آن روزهایی که حلقه‌های تیره زیر چشم این قدرت را داشتند که میکاپ شما را خراب کنند، گذشته است. بازار اکنون مملوء از انتخاب‌های زیادی از کانسیلرهای با برندهای مختلف است که خطوط ریز، چین و چروک، لکه‌های تیره و غیره را کاملاً محو می‌کند. حتی اگر به آرایش دخترانه و ملایم علاقه دارید و دوست دارید آن را ساده نگه دارید، این لوازم آرایش ضروری است. اما نتایج بسیار به فرآیند درخواست بستگی دارد. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا چند ترفند آرایشی که همه باید بدانند را به اشتراک بگذاریم تا اطمینان حاصل کنیم که کانسیلر خود را به درستی ترکیب می‌کنید. برای دانستن این ترفندها در ادامه مقاله با ما همراه باشید!


چگونه بافت و سایه کانسیلر را انتخاب کنیم؟


اولاً، بافت کانسیلر شما به اندازه رنگ آن مهم است. ثانیاً، برای رسیدن به مورد نظر خود به بیش از یک نوع کانسیلر نیاز دارید. محصولی که برای پوشاندن سیاهی زیر چشم خود استفاده می‌کنید، همان محصولی نیست که برای پنهان کردن جای جوش استفاده می‌کنید. ناحیه زیر چشم شما مقداری بنفش خواهد داشت و برای محو کردن آن باید از کانسیلری استفاده کرد که رنگ‌های نارنجی یا هلویی دارد. این رنگ نباید بیش از یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد تا از ایجاد دایره‌های سفید رنگ در ناحیه زیر چشم جلوگیری شود. برای پوشاندن لک یا لکه‌های تیره، از فرمول متراکم‌تری استفاده کنید (که با رنگ کرم پودر زیرساز میکاپ مطابقت داشته باشد)، و اگر لکه‌های قرمز در پوست شما وجود دارد، یک کمی رنگ سبز به خنثی کردن قرمزی لکه‌های پوست و پوشاندن آن کمک می‌کند. 


آموزش نحوه استفاده از کانسیلر 


اکنون که تصویر درستی از آنچه برای دستیابی به یک پایه عالی و بی‌نقص دارید، در اینجا یک آموزش ساده در مورد نحوه استفاده از کانسیلر آورده شده است. 
ابتدا کانسیلر میزنید یا کرم پودر؟ 
نحوه استفاده از کرم پودر مایع به این گونه است که ابتدا کرم پودر خود را به طور کامل بمالید، سپس کانسیلر بزنید زیرا به خودی خود به پوشاندن بسیاری از عیوب کمک می‌کند.


مرحله 1: پوست خود را آماده کنید


همیشه با زیرسازی شروع کنید! پوست خود را با یک کرم مرطوب کننده صورت تمیز، لایه‌برداری و مرطوب کنید، مقداری پرایمر بزنید و بعد از آن به سراغ آرایش خود بروید.


مرحله 2: حلقه‌های تیره زیر چشم را بپوشانید


چگونه کانسیلر زیر چشم بزنیم؟ از کانسیلری استفاده کنید که بیش از دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما نباشد. کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که ناحیه زیر چشم را با ایجاد دو مثلث معکوس و ترکیب آن‌ها با استفاده از برس یا بیوتی بلندر روشن کنید.


مرحله 3: قرمزی اطراف بینی را پنهان کنید


اگر قرمزی یا تغییر رنگ در اطراف بینی دارید، بهترین راه برای استفاده از کانسیلر این است که مقدار کمی از آن را مصرف کرده و کاملاً مخلوط کنید.


مرحله 4: جای جوش و لکه‌های تیره را پنهان کنید


اگر اسکار یا لک‌های آکنه دارید، برای یک میکاپ عالی و حرفه‌ای باید این نواحی را پنهان کنید و اجازه دهید بقیه پوست درخشان و سالم شما نفوذ کند. از یک برس کانسیلر کوچک استفاده کنید و کانسیلر را روی لکه‌ها بمالید و در حالی که آن را در پوست اطراف مخلوط می‌کنید، روی نواحی صاف کنید.


مرحله 5: کانسیلر خود را تنظیم کنید


بهتر است کانسیلر خود را با اسفنج فیکس کنید زیرا این کار از تکان خوردن محصول جلوگیری می‌کند. کمی پودر روی اسفنج خود بردارید و به آرامی آن را در نواحی که از کانسیلر استفاده کرده‌اید بمالید. برای بقیه قسمت‌های صورت خود از یک برس استفاده کنید و پودر را به آرامی در هر جای دیگر بمالید تا ظاهری طبیعی، مات و یکدست داشته باشید.


چگونه از کانسیلر به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنیم؟


شما می‌توانید کانسیلر خود را به دلیل تطبیق‌پذیری آن به عنوان زیرسازی دو برابر کنید! بنابراین، اگر فراموش کرده‌اید که فونداسیون تهیه کنید، نترسید! در اینجا نحوه استفاده از کانسیلر و استفاده از آن برای ساخت پایه آرایش آورده شده است.

  1. فرمولی را انتخاب کنید که دوست دارید، چه کرم یا کانسیلر مایع، مطمئن شوید که دو رنگ دارید یکی مطابق رنگ پوستتان و دیگری برای روشن کردن نواحی زیر چشم.
  2. از یک برس گیره‌دار استفاده کنید زیرا این برس‌ها مقدار زیادی محصول را جذب نمی‌کنند و مطمئناً نمی‌خواهید میکاپ شما پف کرده به نظر برسد.
  3. آن را در کانسیلر آغشته کنید و از ناحیه زیر چشم شروع کنید. شما اکنون در حال پنهان کردن و هم‌زمان روی پایه خود هستید.
  4. اطمینان حاصل کنید که مقدار یکنواخت محصول و رنگ در سراسر صورت خود دارید و آن را کاملاً ترکیب کنید.
  5. .وقتی این کار را تمام کردید، با یک برس از کمی پودر گردگیری استفاده کنید و آن را روی تمام نواحی لازم بمالید (درست مانند روشی که کرم پودر خود را تنظیم می‌کنید).
  6. اکنون که پایه شما آماده است، می‌توانید با محصولات اضافی مانند رژگونه یا برنزه وارد شوید و کار را تمام کنید!

 


انتخاب و استفاده از کانسیلر


در اینجا مجموعه‌ای از نکات و ترفندها وجود دارد که هنگام استفاده از کانسیلر به کار می‌آیند. همچنین به نحوه استفاده از کانسیلر برای میکاپی حرفه‌ای‌تر نگاهی بیندازید. بیایید یک نگاهی بیندازیم!
ابتدا زیرسازی و بعد کانسیلر اگر از کرم پودر استفاده می‌کنید، ابتدا آن را بزنید تا کار زیادی برای پوشاندن لک‌ها نداشته باشید. همچنین، اگر ابتدا از کانسیلر استفاده کنید، بیشتر آن را هنگام استفاده از کرم پودر پاک می‌کنید.
در مورد کانسیلر هرگز درباره کیفیت آن کوتاهی نکنید. روی یک محصول خوب سرمایه‌گذاری کنید که نرم‌تر و تمیزتر کار کند و کمتر خشک شود و حالت پف شدگی به خود نگیرد. 
برای جلوگیری از ریزش و محو شدن سایه چشم، ابتدا از کانسیلر برای پوشاندن پلک خود استفاده کنید.
برای حلقه‌های آبی یا بنفش زیر چشم از کانسیلر با رنگ هلویی استفاده کنید. از یک کانسیلر با رنگ زرد استفاده کنید تا رنگ پوست خود را یکدست کنید. و از کانسیلر سبز رنگ برای لکه‌ها و لکه‌های قرمز استفاده کنید.
اگر می‌خواهید از چین و چروک شدن کانسیلر دور چشمتان جلوگیری کنید، بعد از استفاده از آن ناحیه را با دستمال پاک کنید تا از ته نشین شدن آن در چین‌های دور چشم جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید از کانسیلر به‌عنوان پایه‌ای استفاده کنید تا سایه رژ لب‌تان پاپ کند.
برای جلوگیری از خونریزی رنگ لب، با استفاده از یک برس با نوک باریک، لب‌های خود را با کمی کانسیلر بپوشانید. با این ترفند ساده، می‌توانیم لب‌ها را بزرگتر نشان دهیم


روش‌های استفاده از کانسیلر


اینکه چگونه یک کانسیلر می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای یک آرایش کامل عمل کند، قابل توجه است. اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که کانسیلرها همه کاره‌تر هستند. این محصولات آرایشی می‌توانند به عنوان تفاوت بین یک آرایش خوب و یک آرایش عالی و بی‌نقص وارد شوند! 
استفاده صحیح از کانسیلر برای داشتن پوشش مناسب بسیار مهم است و امیدواریم راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از کانسیلر بتواند به شما در تسلط بر این هنر کمک کند. شما می‌توانید از کانسیلر با کرم پودر یا به تنهایی استفاده کنید بسیار ساده و آسان است. با این حال، مطمئن شوید که محصولی با بافت و سایه مناسب انتخاب کنید که با نوع و تناژ رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. پس برای چی منتظری؟ از نکات و ترفندهای ذکر شده در بالا بیاموزید و آرایشی عالی و یکدست داشته باشید.


سوالات متداول درباره‌ی کانسیلر


آیا می‌توان از کانسیلر برای میکاپ روزانه استفاده شود؟ 
بله. اگر ویژگی‌های خاصی دارید که می‌خواهید هر روز آن‌ها را بپوشانید، استفاده روزانه از کانسیلر بی‌خطر است. با این حال، مطمئن شوید که آن را بردارید و در پایان روز پوست خود را به طور کامل تمیز کنید.
آیا می‌توان به تنهایی کانسیلر استفاده شود؟
بله. می‌توانید کانسیلر را به تنهایی به عنوان جایگزینی سبک برای کرم پودر استفاده کنید. با این حال، اگر می‌خواهید آن را به تنهایی بپوشید، به دنبال یک فرمول مرطوب کننده و ماندگار باشید.
آیا باید اجازه دهید کانسیلر قبل از ترکیب خشک شود؟
بله. اجازه دادن به کانسیلر روی پوست شما به مدت 10 تا 20 دقیقه قبل از مخلوط کردن، "پخت" نامیده می‌شود. این فرآیند محصولات را در پوست ذوب می‌کند و ترکیب را آسان‌تر می‌کند.
آیا برای بلند کردن کانسیلر از برس استفاده می‌شود؟
بله. برس کانسیلر به پوشاندن لکه‌ها و رنگدانه‌ها کمک می‌کند و دقت را در حین استفاده فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از پرایمر چیست؟

مطالب مرتبط