12 تمرین یوگا برای لاغری صورت

12 تمرین یوگا برای لاغری صورت

26 آذر 1401

تمرینات برای لاغری صورت با کاهش چربی صورت کاملاً مؤثر عمل می‌کند. یک ماه انجام منظم این تمرینات می‌تواند صورت شما را لاغر و کشیده نشان دهد. اگر صورتتان کمی چاق و گرد است اما می‌خواهید آن را به شکلی زیباتر و خوش فرم‌تر تبدیل کنید، این تمرین‌ها را به عنوان ورزش فرم‌دهی صورت امتحان کنید. برای انجام این تمرینات صورت به هیچ وسیله‌ای نیاز ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک تشک یوگا و 10-20 دقیقه از وقت خود در روز است. می‌توانید راحت بنشینید و 3 ست از هر تمرین را انجام دهید تا در چند روز نتایج قابل مشاهده را ببینید.یوگا تقریباً برای هر چیزی مؤثر است از حرکت عالی برای مبارزه با مشکلات پوستی گرفته تا حرکت مؤثر یوگا برای مبارزه با افسردگی استفاده می‌شود.
برای راحتی شما، 12 مورد از بهترین تمرینات یوگا برای لاغری صورت را انتخاب کرده‌ایم که می‌توانید هر روز در خانه انجام دهید. در اینجا نحوه انجام آن‌ها برای داشتن صورت لاغرتر آمده است. به پایین بروید!
یوگا صورت به اندازه سایر روش‌های لاغری که می‌توانید به آن‌ها متوسل شوید سریع نیست، اما طبیعی، بدون درد و طولانی مدت است. برخی از موارد ذکر شده در زیر را حداقل به مدت سه ماه امتحان کنید تا نتایج مثبت را مشاهده کنید.


1. Simha Mudra (ژست شیر)


ورزش صورت

فواید: سیمها مودرا تمام عضلات صورت شما را تحریک و تقویت می‌کند و یک ورزش عضلات صورت بحساب می‌آید. این یکی از بهترین آساناها برای صورت و غدد تیروئید در ناحیه گردن است.
روش کار: زانو بزنید و دستان خود را روی ران خود قرار دهید. فک خود را رها کنید و دهان خود را کاملاً باز کنید. زبان خود را با قدرت به سمت پایین، به سمت چانه بیرون بیاورید. در حین نفس کشیدن از طریق دهان، صدایی از پایین گلوی خود در آورید که صدای غرش شیر را تکرار می‌کند. تمرین را یکی دو بار تکرار کنید.


2. Jivha Bandha (ژست زبان قفل شده)


ورزش صورت

فواید: جایوا باندا صورت شما را اسکنه می‌کند و خط فک شما را شکل می‌دهد. همراه با آن، عضلات صورت شما را نیز تقویت می‌کند.
روش کار: در وضعیت نیلوفر آبی بنشینید. اگر وضعیت نیلوفر آبی به دلیل سفت بودن باسن یا استرس زانو راحت نیست، وضعیت نشستن ضربدری به اندازه کافی خوب است. دستان خود را به راحتی روی پاهای خود قرار دهید. نوک زبان خود را در مقابل دیواره بالایی دهان قرار دهید، طوری که می‌خواهید آن را به داخل دهان ببلعید. زبان خود را در این حالت نگه دارید، دهان خود را به آرامی و کاملاً باز کنید تا جایی که احساس کشیدگی در گلو و گردن خود کنید. یکی دو بار تکرار کنید. به طور معمول از طریق بینی نفس بکشید.


3. Jalandhar Bandha (قفل چانه)


ورزش صورت

فواید: جالاندار باندا صورت شما را شکل می‌دهد و عضلات صورت و خط فک شما را تقویت می‌کند. این یک موهبت برای افرادی است که چانه دوتایی دارند، زیرا ورزش در رهایی از آن‌ بسیار مؤثر است.
روش: در وضعیت نیلوفر آبی بنشینید یا یک تغییر از وضعیت نیلوفر آبی. تنفس عمیق. دستان خود را روی زانوها قرار دهید، جناغ را به سمت چانه بلند کنید و هنگامی که جناغ روی چانه قفل شد، سر را کمی به سمت جلو/پایین خم کنید. این وضعیت را نگه دارید.
نکته: هر حالت مراقبه‌ای ترجیح می‌دهید را انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که صاف نگه داشتن ستون فقرات و زانوها نزدیک به زمین بسیار مهم است.


4. Fish Face (صورت ماهی)


ورزش صورت

فواید: صورت ماهی ماهیچه‌های گونه شما را تقویت و کشش می‌دهد. این باعث می‌شود فرم صورت شما اصلاح شود.
روش: گونه‌ها و لب‌های خود را به سمت داخل بمکید و سعی کنید صورت ماهی را تکرار کنید. با نگه داشتن آن صورت، سعی کنید لبخند بزنید. در گونه‌ها و فک خود احساس سوختگی خواهید کرد. استراحت کنید و تمرین را تکرار کنید. این یکی از محبوب‌ترین تمرین‌های یوگا برای لاغری صورت است.


5. Mouthwash Technique (تکنیک دهانشویه)


ورزش صورت

فواید: تکنیک دهانشویه گونه‌های شما را تقویت می‌کند و دو چانه را دور نگه می‌دارد.
روش کار: دهان خود را با هوا پر کنید. هوای دهان خود را از یک گوشه به گوشه دیگر منتقل کنید مانند تمیز کردن دهان با دهانشویه. این روش را برای چند دقیقه ادامه دهید، استراحت کنید و چند بار تکرار کنید.


6. Cheek Uplift (بالا بردن گونه)


ورزش صورت

فواید: افزایش‌دهنده گونه برای گونه‌های شما عالی است، چربی موجود در آن‌ها را کاهش می‌دهد و از بهترین تمرین‌های چربی سوز است که صورت شما را تقویت می‌کند تا آن را جوان‌تر نشان دهد.
روش کار: راحت بنشینید و تا جایی که می‌توانید لبخند بزنید. حالا انگشت اشاره و وسط هر دو دستتان را روی هر دو گونه قرار دهید. با کمک انگشتان، گونه‌های خود را به سمت چشمان خود بلند کنید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید و استراحت کنید. تمرین را یکی دو بار تکرار کنید.


7. Chin Lift (لیفت چانه)


ورزش صورت

فواید: لیفت چانه از شر چانه مضاعف خلاص می‌شود و فک، گلو و گردن شما را کش می‌دهد.
روش: به راحتی بنشینید یا بایستید. حالا سر خود را به سمت بالا به سمت سقف خم کنید و چشمان خود را به همان سمت دنبال کنید. لب‌هایتان را سفت کنید و به سمت جلو بیرون بیاورید، انگار می‌خواهید سقف را ببوسید. آن را چند ثانیه نگه دارید و رها کنید. همین کار را چند بار تکرار کنید.


8. Neck Roll (رول گردن)


ورزش صورت

فواید: چرخاندن گردن مؤثرترین راه برای خلاص شدن از شر چانه دوتایی است. عضلات چانه، خط فک و گردن شما را تقویت می‌کند. پوست گردن شما را سفت می‌کند و افتادگی و چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد.
روش کار: راحت بنشینید و سر خود را رو به جلو نگه دارید. اکنون سر خود را به سمت یک طرف در راستای چانه خم کنید و سر خود را به صورت دورانی بچرخانید. در حین انجام این کار، ستون فقرات خود را صاف و شانه‌ها را پایین نگه دارید. حرکات دایره‌ای را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت برای چند دقیقه انجام دهید، مطمئن شوید که شانه‌ها و کتف‌ها به سمت گوش‌ها بالا نمی‌روند.
نکته: برای تمرین رول گردن، هرگز سعی نکنید کشش‌های خود را عمیق‌تر کنید زیرا کشش بیش از حد ممکن است باعث آسیب شود.


9. Lip Pull (کشیدن لب)


ورزش صورت

فواید: یکی دیگر از تمرین یوگا برای لاغری صورت کشیدن لب است که ماهیچه‌های صورت شما را تقویت می‌کند و گونه‌های بلند و خط فک برجسته‌ای به شما می‌دهد. باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید.
روش کار: به راحتی بنشینید یا بایستید، سر خود را رو به جلو و صاف نگه دارید. لب پایین خود را تا جایی که می‌توانید با فشار دادن فک پایین خود به بیرون بلند کنید. در حین انجام این کار باید کشش را در عضلات چانه و خط فک خود احساس کنید. چند ثانیه در آن حالت بمانید، استراحت کنید و تکرار کنید.


10. Jaw Release (رهاسازی فک)


ورزش صورت

فواید: رها شدن فک به گونه‌های تیز و جذاب، خط فک برجسته می‌دهد و چانه دوتایی شما را کاهش می‌دهد. عضلات اطراف لب‌ها، فک‌ها و گونه‌های شما را کش می‌دهد.
روش کار: راحت بنشینید و فک خود را طوری حرکت دهید که انگار با دهان بسته غذا می‌خورید. در حین انجام این کار خوب نفس بکشید. پس از آن، با قرار دادن زبان روی دندان‌های پایین، دهان خود را تا حد امکان باز کنید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید و آن را چند بار به صورت کششی تکرار کنید.


11. Eye Focus (تمرکز چشم)


ورزش صورت

فواید: ابروهای شما را صاف می‌کند.
روش کار: چشمان خود را کاملاً باز کنید. دقت کنید که ابروهایتان چروک نباشد. همینطور بمانید و روی نقطه‌ای از دور تمرکز کنید. حدود 10 ثانیه وضعیت خود را حفظ کنید و استراحت کنید. چهار بار تکرار کنید.


12. Blowing Air (دمیدن هوا)


ورزش صورت

فواید: از قدرتمندترین تمرین یوگا برای لاغری صورت دمیدن هوا است که روی عضلات صورت و گردن کار می‌کند. به کاهش دو چانه کمک می‌کند و به شما یک لیفت طبیعی صورت و ظاهری لاغرتر به صورت شما می‌دهد.
روش: ستون فقرات خود را صاف نگه دارید و سر خود را به عقب خم کنید. مطمئن شوید که چشمان شما به سمت سقف است و می‌توانید آن را ببینید. لب‌های خود را بیرون بکشید و هوا را باد کنید. این کار را 10 ثانیه ادامه دهید و سپس استراحت کنید. 10 بار تکرار کنید.

12 تمرین برتر یوگا برای اصلاح فرم صورت

یوگا برای موارد زیادی کاربرد دارد برای مثال حرکت یوگا که رشد و ضخامت مو را افزایش می‌دهد یا حرکاتی که برای اصلاح فرم صورت به کار می‌رود. اگر می‌خواهید ماهیچه‌های اطراف صورت و گردن خود را تقویت کنید و چربی اضافی که به آن چسبیده است را از بین ببرید، یوگای صورت می‌تواند مفید باشد. درست مانند آساناهای یوگا برای تقویت قسمت‌های مرکزی بدن، تنه و قسمت‌های پایین بدن، چند آسانا نیز می‌تواند به تقویت عضلات صورت شما کمک کند. این آساناها به هیچ نوع تجهیزات خاصی نیاز ندارند و به راحتی در هر مکانی قابل انجام هستند. ورزش صورت به کمک حرکاتی چون رهاسازی فک، بلند کردن گونه‌ها و چانه، چرخاندن گردن، کشیدن لب و تمرکز چشم چند راه و تکنیک برای لاغر کردن و خوش فرم کردن صورت شما با روشی سالم هستند. فقط 20 تا 30 دقیقه از وقت خود در هر روز تمام چیزی است که برای مشاهده تفاوت قابل مشاهده در چند روز نیاز دارید.


سوالات متداول


آیا دویدن باعث کاهش چربی صورت می‌شود؟
چربی صورت اغلب در نتیجه رسوب چربی اضافی است. دویدن یک فعالیت قلبی عروقی است که می‌تواند به سوزاندن کالری و کاهش وزن کلی کمک کند. در حالی که دویدن نمی‌تواند به کاهش چربی صورت کمک کند، کاهش وزن کلی و کاهش چربی ناشی از دویدن منظم می‌تواند باعث کاهش چربی صورت نیز شود.
آیا جک‌های جامپینگ چربی صورت را کاهش می‌دهند؟
بله، جامپینگ جک می‌تواند به کاهش چربی صورت کمک کند، زیرا این یک تمرین هوازی شدید است. با این حال، جک‌های جامپینگ نمی‌توانند چربی صورت را کاهش دهند. در عوض، آن‌ها می‌توانند با سوزاندن کالری و تقویت ماهیچه‌ها به کاهش درصد چربی بدن کمک کنند. کاهش وزن کلی می‌تواند منجر به کاهش چربی صورت نیز شود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره جراحی V-Line بدانید