انواع مختلف براش آرایشی و کاربرد آنها

انواع مختلف براش آرایشی و کاربرد آنها

12 بهمن 1401


نحوه انتخاب برس برای آرایش


 

یکی از کلیدهای دستیابی به یک آرایش زیبا، ابزارهای زیبایی هست که برای ایجاد آن استفاده می کنید. مطمئنا، پیدا کردن لوازم آرایشی که مطابق با نیازها و ترجیحات شما هستند، مهمه، اما اسفنج‌ها و برس‌های آرایشی که استفاده می‌کنید می‌تونند تفاوت قابل توجهی را ایجاد کنند. با این اوصاف، هزاران برس آرایشی در بازار وجود داره - و بسیاری از اونها به قدری شبیه بهم هستند که تشخیص اینکه کدام یک چه کاری انجام می ده دشواره. بنابراین پیش از این، آنچه را که باید در مورد براش‌های مختلف آرایشی و همچنین نحوه  استفاده و مراقب از آنها برای ماندگاری آنها بدانید، به اشتراک می‌گذاریم.

آیا برس‌های آرایش صورت واقعاً تفاوتی ایجاد می کنند؟

یک مجموعه خوب از برس‌ها برای هر علاقه‌مند به آرایش ضروریه. برس‌ها نه تنها استفاده از آرایش را سریع و آسان می کنند، بلکه باعث می شند تا محصولات آرایشی به‌صورت یکنواخت روی پوست شما بخوابه و ظاهری بی عیب و نقص ایجاد کنه. انواع مختلفی از برس‌ها وجود داره، بنابراین مهمه که بدونید از کدام یک در روتین آرایش خود استفاده کنید تا از استفاده از برس اشتباه خودداری کنید. نکته دیگری که قبل از آشنایی با براش‌ها باید به آن توجه کنید، دونستن طبیعی یا مصنوعی بودن برس‌هاست. برس‌های آرایش موی طبیعی اغلب از موهای حیوانات ساخته می‌شند و به دلیل خواص ترکیبی و جمع‌شوندگی خود شناخته می‌شند و قیمت بیشتری دارند، در حالی که برس‌های آرایش مصنوعی از مواد مصنوعی مانند نایلون ساخته شدند و برای استفاده دقیق و بدون رگه عالی هستن.

از هر برس آرایشی برای چه استفاده می کنید؟

درست مثل محصولات آرایشی، برس‌های آرایشی را می تونیم به روش‌های مختلفی استفاده کرد. در ادامه انواع مختلف براش را معرفی می‌کنیم و به طریقه استفاده ی اون اشاره می‌کنیم. با این حال، هر براش ممکنه برای موارد مختلفی استفاده بشه و صرفا مربوط به یه کارنیست.

برس فونداسیون (کرم)

روتین آرایش شما باید با پایه یکنواخت فونداسیون شروع بشه. استفاده صحیح از فونداسیون مایع بدون برس یا اسفنج دشواره. 
ما دو نوع مختلف براش فونداسیون داریم که یکی از آن‌ها مانند یک قلم مو عمل می‌کنه و یکی دارای رویه صافه. همان‌طور که گفتیم، برس‌های فونداسیون معمولاً صاف یا گرد هستند و بسته‌بندی متراکمی دارند به طوری که  محصول را به نرمی با پوست شما ترکیب می‌کنند. یک برس فونداسیون صاف خوب دارای موهای صاف، انعطاف پذیر اما سفته که می تونید از آنها برای اعمال فونداسیون روی صورت خود استفاده کنید. هنگام استفاده از این برس مسطح، ضروریه که محصول را روی پوست قرار دهید تا از خطوط خشن یا رگه‌ها جلوگیری کنید. هنگام استفاده از فونداسیون، ابتدا محصول را روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه خود نقطه گذاری کنید و سپس با استفاده از برس آن را روی کل صورت خود بمالید. برس‌های فونداسیون طول‌های مختلفی دارند، برخی از آنها دارای دسته کوتاه هستند و برس‌های کابوکی نامیده می‌شند. 

برس کانسیلر

پس از استفاده از کرم پودر، می‌تونید از کانسیلر برای پوشاندن هرگونه عیوب و روشن کردن نواحی کدر صورت استفاده کنید. برای کانسیلر، باید از یک برس کوچک کانسیلر تخت استفاده کنید. برس کانسیلر اساساً شبیه یک نسخه بسیار کوچک از برس‌های فونداسیون هستند تا بتونند به مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت است وارد بشند. شکل براش شبیه یک قلم مو است اما کمی متراکم تر. هنگام استفاده از برس‌های کانسیلر، مقدار کمی از محصول را به ناحیه مورد نظر بمالید و سپس به آرامی روی پوست خود حرکت بدین تا با کرم پودر شما ترکیب بشه. این کاررا با مقادیر کم انجام دهید تا زمانی که عیوب مورد نظر مثل آکنه، لکه‌های تیره، حلقه‌های زیر چشم را بپوشانید.

برس پودر

برس‌های بزرگ، گرد و کرکی معمولاً برای استفاده از پودرهنگام تنظیم صورت استفاده می‌شند. آنها خیلی متراکم نیستند تا محصول اضافی را به پوست اضافه نکنند، همچنین دارای شکل گنبدی برای پخش یکنواخت محصول روی صورت هستند. پس از استفاده ازکرم پودر و کانسیلر، ممکنه بخواین با پودرفیکس آرایش خود را ست کنید. این پودربه آرایش شما کمک می‌کند تا در طول روز در جای خود باقی بماند و ظاهری بی عیب و نقص به شما بدهد. هنگام استفاده از برس پودر، می‌توانید محصول را خیلی کم استفاده کنید، زیرا برس‌های پودر طوری طراحی شدند که محصول را به طور یکنواخت برای شما پخش می‌کنند.

برس رژگونه

برس‌های رژگونه کوچکتر از برس پودری، گنبدی شکل با موهای بلند و فوق العاده نرم هستند. آنها پف دار و شل و کم تراکم بسته بندی شده اند تا به یکباره رنگ زیادی به خود نگیرند. یک برس رژگونه خوب، همان طرح کرکی برس پودری را دارد، اما برای جا شدن روی گونه‌ها کوچکتر طراحی شده. برخی از برس‌های رژگونه برای استفاده دقیق‌تر از رژگونه، کمی زاویه‌دار هستند. اگر از رژگونه پودری استفاده می کنید، بهتره ازقسمت سیب‌ گونه‌ها شروع کنید و به آرامی برس را به سمت شقیقه‌های خود بکشید و بیشتر محصول را روی سیب‌ها متمرکز کنید. 

برس برنز

برس برنز از نظر شکل شبیه به برس پودری یا برس رژگونه زاویه دارهست. آنها معمولاً کرکی هستند و به شکل گرد یا بیضی هستند تا سطح بزرگی را بپوشانند. این به این دلیل است که برنز کننده باید به طور یکنواخت روی پوست پخش شود تا طبیعی به نظر برسه. اگر بیش از حد برنز کننده بزنید یا به‌طور یکنواخت مخلوط نشده باشه، می تونه ظاهری مصنوعی دبه شما بده، به خصوص اگر به طور طبیعی پوست روشنی دارید. برای استفاده موفقیت آمیز برنزر، برس را در مقدار کمی از محصول آغشته کنید و سپس آن‌را روی شقیقه‌ها، گودی گونه‌ها و خط فک خود با حرکت گسترده‌ای بمالید. مطمئن شوید که آن‌را واقعاً محو می‌کنید تا هیچ خط خشن باقی نمونه. بعد از اینکه آن‌را مخلوط کردید، هر آنچه که روی برس باقی‌مانده را بردارید و به آرامی روی پیشانی و بینی خود بکشید. این تکنیک ظاهری طبیعی ایجاد می‌کنه زیرا برنزه کننده را روی نقاطی از صورت قرار می‌دهید که نور خورشید به طور طبیعی به آن برخورد می‌کنه.

برس کانتور

برس‌های کانتورینگ اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند، اما معمولاً آن‌ها را به شکل‌های کوچک گرد یا سرکج با پرزهای فشرده پیدا می‌کنید، اما بیشتر دوستداران زیبایی یک برس کانتور اریب را برای مجسمه‌سازی و مشخص کردن صورت ترجیح می‌دهند. شما باید اندازه و سایز کانتور خود را بر اساس نوع کانتوری که استفاده می‌کنید انتخاب کنید: مثلا برس مورد استفاده برای کانتور کرمی(جامد) اصولا کوچکتر از برس مورد استفاده برای کانتورپودری(خشک) است. برس کانتور خود را به محصول کانتور خود اعم از کرم یا مایع آغشته کنید و روی استخوان گونه، در امتداد خط فک، اطراف شقیقه‌ها و دو طرف بینی خود بمالید. با محصول کمتری روی برس خود شروع کنید تا از اعمال سنگین کانتور جلوگیری کنید - به یاد داشته باشید که همیشه می‌تونید به تدریج هنگام مخلوط کردن، مقدار بیشتری اضافه کنید.

برس هایلایتر

برس‌های هایلایت بسیار متفاوت از سایر انواع برس‌های آرایشی به نظر می‌رسند. آنها به شکل یک پنکه هستند و دارای موهای مصنوعی بسیار نازک هستند. این شکل برس فن به شما این امکان را می‌ده که محصول براق را به طور یکنواخت به بالای استخوان گونه خود بمالید. هایلایتر در حال حاضر بسیار مد روزه، بنابراین این یک برس عالی برای افزودن به مجموعه شماست. برای استفاده، به آرامی مقدار کمی از محصول را با این برس کرکی بردارید و آن را به جلو و عقب روی بالای استخوان گونه‌های خود بکشید. همچنین می تونید هایلایتر را به نوک بینی و و بالای خط لب خود هم بزنید تا ظاهری براق بیشتری داشته باشید.

برس سایه چشم

برای ایجاد یک ظاهر سایه چشم پیچیده، به چندین نوع برس آرایشی مختلف نیاز دارید که به طور خاص برای سایه چشم طراحی شده اند. این برس‌ها بسیار کوچکتر و متراکم تر از برس‌های صورت هستند که قبلاً در این مقاله ذکر شد. 

اولین مورد از این برس‌های سایه چشم، برس سایه چشم صاف هست. همانطور که از اسمش پیداست، برای اعمال سایه چشم در بالای پلک استفاده می‌شود. این برس بسیار فشردست و به شکل یک برس پایه ، اما موهای آن بسیار متراکم تر است. برای بهترین نتیجه، از برس استفاده کنید تا سایه را روی پلک‌های خود بکشید و و در صورت نیاز محو کنید.

 

برس کریس سایه چشم 

این برس برای زدن سایه چشم بر روی چین پلک یا خط چشم  شما استفاده می‌شه. بسیار متراکمه و برای دقیق ترین کاربرد ممکن، ترکیبی زاویه دار یا نوک تیز داره. بسیار مهم است که برای ایجاد ظاهر دلخواه خود، رنگ سایه را تا حد امکان کنترل کنید، به خصوص اگر قصد دارید چشم دودی یا سایر سبک‌های پیچیده سایه را داشته باشید. 

برس بلندینگ سایه چشم 

این نوع همه کاره‌ترین برس در بین همه برس‌های سایه چشم است. برس ترکیبی سایه چشم را می تونیم به روش‌های مختلف برای ایجاد ظاهری بی عیب و نقص استفاده کنیم. معمولاً از استفاده از برس های پلک و بلند کردن  یا ترکیب کردن سایه ها با هم  استفاده میشه. همچنین می تونید از برس بلندینگ خود برای اعمال سایه هایلایت به  زیر ابروهای خود استفاده کنید تا کمی درخشان تر شود و ازآنجایی که احتمالاً از سایه‌های مختلف سایه چشم با این برس استفاده می کنید، شستن مکرراین برس برای حفظ یکپارچگی و قاطی نشدن رنگ‌ها ضروریه.

برس سایه چشم سرصاف

یک برس سایه‌زن مسطح قطعاً یکی از مواردی است که می‌خواهید در مجموعه خود داشته باشید. این نوع برس برای ایجاد سایه براق یا ایجاد یک سایه روی هاله چشم مناسبه. اندازه متوسط آن با هر شکل چشمی سازگاره و مقدار مناسبی از محصول را برای استفاده یکنواخت انتخاب برمی‌داره.

برس لب

یک برس لب نازک برای استفاده بی عیب از رنگ لب بسیار مفیده. با استفاده از برس، به جای استفاده مستقیم از رژ لب، می تونید در خط کشیدن و پر کردن لب‌های خود دقت بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید از برس لب نیز برای ایجاد یا ترکیب رنگ رژ خوداستفاده کنید.

برس خط چشم

انواع مختلفی از برس‌های خط چشم وجود دارد (برس های صاف یا برس های زاویه دار)، اما یک برس باریک و بسیار ظریف برای ایجاد خطوط نازک و دقیق در میان برس‌های آرایشیتون حتما نیاز میشه.

برس ابرو

برس زاویه دارابرو برای استفاده از انواع محصولات ابرو مثل سایه ابرو برای طراحی یا پر کردن جاهای خالی ابروی خود نیازه. از برس ابروی  فرچه‌ای هم میتونیم برای مرتب کردن ابرو یا لیفت اون هم استفاده کنید.

در انتها مقاله ، لازم به ذکره که شناخت و بلد بودن کار با براش از داشتن  انواع مختلف آنها مهم تره. همچنین شستن مرتب برس‌های کرم پودر بسیار مهمه تا پوستتون تمیز و سالم بمونه و از ایجاد جوش و بیماری‌های پوستی جلوگیری کنید. فراموش نکنید هنگامی که برس‌ها را می‌شویید، از انگشتان خود برای تغییر شکل اونها در حین خشک شدن استفاده کنید تا فرم قبلی خود را از دست ندهند.

 

بیشتربخوانید:  انواع مختلف رژگونه، نحوه انتخاب و استفاده از آن متناسب با رنگ و فرم صورت