چگونه چروک‌های پوستی را با آرایش پنهان کنیم؟

چگونه چروک‌های پوستی را با آرایش پنهان کنیم؟

26 اسفند 1398

در حالی که می‌توان از چند نکته و ترفند ساده برای پنهان کردن لکه‌ها و رنگ پریدگی پوست استفاده کرد، پنهان کردن چین و چروک‌ها کار سختی است. استفاده از محصولات و برنامه‌های مناسب برای صاف کردن این خطوط، بدون اینکه منافذ پوست بسته شوند، بسیار حائز اهمیت است. استفاده صحیح از محصولات پوستی و ایجاد یک درخشش تازه، راز پنهان کردن چین و چروک شما خواهد بود.


بخش اول انتخاب فاندیشن


۱. به دنبال فرمول‌های ضد پیری بگردید

فاندیشن‌های زیادی در بازار وجود دارند که برای هر کسی که با چین و چروک و خطوط ریز مشکل دارد، ساخته شده است. به دنبال فرمول‌های حاوی رتینول، پپتیدها و آنتی اکسیدان‌ها باشید که همگی دارای خاصیت نرم کنندگی و تقویت کنندگی کلاژن هستند. علاوه بر این، به دنبال فاندیشن‌های شفافی باشید که با عباراتی مانند "لایت رفلکتینگ" یا "روشن کننده" علامت گذاری شده‌اند. درخشش یا براقی می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط کمک ‌کند.

2. اگر پوست خشکی دارید، فاندیشن مرطوب کننده را انتخاب کنید

 هنگامی که پوست شما بویژه خشک به نظر می‌رسد، هرگونه چین و چروک و خطوط ظریف برجسته می‌شود. هنگامی که فاندیشن را انتخاب می‌کنید، به دنبال مواردی باشید که دارای خصوصیات مرطوب کنندگی باشند. موادی مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید به پوست شما کمک می‌کنند که در طول روز رطوبت خود را حفظ کند، در حالی که فاندیشن‌های حاوی سالیسیلیک اسید می‌توانند پوست شما را حتی بیشتر خشک کنند. در نهایت، از فاندیشن‌های مات خودداری کنید.

3. از یک فاندیشن‌ با SPF استفاده کنید

 همچنین می‌توانید از ضد آفتاب با آرایش خود استفاده کنید. قبل از اینکه برای محصولات گران قیمت  سرمایه گذاری کنید، فراموش نکنید که برخی از فاندیشن‌های حاوی ضد آفتاب، می‌توانند به شما کمک کنند. آسیب رساندن نور خورشید به پوست حساس صورت، می‌تواند سن شما را از آنچه که در واقع هستید بیشتر نشان دهد. با استفاده منظم از SPF در روتین روزانه خود، از ایجاد چین و چروک و لکه‌های ناشی از خورشید خودداری کنید.


بخش دوم آماده سازی پوست


1. صورت خود را لایه برداری کنید

 اگر پوست خود را مرتباً لایه‌برداری نمی‌کنید، باید بدانید که این یک روتین عالی برای پوست شماست. پوست سالخورده، کسل کننده و رنگ پریده به نظر می‌رسد و همینطور چروک شما را بیشتر نمایان می‌کند. اسکراب کردن سلول‌های مرده پوست، به مدت 1 الی 2 بار در هفته به روشن‌ شدن پوست شما کمک می‌کند. لایه برداری همچنین می‌تواند باعث افزایش تولید کلاژن، پروتئینی که مسئول محکم نگه داشتن و سفتی پوست است شود.  

  • می‌توانید از یک ماده شیمیایی یا یک لایه بردار خانگی استفاده کنید. به طور کلی، لایه بردارهای شیمیایی انتخاب محبوب‌تری برای پوست‌های سالخورده است. به دنبال محصولاتی که دارای اسید لاکتیک یا سایر ترکیبات ملایم هستند بگردید تا از پوست شما مراقبت کند.

2. پوست خود را مرطوب کنید

پوست سالخورده، اغلب خشک است و پوست خشک می‌تواند چین و چروک‌ها را برجسته‌تر نشان دهد. چند دقیقه قبل از اینکه آرایش کنید، مرطوب کننده را روی کل پوست خود بمالید تا رطوبت مورد نیاز پوست‌تان فراهم شود. اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید، به دنبال محصولاتی با هیالورونیک اسید بگردید. این‌ها می‌توانند به پر کردن خطوط روی پوست کمک کنند و خطوط ریز را کاهش دهند.

3. پرایمر را روی پوست خود بمالید

استفاده از پرایمر آرایشی در هر سنی مهم است، زیرا پایه‌ای را برای آرایش شما فراهم می‌کند. هنگامی که چین و چروک دارید، استفاده از پرایمر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آن را روی کل صورت خود بمالید و مطمئن شوید که پرایمر را روی چروک‌های خود زده‌اید. حتما آن را به آرامی روی پوست‌تان بکشید تا کمی چین و چروک‌ها باز شود و اجازه دهید تا پرایمر وارد آن شود. به دنبال پرایمر‌هایی با پایه سیلیکون باشید. این‌ها به صاف کردن پوست و پنهان کردن خطوط ریز کمک خواهند کرد.


بخش سوم صاف کردن پوست


1. فاندیشن را اعمال کنید

یک فاندیشن رقیق و سبک را انتخاب کنید. با فاندیشن‌های غلیظ‌تر، مواد بیشتری در خطوط ریز پوست شما جمع می‌شوند. درست همانند زمانی که از پرایمر استفاده کردید، مطمئن شوید که فاندیشن را روی چین و چروک‌ها قرار داده‌اید. مطمئن شوید که پرایمر به طور مساوی کل پوست شما را پوشانده‌ است. این امر به زیبایی و یکنواختی بیشتر پوست شما کمک می‌کند.

2. فاندیشن را با یک اسفنج آرایشی مرطوب، صاف کنید

بیوتی بلندر  یا اسفنج آرایشی را زیر آب ولرم بگیرید و آب اضافی آن را خارج کنید. استفاده از یک اسفنج مرطوب برای به کار بردن فاندیشن، به پوست شما پوششی طبیعی و یکنواخت خواهد داد. سپس، با اسفنج خود به آرامی فاندیشن را محو کنید و مطمئن شوید که همه چیز کاملاً صاف و یکدست شده است. اگر برای فاندیشن از براش فاندیشن استفاده کنید، می‌توانید از شر خطوط تصادفی خلاص شوید.

3. کانسیلر چشم را اعمال کنید

 پلک خود را محکم بکشید و به آرامی کانسیلر را روی پوست بکشید. با این کار مطمئن می‌شوید که کانسیلر به جای نشستن روی پوست، وارد خطوط ریز می‌شود. پس از پوشاندن پشت پلک خود، از همان فاندیشن زیر چشمان خود استفاده کنید. کانسیلر را روی حلقه‌های تیره یا قسمت‌هایی که رنگ پریدگی دارند، ملایم و به شکل مثلث وارونه بپوشانید.

4. پوست خود را با یک پودر فیکس (تثبیت کننده) بپوشانید

پودر فیکس برای هر کسی که دارای چین و چروک است مناسب می‌باشد، زیرا فاندیشن و کانسیلر بدون اضافه کردن پوشش بیشتر شما را آماده می‌کند. استفاده از پوشش سبک، باعث می‌شود که از آرایش غلیظ جلوگیری شود. پودر فیکس را به طور مساوی روی کل صورت خود با یک براش کرکی بمالید.

  • اگر صورت خود را با پودر فیکس نپوشانید، فاندیشن شما به سمت پایین حرکت می‌کند، در نهایت در چروک‌ها قرار می‌گیرد و آن‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

5. ابروهای خود را پر کنید

ابروها می‌توانند تاثیر زیادی در چهره شما داشته باشند، نازک بودن ابروها باعث می‌شود چهره‌ی شما جوان‌تر به نظر برسد. با استفاده از یک مداد یا ژل ابرو، نواحی پراکنده ابروهای خود را پر کنید. بهتر است فقط جاهای خالی ابروهایتان را پر کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

  • برای اینکه چهره شما جوان‌تر به نظر برسد، نیازی به داشتن ابروهای کلفت و ضخیم نیست. فقط روی نواحی تمرکز کنید که موها نازک یا پراکنده هستند. این نواحی را پر کنید تا جوان‌تر به نظر برسید.

بخش چهارم درخشان کردن پوست


1. چهره خود را با رژگونه زیبا کنید

 با استفاده از یک براش کوچک‌تر فاندیشن ، مقداری رژگونه را روی گونه‌های خود بمالید. آن را به سمت شقیقه‌های خود محو کنید تا رنگی زیبا به صور‌تتان اضافه شود. سپس مقداری رنگ قرمز را روی سیب گونه‌های خود بمالید. این کار به صورت شما، گرما و زیبایی خاصی می‌بخشد.

  • حتماً رژگونه را بر روی گونه‌های خود بمالید، نه در زیر استخوان گونه. با این کار زیباتر به نظر می‌رسید.

2. هایلایتر با بافت نرم را اعمال کنید

برای درخشش صورت خود از مقدار کمی هایلایتر یا کرم روشن کننده استفاده کنید. برای برجسته کردن صورت خود، هایلایتر را بالای گونه‌های خود، به سمت شقیقه‌ها بمالید. از ضربه زدن با دست خود برای پخش کردن هایلایتر استفاده کنید. این هایلایتر به همراه رژگونه، پوست شما را جوان و درخشان می‌کند.

  • دوباره مطمئن شوید که به جای استفاده از براش، از انگشتان خود برای برجسته کردن آن استفاده می‌کنید. از افزودن هایلایتر به نواحی که خطوط آن از قبل مشخص شده‌اند، مانند خط لبخند یا خطوط اطراف چشم خودداری کنید.

3. صورت خود را با اسپری فیکساتور اسپری کنید

 اسپری فیکساتور به ثابت نگه داشتن آرایش کمک می‌کند. هنگامی که مواد آرایشی را با دقت استفاده کردید و پوست‌تان زیبا به نظر رسید و نمی‌خواهید که میکاپ شما پاک شود و یا چروک‌های شما جمع شود. چشمان خود را ببندید و اسپری را بر روی صورت خود اسپری کنید. این اسپری به سرعت خشک می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش میکاپ پوست خشک 

مطالب مرتبط