نحوه استفاده از برنزه کننده برای پوست‌های روشن

نحوه استفاده از برنزه کننده برای پوست‌های روشن

02 اردیبهشت 1399

برنزه کننده، بدون اینکه از نور خورشید یا سولاریوم استفاده کنید پوست شما را برنزه می‌کند. برنزه کننده‌های آرایشی مشابه رژگونه‌ها هستند و در نوع‌های مختلف مانند پودر، کرم، پنکیک و مایع وجود دارند. برنزه کننده‌ها‌ همچنین در سایه‌های مختلفی مانند قهوه‌ای، قرمز، هلویی و مرجانی در دسترس هستند. اگر پوست روشنی داشته باشید، دستیابی به یک ظاهر طبیعی با برنزه کننده کمی مشکل است. اما با استفاده از برنزه کننده مناسب، می‌توانید با اطمینان یک چهره طبیعی داشته باشید.


بخش اول انتخاب برنزه کننده مناسب


1. یک برنزه کننده‌ای که 1 تا 2 سایه تیره‌تر از رنگ پوست‌تان است را انتخاب کنید

 برای پوست‌های روشن، برنزه کننده‌ای که ملایم‌تر است مانند طلایی یا صورتی را انتخاب کنید. از برنزه کننده‌هایی با رنگ قرمز یا نارنجی اجتناب کنید، زیرا به جای اینکه پوست شما را برنزه کند آن را شبیه پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده است می‌کند.

برنزه کننده تیره و روشن

2. برنزه کننده‌ای مات و یا براق انتخاب کنید

 در صورت تمایل به وضوح بیشتر برنزه کننده‌ی مات را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید فقط کمی رنگ به پوست‌تان اضافه کنید، براق کننده را انتخاب کنید. برنزه کننده مات هیچ درخششی اضافه‌تری به پوست‌تان نمی‌دهد، در حالی که برنزه کننده‌ی براق، به پوست‌تان درخشش بیشتری می‌دهد. هر دو نوع برای پوست روشن توصیه می‌شود.

برنزه کننده‌ی مات و براق

3. بین برنزه کننده‌های پنکیکی، پودری، کرمی یا مایع یکی را انتخاب کنید

 همه نوع برای پوست روشن خوب عمل می‌کند و به اولویت شخصی شما بستگی دارد. یک پالت خریداری کنید و با امتحان کردن چند سایه تیره و روشن، هر کدام از آن‌ها که بهترین رنگ را به پوست‌تان می‌دهد انتخاب کنید.

  • برنزه کننده‌های پنکیکی و پودری، با یک براش متوسط ​​یا بزرگ استفاده می‌شوند. براش‌های بادبزنی یا آرایشی با اندازه متوسط ​​با موهای نرم توصیه می‌شود تا برنزه کننده‌ها را به ملایم‌ترین و طبیعی‌ترین حالت به کار بگیرند.
  • برنزه کننده‌های مایع و کرمی، با اسفنج آرایشی یا انگشتان دست استفاده می‌شوند. برای جلوگیری از کدر شدن پوست، حتما این کار را به خوبی انجام دهید.
  • برنزه کننده‌هایی بر پایه کرم، برای افرادی که پوست خشک دارند بهتر عمل می‌کنند.

برنزه کننده‌ پنکیکی- پودری- کرمی - مایع


بخش دوم استفاده از برنزه کننده‌‌


1. یک لایه پایه با یک مرطوب کننده رنگی یا فاندیشن مایع ایجاد کنید

از سایه‌ای استفاده کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. مرطوب کننده مایع، گزینه‌ای سبک‌تر و طبیعی‌تر است، گرچه فاندیشن مایع پوشش بهتری را فراهم می‌کند. یک لایه از آن را روی کل صورت خود بمالید. این کار باعث می‌شود تا رنگ پوست شما و هرگونه قرمزی کاهش یابد و نواقص دیگر را پنهان کند.

  • حتما از فاندیشنی استفاده کنید که با رنگ پوست‌تان مطابقت داشته باشد.

زدن فاندیشن مایع روی پوست

2. میکاپ خود را با کرم پودر تنظیم کنید

سایه‌ای از کرم پودر که شبیه به رنگ پوست‌تان است را انتخاب کنید و روی پوست‌تان بمالید. سپس آن را محو کنید. استفاده از کرم پودر قبل از برنزه کننده، سطحی صاف را برایتان فراهم می‌کند.

لوازم آرایشی

3. کمی برنزه کننده را روی براش یا اسفنج بزنید

استفاده از مقدار کمی برنزه کننده، به خصوص برای پوست‌های روشن‌تر بهتر عمل می‌کند. یک یا دو بار براش یا اسفنج را به آرامی داخل برنزه کننده بزنید. سپس، با چند بار تکان دادن اضافه‌های آن را بگیرید.

  • هنگام استفاده از برنزه کننده، در صورت داشتن پوستی روشن بهتر است که دقیق و محافظه‌کار باشید، زیرا تضاد بین رنگ برنزه کننده و رنگ پوست شما باعث می‌شود که اشتباهات شما بیشتر دیده شود.

استفاده از برنزه کننده با براش

4. برنزه کننده مات را به شکل "3 انگلیسی" بمالید

برنزه کننده‌های مات، این امکان را به شما می‌دهد تا با کانتورینگ آن را ایجاد کنید. اگر از برنزه کننده مات استفاده می‌کنید، آن را به صورت "3 انگلیسی" در گوشه‌های پیشانی، بالای ابرو و بالاتر از گونه‌ها و در امتداد فک، روی پوست خود بکشید.

استفاده از برنزه کننده به شکل 3 انگلیسی

5. برنزه کننده براق را روی نقاط برجسته صورت خود بمالید

برنزه کننده‌های براق، کمی شبیه به هایلایترها عمل می‌کنند. بنابراین باید در نواحی اعمال شوند که نور به طور طبیعی با آن‌ها برخورد می‌کند. روی شقیقه‌ها، در امتداد استخوان‌های گونه و پایین پل بینی خود متمرکز شوید تا یک درخشش نرم و طبیعی ایجاد کنید. برای اعمال برنزه کننده در این نواحی، از حرکتی با قوس ملایم استاده کنید.

  • در صورت داشتن پوستی چرب یا بینی برجسته، از اعمال برنزه کننده‌ی براق روی بینی خود اجتناب کنید.

استفاده از برنزه کننده براق روی گونه

6. برنزه کننده‌ را با لایه‌های سبک و تدریجی اعمال کنید

با استفاده از براش، برنزه کننده را به آرامی روی صورت خود اعمال کنید تا رنگ در لایه‌های پوست نفوذ کند. اگر از کرم برنزه کننده و یا مایع استفاده می‌کنید، مقدار کمی از آن را با حرکت دایره‌ای روی صورت خود ماساژ دهید. مقداری پودر فیکس را روی آن اعمال کنید تا جلوه‌ای طبیعی‌تر ایجاد شود.

  • برنزه کننده را روی کل صورت خود اعمال نکنید.

اعمال برنزه کننده با براش روی پوست

7. برنزه کننده را کاملاً محو کنید

 از یک براش آرایشی، اسفنج یا انگشتان دست خود استفاده کنید تا لایه‌ی برنزه کننده را با لایه‌ی آرایشی ترکیب کنید. با این کار پوست شما طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد. از ضربه‌های ملایم استفاده کنید تا کاملا محو شود.

محو کردن برنزه کننده

8. صورت خود را بازبینی کنید

 آیا برنزه کننده به خوبی مخلوط شده است؟ آیا باید در نقاط خاصی از برنزه کننده استفاده کنید؟ اگر مایع اضافی از برنزه کننده را روی پوست‌تان مشاهده می‌کنید، دستمال کاغذی را به آرامی روی آن قرار دهید تا جذب دستمال شود و یا آن را با کرم پودر بپوشانید.

  • اگر یقه لباس شما باز است، کمی برنزه کننده را روی قفسه سینه و در امتداد گردن خود بمالید.

نگاه کردن به آینه

بیشتر بخوانید: روش‌های آسان برای تشخیص نوع پوست‌ و مراقبت از آن

مطالب مرتبط