با این 3 روش از شر موهای زیر پوستی خلاص شوید

با این 3 روش از شر موهای زیر پوستی خلاص شوید

03 اردیبهشت 1399

هنگامی که موهای زائد رشد می‌کنند مو به جای خارج شدن از پوست، به داخل آن برمی‌گردد. معمولاً افرادی که موهای زائد خود را با تیغ، موچین یا وکس اصلاح می‌کنند و همینطور موهای ضخیمی دارند، با این مشکل مواجه می‌شوند زیرا مو را به داخل پوست برمی‌گرداند. در خانم‌ها، شایع‌ترین نواحی که موهای زائد در آن رشد می‌کند زیر بغل، ناحیه شرمگاه و روی پاها است. شما می‌توانید به منظور کاهش خطر ابتلا به عفونت، با استفاده از لایه برداری موهای زائد زیر پوست را خارج کنید.


بخش اول با استفاده از لایه برداری


1. برای تسکین و تمیز کردن موهای زائد، از یک حوله گرم استفاده کنید

برای تمیز نگه داشتن موهای زائد و کاهش خطر عفونت، یک حوله تمیز و پنبه‌ای را در آب گرم خیس کنید و آن را روی موهای زائد قرار دهید. آن را به مدت سه تا پنج دقیقه نگه دارید و این کار را سه تا چهار بار در روز تکرار کنید. هر بار که این کار را انجام دهید، حتماً از یک دستمال تمیز استفاده کنید.

  • شما همچنین می‌توانید این کار را به عنوان روشی برای لایه برداری آن ناحیه انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا موها راحت‌تر از پوست خارج شوند.

گذاشتن حوله روی پا به مدت 5 دقیقه

2. یک مخلوط جوش شیرین، نمک و روغن زیتون درست کنید

  • نصف قاشق چایخوری جوش شیرین، نمک دریایی یا شکر و 1 الی 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. روغن زیتون، خاصیت ضد باکتریایی دارد و باعث می‌شود موهای زائد آلوده نشوند.
  • مخلوط را با یک گوش پاک‌کن یا یک توپ پنبه‌ای روی موهای زائد بمالید.

  • از نوک انگشتان خود استفاده کنید و با حرکات دایره‌ای و ملایم آن را به خوبی ماساژ شود. این کار را با سه تا پنج حرکت جهت عقربه‌های ساعت، سپس سه تا پنج حرکت خلاف عقربه‌های ساعت انجام دهید. ناحیه مورد نظر را با آب گرم بشویید و آن را خشک کنید. همچنین باید دستان خود را بشویید و از حوله‌ای تمیز برای خشک کردن آن استفاده کنید تا خطر عفونت کاهش یابد.
  • لایه برداری با جوش شیرین و روغن زیتون را حداقل دو بار در روز تکرار کنید.

ماسک جوش شیرین، نمک و روغن زیتون

3. موهای زائد را با استفاده از آسپرین نرم کنید

آسپرین، می‌تواند به منحل شدن پوست اطراف موهای زائد و نرم کردن آن‌ کمک کند و باعث می‌شود که موها در هنگام لایه برداری سست‌تر شود.

  • از یک قرص 325 میلی گرم آسپرین استفاده کنید و آن را با 1 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که از قرص "قدیمی" استفاده می‌کنید که می‌تواند در آب حل شود، نه آسپیرینی که روکش دارد. بررسی کنید که قرص دارای پوسته بیرونی محکم نباشد.
  • سه تا پنج قطره عسل را درون آسپیرین حل کنید. عسل با آسپیرین، به صورت اسیدی عمل می‌کند و به "بیرون کشیدن" موهای رشد کرده کمک می‌کند.
  • مخلوط را با گوش پاک‌کن روی موهای زائد بمالید و بگذارید خشک شود. شما می‌توانید آن را یک شب روی موهای زائدتان بگذارید تا عسل خشک شود.
  • مخلوط خشک شده را با آب گرم بشویید و آن را خشک کنید. هر بار استفاده از این مخلوط را روی موهای زائد خود تکرار کنید.

آسپرین - عسل

4. موهای زائد را با چای سیاه بیرون بکشید

چای سیاه، می‌تواند به نرم شدن و بیرون کشیدن موهای زائد کمک کند. یک کیسه چای سیاه را بردارید و آن را در آب گرم خیس کنید. سپس کیسه چای خیس را روی موهای زائد قرار دهید و اجازه دهید پنج تا ده دقیقه بماند.

  • کیسه چای خیس را از روز اولی که موهای زائدتان ظاهر می‌شود استفاده کنید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

گذاشتن چای سیاه روی موی زائد

5. برای سست شدن موهای زائد از یک پد یا برس زبر استفاده کنید

زمانی که موها شروع به سست شدن و نرم شدن می‌کند، می‌توانید از یک پد یا برس زبر استفاده کنید و ناحیه را به آرامی ماساژ دهید تا موهای درشت از پوست شما خارج شود. از یک پد لایه برداری روی موهای زائد استفاده کنید، سه تا پنج حرکت جهت عقربه‌های ساعت و سه تا پنج حرکت خلاف عقربه‌های ساعت انجام دهید.

  • بررسی کنید که آیا موهای زائد برداشته شده است یا خیر. اگر خارج نشده است، حرکات را دوباره تکرار کنید تا موها خارج شوند. با پوست خود بسیار ملایم باشید تا خطر عفونت یا زخم کاهش یابد.

گذاشتن پد روی دست


بخش دوم با استفاده از یک سوزن استریلیزه شده (ضدعفونی شده)


1. قبل از استفاده، سوزن را استریل کنید

 گرچه فشار دادن و کندن موهای زائد باعث عفونت می‌شود، اما می‌توانید با سوزن استریلیزه شده موهای زیر پوست را بیرون بکشید. از یک سوزن مانند سوزن خیاطی استفاده کنید. با قرار دادن آن در الکل، می‌توانید به راحتی سوزن را ضد عفونی کنید.

  • برای جلوگیری از آلوده شدن سوزن، از دستکش‌ پزشکی استفاده کنید.
  • روش‌ دیگری برای استریلیزه کردن سوزن‌ وجود دارد مانند بخار.

گذاشتن سوزن داخل ماکروویو

2. پوست را با یک حوله گرم، نرم کنید

 قبل از استفاده از سوزن استریلیزه شده در داخل پوست، باید یک حوله گرم را روی موهای زائد قرار دهید. چند دقیقه آن را بگذارید تا پوست اطراف موهای زائد نرم شود. این کار باعث می‌شود که سوزن راحت‌تر به سطح زیرین برود.

جوشاندن حوله در آب گرم

3. سوزن را زیر حلقه مو قرار دهید تا موی زائد بالا بیاید

 سوزن را با یک دست نگه دارید و سعی کنید پوست را تا زمانی که با موهای زائد برخورد نکرده است بکشید. باید موهای زائد را زیر سطح پوست ببینید. از سوزن برای بلند کردن موهای زائد پوست استفاده کنید تا زمانی که به نوک مو برخورد کند. برای انجام این کار باید بسیار مراقب باشید، زیرا با این کار ممکن است به پوست اطراف موی زائد آسیب برسانید.

بیرون کشیدن موی زیر پوستی با سوزن

4. اطراف موهای زائد را اصلاح ، شیو و وکس نکنید

 اگر تمایل به اصلاح، شیو و وکس کردن موهای زائد دارید، صبر کنید و بگذارید پوست شما بهبود یابد. اصلاح و یا وکس کردن فقط باعث تحریک موهای زائد می‌شود و می‌تواند منجر به رشد بیشتر موهای زائد شود.

استفاده از وکس، موم و موچین ممنوع


بخش سوم با استفاده از دارو


1. در مورد داروهایی که به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، از پزشک خود سؤال کنید

 داروهای رتینوئید مانند ترتینوئین و Retin-A می‌توانند به پاکسازی سلول‌های مرده پوست کمک کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند رشد موهای زائد را کاهش دهند، زیرا این داروها باعث کاهش ضخامت و تیره شدن پوست می‌شوند.

مشورت با پزشک درباره رتینوئید

2. درباره کرم‌های کاهش التهاب با پزشک مشورت کنید

کرم‌های استروئیدی می‌توانند به کاهش التهاب پوست شما کمک کنند و رشد موهای زائد را کاهش دهند.

کرم رفع موهای زائد

3. در صورت آلوده بودن ناحیه، با پزشک خود درباره آنتی بیوتیک صحبت کنید

 اگر ناحیه اطراف موهای زائد آلوده شده است، پزشک پماد آنتی بیوتیک یا آنتی بیوتیک خوراکی را برایتان تجویز می‌کند.

مشورت با پزشک درباره آنتی بیوتیک

بیشتر بخوانید: با 6 روش در منزل موم شکری (وکس شکری) درست کنید 

مطالب مرتبط