5 اشتباهی که همیشه برای موهای ضخیم‌ انجام می‌دهید

5 اشتباهی که همیشه برای موهای ضخیم‌ انجام می‌دهید

08 تیر 1399

من همیشه فکر می‌کنم که داشتن موهای ضخیم و تیره هم یک نعمت و هم مصیبت است. منظور من را اشتباه متوجه نشوید، از یک طرف عاشق این هستم که موهای ضخیم را هر جور دلتان بخواهد می‌توانی حالت بدهید. اما از طرف دیگر مدیریت کردن آنها می‌تواند بسیار سخت باشد، مخصوصاً آن روزهایی که موهایتان روی دنده چپ می‌افتدند. هر چند که مشخص شده افرادی که موهای ضخیم دارند (که شامل خودم هم می‌شود)، اشتباهات رایجی در رابطه با موهایشان انجام می‌دهند که می‌تواند مدل دادن به مو را خیلی سخت‌تر کند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به آن اشتباهات رایج و نحوه جلوگیری از آنها داشته باشیم.

1. موها را خیلی تکه تکه کوتاه نکنید

یکی از محبوب‌ترین راه‌هایی که مردم با موی ضخیم کنار می‌آیند، تکه تکه کوتاه کردن آن است. در حالی که اینطور به نظر می‌رسد که کم کردن وزن موهایتان بهترین راه برای قابل مدیریت کردن آنها است اما بیش از حد تکه تکه کوتاه کردن مو می‌تواند باعث پرحجم شدن ناخواسته مو به دلیل لایه‌های بسیار کوتاه حاصل از روند تکه تکه کردن بیش از حد مو شود. تکه تکه کردن بیش از حد مو نیز می‌تواند باعث ضعیف شدن پایین موهایتان شود و آنها را خشن و آسیب پذیر کند. تکه تکه کوتاه مو به روش درست بهترین راه برای از بین بردن هر حجم اضافه‌ای از مو است، بدون اینکه ظاهر موهایتان را خراب کند و یا به یکپارچگی مو آسیب بزند.

2. مدل موی خیلی کوتاه انتخاب نکنید

یکی دیگر از راه‌های دیگری که بسیاری از اشخاص برای قابل مدیریت‌تر کردن موهای ضخیم خود انتخاب می‌کنند، امتحان کردن مدل موی بسیار کوتاه است. اما باید به شما بگوییم که داشتن دسته‌های کوتاه‌تر مو به معنای نگهداری کمتر از آنها نیست. اگر به دنبال مدل مویی هستید که مدل دادن به آن آسان و راحت باشد، مدل موی خیلی کوتاه انتخاب مناسبی برای شما نیست زیرا هنگامی که صحبت از مدل دادن به موی خیلی کوتاه می‌شود، شما باید وقت و تعهدات زیادی را صرف مدل دادن به آن کنید. اگر به دنبال مدل موی کوتاهی هستید که با موهای ضخیم سازگاری خوبی داشته باشد، مدل موی سه گوشه باب را انتخاب کنید که قسمت جلویی آن بلندتر است. اینگونه عقب دادن موهایتان راحت‌تر خواهد بود. همچنین موهایتان به گونه‌ای پخش می‌شوند که به نظر نازک‌تر و صاف‌تر خواهند آمد.

3. موهایتان را با مواد شیمیایی صاف نکنید

بسیاری از افرادی که موهای ضخیم دارند، درمان شیمیایی را برای صاف کردن موهایشان با این امید انتخاب می‌کنند که حالت دادن به موهایشان آسان و راحت‌تر شود. با این حال اتفاقی که به احتمال زیاد بعد از صاف کردن مو با مواد شیمیایی می‌افتد این است که بافت طبیعی مو آسیب دیده می‌شود که روند مدل دادن به مو را سخت‌تر و غیر قابل مدیریت‌تر می‌کند. اگر شما می‌خواهید که موهایتان ظاهری صاف داشته باشد و مدل دادن به آنها آسان‌تر شود، به جای درمان شیمیایی از درمان کراتینه استفاده کنید. درمان کراتینه، حفره و چاله‌های موجود در مو را پر می‌کند و در نتیجه جنس مو نرم‌تر و کوتیکول‌های آن فشرده‌ می‌شود. بعلاوه این درمان‌ها دائمی نیستند و هنگامی که موهایتان را می‌شویید به مرور زمان مواد از روی موهایتان شسته می‌شود و در نهایت جنس طبیعی موهای خودتان باز می‌گردد.

4. از شامپو و کاندیشنر نامناسب استفاده نکنید

اشتباه رایج دیگری که در رابطه با موهای ضخیم می‌شود، استفاده از محصولات نامناسب برای آنها است. بسیاری از مردم موی ضخیم را با موی فر یا حالت‌دار اشتباه می‌گیرند و در نتیجه با شامپوهایی گیر می‌افتند که مواد آنها برای موی ضخیم بسیار سنگین است و حتی بیشتر آنها را وز می‌کند. موی ضخیم بیشتر از دیگر انواع مو به دلیل داشتن تارهای متراکم‌تر روغن را درون خودش نگه می‌دارد. این امر به مروز زمان می‌تواند باعث تجمع روغن در تارهای مو و کدر و مرده به نظر رسیدن آنها شود. اگر موهای ضخیمی دارید، بسیار مهم است که آنها را به روش درست بشویید و از تجمع مواد در آنها جلوگیری کنید. سعی کنید از شامپوهایی استفاده کنید به فرمول ملایم‌تر دارند مانند شامپول لورال مدل L’Oréal Paris Elvive Extraordinary Clay Shampoo and Conditioner تا از کدر شدن موهایتان جلوگیری کنید.

5. مدل موهای لایه لایه را انتخاب نکنید

اگر شما هم عضوی از خانواده دارندگان موهای ضخیم به حساب می‌آیید، احتمالاً از تجربه کردن یک مدل کوتاهی جدید می‌ترسید. پیدا کردن مدل کوتاهی مناسب برای موهای ضخیم می‌تواند کاری چالش برانگیز باشد اما باید خیال شما را راحت کنیم که هرگز انتخاب مدل کوتاهی با لایه‌های بلند اشتباه نخواهد بود. انتخاب الگوهای کوتاهی که لایه‌های بلند دارید نه تنها کمی از وزن موهای شما را از بین خواهند برد بلکه به موهای شما استایلی زیباتر و تطبیق پذیرتر خواهند داد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید در مورد وز مو بدانید!

مطالب مرتبط