راهنمای پوشیدن پیراهن آکسفورد

راهنمای پوشیدن پیراهن آکسفورد

26 مرداد 1399

فرقی نمی‌کند که برای تماشای مسابقات بروید یا تنها بخواهید با دوستانتان برای صرف نوشیدنی بیرون بروید، پیراهن آکسفورد انتخابی فوق‌العاده برای هر موقعیتی است. این مدل پیراهن تطبیق‌پذیر و همیشه به روز است و دیزاین زیبایی دارد که با انواع لباس‌ها سِت می‌شود و آنقدر زیباست که دلتان می‌خواهد آن را هر جا که می‌روید، بپوشید. از مراسم‌های رسمی گرفته تا مهمانی‌های غیررسمی، در این مقاله ما برای شما روش‌های مختلف پوشیدن پیراهن آکسفورد غیررسمی و کلاسیک را توضیح می‌دهیم، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه پیراهن آکسفورد

پیراهن آکسفور به قرن 19 برمی‌گردد و برخلاف انتظار همه نه از آکسفورد بلکه از اسکاتلند شروع شده است. مدل آن از استایل پولو گرفته شده و به دلیل کیفیت خوب، راحت و سبک بودنش شناخته می‌شود و یقه‌های آن با دکمه به سمت پایین بسته می‌شوند تا از معلق شدن آن در هوا جلوگیری کند. نام آن از دانشگاه آکسفورد گرفته شده و خیلی زود به آمریکا راه پیدا کرد، جایی که دانشجویان ایوی لیگ با آغوش باز از آن استقبال کردند.

پیراهن آکسفورد

رسمی

برای جشن عروسی و دیگر مراسم‌های رسمی، نوع لباسی که باید بپوشید معمولاً شما را ملزم به پوشیدن یک پیراهن آکسفورد با کتی مشکی می‌کند. برای دیگر موقعیت‌ها، پوشیدن پیراهن آبی، صورتی و مشکی راهی عالی برای این است که کمی تیپ خود را بدون زیاده‌روی کردن جالب کنید. اگر احساس می‌کنید که سلیقه‌ای بسیار فانتزی دارید، می‌توانید آن را با دیگر لباس‌های رنگی مانند طوسی، سبز، آبی تیره و قهوه‌ای سِت کنید. برای کامل کردن ظاهرتان یک جفت دکمه سردست، ساعت و کفش مجلسی نیز به آن اضافه کنید.

پیراهن آکسفورد برای مراسم رسمی

نیمه رسمی

این استایل کمی غیررسمی‌تر از استایل جشن عروسی است و مهارت پیدا کردن در آن می‌تواند کمی سخت باشد. اگر از پیراهن آکسفور کلاسیک استفاده کنید، آزاد هستید تا پاپیون یا کروات خود را دربیاورید. اگر برنامه دارید که کت و شلوار بپوشید، می‌توانید آن را با پوشیدن پیراهن آکسفورد با رنگ‌های طوسی، آبی، مشکی، صورتی یا سفید ترکیب کنید. شما همچنین می‌توانید آن را با تکه‌های لباس جدا مانند شلوار کتان و کت امتحان کنید. برای کامل کردن این استایل کفش مجلسی، عینک آفتابی و اکسسوری‌های جالب به آن اضافه کنید.

پیراهن آکسفورد برای مراسم نیمه رسمی

کاری غیررسمی

مانند استایل نیمه رسمی، استایل کاری غیررسمی نیز یکی از آن تیپ‌هایی است که تعریف مشخص و دقیقی ندارد. این استایل بیشتر در مورد جالب بودن و در نظر گرفتن استایل شخصی خودتان است. رویکرد سختگیرانه مرتب بودن را کنار بگذارید، شما کاملاً آزاد هستید تا آستین‌هایتان خود را به سمت بالا جمع کنید و یا چند دکمه پیراهن را باز بگذارید تا اجازه دهید کمی گردنتان نفس بکشد. برای داشتن ظاهری راحت و شیک، پیراهن آکسفورد خود را از میان رنگ‌های سفید، مشکی، صورتی یا آبی انتخاب کنید.

پیراهن آکسفورد برای مراسم کاری غیررسمی

غیررسمی شیک

از گذراندن یک روز آفتابی در قایق گرفته تا صرف یک فنجان قهوه با دوستانتان، استایل غیررسمی شیک یکی از استایل‌های عالی برای مهارت پیدا کردن در آن است. برای این استایل، از قانون‌های تیپ رسمی پیروی کنید، شما می‌توانید با پوشیدن یک پیراهن آکسفورد جلو باز با تی‌شرتی جنس لنین زیر آن، کمی آن قوانین را بشکنید تا استایل خود را متفاوت کنید. بهتر است برای داشتن ظاهری شیک تی‌شرت را داخل شلوار بگذارید اما شما همچنین آزاد هستید تا برای داشتن استایلی با حال و هوای تابستانه راحت و جدید، شلوارک و کت نیز بپوشید.

پیراهن آکسفورد برای مراسم غیررسمی

بیشتر بخوانید: کت، یکی از باید‌های کمد آقایان است!

غیررسمی

پیراهن‌های آکسفورد بسیار تطبیق‌پذیر هستند و می‌توانند برای موقعیت‌های غیررسمی هم پوشیده شوند. برای ماه‌های سردتر سال می‌توانید از پلویر ضخیم یا برگردان یقه با اکسسوری‌های جالب استفاده کنید. گاهی، ساده‌ترین استایل‌ها هم می‌توانند تاثیرگذار باشند و شما هیچوقت با پوشیدن یک شلوار جین و پیراهن غیررسمی با سایز مناسب اشتباه نخواهید کرد. برای روز‌های غیررسمی در محل کارتان، آستین‌هایتان را به سمت بالا جمع کنید و پیراهن آکسفورد خود را با شلوار کتان و کتونی سفید بپوشید.

پیراهن آکسفورد برای مراسم غیررسمی

پیراهن آکسفورد سفید

شما هرگر نمی‌توانید لباس‌های کلاسیک را از مد بیندازید و پیراهن آکسفورد سفید بهترین مثال برای این قانون است. از محل کار گرفته تا جشن‌های غیررسمی، این پیراهن انتخابی زیبا و آسان برای سِت کردن با همه استایل‌ها است. شما می‌توانید این پیراهن غیررسمی را با یک کت و شلوار سه تکه، جین و پلیور یا کت لنین و شلوار کتان بپوشید. تطبیق‌پذیری این لباس به شما اجازه می‌دهد تا برای سِت کردن آن با هزاران رنگ و استایل دیگر آزاد باشید. شما می‌توانید با جمع کردن آستین این پیراهن به سمت بالا و باز کردن چند دکمه بالای آن، تیپ خود را از مناسب روز به مناسب برای شب تبدیل کنید.

پیراهن آکسفورد سفید برای همه جا

پیراهن آکسفورد صورتی

با پوشیدن پیراهن آکسفورد صورتی کمی استایل خود را جالب کنید. از صورتی پررنگ گرفته تا کمرنگ، این رنگ برای انواع موقعیت‌ها مناسب است. رنگ صورتی را با پوشیدن کتی آبی یا برنز کامل کنید. اگر پوشیدن رنگ صورتی یکی از اولویت‌ها شماست، سعی کنید انواع صورتی‌های روشن‌تر یا با طرح‌های ظریف آن را انتخاب کنید تا ظاهری ملایم داشته باشید.

استایل خیابانی با پیراهن آکسفورد صورتی

پیراهن آکسفورد آبی

یکی دیگر از لباس‌های مناسب برای محل کار که متعلق به کمد لباس همه آقایان است، چیزی نیست جز پیراهن آبی آکسفورد. این رنگ پیراهن تطبیق‌پذیر و برای پوشیدن راحت است، همچنین رنگ آبی آن برای محیط کاری و تماشا کردن مسابقات بسیار مناسب است. شما می‌توانید این پیراهن را با کت و شلوار آبی تیره بپوشید تا استایلی کاملاً شیک داشته باشید یا یک کت تیره را برای درخشنده کردن آن با پیراهن آبی روشن سِت کنید.

استایل خیابانی با پیراهن آکسفورد آبی

پیراهن آکسفور مشکی

برای متفاوت کردن ظاهر پیراهن آکسفورد، رنگی مشکی را برای تیپ خود انتخاب کنید. پیراهن آکسفورد مشکی که مانند شب سیاه است، برای مراسم‌های نیمه رسمی و جشن‌های خودمانی عالی است. این رنگ پیراهن را با کت و شلوار بژ، عینک آفتابی به روز و کفش مجلسی برای داشتن تیپی راحت و متفاوت کردن این لباس متدوال سِت کنید.

استایل خیابانی با پیراهن آکسفور مشکی

پیراهن آکسفورد طوسی

پیراهن آکسفور طوسی که چیزی میان روشن و تیره است، هنگامی که با رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و دیگر تناژهای خنثی سِت می‌شود، بسیار عالی به نظر می‌رسد. برای موقعیت‌های رسمی، کت و شلواری را با رنگ‌های نامرسوم مانند شنی یا یشمی را امتحان کنید، اگر این رنگ پیراهن را با مشکی سِت کنید، باعث می‌شوید که کت و شلوار مشکی شما رنگ و رو رفته به نظر برسد.

استایل خیابانی با پیراهن آکسفورد طوسی

بیشتر بخوانید: آقایان خوشتیپ! این 10 آیتم را در کمدتان داشته باشید

مطالب مرتبط