راز پوستی صاف، با این 4 راهکار

راز پوستی صاف، با این 4 راهکار

03 شهریور 1399

داشتن پوستی حساس با مشکلاتی مانند خشکی یا قرمزی می تواند احساس ناخوشایندی داشته باشد. خوشبختانه محصولات و راهکاری زیادی وجود دارد که معمولا می تواند به کاهش بعضی از این مشکلات کمک کند. در ادامه چهار راهکار اثرگذار برای حفظ شادابی پوست را به شما پیشنهاد می دهیم.

1. دوری از عوامل تحریک کننده شناخته شده

اگر حساسیت مزمن پوستی دارید،  تا جای ممکن محصولات ملایم و بدون عطر را انتخاب کنید.  محصولاتی که استفاده آن ها روی نقطه کوچکی از پوست باعث تورم و قرمزی شده را نیز کنار بگذارید.

2. دوری از نور شدید خورشید

نور خورشید می تواند باعث افزایش تحریکات پوستی شود بنابراین افرادی که پوست حساس دارند باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و بیشتر در سایه باشند، به ویژگی زمانی که پوست از قبل توسط عوامل دیگری تحریک شده است.

3. استفاده از کرم مرطوب کننده

استفاده از لوسیون برای پوستی که بخاطر خشکی تحریک  و بخاطر استرس، آفتاب یا حتی باد حساس تر شده بسیار کمک کننده است. یک کرم مرطوب کننده ملایم می تواند به کاهش خشکی پوست شما کمک کند. به علاوه باعث شفافیت و صاف به نظر رسیدن پوست نیز می شود.

4. استفاده از روش درمان خانگی

اگر نگران خشن بودن احتمالی شوینده صورت تان هستید، می توانید از راهکارهای ساده و راحت خانگی برای پاک کنندگی و شادابی صورت استفاده کنید. برای شادابی و خنک کردن پوست، چای بابونه کیسه ای یا تکه های خیار را روی ناحیه تحریک شده بگذارید.

بیشتر بخوانید: پوست‌تان را سفت و اتو کشیده شده کنید!

مطالب مرتبط