استایل کلاسیکِ همیشه زیبا

استایل کلاسیکِ همیشه زیبا

13 شهریور 1399

کلاسیک، کلمه‌ای است که قبلاً هم بارها آن را شنیدیم. ماشین کلاسیک، فیلم کلاسیک، هرچیزی در کنار کلمه کلاسیک می‌نشیند. خود این کلمه در اصل از فرانسه آمده جایی که از این کلمه برای اولین بار در قرن 17 استفاده شد. کلاسیک در زبان انگلیسی CLASSIC نوشته می‌شود و حرف C به کار رفته در آن چیزی را نشان می‌دهد که با گذر زمان در نوع خودش بسیار با کیفیت و خاص دیده شده است. اما خود کلمه کلاسیک به چیزی اشاره دارد که واقعاً در بند زمان نیست، چیزی که شما می‌توانید بارها و بارها آن را ببینید اما به دلیل کیفیت و زیبایی به کار رفته، از آن خسته نشوید. در دنیای مد و فشن می‌تواند حرف C را با کلمه «شیک» جایگزین کرد تا به شما ایده بهتری از از کلمه کلاسیک بدهد. مهم نیست که هر دهه چه ترندی برای ما به ارمغان می‌آورد، به نظر می‌رسد ظاهری همیشه به روز که در قید زمان نیست، همان چیزی است که همیشه جایگاه خود را در دنیای مد و فشن نگهداشته است. دلیل دیگر این است که ترندها مناسب همه افراد نیستند و الزاماً نسخه بهتری را از شما نمی‌سازد. آرزو می‌کنم کاش کسی این مسئله را هنگامی که جوان‌تر بودم به من می‌گفت زیرا من در سال‌های 60 و 70 بزرگ شدم و عاشق ترند بودم. هنگامی که به عکس‌ها 20 سال پیش خودم نگاه می‌کنم، هیچکاری نمی‌توانم انجام بدهم، جز اینکه از خودم بپرسم: «واقعاً چه فکری پیش خودت می‌کردی؟» این اواخر متوجه شدم که هنوز بسیاری از مردم کاملاً مفهوم استایل کلاسیک را درک نکردند. آنها ممکن است فکر کنند استایلی خیاباتی آنها با شلوار جینی ارزان قیمت و تی‌شرتی ساده همیشه به روز خواهد بود. اگر لباس شما شیک نیست، پس احتمالاً کلاسیک هم نیست. من تصمیم گرفتم که استایل کلاسیک را به سه دسته ساده تقسیم کنم زیرا لباس کلاسیک بدون مدل مو و آرایش مناسب هیچگاه درست و کامل به نظر نخواهد رسید.


لباس کلاسیک


لباس کلاسیک بیشتر در مورد سادگی در استایل و دیزاین است. در تئوری، سِت کردن یک بلوز سفید زیبا با یک دامن نوک مدادی می‌تواند لباسی کلاسیک باشد. اگر چه این سِت لباس می‌تواند بدون هیچ ریسکی شیک به نظر برسد اما می‌تواند کمی هم خسته کننده باشد و بگذارید بگویم که سبک متداولی هم ندارد. هنگامی که به مد و فشن در سال‌های 20 و 30 نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم که خانم‌ها در آن زمان توجه بیشتری به جزئیات داشتند. آنها دستکش، روسری و البته جواهرات می‌پوشیدند. مدل موها و آرایش آنها همیشه با جزئیات هماهنگ بود. به همین دلیل است که استایل آن خانم‌ها بسیار شیک، مرتب و منسجم به نظر می‌رسد. هنگامی که می‌خواهید لباس بخرید، حتماً باید مطمئن شوید که آنها ارزان قیمت به نظر نمی‌رسند. لازم نیست که لباس‌های شما خیلی لاکچری باشند، آنها تنها باید پارچه‌های خوب دوخته شده باشند. در یکی از همین مقاله‌های آنلاین، در یک وبسایت خواندم که رنگ‌های کلاسیک باید مشکی، خاکستری و سفید باشند اما من موافق این ایده نیستم. استایل کلاسیک در مورد استفاده از رنگ خاصی نیست. تا زمانی که لباس‌های شما با کیفیت به نظر می‌رسند، شما حتی می‌توانید از لباس‌ها طرح‌دار مختلف نیز استفاده کنید. برای مثال، ترنچ کت به عنوان یک لباس کلاسیک در نظر گرفته می‌شود. این لباس می‌تواند مشکی یا با پارچه پلنگی باشد و هر دو اینها به یک انداره شیک و همیشه به روز هستند. شما می‌توانید یک پیراهن کوتاه خال خالی آزاد بپوشید و آن را با یک کیف دستی قرمز سِت کنید و ظاهری شیک و همیشه به روز داشته باشید. پس از رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت نترسید.


میکاپ کلاسیک


میکاپ کلاسیک بسیار ساده است. این آرایش بیشتر اعضای چهره شما را زیباتر می‌کند، نه اینکه سعی در تغییر دادن آنها داشته باشد. عنصر اصلی در میکاپ کلاسیک خط چشم است و دلیلی وجود دارد که خانم‌ها حتی این روزها هم عاشق کشیدن خط چشم هستند. خط چشم‌ چشم‌های شما را زیباتر می‌کند اما آنها طبیعی نگه می‌دارد. خط چشم کلاسیک می‌تواند با مداد چشم مشکی، خط چشم مایع یا ژلی کشیده شود. برای کشیدن خط چشمی مشکی و ملیح‌تر، همچنین می‌توانید از سایه چشم مشکی استفاده کنید. اگر پلک‌های افتاده دارید، می‌توانید خط چشم را داخل خط مژه بالایی بکشید و دم آن را در زوایه 45 درجه ادامه دهید. می‌توانید رژ قرمز بزنید اما مجبور به اینکار نیستید. برای آرایش روزانه، لب‌های قرمز ممکن است توجه‌های زیادی را به شما جلب کند و شما همیشه به دنبال گرفتن توجه بیش از حد نیستید. آن رنگ رژلبی را انتخاب کنید که مکمل رنگ لباس شماست ولی مطمئن شوید که خیلی به رنگ لباس بالا تنه شما نزدیک نباشد.


مدل موی کلاسیک


برای داشتن موهای کلاسیک ویو ساحلی را فراموش کنید. برای کامل کردن ظاهر کلاسیک خود باید مطمئن شوید که موهایتان صاف و براق است. سشوار کردن معمولی می‌تواند انتخابی زیبا و ساده باشد. بیگودی هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد اما اگر می‌خواهید مو فر کن استفاده کنید، از مو فر کنی با اندازه معمولی استفاده کنید تا مطمئن شوید که در آخر مدل مویی با حجم کافی خواهید داشت. با سشوار کردن مو مدل مویی زیبا و صاف خواهید داشت که برای بادوام کردن آن باید اسپری مویی ملایم به آن بزنید. اگر موهای شما کوتاه است، از درست کردن هرگونه مدل مو شلوغ و بهم ریخته خودداری کنید. بسته به مدل کوتاهی و ترجیح شما، موهایتان می‌تواند مدلی صاف یا جمع شده داشته باشد.

امیدوارم با این مقاله توانسته باشم به صحیح کردن درک نادرست از ظاهر و استایل کلاسیک کمک کرده باشم. در حالی که شما ممکن است جین‌های دهه 70 را، ظاهری کلاسیک از آن دهه بدانید اما من باید به شما بگویم که این لباس تنها برای همان دهه مناسب است. به صورت کلی، از آنجایی که شلوارهای جین شیک و باکلاس نیستند، نمی‌توان آنها را به عنوان لباسی کلاسیک در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: بهترین توصیه‌ها برای داشتن استایلی مناسب

مطالب مرتبط