10 اشتباه آقایان در لباس پوشیدن: لطفا تکرارش نکنید!

10 اشتباه آقایان در لباس پوشیدن: لطفا تکرارش نکنید!

15 مهر 1399

بیایید روراست باشیم، اکثر آقایان سلیقه خوبی برای لباس پوشیدن و سِت کردن آنها ندارند. البته که استثناهایی نیز وجود دارد و بیشتر آقایان حداقل می‌دانند که چگونه ظاهر خود را باوقار نشان دهند اما هنوز هم تعدادی اشتباهات استایلی وجود دارد که به هر دلیلی تقریباً همه آقایان آنها را انجام می‌دهند. فرقی نمی‌کند که استایل شخصی شما چیست، مهم این است که بدانید چگونه به روشی مناسب، مخصوصاً برای موقعیت‌های رسمی، لباس بپوشید.

1. جوراب سفید

جوراب سفید، مخصوصاً جوراب سفید ورزشی، متداول‌ترین اشتباه استایلی میان آقایان است. مهم نیست که چقدر مردم در مورد آن تذکر می‌دهند، هنوز هم بعضی از آقایان به آن توجه نکرده و جوراب ورزشی سفید را با کت و شلوار خود می‌پوشند. بگذارید واضح‌تر بگویم، هیچ مشکلی ندارد اگر بخواهید جوراب سفید ورزشی خود را در باشگاه یا روزهای تعطیل در خانه بپوشید اما پوشیدن آنها برای محل کار یا موقعیت‌های رسمی اشتباه بزرگی است. جدای از اینکه از نظر ظاهری زیبا نیست بلکه باعث می‌شود تا شما ابله و نابالغ، مانند پسر سیزده ساله‌ای در عروسیف به نظر برسید. به جای اینکار، برای موقعیت‌های رسمی به دنبال جوراب‌هایی با رنگ مشکی، خاکستری یا آبی تیره باشید. اگر می‌خواهید جوراب‌های طرح‌دار یا با رنگ‌های روشن‌تر بپوشید، مشکلی نیست اما مطمئن شوید که آنقدر متمایز است که با جوراب عرق کرده مخصوص باشگاه شما اشتباه گرفته نشود.

2. کفش مناسب

مانند جوراب، به نظر می‌رسد که آقایان اغلب برای پوشیدن کفش مناسب نیز مشکل دارند. بسیاری از آقایان کتونی یا دیگر کفش‌های غیررسمی خود را با کت و شلوار پوشیده و ظاهری مضحک برای خود درست می‌کنند. مشکی بودن کفش‌های شما به این معنی نیست که مردم متوجه نمی‌شوند که آنها برای فوتبال بازی مناسب هستند. کفش‌ مجلسی جزء آن دسته مواردی است که هر مردی باید آن را در کمد خود داشته باشد و هر مردی حداقل با یک جفت مشکی آن را بخرد. رنگ قهوه‌ای آن نیز بسیار توصیه می‌شود تا کمد شما تطبیق پذیرتر کند. هرچند که این مورد یک اشتباه نیست اما کفش‌هایی که قسمت جلوی آنها مربع شکل است معمولاً به عنوان کفش‌های شیک در نظر گرفته نمی‌شود و به روز نیستند. کفش‌های دارای نوک مربعی را باید پسرهای جوان بپوشند و نه مردان بزرگ و جا افتاده.

3. کروات

خیلی طعنه آمیز است که کروات تقریباً اکسسوری انحصاری برای استایل آقایان به حساب می‌آید اما یکی از آن چیزهایی نیز هست که اکثراً تیپ آنها را خراب می‌کند. نیازی نیست که در مورد چگونه انجام دادن گره‌ای شیک بدانید، تنها اطمینان حاصل کنید که گره کروات شما عادی به نظر می‌رسد. جدای از گره زدن کروات، هنگامی که نوبت به انتخاب کردن کروات می‌رسید، موارد بسیاری برای در نظر گرفتن وجود دارد زیرا آقایان در مورد طول، عرض و رنگ یا طرح آن نیز مرتکب اشتباه می‌کنند. هنگامی که کروات خود را بستید، انتهای آن باید تقریباً بالای کمربندتان باشد. هنگامی که صحبت از کروات‌های پهن می‌شود، قوانین سخت گیرانه‌ای وجود دارد، باید مراقب باشید که طول کروات شما خیلی کوتاه یا بلند نباشد. معمولاً پهنایی میان دو الی سه انگشت مناسب است. در آخر، حتماً کرواتی را انتخاب کنید که برای مراسم مناسب باشد و به باقی لباس‌هایتان بیاید.

کروات

4. بلندی آستین و شلوار

بلندی آستین و شلوار، مخصوصاً در کت و شلوار، اشتباه رایج دیگری است که آقایان انجام می‌دهند و باعث می‌شوند تا ظاهرشان بچگانه و غیرحرفه‌ای به نظر برسد. هیچکس نمی‌خواهد که مانند پسری کوچک در کت و شلوار پدرش یا مثل پسری بزرگ در کت و شلوار بچگی خود به نظر می‌رسد. بلندی آستین و شلوار نشانه‌ای ابتدایی از این هستند که لباس اندازه شما نیست بنابراین بلندی آنها را مناسب انتخاب کنید تا در داشتن ظاهری آراسته و مرتب به شمات کمک کنند. پیدا کردن لباسی که به بهترین نحو اندازه شما باشد، کمی به مهارت نیاز دارد. همیشه همه چیز باید در جای خود قرار داشته باشد. استفاده از استخوان‌هایتان قانونی خوب و متدوال برای ارزیابی اندازه لباس شماست. آستین‌های بلوز باید دقیقاً جایی روی استخوان برجسته مچ دست قرار داشته باشند و آستین‌های کت باید تقریباً چیزی حدود دو سانت و نیم پایین آن ناحیه باشند. کت هرگز نباید به صورت کامل سرآستین را بپوشاند اما در عین حال نباید کل سر آستین از آن بیرون باشد. بلندی شلوار باید تقریباً تا پایین برجستگی استخوان قوزک پا بلندی داشته باشد و هرگز نباید روی کفش چین بخورند. همیشه بهتر است شلوار کمی کوتاه‌تر باشد، تا خیلی بلند، و کمی از قوزک پا را نپوشاند اما هرگز نباید زیاده‌روی کنید.

5. لباسشویی و خشکشویی

استایل فقط در مورد نحوه لباس پوشیدن و چگونه به نظر رسیدن شما نیست، بلکه استایل شما به چگونه نگهداری کردن از ظاهر لباس‌ها نیز مربوط است. نگهداری نامناسب از لباس می‌تواند در آینده به بسیاری اشتباهات استایلی منجر بشود. با اینکه نگهداری از لباس‌ها برای دوام طولانی آنها بسیار مهم است اما هنوز هم بسیاری از آقایان همه چیز را با یکدیگر داخل ماشین لباشسویی می‌اندازند. دو قدم ساده برای بهبود بخشیدن به نحوه نگهداری لباس وجود دارد. اول اینکه لباس‌های سفید و مشکی را از یکدیگر جدا کنید. بله، این کاری آزار دهنده و قدیمی است اما حداقل به شما کمک می‌کند تا از اتفاقی صورتی شدن همه لباس‌هایتان جلوگیری کنید. دوم، نگاهی به مارک لباس بیندازید که نحوه شست و شو آن را توضیح داده است! تقریباً همه لباس‌ها دارای تگی هستند که داخل آنها دوخته شده و به شما می‌گوید که چگونه باید از آن مراقبت کنید. اکثر مردم این تگ را نادیده گرفته یا اصلاً نمی‌دانند که چنین چیزی وجود دارد اما با استفاده از آنها می‌توانید در مورد نحوه شست و شو لباس تصمیم بگیرید و هنگامی بردن آنها به خشکشویی از آنها درست مراقبت می‌کنید که به دوام طولانی آنها کمک می‌کند.

6. مرتب و سِت کردن

سِت کردن رنگ و طرح لباس‌ها یکی از اشتباهات استایلی قدیمی است و به خصوص میان آقایان رواج دارد. لباس‌های آقایان به طور معمول اکثراً رنگ‌ها، طرح‌ها و استایل‌های کمتری دارند بنابراین آقایان فکر می‌کنند که اینگونه سِت کردن لباس‌ها آسان‌تر خواهد بود اما متاسفانه شرایط اینگونه پیش نمی‌رود. هنگام پوشیدن لباس‌ها با یکدیگر عامل اصلی ایجاد تعادل است. شما نباید رنگ‌های لباس خود را خیلی نزدیک به یکدیگر سِت کنید، همچنین نباید رنگ آنها بسیار متفاوت از یکدیگر باشند. انتخاب یک رنگ متفاوت برای استایل خود، راهی مناسب برای منسجم کردن تیپتان است، مانند سِت کردن رنگ‌ کروات با جوراب. پوشیدن رنگ و طرح‌های متفاوت یا پوشیدن تنها یک رنگ هیچ مشکلی ندارد اما استایل شما باید تعادل یکپارچگی و تمایز را داشته باشد تا ظاهرتان ناهماهنگ یا خسته کننده به نظر نرسد.

7. زیاده‌وری در اکسسوری

هیچ مشکلی ندارد اگر آقایان بخواهند کمی از اکسسوری استفاده کنند. در واقع، استفاده از اکسسوری راهی عالی برای بهبود بخشیدن به استایل و متفاوت کردن خودتان به عنوان یک مرد است. مشکل اینجاست که آقایان هنگام استفاده از اکسسوری، به گونه‌ای در آن زیاده‌روی کرده یا تعداد زیادی از آنها را می‌پوشند. تنها یک تکه اکسسوری خاص یا چند اکسسورس ظریف همه آن چیزی است که شما نیاز دارید. تعدادی دستبند، دستمال یا شاید کلاهی جالب را امتحان کنید.

گردنبند طلای مردانه

8. خیلی تنگ یا خیلی گشاد

باز هم، اندازه بودن لباس‌ها یکی از دلایل رایج اشتباهات استایلی برای آقایان است، نه تنها بلندی لباس بلکه عرض آن هم شامل این مسئله می‌شود. لباس‌هایی که کمی گشاد یا کمی تنگ هستند، اگر به درستی با دیگر لباس‌ها سِت شده یا با هدف انتخاب شوند، می‌توانند خوب به نظر برسند اما بیشتر آقایان این لباس‌های نامناسب را به صورت اشتباهی انتخاب می‌کنند. تنها راه حل درست کردن این استباه استایلی این است که با خودتان روراست باشید. درست است که همه ما، بسته به ترجیح شخصی خود، می‌خواهیم کوچکترین سایز یا بزرگترین و عضلانی‌ترین سایز را داشته باشیم اما در واقع، پوشیدن لباس با آن سایزی که می‌خواهید هرگز باعث نمی‌شود که مانند پوشیدن لباس به اندازه خودتان خوب به نظر برسید. بدن خود را دوست داشته و آن را با پوشیدن لباس‌هایی که به بهترین نحو اندازه شما هستند، در آغوش بگیرید.

9. زیر پیراهنی و لباس‌ زیر

این موضوع کمی شخصی است اما هنگامی که نوبت به انتخاب لباس‌های زیر لباس می‌رسد، آقایان بعلاوه اشتباه در لباس‌هایی که دیگران می‌بینند، در انتخاب لباس‌زیر خود نیز اشتباهاتی زیادی انجام می‌دهند. یکی از اشتباهات واضح این است که دیگران بتوانند لباس‌زیر شما را ببینند. مچاله شدن لباس‌زیر چیز متداولی نیست، مخصوصاً هنگامی که در مورد لباس‌های رسمی و مناسب دفتر کار صحبت می‌کنیم اما همه جا می‌بینیم که یقه زیرپیراهنی از زیر بلوز آقایان معلوم است. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین اشتباهاتی، حتماً مطمئن شوید که زیرپیراهنی شما مرتب و تنگ است و لباس‌زیر پاچه‌دار نپوشید. هنگامی که نوبت به لباس‌زیر می‌رسد، از رویکرد آقایان متعجب خواهید شد زیرا آنها خیلی کم لباس‌زیر نو می‌خرند یا تنها از نوعی خاص یا طرحی مسخره استفاده می‌کنند. بهترین پیشنهاد که ما می‌توانیم به شما بدهیم، ممکن است کمی خجالت‌آور باشد اما همیشه به روشی لباس زیر خود را انتخاب کنید که گویی ممکن است کسی آنها را ببیند. پس اساساً باید تنها آن دسته از لباس زیرهایی را بپوشید که برای نشان دادن آن به دیگران مشکلی نخواهید داشت. نکته دیگر برای داشتن ظاهری مرتب این است که مطمئن باشید بالای لباس زیر شما از کمر شلوارتان بیرون نزده و مشخص نیست.

10. زیاده‌روی در محصولات مو

این یکی از متدوال‌ترین اشتباهاتی است که آقایان هنگام رسیدن به موهایشان انجام می‌دهند اما با این حال هنوز بخشی از اشتباهات استایلی آقایان به حساب می‌آید. استفاده از محصولات مو یکی دیگر از اشتباهاتی است که آقایان هنگام جبران کردن اشتباه خود برای خوشتیپ بودن انجام می‌دهند. تلاش شما قابل تحسین است اما موهای چرب بهم چسبیده واقعاً زیبا نیست. فراموش نکنید که با استفاده از کم از محصولات مو شروع کنید. قانون‌ها به منظور شکسته شدن وضع می‌شوند، مخصوصاً در دنیای مد و فشن، اما باید قبل از شکستن قانون‌ها آنها را خوب بشناسید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ استفاده از گردنبند طلا برای آقایان

مطالب مرتبط