اگر مهمانِ جشن عروسی هستی، اینجوری آرایش کن!

اگر مهمانِ جشن عروسی هستی، اینجوری آرایش کن!

19 آبان 1399

خانم‌ها برای آرایش کردن و رسیدن به خودشان تنها دنبال دلیلی کوچک هستند! ما می‌توانیم بگوییم که عروسی موقعیتی عالی برای اینکار است. عروسی ایرانی‌ها همیشه پر از زیبایی و زرق و برق است. حتی اگر شما عروس هم نباشید و تنها خواهر، دخترخاله، دوست یا هر نسبت دیگری که با او داشته باشید، حق دارید که برای مراسم عروسی آرایشی کاملاً معرکه برای خود انجام دهید. ما روش‌های ساده‌ای برای افراد تازه کار گردآوری کردیم که با استفاده از آنها می‌توانند برای جشن عروسی آماده شوند.


چگونه برای جشن عروسی آرایش کنیم؟


صورت

با فاندیشنی همرنگ پوست خود، رنگ پوست خود را یک دست کنید. آن را با استفاده از براش مخصوص فاندیشن یا اسفنجی مرطوب روی پوست خود محو کنید. از گردن خود غافل نشوید. با استفاده از کانسلیری همرنگ لکه‌ها و نواقص پوست خود را بپوشانید. حالا آن را با استفاده از کمی پودر فیکس ثابت کنید. زیرسازی آرایش برای هر نوع آرایشی از طبیعی تا پر زرق و برق یکسان است.

چشم‌ها

 از آنجایی که جشن‌ عروسی ایرانی‌ها همیشه در مورد شکوهمندی و درخشندگی است، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که آرایش چشم‌های خود را پر از رنگ و چشمگیر انجام دهید. آرایش چشمی هماهنگ و باشکوه صورت شما را بسیار زیبا می‌کند. از سایه چشم‌های اکلیلی نترسید. اگر به دنبال داشتن ظاهری خاص هستید، چشم‌ها را با سایه مات آرایش کرده و از مقداری اکلیل روی پلک خود استفاده کنید.

  • برای اینکار مقداری از چسب مژه مصنوعی بی‌رنگ روی پلک خود استفاده کرده و بگذارید چند دقیقه بماند. هنگامی که چسب نیمه خشک شد، به آرامی با استفاده از براش اکلیل‌ها را با ضربات ملایم به آن بزنید. اینگونه اکلیل‌ها به زیبایی در جای خود خواهند ماند.
  • برای خط چشم کشیدن همان نوع خط چشمی را انتخاب کنید – مدادی یا مایع – که با آن راحت‌تر هستید.
  • اگر برای انتخاب رنگ سایه چشم سر در گم هستید، باید بدانید که رنگ بیشتر سایه‌های چهار تایی با یکدیگر هماهنگ هستند. به لوازم آرایشی فروشی رفته و به دنبال سایه‌های سه تایی یا چهار تایی باشید.
  • سعی کنید از میان رنگ‌های برنز، سبز، آبی و ارغوانی بر اساس رنگ پوست و لباس سایه چشم خود را انتخاب کنید. همچنین شما باید برای داشتن ظاهری نمایشی‌تر سایه اسموکی انجام دهید.

گونه‌ها

اگر آرایش چشم‌ها شما غلیظ است، از رژگونه روشن استفاده کنید یا برعکس. اگر عروسی در زمستان برگزار می‌شود، کمی هایلایتر روی استخوان گونه‌های خود بزنید. کاری کنید تا پوستتان سالم و درخشنده به نظر برسد تا توجه‌ها را به سمت خود جلب کنید. از انجام اینکار در تابستان خودداری کنید، مگر اینکه پوست صورتتان خشک باشد، زیرا ممکن است نتوانید اینکار را به خوبی انجام داده و مانند توپی پر زرق و برق در جشن عروسی حرکت کنید.

لب‌ها

: اگر آرایش چشمانتان غلیظ است، برای لب‌ها از رنگ روشن استفاده کنید. با توجه به رنگ پوست خود سعی کنید بهترین رنگ رژلب را برای خودتان انتخاب کنید. اگر پوستی تیره دارید از رژ قهوه‌ای استفاده نکنید زیرا روی صورت شما بسیار تیره به نظر می‌رسد. به جای آن از رژهای قهوه‌ای دارای اندکی رنگ صورتی استفاده کنید که از بهترین رژهای نود به حساب می‌آیند. رژهای به رنگ مرجانی و هلویی نیز بدون غلیظ بودن مانند رنگ‌های قرمز یا مارون بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

  • برای داشتن لب‌هایی درخشنده از مقداری برق لب استفاده کنید!
  • اگر از آن دسته افراد جسور با اعتماد به نفس هستید، بهترین راه خنثی نگهداشتن سایه چشم است. برای چشمان خود تنها خط چشمی مشکی کشیده و رژلبی پررنگ مانند قرمز برای لب‌های خود انتخاب کنید.

نکاتی بیشتر برای آرایش جشن عروسی


یکی از بدترین جنایت‌ها که همه ما ممکن در انجام میکاپ خود انجام دهیم، استفاده از فاندیشنی روشن‌تر از رنگ پوست است. فاندیشن با هدف روشن کردن پوست شما استفاده نمی‌شود بلکه هدف آن تنها پوشاندن نواقص پوستی و دادن ظاهری یک دست و بی‌نقص به پوست شما است. بنابراین هنگام انتخاب رنگ فاندیشن خود دقت کافی داشته باشید. اگر احتیاج به امتحان کردن آن دارید، اینکار را روی استخوان فک خود انجام داده و رنگ آن را در نور طبیعی ببینید.

  • اگر آرایش چشم‌هایتان غلیظ است، رژ خود را کمرنگ انتخاب کنید.
  • می‌توانید با استفاده از مژه مصنوعی چشمانی آهویی داشته باشید. 
  • برای داشتن رژی پر رنگ، با استفاده از خط لبی نود دور لب‌های خود خط بکشید (سعی کنید رنگ آن نزدیک به رنگ پوست صورتتان باشد). اینگونه می‌توانید برای رژ خود زیرسازی انجام داده و ماندگاری آن را طولانی‌تر کنید.
  • اگر نتوانستید محصولی را پیدا کنید که برچسب هایلایتر داشته باشد، نگران نباشید! به دنبال پودر برنزری براق با رنگ روشن یا طلایی باشید و از آن به جای هایلایتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 10 مدل از زیباترین آرایشهای لب با رژ

مطالب مرتبط