14 روش خانگی و البته مهم برای مراقبت از موهای بلوند

14 روش خانگی و البته مهم برای مراقبت از موهای بلوند

27 آبان 1399

گفته می‌شود که موهای بلوند جالب هستند اما هنگامی که نوبت به مراقبت از موهای بلوند می‌رسد، این حرف اصلاً درست نیست! تنها یک شیرجه ساده در استخر به راحتی می‌تواند در یک دقیقه موهای ما را زرد یا سبز کند. در حالی که ما همیشه آرزوی داشتن موهایی بدون زردی و لطیف را داریم كه یادآور رنگ کارامل باشد، گاهی اوقات موهایمان تبدیل به چیزی مانند تَلی از یونجه پاییزی می‌شود! بدترین قسمت روشن‌تر و براق‌تر کردن موهای بلوند است، همیشه راحت‌ترین راه روی آوردن به مواد شیمیایی مانند پروکساید یا رنگساژهای آبی یا بنفش است که البته هر کدام از آنها سرشار از سموم مضر هستند. موهای من بلوند تیره است و چند راه برای ساده کردن مراقبت طبیعی از موها بلوند پیدا کرده‌ام. این نکات شامل مواد و همچنین محصولات مویی می‌شوند که شما ممکن است همین حالا آنها را در کابینت آشپزخانه یا کمد خود داشته باشید. با این روش‌ها مراقبت طبیعی از موی بلوند بسیار آسان می‌شود، پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

1. ماسک بابونه

این روش آسان و ارزان برای عاشقان چایی مناسب است! 4-5 عدد چای کیسه‌ای بابونه برداشته و آنها را در قابلمه‌ای با آب در حال جوش به مدت تقریباً 20 دقیقه بگذارید. هنگامی که آب سرد شد، 2 قاشق غذاخوری ماست (اگر موهایتان بلند است، بیشتر) به آن اضافه کرده و خوب آن را هم بزنید. ترکیب را روی موهای تمیز خود گذاشته و اگر می‌توانید در آفتاب بنشینید تا خشک شود. شما ممکن است هنگام خشک شدن آن ببینید که موهایتان به صورت طبیعی شروع به هایلایت شدن کرده است. این کار را هر روز تا زمانی انجام دهید که به رنگ بلوند دلخواه خود برسید.

2. آبکشی با ماءالشعیر

این روش راهی بسیار سنتی برای مراقبت طبیعی از موهای بلند است! یک بطری ماءالشعیر در کاسه‌ای بزرگ بریزید. در حالی که سرتان خم کردید، موهایتان را وارد ماءالشعیر کنید. شاید ابتدا کاری سخت به نظر برسد اما ارزشش را دارد! بعد 3-5 دقیقه، موهای خود را در حوله بپوشانید. یک ساعت صبر کنید، سپس موهایتان را مانند همیشه بشورید. نه تنها موهایتان چند درجه روشن می‌شود بلکه متوجه خواهید شد که ماءالشعیر موهای شما را مغذی نیز کرده است!

3. اسپری آب لیمو

اگر قبلاً از رنگ موهای مختلف استفاده کردید و حالا رنگ موهای شما به دلیل اکسیداسیون شیمیایی کمی سبز رنگ شده است، خواهید دید که لیمو فرستاده‌ای از بهشت برای شماست! این میوه که جزء مرکبات به حساب می‌آید سرشار از آنتی اکسیدان است و زیباتر شدن رنگ موهایتان کمک می‌کند. استفاده از آب لیمو بسیار راحت است: آب دو لیمو را گرفته و آن را یا یک فنجان آب رقیق کنید سپس این ترکیب را به مدت 30 دقیقه روی موهایتان بگذارید. برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر حتی می‌توانید یک ساعت در نور آفتاب بنشینید اما آگاه باشید که آب لیمو خاصیت خشک کنندگی زیادی دارد! یا باید بعد از انجام این درمان از ماسک موهای آب رسان استفاده کنید یا به جای استفاده از لیمو و آب، یک اسپری با روغن آرگان و آب لیمو (مقدار هر دو به یک اندازه باشد) درست کرده و بگذارید این مواد به جای یک، دو ساعت روی موهایتان بماند.

5. کاندیشنر عسل

قانون شیرین این قسمت می‌گوید: عسل می‌تواند بدون آسیب زدن به موها و به صورت طبیعی آنها را روشن کند. در واقع، این ماده مو پوست سر شما را نیز مغذی می‌کند. ایراد آن چیست؟ عسل نسبت به روش‌های دیگر دیرتر موهای شما را روشن می‌کند، استفاده از آن کثیف کاری دارد و باید به مدت طولانی روی موهایتان بماند. اما هنوز هم عسل ارزان است، موهای شما را بیشتر آب رسانی می‌کند و بوی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. تنها لازم است یک سوم فنجان عسل را با یک چهارم فنجان کاندیشنر ترکیب کنید. آنها را خوب هم زده و به همه موهایتان بزنید. موهای خود را با کلاه حمامی پلاستیکی یا کیسه پلاستیک یا اگر هیچکدام از آنها را ندارید، با حوله‌ای بپوشانید. بگذارید حداقل به مدت چهار ساعت یا حتی بهتر یک شب بماند. روز بعد، موهایتان را مثل همیشه شامپو کرده و به آن کاندیشنر بزنید. اینکار را تا به دست آوردن رنگ مو دلخواه خود ادامه دهید.

5. روغن جوانه گندم

این روغن یکی از مفیدترین مواد برای موهای بلوند است! این روغن زرد تیره حاوی مقادیر زیادی ویتامین A ، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، مس و منگنز است، بنابراین نه تنها موهایتان را روشن می‌کند، بلکه آنها را نیز مغذی می‌کند. یک چهارم فنجان روغن جوانه گندم را به مدت 30-40 دقیقه روی موهای خود گذاشته و سپس آن را با شامپو بشویید. خواهید دید که موهایتان کمی طلایی‌تر و لطیف‌تر نیز شده است.

6. پودر زردچوبه

این ادویه زرد رنگ خواص واقعاً معرکه‌ای دارد: این ادویه به راحتی می‌تواند به هر چیزی که برای مدتی روی آن بماند رنگ بدهد، از جمله سطوح سفید، و حتی به عنوان رنگی برای پارچه نیز در نظر گرفته می‌شود! بنابراین مطمئن شوید که از آن زیاد استفاده نمی‌کنید، زیرا اثر زرد کننده آن می‌تواند به شدت قوی باشد! برای داشتن موهایی به رنگ بلوند طلایی ملایم، یک قاشق غذاخوری زردچوبه را در یک فنجان آب گرم ریخته و آن را به مدت 20 دقیقه روی موهای خود بگذارید. هنگام که آن را شستید، استفاده از مقداری کاندیشنر را فراموش نکنید زیرا این ادویه ممکن است موهایتان را خشک کند.

7. مراقبت از مو در مقابل نور آفتاب

اگر رنگ مو بلوند مناسب خود را پیدا کردید و نمی‌خواهید به دلیل عناصر موجود در محیط از بین رفته و کمرنگ شود، به خاطر داشته باشید که اقدامات جلوگیرانه یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت طبیعی از موهای بلوند است! سعی کنید با محصولات مراقبت مو از موهای خود در مقابل نور آفتاب محافظت کنید. این محصولات معمولاً حاوی عصاره‌های گیاهی طبیعی هستند که از مو در برابر اکسیداسیون با نور آفتاب و آلودگی محافظت می‌کنند و در سراسر ساقه مو لایه‌ای محافظ تشکیل می‌دهند، این در حالی است که پروویتامین B5 موهایتان را به مدت طولانی آب رسانی می‌کند.

8. دارچین

باور کنید یا نه، دارچین می‍تواند به صورت چشمگیری رنگ موهایتان را عوض کند اما زمان می‌برد. خمیری از سه قاشق غذاخوری دارچین و ترکیب آن با یک قاشق غذاخوری کاندیشنر مو درست کنید (این مقدار را برای موهای بلند دو برابر کنید). آن را روی موها زده و سپس سر خود را با کلاه حمام یا کیسه پلاستیکی بپوشانید. بگذارید حداقل به مدت 8 ساعت یا ترجیحاً کل شب روی موهایتان بماند سپس مانند همیشه موهایتان را شامپو کنید. اینکار را چندین بار در طول هفته انجام دهید تا آنقدری که می‌خواهید موهایتان بلوند شود.

9. زنجبیل

شاید زنجبیل شما را یاد موهای قرمز بیندازد اما در واقع راه عالی دیگری برای مراقب طبیعی از موهای بلوند است! شما باید یک ریشه زنجبیل کامل تهیه کرده و آنقدر آن را با مخلوط کن خرد کنید تا کرم مانند شود. خمیر را مستقیماً روی موهای خود زده و بگذارید به مدت 40 دقیقه روی موهایتان بماند. موهای خود را با آب داغ آبکشی کرده و سپس شامپو کنید. اینگونه موهای شما مانند پرنسس‌های دیزنی‎لند خواهد درخشید و بویی خوبی نیز خواهد داشت!

10. حنای خنثی یا بدون رنگ

حنای خنثی هایلایت‌های زیبایی روی موهای شما به وجود می‌آورد! حنای خنثی یا بدون رنگ با نام سنا نیز شناخته می‌شود و به موهای آسیب دیده شما جهت ابریشمی، ضخیم و درخشان شدن کمک کرده و پوست سر شما را نیز سالم نگه می‌دارد. این نوع از حنا تا زمانی که موهای خیلی روشن یا خاکستری نباشد، تاثیر خود را نشان نخواهد داد.

11. تعویض فیلتر دوش حمام

بر اساس شهری که در آن زندگی می‌کنید، مواد معدنی موجود در بعضی آب‌‌ها  اگر حاوی مقادیر زیادی آهن باشند، می‌توانند منجر به تغییر دادن رنگ مو طلایی و طبیعی شما شود و به آن هاله قرمز بدهد. همچنین اگر میزان زیادی کلر در آب وجود داشته باشد، ممکن است رنگ موهایتان متمایل به سبز شود. استفاده از فیلترهای با کیفیت به جای آن فیلترهایی که اکنون در دوش حمام شما هستند، نه تنها می‌توانند جلوی مواد معدنی تغییر دهنده رنگ مو بلوند شما را بگیرد بلکه بدن شما از شر کلر، فلوراید و سایر مواد ناخوشایند موجود آب نیز خلاص می‌کنند!

12. آبکشی مو با سرکه

آیا در استخری با آب کلردار شنا کردید؟ آیا آب لوله محل زندگی شما حاوی مقایر زیادی کلر است اما نمی‌توانید فیلتر روی دوش حمام خانه خود نصب کنید؟ آبکشی مو با سرکه راه عالی دیگری برای مراقبت طبیعی از موهای بلوند است. اینکار مواد جمع شده حاصل از محصولات مو و باقی مانده‌های مواد معدنی که می‌توانند باعث تغییر رنگ در موهایتان شوند را از بین می‌برید. انجام آن ساده و همچنین ارزان است: تنها کافیست تا نصف الا یک فنجان (برای موهای بلند) از سرکه سیب را با 470 میلی‌لیتر آب ترکیب کنید. بعد از شامپو کردن موهایتان، آنها را با این ترکیب اسیدی آبکشی کرده و اجازه دهید به مدت حدوداً 5 دقیقه بماند. دوباره موهای خود را آبکشی کرده و آنها را مانند همیشه مدل دهید. اینکار را هر وقت لازم بود، انجام دهید.

13. استفاده از تونر مو

تونرهای مو معمولاً پر از مواد شیمیایی هستند اما تاثیرگذاری خوبی دارند! آنها هاله‌ها قرمز و طلایی موهای بلوند و خاکستری را به راحتی کاهش می‌دهند. خوشبختانه تونرهای خوب طبیعی برای موهای بلوند در بازار رو به افزایش است.

14. استفاده از رنگ مو طبیعی

آیا موهایتان به صورت طبیعی بلوند نیست؟ هیچ چیز برای دستیابی به رنگ موهای رویایی شما موثر نبوده است؟ موهای خود را خاکستری کردید اما حالا دلتنگ رنگ بلوند شدید؟ رنگ موهای طبیعی راه حل مناسبی برای شما هستند. آنها می‌تواند رنگ مو شما را بلوند کرده و حتی سفیدی‌ها آن را بپوشانند!

بیشتر بخوانید: 45 رنگ موی بلوند دودی که جذاب و وسوسه کننده است

مطالب مرتبط