10 مدل مو که شما را وسوسه می‌کند موهایتان را کوتاه کنید.

10 مدل مو که شما را وسوسه می‌کند موهایتان را کوتاه کنید.

17 اردیبهشت 1401

با تغییر فصل و شروع شدن فصل‌های گرم سال، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری وسوسه می‌شویم که موهایمان را کوتاه کنیم. از آنجایی که در سال‌های گذشته داشتن موهای بلند ترندی‌تر و محبوب‌تر بود، بسیاری از ما در برابر این وسوسه مقاومت می‌کردیم. اما امسال که به نظر می‌رسد موهای کوتاه ترندی‌تر شده‌اند و طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند، شاید بهتر باشد ما هم موهایمان را کوتاه کنیم و ظاهر جدیدی را تجربه کنیم. خبر خوب آن است که دیگر نیازی نیست گزینه‌های موهای کوتاه‌مان را به انواع مدل‌های موی باب محدود کنیم. سلبریتی‌ها، اهالی مد و فشن و متخصصان مو اعتقاد دارند که امسال می‌توانیم مدل‌های بسیار متنوع و جالبی از موهای کوتاه را امتحان کنیم.

خب، نظر شما درباره گذراندن یک تابستان با موهای کوتاه چیست؟! ما که از این ایده استقبال می‌کنیم! از مدل‌های مختلف مو گرفته تا رنگ‌های متنوع و استایل‌های مختلف آرایشی، به نظر می‌رسد امسال تابستان که بالاخره بعد از نزدیک به سه سال قرار است تعطیلاتی نسبتاً معمولی را بگذرانیم، دست‌مان در انتخاب هر چیزی باز است. علاوه بر این به نظر می‌رسد که ترند موهای کوتاه تا آخر سال ترند غالب دنیای مد و فشن باشد. ادامه مطلب را دنبال کنید تا با تعدادی از ترندی‌ترین و شیک‌ترین ایده‌های موهای کوتاه که امسال قطعاً طرفداران بسیار زیادی خواهند داشت، آشنا شوید.


1. مدل موی باب بسیار کوتاه


مدل موی باب بسیار کوتاه

از بین همه‌ی مدل‌های مختلف مو، به نظر می‌رسد که مدل موی باب پرطرفدارترین مدل موی دهه حاضر باشد و این روزها شاهد آن هستیم که مدل‌های باب روز به روز کوتاه‌تر می‌شوند. این روزها محبوب‌ترین مدل موی سر، مدل موی باب با بلندی تا حد چانه است که از ظاهر مدرن و شیک پاریسی الهام گرفته شده است.

مدل موی باب بسیار کوتاه

یک خاصیت شگفت‌انگیز مدل موی باب آن است که مهم نیست موهای شما چقدر کوتاه باشند، به هر حال همیشه می‌توانید موهایتان را به فرم موج‌های ساحلی حالت دهید.

ترفند تخصصی: فرقی ندارد که بخواهید موهایتان لخت و صاف باشد و یا موهایی موج‌دار و تاب‌دار را ترجیح بدهید، به هر حال یک اتو موی مناسب به شما کمک می‌کند.


2. مدل موی پرحاشیه همراه با چتری


مدل موی پرحاشیه همراه با چتری

مدل موی پریشان دور صورت همراه با چتری‌هایی که روی پیشانی قرار می‌گیرند در واقع ایده جدیدی نیستند، اما نکته‌ی هیجان‌انگیز آن است که این مدل این روزها بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته‌ است. به عنوان مثال می‌توانید به این عکس از جازمین نگاه کنید که در آن موهایش را به زیبایی در اطراف صورتش پریشان کرده و چتری‌هایش را کوتاه کرده است. تنها چیزی که می‌توان گفت این است: «زیبا است!»

مدل موی پرحاشیه همراه با چتری

یک مثال بسیار جذاب دیگر چتری‌های کلویی است که به زیبایی با موهای کوتاه و ساده او هماهنگ شده است.

ترفند تخصصی: همه‌ی ما می‌دانیم که چتری‌های مو چقدر سریع چرب می‌شوند و حالت خودشان را از دست می‌دهند. برای آنکه چتری‌هایتان مدت زمان بیشتری خوش حالت و شاداب باشند، بهتر است از یک شامپوی خشک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مدل موهای ترند تابستان سال 2022


3. موهای درهم‌برهم کوتاه


موهای درهم‌برهم کوتاه

با آنکه مدل موهای درهم‌ و برهم معمولاً برای موهای بلندتر استفاده می‌شود، اما این به آن معنی نیست که شما نتوانید با موهای کوتاه، مدل موی درهم و برهم را امتحان کنید. برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به عکس آلیسا بیندازید!

موهای درهم‌برهم کوتاه

موهای فرفری و حالت‌دار گبی این ادعا را بیشتر اثبات می‌کند که می‌توان این مدل مو را با هر مویی و هر بافتی امتحان کرد. می‌بینید گبی با این موهای درهم و برهم چقدر جذاب شده است؟!

ترفند تخصصی: بدترین حالت برای موهایی که قرار است درهم و آشفته باشند آن است که موهای‌تان پف کنند. برای جلوگیری از این امر بهتر است از یک نرم‌کننده‌ی حاوی مواد آبرسان قوی استفاده کنید تا علاوه بر آنکه مواد مغذی لازم را برای ریشه‌ی موهای‌تان فراهم می‌کند، به حفظ حالت مناسب تارهای مویتان هم کمک کند.


4. مدل موی رترو


مدل موی رترو

بسیاری از متخصصان مو عقیده دارند که مدل‌های موی دهه 90 در سال جاری بازگشت شکوهمندانه‌ای به عرصه‌ی مد و فشن خواهند داشت و مدل موی وایب میلی این ادعا را به زیبایی ثابت می‌کند. استایل‌های موی دهه نودی که از سال 2021 مورد توجه قرار گرفتند، در سال جاری محبوب‌تر هم شده‌اند و سلبریتی‌ها و مدل‌های زیادی با استفاده از این مدل‌های موی خاطره‌انگیز، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

مدل موی رترو

به عکس بالا نگاه کنید! مدل موی پرحجم هالیوودی قدیمی هالسی آنقدر جذاب است که دلمان می‌خواهد همه‌ی مدل‌های هالیوودی چند دهه به عقب برگردند!

ترفند تخصصی: مناسب‌ترین وسیله‌ای که برای داشتن یک مدل موی دهه نودی به آن نیاز دارید، بیگودی‌های ساده هستند. استفاده از این بیگودی‌ها بسیار آسان است و به سادگی موج و حالت مورد نیاز شما را در موهایتان ایجاد می‌کنند.


5. لوازم تزئینی مو


لوازم تزئینی مو

واقعیت آن است که هیچ محدودیتی برای بلندی موهایی که می‌خواهید از لوازم تزئیناتی بر روی آنها استفاده کنید، وجود ندارد. اما استفاده از این اکسسوری‌های تزئیناتی بر روی موهای کوتاه جذابیت بسیار منحصر به فردی ایجاد می‌کند. فقط کافی است یک نگاه به گیر سرهای بزرگ و مرواریدی کِری در عکس بالا بیندازید که به او ظاهری شیک‌تر از شیک داده است!

لوازم تزئینی مو

جذابیت این گیره‌های کوچک مرواریدی هم چیزی کمتر از آن نیست!

ترفند تخصصی: از آنجایی که اکسسوری‌های بسیار متنوع و بی‌شماری در بازار موجود هستند، انتخاب‌های شما برای داشتن مدل‌های موی متنوع با تزئینات جانبی بی‌شمار است.

بیشتر بخوانید: 10 ایده دوست داشتنی برای موهای قهوه‌ای تیره


6. موهای شانه شده به عقب


موهای شانه شده به عقب

فرقی ندارد که مدل موی شما یک باب ساده است، مدل موی آشفته و درهم و برهم و یا حتی یک مدل موی پیکسی ساده، در همه‌ی این مدل‌های مو می‌توانید با شانه کردن قسمت جلوی موی‌تان رو به عقب، قاب صورت‌تان را مشخص‌تر کنید و یک ظاهر بسیار شیک و امروزی را با کمترین میزان تلاش داشته باشید.

موهای شانه شده به عقب

در عکس بالا زویی موهایش را رو به بالا و اندکی رو به کنار شانه کرده است که در عین حال که ظاهری مرتب و منظم دارد، بسیار مدرن، امروزی و جذاب است.

ترفند تخصصی: رو به عقب شانه کردن موهای‌تان هیچ فایده‌ای ندارد مگر آنکه از یک ژل ملایم برای نگهداری موهایتان استفاده کنید. دقت کنید که میزان ژل مصرفی را متناسب انتخاب کنید، زیرا با مصرف مقدار کم ژل موها ثابت نمی‌مانند و اگر از مقدار بیش از حدی از ژل استفاده کنید، موهایتان بدون حالت و نامرتب به نظر می‌رسند.


7. موهای با بافت طبیعی


موهای با بافت طبیعی

درست است که استفاده از بافت طبیعی موها هنوز یک ترند نیست، اما هر روز شاهد آن هستیم که تعداد بیشتر و بیشتری تصمیم می‌گیرند که بافت و حالت طبیعی موهای‌شان را بپذیرند و دیگر از ابزارهای حالت‌دهنده استفاده نکنند. این کار زمانی جذاب‌تر می‌شود که موهای کوتاه‌تری داشته باشید. مدل موهای طبیعی و راحت تراکی که از دیانا رز الهام گرفته شده است، یک مثال عالی از این طرز فکر به شمار می‌رود.

موهای با بافت طبیعی

مدل موی باب کوتاه و پرپیچ و تاب و خوش‌حالت رینا در عکس بالا هم لطافت خاصی دارد.

ترفند تخصصی: اگر موهایتان به طور طبیعی تاب‌دار، فر یا مجعد است، بهتر است از یک کرم موی مخصوص موهای حالت‌دار استفاده کنید تا دسته‌های موی‌تان در هم گره نخورند و ظاهر مناسب‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رنگ موی چشم ببری


8. بافت


بافت مو

بافتن مو یک گزینه‌ی فارغ از زمان است، اما در چند سال اخیر این مدل آرایش مو محبوب‌تر از هر زمان دیگری شده است. نکته‌ی هیجان‌انگیز آن است که این روزها از بافت در مدل‌های موی کوتاه‌تر هم استفاده می‌شود. برای مثال در عکس بالا، بافت فرانسوی‌ای که به مدل موی پیکسی روبی اضافه شده است، جذابیت او را دو برابر کرده است.

بافت مو

مدل موی باب کلئوپاترایی بافته شده‌ی بالا هم خیلی جذاب و شیک است. و در مورد رنگ مویش؟ مطمئناً به جذابیت آن اضافه کرده است!

ترفند تخصصی: بهتر است قبل از بافتن موهای‌تان از یک کرم نرم‌کننده و آبرسان استفاده کنید تا تارهای مو آسیب کمتری ببینند.


9. بازی با رنگ


بازی با رنگ مو

هیچ‌چیزی مثل یک تکه رنگ شده، نمی‌تواند یک موی کوتاه معمولی را به یک موی کوتاه خیره‌کننده و فوق‌العاده تبدیل کند. هایلایت کوچکی که صورت بریتانی را در عکس بالا قاب گرفته است، به روشنی نشان می‌دهد که با اضافه کردن یک دسته کوچک از موی رنگ شده، حالت کلی موی شما چقدر تغییر می‌کند.

بازی با رنگ مو

اگر شما هم از طرفداران رنگ‌های روشن‌تر و جسورانه‌تر هستید، می‌توانید از عکس بالا از رایان الهام بگیرید.

ترفند تخصصی: استفاده از محصولات درمانی پیش از شامپو کردن موها، کمک می‌کند که سطح pH مو تنظیم شده و با بستن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند رنگ موی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: با رنگ موی قهوه‌ای خاکستری خودتان را زیبا کنید


10. پشت مو


پشت مو

به نظر می‌رسد که مدل‌های با پشت موی بلند قرار است دوباره به صحنه‌ی زندگی روزمره ما برگردند و یک اثبات برای این ادعا، عکس مایلی‌سایروس است که در آن با مدل مویی که حداقل 20 سال است خیلی پرطرفدار نبوده، ظاهر شده است. میزی ویلیامز هم یکی دیگر از سوپراستارهایی است که تصمیم گرفته از این مدل مو برای داشتن یک ظاهر جدید استفاده کند، و جالب آنجاست که هیچ زمانی تا این حد وحشی و جذاب به نظر نمی‌رسیده است!

پشت مو

اسکتنشن موقت پشت موی زندایا نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

ترفند تخصصی: کلید داشتن یک پشت موی زیبا، بافت‌دار و حجم‌دار بودن موها است. بنابراین بهتر است از یک اسپری حجم‌دهنده مو استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: هایلایت به من بیشتر میاد یا لولایت؟

 

مطالب مرتبط