راهنمای خرید کت و شلوار  مردانه

راهنمای خرید کت و شلوار مردانه

25 دی 1401

هنگامی که صحبت از مهمانی‌های رسمی شبانه می‌شود، یک دست کت و شلوار رسمی در کمد لباسی مردان بسیار اهمیت دارد. این استایل شیک به سلیقه و ظرافت زیادی نیاز دارد. بنابراین، در حالی که نمی‌توانید فقط با انداختن لباس‌های مشکی معمولی خود خلاص شوید. کت، یکی از باید‌های کمد آقایان است! در انتخاب آن خلاق باشید. هنوز مطمئن نیستید دقیقاً چه بپوشید؟ از انتخاب کت و شلوار عالی گرفته تا تقویت آن با اکسسوری همچون کروات، دکمه سرآستین و ... به شما نشان خواهیم داد که چگونه آقایان شیک‌پوش این کار را انجام می‌دهند. در اینجا  قانونی که از شما مردی خوشتیپ می‌سازه! آمده است. 


کت و شلوار مردانه چیست؟


کت و شلوار

کت و شلوار یک دست لباس رسمی با تفاسیر مختلف است. بسته به مناسبت و زمان سال می‌توانید کت و شلوار را به روش‌های مختلف بپوشید. در بیشتر موارد، کاری سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است و در رویدادهای کاری، مهمانی‌های رسمی، مراسم عروسی، قرار ملاقات و جشن‌ها کاربرد دارد. بهتر است قبل از اینکه کت و شلوار مورد علاقه خود را تهیه کنید، نکات موجود در این مقاله را بررسی کنید.


کت و شلوار مردانه


کت و شلوار

یک کت و شلوار با دوخت فوق‌العاده عالی که به راحتی قابل انطباق است یا کت و شلوارهای نیمه رسمی، استایل شما را تکمیل می‌کند. کت و شلوارهای تیره‌تر انتخاب سنتی هستند، بنابراین با لباس‌های تیره‌رنگ، سرمه‌ای کم‌رنگ و خاکستری‌های کم‌رنگ، چیزهای کلاسیک را حفظ کنید. به کت و شلوارهای خوش دوخت بچسبید که مناسب هستند اما خیلی تنگ نیستند و آن را با بلیزر خوش فرم، شاداب و مدرن نگه دارید و یا اینکه استایل خود را با کت و شلوارهای معمولی ساده نگه دارید. البته می‌توانید با کت و شلوارهای که طرح مربعی دارند همینطور با اکسسوری استایلی جذاب داشته باشید و مطمئن شوید که آن‌ها کلاسیک بودن سیلوئت‌های شما را تقویت می‌کنند.


کت و شلوار بلیزر مردانه


کت و شلوار

بلیزرها گزینه‌ای مطمئن برای مهمانی هستند و راه‌های زیادی برای استایل مناسب آن‌ها وجود دارد. برای یک مهمانی اداری، از کتانی با رنگ تیره مانند زغالی، سرمه‌ای یا مشکی استفاده کنید. البته، اگر مناسبت اقتضا کرد، می‌توانید شلوار با رنگ‌های روشن‌تر مانند کبالتی یا کرم بپوشید. این در شرایط گرمتر و صمیمی‌تر خیلی خوب جواب می‌دهد. اگر می‌خواهید پا را فراتر بگذارید، می‌توانید به جای آن یک کت پارچه‌ای طرح‌دار یا بافت‌دار را انتخاب کنید تا استایلی جذاب و کلاسیک داشته باشید.


پیراهن در کت و شلوار مردانه


کت و شلوار

وقتی صحبت از کت و شلوار به میان می‌آید، هدف اصلی این است که مرتب به نظر برسید. این به معنای پوشیدن یک پیراهن دکمه‌دار است که فیت و شیک باشد. رایج‌ترین رنگی که برای این کد لباس می‌بینید سفید است، اما اجازه ندهید که شما را فریب دهد و فکر کنید تکراری است. می‌توانید آن را با طیف گسترده‌ای از اکسسور‌ی‌های رنگارنگ مانند کراوات یا پاپیون استفاده کنید. البته لازم نیست همیشه پیراهن رنگ روشن بپوشید. همیشه می‌توانید یک تی‌شرت را امتحان کنید، اما قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد این گزینه وجود دارد در این زمان باید یک کت لباس مانند کت بلیزر بپوشید تا استایل شما را رسمی‌تر کنید.


شلوار در کت و شلوار مردانه


کت و شلوار

با انتخاب شلوار خود برای کت و شلوار می‌توانید به قلمروی امن متمایل شوید. معمولاً شلوار برای استایل شیک و به روز آقایان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رنگ‌های تیره مانند زغالی، مشکی و سرمه‌ای بهترین گزینه هستند، زیرا تقریباً با هر چیزی مطابقت دارند. از پوشیدن شلوار جین یا شلوار غیر‌رسمی خودداری کنید.


کفش مناسب کت و شلوار مردانه


کت و شلوار

مانند تمام لباس‌های مردانه، کفش‌های فوق‌العاده شیک مجلسی که نباید آن‌ها را نادیده یا دست کم گرفت. یک جفت کفش چرم پنجه گرد، استایلی شیک و جاودانه است. این سبک را با چرم اصل انتخاب کنید و چیزها را با بافت‌های مختلف مانند سوراخ‌های پانچ بروگ تغییر دهید. اگر مراسم کمتر رسمی باشد آنها را با رنگ‌های قهوه‌ای، سرمه‌ای و مشکی بپوشید تا استایل خود را نسبتاً کلاسیک نگه دارید.


کراوات در کت و شلوار مردانه


کت و شلوار

برای موقعیت‌های شبه رسمی، بدون کراوات با چند دکمه باز شده، ظاهری آرام و مطلوب است که به خوبی از روز امشب تغییر می‌کند. این رویکرد غیرقابل انکار محبوب است، زیرا کت و شلوار دلخواه همه است. همانطور که گفته شد، یک کراوات باریک می‌تواند به کت و شلوار جذابیت فراوانی ببخشد. سعی کنید از کراوات‌های بافت‌دار مانند مدل‌های قلاب‌بافی یا ابریشمی اما با شکل‌های مدرن‌تر استفاده کنید. از یک خط تیره رنگ با رنگ‌های روشن‌تر آبی، قرمز و سبز نترسید.


دستمال جیبی در کت و شلوار مردانه 


کت و شلوار

برای ظاهری کلاسیک که هرگز قدیمی نمی‌شود، دستمال مربعی جیبی که به کت و شلوار جذابیت می‌بخشند و حس جنتلمن بودن را حفظ می‌کنند. آن را یک فرصت عالی برای رسیدن به استایل مناسب خودتان در نحوه پوشیدن کت و شلوار در نظر بگیرید، بنابراین خلاق باشید و رنگ‌ها و چاپ‌های جالب را پیدا کنید. یک دستمال مربع جیبی عالی برای تمام طرح‌های خوش دوخت، ظرافت و شیک پوشی را برای هر استایلی تضمین می‌کند و سبک شخصی را تأیید می‌کند.


کمربند در کت و شلوار مردانه


کت و شلوار

هنگام تصمیم‌گیری در مورد یک کمربند مناسب برای یک لباس کوکتل، به کلاسیک‌ها پایبند باشید. روی قطعات گران‌تری سرمایه‌گذاری کنید که بیش از حد پیچیده نیستند و سال‌ها و موقعیت‌های بی‌شماری دوام خواهند داشت. برای ظاهری که کلاسیک را ثبت می‌کند، به سراغ اشکال اولیه در مواد با کیفیت بروید و برای ظاهری مدرن‌تر، کمربندها را در مواد غیرمنتظره بگنجانید. چرم و جیر انتخابی مطمئن هستند و قرار نیست، به این معنی که می‌توان آن‌ها را برای سال‌ها پوشید.


عطر و ادکلن در استایل کت و شلوار مردانه


به عنوان یک جزء اصلی برای کت و شلوار قابل توجه، نباید فراموش کرد که یک عطر و ادکلن عالی است. کت و شلوار نیاز به یک همراهی با بوی عالی دارد و رفتن به سمت رایحه‌ای به یاد ماندنی جذابیت بیشتری به شما می‌بخشد. اولین چیزی که باید بدانید فوت و فن خرید یک عطر خوب است.  همه چیز را با رایحه‌های مینیمالیستی ساده نگه دارید که لبه تازه‌ای به ظاهر ارائه می‌دهد یا ظاهر را با رایحه‌های قوی‌تر همراهی می‌کند تا عنصری پایه‌ای برای کت و شلوار سنتی‌تر داشته باشد.


لباس رسمی در کت و شلوار مردانه


کت و شلوار

شیک‌ترین نسخه این لباس رسمی است. این بدان معناست که از لباس‌های معمولی مانند تی‌شرت و یقه‌های رول دوری می‌کنید و در عوض به لباس‌های باوقارتری مانند پیراهن دکمه‌دار و کت و شلوار تکیه می‌دهید. به سایه‌های تیره مانند مشکی، زغالی و سرمه‌ای بچسبید با این حال، اگر می‌خواهید کمی آن‌ها را با هم ترکیب کنید، می‌توانید رنگ‌های دیگری مانند سبز و شرابی را امتحان کنید. به اکسسوری‌های مانند کراوات و کفش مجلسی، پایبند باشید.


کت و شلوار کژوال 


اگرچه ممکن است لباس پوشیدن به روش خودمانی غیرعادی به نظر برسد، اما راه‌های عالی وجود دارد که می‌توانید آن را برای مراسم خود انجام دهید. برخلاف مناسبت‌های رسمی، در اینجا، می‌توانید مدل‌های اسپرت‌‌تری مانند کت‌های بافتنی، تی‌شرت‌ها و یقه‌های یقه‌پوش را امتحان کنید. با این حال، فقط به این دلیل که یک مراسم غیررسمی‌تر است، به این معنی نیست که می‌توانید جین و کفش‌های کتانی را انتخاب کنید. همیشه مطمئن شوید که شیک و مرتب به نظر می‌رسید.


کت و شلوار تابستانی مردانه


کت و شلوار

هنگامی که خورشید بیرون می‌آید، کت و شلوار ممکن است کاری دشوار به نظر برسد. با این حال، می‌توانید اصول اولیه را برای احساس گرما تغییر دهید. با اصول اولیه شروع کنید یک پیراهن دکمه‌دار به رنگ روشن با کت و شلوار و به جای سایه‌های تیره، گزینه‌های روشن‌تری مانند کرم، آبی یا خاکستری را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پارچه‌های مختلف مانند کتانی را امتحان کنید، که همچنان بدون گرم شدن بیش از حد، احساس خوش‌پوشی به شما می‌دهد. از پوشیدن لباس‌های غیررسمی مانند شلوار جین، کفش‌های کتانی یا شلوارک دوری کنید به یاد داشته باشید که ترکیب درست استایلی زیبا و شیک را ایجاد می‌کند. 


کت و شلوار زمستانی مردانه


کت و شلوار

لباس پوشیدن در ماه‌های سردتر ممکن است برای برخی آسان‌تر باشد، اما همچنان یک هنر است که نیاز به کمی راهنمایی دارد. با یک دکمه سرآستین یا یک یقه اسکی شروع کنید در حالی که سفید محبوب‌ترین رنگ است، می‌توانید رنگ‌های تیره‌تر مانند مشکی و زغالی را برای یک استایل مورد تأیید در زمستان امتحان کنید. سپس، یک سبک بلیزر سنگین‌تر مانند پشمی یا تویید را امتحان کنید باز هم، سایه‌های تیره ترند‌های داغی هستند، از جمله سبز، سرمه‌ای و مشکی. به جای کفش‌های آکسفورد و سنتی، آن‌ها را با یک جفت بوت چلسی تعویض کنید تا مچ پاهایتان گرم بماند. ظاهر را با یک روسری یا یک کراوات مرتب به پایان برسانید و برای هر رویدادی آماده خواهید شد.


کت و شلوار عروسی مردانه


کت و شلوار

وقتی صحبت از کت و شلوار به میان می‌آید، عروسی‌ها مقوله خودشان را دارند. در بیشتر موارد، کد لباس در دعوتنامه برای این رویداد ذکر شده است، بنابراین همیشه قبل از شروع به انتخاب لباس‌های خود، آن را بررسی کنید. در اکثر مواقع، باید به کت و شلوار شیکی که ارزش به نمایش گذاشتن دارند، پایبند باشید. این شامل کت و شلوار و کراوات یا کت و شلوار تیره با دکمه و کفش مجلسی است. از پوشیدن تی‌شرت یا یقه رول برای این مراسم خودداری کنید، زیرا ممکن است خیلی معمولی به نظر برسند.
نکات مهم برای پوشیدن کت و شلوار

  • اطمینان حاصل کنید که کت و شلواری که می‌پوشید فیت و متناسب با اندام شما باشد.
  • به رنگ‌های خنثی پایبند باشید، اما از بازی با رنگ‌های مدرن مانند زغالی و خاکستری برای نسخه‌ای از کت و شلوار تیره کلاسیک نترسید.
  • برای رویدادهای غیررسمی‌تر، گزینه‌های جایگزین پیراهن مانند تی‌شرت و یقه رول را با یک بلیزر خوش دوخت امتحان کنید.
  • با کراوات نمی‌توانید اشتباه کنید. این همه عناصر کلیدی را در کنار هم قرار می‌دهد و می‌تواند فوراً رسمیت یک لباس را افزایش دهد.
  • به اصول اولیه تکیه کنید برای اینکه در کنار هم به نظر برسید نیازی به پوشیدن تاکسیدو ندارید. در عوض، یک کت و شلوار مناسب را انتخاب کنید تا حسی ماندگار داشته باشید.

 


پرسش‌های متداول درباره کت و شلوار مردانه


کت و شلوار مردانه چیست؟
کت و شلوار یک سبک لباس نیمه رسمی برای مردان و زنان است. این کد لباس که در دهه‌های 20 و 30 تصور می‌شد، از آن زمان به یک قانون منظم برای بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی عصر تبدیل شده است. امروزه، پوشیدن لباس کوکتل به ترکیبی از رسمی و مدرنیته نیاز دارد. بنابراین، در حالی که کت و شلوار یک نیاز عمومی است، انتخاب کت و شلواری که امروزی و مد روز است، ترفندی برای بیرون کشیدن این کد به سبک است. به این ترتیب، رویدادی با این لباس فرصتی عالی برای لباس پوشیدن و ظاهری شیک و در عین حال پذیرفتن استایل منحصر‌به‌فرد شما است.
آیا باید یک لباس تاکسیدو با کت و شلوار بپوشیم؟
تاکسیدو برای یک مراسم خیلی رسمی است. به جای آن یک کت و شلوار یا کت و شلوار دوخته شده با یک جفت شلوار مناسب یا دوخت بپوشید.
در یک مراسم رسمی کت و شلوار چه رنگی بپوشیم؟
یک کت و شلوار متناسب با رنگ تیره مانند سرمه‌ای، کبالت کم رنگ یا خاکستری خاموش انتخاب کنید.
در یک مراسم رسمی چه پیراهنی با کت و شلوار بپوشیم؟
یک پیراهن متناسب با رنگ کلاسیک برای استایلی هوشمندانه یا یک چاپ جسورانه برای ظاهری شیک انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: 7 پیشنهاد عالی برای سِت کردن کت و شلوار آقایان

مطالب مرتبط